1. leht 1-st

Korrektne pidurite kontroll XWD-l

Postitatud: E Veebr 07, 2022 17:09
Postitas mardikas
Tere.
Viiksin ennast kurssi pidurite kontrolli teemaga enne kui midagi ära lasen lõhkuda. Autoks 9-4x 3,0i XWD. Tulekul on arvelevõtmine ja kui sellega korda saab siis ka TÜV. Kindlasti tehakse piduristend aga mul kapoti all kleeps , millel peal pilt kus on keelatud auto esisillal ja tagasillal trumli kasutamine. Siit siis küsimus: Kuidas on õige teha piduristendi sellele isendile?
Tänan juba ette asjaliku vastuse eest.

Re: Korrektne pidurite kontroll XWD-l

Postitatud: E Veebr 07, 2022 21:43
Postitas SoS
Pakun ilma tõendusmaterjalideta, aga kas seal ei piisa lihtsalt sellest, et panna ühe poole trummel ühtpidi pöörlema ja teise poole trummel teistpidi, siis püsib diferentsiaal paigal ja saab ilusasti pidureid testida.

Või siis kasutada vabajooksu rullikuid - https://www.youtube.com/watch?v=-L5PzR6apg4

Re: Korrektne pidurite kontroll XWD-l

Postitatud: T Veebr 08, 2022 15:36
Postitas 13piisab
Jah - loomulikult käivad kahesillaveolised samuti piduristendis.

Mida SoS jutuna viitab on ülevaatajal "ratta kaupa pidurite tegemine". Eri pidi käivate rattad annavad kokku nullkiirused.
Ma viitan oma talve-opeliga ülevaatusel käies alati, et roolil olev 4x4 kiri on õige, et nelikvedu on pidev ja tuleