SAAB-i terminoloogia

Targad ja asjalikud teemad, mis väärivad eraldi ära märkimist.
Vasta
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13426
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#1

N Apr 07, 2011 10:54

Et juba mõnda aega on kostnud hääli, et üks sõnastik peaks meil siin olema, siis antagu nüüd tuld..:) Kõik vajaliku tõstame esimesse postitusse kokku. Kui vähegi võimalik, siis lihtsalt kolmetähelise lühendi lahtikirjutamise kõrval võiks olla ka väike seletus, mida see asi teeb.

Hakake peale..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2105
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#2

N Apr 07, 2011 17:13

Mootorid:

Karbutaatori(te)ga, sissepritsega või turbo- ülelaadimisega. Turbomootorid kolmes variandis:

LPT - (Low Pressure Turbo) madalsurveturbo. Mõõdukas ülelaadimine, lubab ühtlast väänet minimaalne viivitusega (Turbo lag).
Ülelaaderõhk kuni 0,45 baari.

FPT - (Full Pressure Turbo) täissurveturbo. Tõsisem ülelaadimine. Ülelaaderõhk 0,8 baari ja rohkemgi.

HOT - (High Output Turbo) kõrgsurveturbo. Rõhk ~1 baar. Aero ja Viggen

Saabi mootoreid tähistatakse "Bxyz" millele järgneb täht.
xy - Mootori töömaht. 23 = 2,3L jne.
z - Algselt tähistas nukkvõllide arvu, uuematel mootoritel aga mudeli järjenumbrit.
Lisatäht "Bxyz" järel tähistab sisselaske tüüpi:

I = sissepritse, turbota
E = madalsurveturbo
L,S = täissurveturbo
R = kõrgsurveturbo


B201 – 2,0 liitrit (1985cm3), 4 silindrit 1 nukkvõll (99, 90, C900)
B202 - 2,0 liitrit, 4 silindrit 2 nukkvõlli (C900, vanem 9000, vanem GM900?)
B204 - 2,0 liitrit, 4 silindrit 2 nukkvõlli ja 2 balanssvõlli (9000, GM900, 9-3)
B234 - 2,3 liitrit, 4 silindrit 2 nukkvõlli ja 2 balanssvõlli (9000, GM900, 9-3)
B205 - 2,0 liitrit, 4 silindrit 2 nukkvõlli ja 2 balanssvõlli (9-5)
B235 - 2,3 liitrit, 4 silindrit 2 nukkvõlli ja 2 balanssvõlli (9-5, 9-3 ainult Viggen)

Lisatäht näitab laadimise tüüpi. Ülelaadimine (turboga) või vabalthingav (turbota). Umbkaudne juhis:

B201C – 2,0 8 klappi, karburaator (99, 90, C900)
B201I - 2,0 8 klappi, sissepritse (99LE, 90, C900i)
B201S – 2,0 8 klappi, turbo, 145bhp (C900 T8) ?

B202I – 2,0 16 klappi, sissepritse, 115bhp (C900i, 9000i)
B202S – 2,0 LPT, 150bhp (C900 LPT)
B202L – 2,0 FPT, 175/185 bhp (C900 T16)
B202R – 2,0 FPT, 204bhp (9000 Carlsson)

B212I – 2,1 16 klappi, sissepritse (C900i, teatud turgudel ainult)

B204I – 2,0 16 klappi, sissepritse, 130bhp (9000, GM900, 9-3)
B204L – 2,0 FPT, 185bhp (9000, GM900, 9-3)
B204E – 2,0 LPT, vahejahutusega, 150 / 154bhp (9000, 9-3)
B204S – 2,0 LPT, vahejahutuseta, 150bhp (9000 to MY96)
B204R – 2,0 HOT, 200bhp (9-3 Sport ainult)

B205E – 2,0 LPT, 150bhp (9-5) – NB! 190bhp on koos Saab tuning kit'ga.
B205F – 2,0 FPT, 190bhp (9-5, ainult teatud turgudel
B205L – 2,0 FPT, 185bhp (9-3)
B205R – 2,0 HOT, 205bhp (9-3 Aero)

B206L - 2,0 16 klappi, sissepritse 133BHP (GM900) või turboga (?) 185BHP (?)

D223L – 2.2 Turbodiisel, 115 või 125bhp (9-3, 9-5)

B234I – 2,3 16 klappi, sissepritse, 150bhp (9000, GM900, 9-3)
B234E – 2,3 LPT, 175bhp, vahejahutusega (9000turbo)
B234L – 2,3 FPT, 200bhp (9000Turbo)
B234R – 2,3 HOT, 225bhp (9000 Aero)

B235E – 2,3 LPT, 175/185bhp (9-5)
B235L – 2,3 FPT, 220bhp (9-5)
B235R – 2,3 HOT, 230/250bhp (9-3 Viggen, 9-5 Aero)

B258I – 2.5 6 silindrit, 24 klappi, sissepritse (GM900)

B308I – 3,0 6 silindrit, 24 klappi, sissepritse (9000)
B308E – 3,0 6 silindrit, LPT (9-5)

B207 – "Uus", General Motors'lt pärit 4-silndriga 1998cm3 kahe nukkvõlliga mootor mudelil 9-3SS.
B207I – 2,0 16 klappi, sissepritse, 122bhp (9-3SS 1.8i)
B207E – 2,0 LPT, 150bhp (9-3SS 1.8t)
B207L – 2,0 FPT, 175bhp (9-3SS 2,0t)
B207R – 2,0 HOT, 210bhp (9-3SS Aero)

B284 - 2,8 V6 (9-3Aero MY06-09, 9-3TurboX MY08, 9-5 MY10-12)

Z18 - 1,8 mitte-turbo, 122bhp (9-3SS 1,8i)
Z19DT - 1,9 8 klappi, turbodiisel, 120bhp (9-3SS)
Z19DTH - 1,9 16 klappi, turbodiisel, 150hp (9-3SS, 9-5)
Z19DTR - 1.9 16 klappi twin-turbodiisel, 130hp,160hp,180hp (9-3SS)

Trionic – SAAB’i adapteeruv mootorijuhtimine ülelaadimisega mootoritele. Juhib süütenurkasid, ülelaaderõhku ja palju muudki.

Trionic5 - 9000 & 9-3.
Kaks eri varianti. 1993 esitleti Trionic5.2 moodulit ja samal aastal selle tootmine ka lõpetati.
1994-1998 Trionic5.5. Vanemaga võrreldes väikesed erinevused elektroonikas ja EEPROM mälude mahus: vanemal 128kB, uuemal 256kB.
Uuemates (MY98+) Trionic5.5 kasutati kiiremat 20MHz protsessorit senise 16MHz asemel.

Trionic7 - 9-3 & 9-5.
Seda moodulit toodeti ainult ühte tüüpi, erines vaid soft. EEPROM 512kB.

Trionic8 - 9-3SS.
Kuuldavasti on neidki eri versioone. 2 protsessorit, EEPROM 1024kB.

ME9.6 6-silindrilised (V6) mudelid 9-3SS Aero ja TurboX



Trionic saab oma andmed mitmetelt anduritelt, olenevalt mootoriversioonist :


ATS – Õhutemperatuuri andur (Air Temperature Sensor). Ka IAT (Intake Air Temperature sensor)

CAS – Väntvõlli pöördenurga andur (Crankshaft Angle Sensor)

CPS - Väntvõlli asendi andur (Crankshaft Position Sensor). 9-5 mudelil kipub lagunema või vajab puhastamist.

CTS – Jahutusvedeliku temperatuuri andur (Coolant Temperature Sensor)

ISCV – Tühikäigu pöörete kontrollklapp (Idle Speed Control Valve). Ka IAC (Idle Air Control valve)

MAF – Sisselaske kollektori õhumassi andur (Manifold Air Flow Sensor). Ka AMM (Air Mass Meter). Kõnekeeles "õhumõõtja".
Saab 900 -> MY85(?)-93
Saab 9000 -> MY85-92
Saab 9-5 -> kõik mudelid
Saab 9-3 -> kõik mudelid T7/T8 juhtimisega

MAP – Sisselaske kollektori absoluutse õhurõhu sensor (Manifold Absolute Pressure sensor).

OS – Hapnikusensor. Ka lambda andur.

TLA – Kolme tähe akronüüm (Three Letter Acronyme).

TPS – Segusiibri asendi andur (Throttle Position Sensor). Tihti rikneb (ja on kallis) 9-5'l.

VSS – Auto kiiruse andur (Vehicle Speed Sensor). Mitte ajada segi VSS (Vehicle Security System)!


Muud lühendid:


9-3OG - Tuntud mudeli 9-3 vana generatsioon (Old Generation). Toodeti 1998-2002. Aastani 2000 kasutati vanemat Trionic5 mootorijuhtimist punase DI kassetiga, mootoriks B2x4. Hiljem juba Trionic7, must DI ning mootoriks B2x5.

3bar MAP - Saabidel on üldiselt kasutusel General Motors'i 2,5 baarine MAP sensor. 3 baarist kasutatakse siis, kui soft paremaks tehtud ja 2,5 baarine jääb nõrgaks.
2,5 või 3 baari tähistab antud juhul absoluutset rõhku (absolute pressure, sellest ka nimi Manifold Absolute Pressure), mida andur on võimeline mõõtma. Meile tuntud boost (ülerõhk) on aga suhteline rõhk (relative pressure).
Valem: absoluutne rõhk - atmosfäärirõhk = suhteline rõhk.
Ehk siis 2,5bar MAP oskab mõõta 2,5-1=1,5 baari ülerõhku.
Praktikas on see arv ca 1,45 baari tänu MAP anduri "küllastusele". Mõnikord jääb väheks, kuna näiteks Trionic5 soft lubab maksimaalseks fuel cut-off piiriks seada 2,5bar MAP anduriga 1,54 baari..

ABS - Pidurite blokeerumisvastane süsteem (Anti-lock Braking System)

AC - Õhukonditsioneer, manuaalne (Air Conditioning)

ACC - Automaatne õhukonditsioneer (Automatic Climate Control)

Adaption - (ECU Adaption). ECU võime adapteeruda st. muuta vajalikke segu-, süüte-, turborõhu tabeleid/maatrikseid vastavalt anduritelt saadud infole. Tuginedes sõidustiilile, mootori koormustele jne. Piltlikult öeldes on ECU-sse programmeeritud süütetabeli kõrval ka süüteadaptsiooni tabel, mis lubab "põhitabelil" kuni 25% adapteeruda.
Kui oled raske gaasijalaga, siis ECU teeb omad korrektuurid...:-)

Aero – Üldiselt tähistab suurema jõudlusega mudelit, näiteks 9-5 Aero 9-3 Aero, 9000 Aero. Erandiks 1991-1993 C900 Aero, mis oli LPT (madalsurveturbo) ja millele lisatud Airflow "kit" (komplekt). Samuti tähistab AERO kolme kodaraga valuvelgesid, mida kasutati mudelil C900 Aero.

Airflow – 99 and C900, tähistab bodykit'i, mis sisaldas esimest/tagumist bamprit ja külgmisi ustealuseid katteid.
9-3 ja 9-5 Airflow mudelitel oli Aero bodykit ja verdustus, kuid LPT (madalsurve turbo) mootor.

Anniversary – "Viimane" Saab 9000 mudel, unikaalsete nahkistmete ja puit/nahk rooliga.

AIC – Tühikäigu pöörete kontroll(klapp) (Air Idle Control). Vaata ka ISCV, IAC.

ALU** - Saab valuvelgede tüüp, näit. ALU45

AMM - Õhumõõtja (Air Mass Meter), kasutati autodel mis Bosch/Lucas sissepritsesüsteemiga. Mõõdab sisselaske kollektorisse mineva õhu massi ja edastab vastava signaali sissepritse kontrollmoodulisse.

APC – Automatic Performance Control. Tutvustati mudelil C900 Turbo. APC klapp kasutab detonatsiooni sensorit (knock sensor) turborõhu reguleerimiseks. Rõhku langetatakse, kui saabuvad esimesed detonatsioonid silindrites. See lubab kasutada erineva oktaanarvuga bensiini. Kuni MY93 kasutati klapi vanemat versiooni mida juhtis Bosch ECU.

APC Solenoid – Elektriliselt juhitav klapp turborõhu reguleerimiseks. Rohkem tuntud, kui BPC (Boost Pressure Control valve). Antud klapp on 9000 nõrk lüli. Võimalik see asendada hulga töökindlama (ja palju odavama) 9-5 BPC klapiga. ECU-s (Trionic5) on selleks vajalik väike muudatus softis ja elektroonikas.
NG900/9000/9-3OG LPT (low pressure turbo) variantidel seda klappi reeglina pole. Küll aga on see klapp 9-5 kõikidel mudelitel.

AS1 – Helisüsteem ‘Popular’. Sisaldab baastasemel helisüsteemi nelja kõlariga (GM900, 9-3, 9-5)

AS2 – Helisüsteem ‘Premium’. Kesktasemel süsteem, rohkem kõlareid 9-5 (GM900, 9-3, 9-5)

AS3 – Helisüsteem ‘Prestige’. Tipptasemel süsteem, CD/TAPE mängija eraldi võimendi ja bassikõlariga, Harman-Kardon 9-5. (GM900, 9-3, 9-5) (tavaliselt lisavarustusena).

Arc – "Vanakooli" disain, puu ja nahk.

ATA - Vargusvastane alarm (Anti Theft Alarm).

ATM - Automaatkäigukast (AuToMatic gearbox). Saabidel enamasti 4- või 5-käigulised (9-3/9-5)

Backpressure - ülerõhk, mis tekib heitgaasides, kui need väljuvad turbost.
Turbomootorile on oluline, et backpressure oleks võimalikult väike. Vastasel korral väheneb mootori võimekus ja kiireneb tunduvalt turbo mõningate detailide kulumine. Samuti tõuseb EGT. Ehk siis heitgaaside väljavool summutist peab olema võimalikult vaba.
Ebanormaalselt suur backpressure võib olla tingitud umbeläinud katalüsaatorist või üldiselt viletsast summutist.
Seetõttu asendatakse tavapärane katalüsaator sportcat'i, racecat'i või resonaatoriga. Samuti vähendab backpressure't jämedam downpipe.
Erinevalt turbomootorist, pole vabalthingava (turbota) mootoril vabam gaaside liikumine nii oluline. Pigem suurendab mootori võimekust õigesti disainitud väljalase kui et "tühi toru".
Vähemtuntud backpressure on heitgaaside ülerõhk väljalaskekollektori ja turbo vahel. Väikese turbo puhul suureneb see rõhk turborõhu tõustes kiiresti. Järsult kerkib ka EGT! See ka põhjus, miks väikeselt turbolt ei soovitata viimast võtta..

Bar - baar, rõhuühik. Atmosfäärirõhk merepinnal on umbes 1 baar. Veel kasutatakse ühikut PSI: 1bar=14,5038PSI ja 1PSI=0,068947bar või kilopaskal (kPa): 1bar=100kPa ja 1kPa=0,01bar.
Meile enamtuntud ühik atmosfäär (atm)=1,01325 baari. Kuna erinevus ainult 1%, võiks öelda, et 1Bar=1atm.

Base Boost - turbo baasrõhk. See on LPT mootoritel ka maksimaalseks rõhuks. Enamasti 0,45 baari.

BDC - Silindris kolvi "alumine surnud seis" (Bottom Dead Centre), vastand on "ülemine surnud seis" TDC (Top Dead Centre)

BHP - mootori hobujõud (hj) (Brake Horse Power). 1BHP = 0,75kW või 1kW = 1,34BHP

Body in white - Tootja termin keretoorikule enne lõplikku värvimist.

Boost - ülelaaderõhk, kõnekeeles ka turborõhk või buust. Heal lapsel mitu nime :-)

Bosch K-Jetronic - nn. mehaaniline sissepritse, kutsutakse ka CI (constant injection). Kasutusel vanematel Saabidel, 99, 90, 900, kuni 1988 (??)

Bosch LH-Jetronic - versioonid LH2.2; LH2.4; LH2.4.2 - nn. elektrooniline sissepritse, kasutusel põhiliselt Saab 900 ja ka Saab 9000 alates 1984 kuni 1993 (??)
Kas minu Saab 9000-l on Bosch või Trionic juhtimine?
Kõige kindlam tunnus on õhumõõtja ehk AMM olemasolu. Bosch juhtimisega Saabil see olemas, Trionic mudelitel kindlasti mitte.
Saab NG900 MY94- on kõik Trionic5 juhtimisega.


BOV - Blow Off Valve. Klapp, mis laseb pärast segusiibri järsku sulgumist liigse õhu atmosfääri. Ei kasutata koos õhumõõtjaga (AMM).

BPV - By Pass Valve. Sarnane eelmisele, kuid laseb liigse õhu uuesti ringlusesse (turbo ette). Ka "recirculating dump valve".

Bus - Andmesiin, mille kaudu liigub info erinevate seadmete vahel. Saabidel kohtab seda lühendit alates mudelitest 9-3 ja 9-5

C900 - Classic 900, MY79-93

CAN - (CAN-bus), andmete liigutamise standard. Lubab omavahel suhelda ECU-l teiste elektriseadmetega. CAN kontroller oli olemas juba esimestel Tronic5 ECU-del.

CAT - katalüsaator (catalytic converter). Vähendab heitgaasides kahjulikke aineid. Katalüsaatoris toimub väärismetallide (Pt ja Pa) kaasabil heitgaaside järelpõlemine ehk reageerimine hapnikuga.

Carlsson – Limiteeritud väljaanne, suurema jõudlusega versioon C900, 9000 ja 9000CS. Nime saanud ralliässa Eric Carlsson'i järgi.

CBC - Cornering Brake Control

CC – Kombikupee (Combi Coupe), luukpära kereversioon. Esmakordselt kasutati identifitseerimaks 5-ukselist Saab 99. Samuti võib tähistada enne-1992 Saab 9000 5-ukselist luukpära.

CD – Lühend väljendist "Corps Diplomatique" tähistamaks luksusliku salongiga autosid. Saab tähistab nii oma 4-ukselist Saab 9000 CD mudelit ja haruldast "venitatud" 900CD mudelit.

CDE – Sarnane CD-le, kuid parema sisustusega (tavaliselt nahk, puit, kere värvi bamprid jne.) [Vastavalt tellija soovile võis CDE olla ka "tavalise" sisustusega.]

CDC – CD-plaatide vahetaja (Compact Disc Changer). Asub enamasti pagasiruumis, aga optsioonina 9-3SS'l ka armatuuris. Variantideks ka CDC6 ja CDC10 (tähistab plaatide arvu vahetajas).

Coilover - reguleeritav vedrustus. Amortisaator, mis ümbritsetud keerdvedruga.

CS – Mõeldud tähistamaks "kombisedaani" (Combi Sedan). 1992-1998 Saab 9000 5-ukseline kombikupee.

CSE – Sarnane CS-le, kuid parema sisustusega (tavaliselt nahk, puit, kere värvi bamprid jne.)

DI – Otsesüüde (Direct Ignition), kaotab vajaduse tavalise, jagajaga süütesüsteemi järgi. DI kassett istub silindrite (süüteküünalde) peal ja sisaldab eraldi süütepooli iga küünla jaoks. 900NG/9000 on kasutusel punane koostöös Trionic5 juhtimisega, 9-3/9-5 must, mis töötab koos Trionic7-ga.

DICE – Dashboard Integrated Control Electronics. Juhib valgustust, soojendust, kojamehi jm. mudelitel 9-5 and 9-3SS.

Disco Potato - diskokartul, hellitusnimi turbole GT2860RS (GT28RS). Samuti üsna populaarne. Kuna Saabidele monteerida pole kuigi lihtne, siis eelistatakse vahest ka Mitsubishi TD04-19 mudelit. Viimane on kinnitustelt analoogne TD04-15'ga ja jõudluselt sarnane GT28RS-le. Ca 260kW.

Divorce – Lahutamine. Vastupidine väljendile "marriage", kasutatakse Tech II, kui eemaldada CDC (CD-plaatide vahetaja) "Tech II-" süsteemiga varustatud Saab'lt. Kui CDC pole lahutatud (divorced), siis ei saa seda kasutada teisel autol. Lahutamine nõuab mõlemit osapoolt – autot, kuhu CDC monteeritakse ja autot kus see originaalis oli "laulatatud".

Downpipe - down pipe, leegitoru. Tõlkes "alumine toru" ja see ta ongi. Nimetatakse toruosa, mis turbost suundub katalüsaatorisse. Tavaliselt on downpipe Saabidel eraldi torusegment ja seetõttu ka lihtsalt vahetatav. Toru läbimõõt vahemikus 2" kuni 2,5" (tolli ehk 50,8-63,5mm).
Kuna mootori jõudlus sõltub mingil määral downpipe'i läbimõõdust (heitgaaside vabam voolamine), asendavad mõned selle toru 3-tollisega (76,2mm). Suurema turbo puhul (Holset, GT30 jt.) on jämedam downpipe lausa kohustuslik.

DRL – Päevatuled, esituled (Daytime Running Lights)

DTE - Distance To Empty. SID näitab, kui palju saab veel allesoleva kütusega sõita.

EAC - Electronic Accessories Catalogue. Elektroonikajuppide kataloog.

EBA - Emergency Brake assist. Ohutussüsteem, määrab maksimaalse pidurdusjõu äkkpidurdusel. EBA moodulile vajalikud andmed on auto kiirus ja jõud, millega pedaali vajutatakse. Seejärel EBA otsustab, kas siiski sooviti äkkpidurdust. Kui ei, võtab juhtimise üle kõigile juba tuttav ABS süsteem.

EBC - Elektrooniline turborõhu regulaator (Electronic Boost Controller). Rõhku reguleerib APC (BPC) asemel eraldi juhtplokiga klapp. Efektiivsuselt võiks selle paigutada APC ja MBC vahele.

EBD - Electronic Brake-force Distribution

ECM – Electronic Control Module. Trionic süsteemi "süda". Auto aju. Vaata ka ECU

ECO – Ecopower, Saabide turbofilosoofia. Algselt omistatud ainult LPT mootoritele, hiljem aga universaalsem väljend.

EGT – Exhaust Gas Temperature. Heitgaaside temperatuur. (Soovitavalt mitte üle 850C)

ECU - Electronic Control Unit. Sama mis ECM. Kõnekeeles - auto aju.

EGR – Exhaust Gas Recirculation. Heitgaaside temperatuuri e. emissiooni kontroll-mõõtmine.

ELCD - 9-3/9-5 kütusepaagi ventilatsioonisüsteem. (?)

EMS - Electronic Manual Special. Spetsiaalne versioon Saab 99. Lasti välja MY72

EPC - Electronic Parts Catalogue. Elektrooniliste juppide kataloog.

ES1-4 - "Tavaline" raadio 9-3SS'l. 4 kõlariga.

ES1-7 - Sama 7 kõlariga.

ES2-7 - "Keskklassi" raadio 9-3SS'l 7 kõlariga.

ES2-13 - Sama 13 kõlariga.

ES3-7 - "Tippklassi" raadio 9-3SS'l. Tihti koos navigatsiooniseadmega.

ES3-13 - Sama 13 kõlariga.

ESP - Electronic Stability Programme. (Määrab veo- ja pidurdusjõu erinevatel ratastel. TCS-i järeltulija)

ET - velgede offset (nihutus) on velje keskjoone ja kinnitustasandi vaheline kaugus

EVAP - EVAPorator, emission control system purge valve. Süsteem laseb bensiiniaurud paagist sisselaskesse.

Follow Me Home - esituled jäävad pärast mootori seiskumist veel mõneks ajaks põlema.

Fault Code – Veakood. ECU poolt genereeritud kood näitamaks vigast andurit, katkestust vms.

FCR – Veakoodi lugeja (Fault Code Reader). Kasutatakse veakoodide lugemiseks ECU-st.

FPR - Kütuserõhu regulaator (Fuel Pressure Regulator). Vaata ka RRFPR. Bensiinimootoriga Saabidel on see tavaliselt 3 baari.

Flywheel – Hooratas.

Fried Egg – Oranž tuluke süttib armatuuris. Miski on taas nässus?

Fuel cut - või Fuel cut-off. ECU lülib välja bensiinipumba ja/või pihustid. Trionic5 toimub kahel juhul:
1. Kui mootori pöörded on üle 1900 p/min ja segusiiber täiesti suletud, siis 3-4-5. käiguga katkestatakse paari sekundi pärast kütuse juurdevool. Olukord normaliseerub, kui mootori pöörded langevad alla 1900 p/min. Seda nimetatakse ka "Fuel cut in engine brake" ehk kütuse pealevoolu katkestus mootoriga pidurdamisel. Nii saavutatakse väiksem kütusekulu.
2. Kui ülelaaderõhk saavutab mingi vea tagajärjel 1,2-1,54 baari. Täpne väärtus oleneb Saabi mootori mudelist.
Ka Trionic7 on fuelcut funktsioon, kuid toimib see etteantud max. õhukogusele, mitte rõhule tuginedes.

GL - Grand Luxe. Saab 99/900

GLE - Grand Luxe Elegant/Extra. Saab 99/900

GLS - Grand Luxe Super. Saab 99/900


GM - General Motors. Tähistab ka 9000 vanema tüübi (kuni MY93) manuaalkäigukasti.

GM900 - 900 MY94-97. Samuti NG900 või 900NG (Järgmine Generatsioon - Next Generation)

Griffin – "Tippklass", luksuslik variant, kõikmõeldavad kellad-viled pluss V6 (6-silindriline) mootor (9-5 ja 9000) või erandina ka 2.3FPT mootor (ainult 9000). Automaatkäigukast.

GT17 - turbo Garrett GT1752. 9-3/9-5 "E" ja "L" mootoritel. Maksimaalne jõudlus ca 175kW(?)

Heat plate - sisselaskekollektoris spetsiaalne soojenduselement vähendamaks emissioone, kui mootor alles soojeneb. Lülitub välja, kui mootori jahutusvedeliku temperatuur saavutab 85C. Pandi mudelile 9000 MY95-97 välja arvatud USA ja Kanada turgudel, kus heatplate'i ei kasutatud.

HJ - hobujõud. Vaata ka BHP ja WHP

Holset - Holset HX**, SUUR turbo, rekka turbo. Ainult tõsistele tuunijatele. Nõrganärvilised hoidku eemale, sealt võib ka 500kW välja libiseda.

HOT - Kõrgsurveturbo (High Output Turbo).

I-Bus - vt allpool, kaasaegsed mootorid

IAC - (Idle Air Controller) sama, mis ISCV, AIC. Trionic5 mootorijuhtimine reguleerib IAC klapi kaudu vabakäigu pöördeid, andes sisselaskesse lisaõhku mootori koormuse muutumisel. Klapp puudub Trionic7 juhtimises ja Trionic5 juhtimises siis, kui on kasutusel TCS.

IC - turbo vahejahutusradiaator (InterCooler). Turbokompressori poolt "pumbatud" õhk soojeneb ja seda on vaja jahutada. Vanematel LPT mootoriversioonidel (B204E, B234E, jne.) IC-d ei ole, kuna ülelaaderõhk on suhteliselt madal, ca 0,5 baari. Alates 1997 pandi IC aga ka LPT Saabidele. Tuunijad asendavad originaali suurema IC-ga, sest ülerõhu tõustes sisseimetud õhu temperatuur kerkib veelgi. See omakorda suurendab detonatsiooni silindrites (jm mittesoovitavat) - arusaadavalt väheneb ka mootori võimekus.
IC on 9-5 mudelitel alati.

Inca – Klassikalised valuveljed Saab 99 Turbo-l. Hiljem tekkisid ka vähempopulaarsed Super Inca'd.

ISCV – Tühikäigu pöörete (lisaõhu) klapp (Idle Speed Control Valve). Vaata ka AIC

Knock sensor - detonatsiooniandur. Kuni MY92 koos Bosch mootorijuhtimisega kasutati ka eraldi detonatsiooniandurit. Mootoriblokile kinnitatuna "tundis" see silindrites võimalikke detonatsioone. Hilisem Trionic5 juhtimine võimaldas detonatsioone registreerida DI kasseti kaudu. Eraldi andur kaotas mõtte.

kW - kilovatt, võimsusühik. Vaata ka BHP ja WHP

LEV - madala emissiooniga sõiduk (Low Emission Vechile). 2001 (?) otsustas Saab "puhastada" oma "R" mootorid lisades neile uusi seadmeid. Nii pandi 2. katalüsaator, bensiinipaagi rõhuandur ja suur EVAP anum (purge canister) bensiinipaagi taha. Kõik selleks, et atmosfääri paiskuvaid aineid vähendada. Lisati ka 2. lambda andur kontrollimaks 1. katalüsaatori korrasolekut.

Limp Home Mode – vaata LOS

Linear – Tavaline "plastik ja riie-" sisustus.

LOS – Limited Operating Strategy. Rohkem tuntud, kui "Limp Home Mode". Mootori jõudlus väheneb, et auto jõuaks turvaliselt lähimasse töökotta. Trionic mootorijuhtimine vajab mingi olulise komponendi parandust või vahetust.

LSD – Limiteeritud libisemisega diferentsiaal (Limited Slip Differential). Vähendab tugeval kiirendamisel esirataste pöörlemiskiiruste erinevust. Tavaliselt pöörleb kiiremini ratas, mis haakub teepinnaga vähem.

Lucas CU14 - elektrooniline sissepritse, kasutusel uuema otsa klassikutel, Saab 900 aastatest 90-93 (??)

MAF - õhumõõtja (hot wire Mass AirFlow sensor) - nagu nimigi ütleb, mõõdab mootorisse siseneva õhu hulka (massi). Mõõteelemendiks on peenike traat, mida kuumutatakse elektrivoolu abil. Teatavasti traadi elektriline takistus sõltub selle temperatuurist: voolava õhuga kokkupuutudes traat jahtub, takistus väheneb. Mida rohkem õhku, seda külmem traat ja väiksem takistus. Need muutused omakorda registreerib MAF-i elektroonika ja edastab tulemused ECU-sse.
Vaata ka AMM.

Marriage – CDC programmeerimine kindla auto jaoks kasutades Tech-II seadet. Ärandatuna on CDC kasutu, kuna see tuleb eelnevalt teise autoga "laulatada".

MBC – Manuaalne rõhuregulaator (Manual Boost Controller). Lubab manuaalselt reguleerida turborõhku. Samas kaob APC (BPC) mootorit kaitsev omadus.
MBC on ka Bleeder.
MBC ideeks on piirata turbo wastegate klappi minevat rõhku, mida tavaolukorras reguleeritakse aju juhtimisel BPC/APC klapiga.
Hea: lihtne ja odav, üsna mugav ka ise paigaldada
Halb: turborõhu maksimum hakkab olenema välistemperatuurist, fuel cutoff rõhk on ajus muutmata ja reeglina liiga madal, segu võib ohtlikult lahjaks minna ja aju ei saa seda kompenseerida turborõhu nullimisega.

ME - Uuematel Saabidel kasutatakse ka Bosch ME 9.6 mootorijuhtimist. 6-silindrilised (V6) mudelid 9-3SS Aero ja TurboX

Minilite – Kaheksa kodaraga valuvelg, Saab 96

Mitsu - turbo Mitsubishi TD04-15. Saabide seas väga populaarne turbo. Tehase poolt paigaldatud tavaliselt "R" (Aero) mootoritele. Maksimaalne võimekus ca 225kW.
Eelmise väiksem vend TD04L-11 on kasutusel 9-3SS/SC mootoritel B207E,L (mitte-Aero) alates MY06
Eelmistest suurem TD04HL-19T on juba tuunijatele. Suhteliselt lihtne paigaldada, eeldab aga teist tarkvara ja mõningaid lisa-muudatusi "rauas". Lubab maks. võimsust kuni ~270kW.

MIU - Näidikute plokk (Main Instrument Unit) 9-3/9-5.

MHI - Mitsubishi Heavy Industries. Lühendit kasutatakse muuhulgas ka tähistamaks Mitsu turbosid.

MPG - Miles Per Gallon. Kütusekulu, näitab kui palju miile saab sõita ühe galloni kütusega. Kasutatakse peamiselt USA-s.

MY - Mudeliaasta (Model Year). Näiteks MY97, MY04.

NB - Narrowband Oxygen Sensor, NB lambda. Hapniku (lambda-) andur, mida mootorijuhtimine kasutatab korrektse küttesegu moodustamisel. OBD2 süsteemis kasutatakse kahte sensorit - enne ja pärast katalüsaatorit.

N/A, n/a - Normally Aspirated engine, vabalthingav ehk turbota mootor.

NG - New Generation. NG900 - mudeli Saab 900 uuem generatsioon. Toodeti aastast 1994, mootorijuhtimine Trionic5.

Nm - njuutonmeeter, jõumomendi ühik. Kõnekeeles ka vääne.
Njuutonmeeter võrdub jõumomendiga, mille tekitab jõud 1 njuuton jõu mõjusirgest 1 meetri kaugusel asuva punkti suhtes. Auto võimsus:
HP = (Nm * rpm) / 7121
kW = (Nm * rpm) / 9685

O-Bus - vt allpool, kaasaaegsed mootorid.

OBD - On Board Diagnostics (OBD1 ja OBD2). Tähistab ECU võimet enesediagnoosiks. Samuti ühenduse nimetus ECU ja diagnostikaseadme (Tech-II) vahel. OBD2 süsteem eeldab 2 katalüsaatorit ja muutus kohustuslikuks 1996 aastal USA-s ja Kanadas.

OBD2 - vaata eelmist.

OG - Vaata ka 9-3OG.

OnStar - Ainult USA turgudele (US Only) autosse inegreeritud mobiiltelefon/navigatsiooniseade.

ovloV – Saab’i peamine konkurent.

OS - Oxygen Sensor, hapnikuandur. Ka Lambda-andur. Vaata ka NB (NarrowBand Oxygen Sensor).

P-Bus - vt allpool, kaasaaegsed mootorid

PSI - rõhuühik. Kasutatakse enamasti USA-s. Naela ruuttollile (pounds per square inch). 1PSI = 0,068947bar ja 1bar = 14,5038. Vaata ka Bar

RACECAT - eriti hea läbilaskevõimega katalüsaator. Ainult tuunijatele.

RDS - Radio Data System. Ka "Radio Display SID". RDS-i põhilisemad funktsioonid on kuulatava programmi kõige paremini kuuldava sageduse automaatne valik, kuulatava jaama nime/sageduse/programmisisu kuvamine. Ei toimi USA-s.

ReAXS - Saab'i passiivne tagarataste pööramine, kasutatakse mudelitel 9-3SS.
Passiivne ka selles mõttes, et kõrvalistuja jaoks eraldi rooli pole :-)

RPM – Pöörete arv minutis (Revolutions Per Minute). Mootori "kiirus". Saabidel on see enamasti 5700...6200RPM (p/min).

RRFPR – Progressiivne kütuserõhu regulaator (Rising Rate Fuel Pressure Regulator). Kütuserõhk tõuseb ülerõhu suurenedes.

SAAB - Svenska Aeroplan AktieBolaget

SAAB - Saab Automobile AktieBolaget

Saabaru – Saab 9-2X, Subaru Impreza millele poogitud Saabi nina..

SAHR - Saab Active Head Restraints. Istme disain vähendab kaelavigastuse riski tagant otsasõidul.

SCC - Saab Car Computer. 9000. SID-i eelkäija.

Sensonic - GM900 poolautomaat-käigukast

Sentronic - Automaatkäigukast, millel lisavarustusena manuaalne käikude vahetus (ainult 9-5 ja 9-3SS)

SAI - Secondary Air Injection. Süsteem, mis kontrollib emissioone. Spetsiaalne pump annab lisaõhku väljalaskesse. Pump võib olla paras peavalu 9-5/9-3 omanikele - ütleb üles ja uuena on hinnaline. Kasutatakse enamasti mootoritel B308.

Shift Up Lamp - tuluke armatuuris (manuaalkastiga NG900/9000) mis süttib teatud pööretel andmaks juhile märku soovitavast käigu(üles-)vahetusest. Kuigi valmidus funktsiooniks on ka Euroopa Saabidel, siis kasutati seda reeglina ainult USA turul.

SID - Saab Information Display. SID1 (tavaline), SID2 (rohkem funktsioone), SID3 (kõik funktsioonid)

Soft - tarkvara. Programmijupike ECU-s, mis juhib mootori, andurite, klappide jne tööd. Soft'i muutes võib näiteks LPT-st teha FPT. Sõnaga - muuta auto võimekust. Vaata ka STAGE.

SPA - Saabi parkimisandur (Saab Park Assist)

SPG - Special Performance Group (Põhja-Ameerika C900 Turbo, sarnane Euroopa Aero-le)

SPORTCAT - sportkatalüsaator. Kuna katalüsaator on heitgaasidele takistuseks, siis kasutatakse parema läbivoolu saavutamiseks ka sportvarianti. Turbomootoril peavad heitgaasid võimalikult vabalt liikuma. Veel vingem variant on RACECAT. Taas tuunijate pärusmaa :-)

SRS - Turvapadi (Supplementary Restraint System)

SS – Sportsalong/sedaan. 9-3 Sport Salong, MY03-

Stage - tase, koondnimetus tuunitud soft'le (tarkvarale). Näiteks stage1, stage2 jne. Kõrgem tase (stage4+) nõuab muudatusi ka raudvara osas. Parem turbo, pihustid, summuti jne. Taseme number ja saavutatav tulemus mootori jõudluses võib olla igal tuuningufirmal erinev.

Subaraab – vaata Saabaru

SuperAero - 9000Aero populaarsed valuveljed

T25 - turbo Garrett T25. Kohtab NG900/9000 mudelitel ja mootoritel "E", "L" ja "S". Maksimaalne võimekus ca 195kW.

T5 - Trionic5

T7 - Trionic7

T8 - Trionic8

Talladega – Limiteeritud mudelivalik 9000 ja NG900 puhul. Nime saanud Talladega Raceway'st 1986 (9000) ja 1996 (NG900). 9000 Talladega oli analoogne "ainult-UK" 9000 Carlsson'le. 900 Talladega sai juurde lisaseadmeid ja valiku erinevaid mootoreid.

TCM - Transmissiooni kontrollmoodul (Transmission Control Module). Sarnane ECU-le, kuid spetsiaalselt automaatkäigukasti jaoks.

TCS – Traction Control System. Piirab esirataste libisemist kiirendamisel piirates ratastesse minevat jõudu. Seade võib tekitada parajat peavalu 9000 omanikel.

TDC - Ülemine surnud seis (Top Dead Centre). Punkt kus kolb on kõige kõrgemal (lähemal silindrikaanele). Vastandina BTC (alumine surnud seis).

Tech-2 – Seade Saabi diagnostikaks.

Throttle body - Korpus, kus sees asub segusiiber (throttle). Paikneb see vahetult enne sisselaskekollektorit.
1. Mehaaniline throttle body - Pedaalilt lähtuv gaasitross on otse ühendatud segusiibriga. "Gaar põhja" ja ongi segusiiber 100% avatud. Kasutati Saabidel aastani 1998(?).
2. Elektrooniline throttle body - segusiibri asendi määrab elektromagnet, mis omakorda saab signaali ECU-st. Süsteem kasutusel Trionic7 ja Trionic8 mootorijuhtimistes. Võeti kasutusele aastast 1998.
Gaasipedaal "põhjas" ei tähenda veel, et segusiiber oleks 100% avatud. ECU aitab teie eest mõelda..
3. 9000 mudelitel kasutatakse mõnikord ka hübriidvarianti, TCS mooduliga. Lisaks tavapärasele gaasitrossile muudab segusiibri asendit ka TCS-i tross. Kõik selleks, et libedaga te liigselt gaasi ei saaks anda.

TiD – Turbo Injection Diesel. Sissepritsega turbodiisel.

TIS - Technical Information System ja Diagnostics Procedures. Kasutavad autoteenindused.

Tjugofem – Limiteeritud väljaanne C900-st. Toodeti 1985 tähistamaks 25 aastat UK Saabide müüki.

TP - Traffic Programme (raadio displei SID-l)

Turbo lag - turbo viivitus/viive. Kuna turbokompressor töötab väljaheitegaaside jõul, tekib gaasipedaali vajutades teatud viive, enne kui auto kiirendust on tunda. Põhjuseks see, et turbokompressori poolt surutud õhk läbib sisselaskekollektorini üsna pika ja keerulise teekonna.
Elektrooniliste segusiibrite (9-3, 9-5 ja TCS-ga 9000) puhul võib lisanduda veel ECU "mõtlemisaeg".

Turbo spool-up - Turbo vajab teatud aega, et heitgaasid võlli (ja kompressori tiivikut) vajaliku kiirusega suudaksid pöörlema panna. Maksimaalne pöörlemiskiirus Mitsubishi TD04-l kuni 170000 p/min. Väiksem turbo hakkab puhuma varem, suurem aga hiljem. Põhjuseks liikuvate osade (võll, tiivikud) masside erinevused jm. pidurdavad tegurid.
GT17 alustab juba mootori 1500 pöörde juures ja kaotab oma efektiivsuse kui mootori pöörded 4500. GT35 aga siis alles ärkab ja puhub vapralt veel 7000 pöördeni.

TWICE – Theft Warning Integrated Control Electronics. Kontrollib vargavastast seadet, alarmi, uksi jne. 9-5/9-3SS.

Uppipe - up pipe, tõlkes "ülemine toru". Nimetatakse toruosa mis suundub IC-st (vahejahutuse radiaatorist) throttle body'sse. Nimi end õigustab - tihti see toru asubki mootoriruumis kõige kõrgemal. On ka suhteliselt jäme, sest peab turbo poolt surutud õhu takistusteta sisselaskesse suunama.

Vector – "Sportlik" pakett, alumiiniumist näidikuteplokk ja madaldusvedrud.

Viggen - Võimsaim Saab 9-3, toodetud aastatel 1999-2001 ja omab mootorit B235R. Sama jõuallikas viib edasi ka 9-5 Aero-t.

VIN - Vehicle Identification Number. VIN-kood.

VSS – Vehicle Security System. Numbrijada (kood) mis on sama nii ECU-s (Trionic) kui ka alarmseadmes. Kui need koodid miskipärast erinevad, siis auto ei käivitu.

XS – "High-spec" (eriti vinge) pakett C900, NG900 ja 9000 mitteturbo-versioonidel .

Wastegate – Prügivärav :-) Turbo küljes olev klapp mida juhib "wastegate actuator", viimast omakorda APC (BPC, MBC) ja seda omakorda ECU limiteerides turbo poolt mootorisse surutavat õhku.

WB - WideBand Oxygen Sensor, Wideband lambda. Lubab küttesegu mõõta täpsemalt. Kuna mootorijuhtimised Bosch ja Trionic ei vaja oma tööks WB andurit, lisatab tootja mootorile odavama NB anduri. WB vajab lisaks ka eraldi kontrollerit ja on üldse rohkem tuunijate valdkond.


WIS - Workshop Information System. Diilerite poolt kasutatavad manuaalid CD-ROM'l.

WHP - võimsus rattast hobujõududes (Wheel Horse Power). BHP on manuaalkastidega Saabidel 10...15% suurem WHP-st. Automaatkastidega Saabidel on see erinevus 15...20%. Tingitud transmissioonikaost.
Tootja näitab Saabi võimsuse alati BHP-na!

WOT - Wide Open Throttle. Täiesti avatud segusiiber. 900 ja 9000 mudelitel "gaas põhjas-" olukord, kui kasutusel pole TCS.
9-3 ja 9-5 on elektrooniline segusiiber ja selle asendi määrab pärast gaasivajutust mootorijuhtimine T7 või T8.

WUR - warm up regulator, ehk siis mehaanilise sissepritse (Bosch K-jet) juhtrõhu regulaator

-----------------------------------------------------------------------------

Allpool nimekiri funktsioonidest mis kasutusel uuematel mudelitel (näit. Saab 9-3 Sport Saloon MY2003+).

CIM – Column Integration Module. Lingib P-Bus'i I-Bus'ga. Ühendub ICM'ga ja kontrollib SCL & ISM.
SCL – Steering Column Lock, roolilukk.
ISM – Ignition Switch module, süüteluku moodul.

P-Bus – Powertrain Bus. Lingib omavahel kõik mootori- ja pidurifunktsioonid.

AHL – Automatic Headlight Levelling (Xenon lights). Automaatne sõidutulede kõrgus.
ECM – Engine Control Module (ECU)
EHPS – Electro-hydraulic Power Steering
ESP – Electronic Stability Program Control Unit
TCM – Transmission Control Module
TCS - Traction Control Module
YRS – Yaw Rotation Sensor

I-Bus - Instrument Bus. Lingib kõik instrumendid, lukud, aknad, valgustuse jne.

ACC – Automatic Climate Control
ACM – Airbag Control Module
AHM – Auxiliary Heater Module
BCM - Body Control Module
DDM – Driver’s Door Module. Juhipoolse ukse moodul.
DSM – Driver’s Seat Module. Juhiistme moodul.
ICM – Infotainment Control Module. Muuhulgas lingib omavahel O-Bus'i I-Bus'ga.
MIU - Main Instrument Unit
PDM – Passenger Door Module. Kõrvalistuja ukse moodul.
PHM – Parking Heater Module
PSM - Passenger Seat Module. Kõrvalistuja istme moodul.
REC - Rear Electrical Centre
RLDM – Rear Left Door Module. Vasakpoolse tagumise ukse moodul.
RRDM – Rear Right Door Module. Parempoolse tagumise ukse moodul.
SID - Saab Information Display
SIDC – SID Control Panel
SLM – Shift Lever Module
SPA – Saab Parking Assistance
SRM – Sunroof Control Module. Katuseluugi kontrollmoodul.
STC – Soft Top Control
TPMM – Tyre Pressure Monitoring Module. Rehvirõhu kontrollmoodul.
UEC – Underhood Electrical Centre - mootoriruumis.


O-Bus - The Optical Bus. Optiline andmesiin. Links all the audio & telematic systems to ICM.

AMP1 - Võimendi kõrvalistuja istme all, uste- ja keskmistele armatuurlaua kõlaritele (7-kõlari süsteem).
AMP2 - Võimendi pagasiruumis, bassikõlaritele (13-kõlari süsteem)
CDF – CD Player (front). CD-mängija (esimene)
CDCR – CD Changer (rear). CD-mängija (tagumine)
CDFC - CD Changer (front). CD-vahetaja (esimene)
CU – Communication Unit (satnav & OE car phone)
DVD - Digital Versatile Disc. Lapsed saavad kettalt multikaid vaadata.
EHU - Entertainment Head Unit (meelelahutuse peaühik :-)
PU – Positioning Unit (satnav). Näitab ära kus sa parasjagu asud.
Kasutaja avatar
Six
Postitusi: 345
Liitunud: P Sept 26, 2010 9:47
Asukoht:
Auto:

#3

N Apr 07, 2011 17:44

Lisaks ka 9-3 SS, SC B284 V6 mootorid läbi aegade:

2005–2007, 2.8t V6, LP1 2792 cm³, 169 kW (230 hp), 320 Nm, Low-pressure
2005–2007, 2.8T V6, LP1 2792 cm³, 184 kW (250 hp), 350 Nm, High-pressure
2007–2008, 2.8T V6, LP1 2792 cm³, 188 kW (255 hp), 355 Nm, High-pressure
2008–2010, 2.8T V6, LP1 2792 cm³, 206 kW (280 hp), 400 Nm, High-pressure
oswald
Postitusi: 359
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#4

P Sept 11, 2011 10:57

Välismaakeelne lühendite loetelu, mis sisaldab paari lühendit lisaks sebastiani suurepärasele tööle.
http://www.saabtechtalk.com/forum/index.php?topic=17.0

Ma ise ei oska neid eriti tõlkida, sest otsetõlge pole alati õige tõlge..
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2105
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#5

P Sept 11, 2011 13:23

Tänud oswald :) Lisasin nimekirja. Tõlkega on nagu on, aga ehk ikka arusaadav...
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1230
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#6

N Sept 15, 2011 17:46

Klassikutel esinevad tagaluugil 900 märgi juures järgmised tähised, mis viitavad mootori olemusele:
GL = 1-karburaatoriga
GLs = 2-karburaatoriga
GLE = GLi = sisssepritse, 8-klappi (?)
i = sissepritsega vabalthingav, 8-klapiline
i ja 16valve (900 all)= sissepritsega vabalthingav, 16 klapiline
EMS = sissepritse (http://www.saabhistory.com/1979/01/01/1979-saab-900-ems-new-saab-is-result-of-massive-swedish-development-program/) EMS-engine management system (?)
kiri "turbo" ilmselt lahtiseletamist ei vaja
C = Uusikaupunkis tehtud ühekarburaatoriline variant
Siit http://en.wikipedia.org/wiki/Saab_900 saab üht-teist veel välja noppida.

Mootoritest vajaks eraldi lühidalt lahtiseletamist ka B-mootor ja H-mootor (B201 ja hilisemad?), aga ma ei oska seda hästi.

Tähist GM võib leida ka klassiku käigukastidelt.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
saabu
Postitusi: 686
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tllinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#7

N Sept 15, 2011 18:10

B mootoril veepumba ja jagaja ringiajamiseks plokis abivõll.
h mootoril jagaja asub nukkvõlli otsas,veepump rihmaga.
Need suuremad erinevused.
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1230
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#8

N Sept 29, 2011 11:52

Kas B201 mootor siiski ühe vaid nukkvõlliga pole? :freak: Ma nägin klapikambri kaane all küll ainult ühte.
Praegu võib ülalt Sebastiani pikast postitusest lugeda:
B201 – 2,0 liitrit (1985cm3), 4 silindrit 2 nukkvõlli (99, 90, C900)
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2105
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#9

N Sept 29, 2011 12:14

Kas B201 mootor siiski ühe vaid nukkvõlliga pole? :freak: Ma nägin klapikambri kaane all küll ainult ühte.
Praegu võib ülalt Sebastiani pikast postitusest lugeda:
B201 – 2,0 liitrit (1985cm3), 4 silindrit 2 nukkvõlli (99, 90, C900)

Minu teada ka ühe võlliga. Kusagil keegi valetab :cool:
richard
Postitusi: 948
Liitunud: P Apr 07, 2013 11:26
Asukoht:
Auto:

#10

N Apr 25, 2013 19:48

99a 9-5ga tegu ja esiuksel ilutseb SE. mida tähistab? lihtsaalt second edition? ja kui nii siis mis teistmoodi on kui muidu?

EDIT: Lugesin Google abiga et Sports Edition ja Special Edition ja mis kõik veel ei kirjuta. Paar venda väitsid, et jäigem vedru all jms...keegi siit ehk teab siiski?
AndresV
Postitusi: 882
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 vedu
Kontakt:

#11

K Juun 19, 2013 10:10

SE-l peaks olema parem varustus kui baasmudelil. (Muidugi saab ka baasmudelile lisasid juurde valida aga n.ö. paketina on ju soodsam kui "ühekaupa".
Vasta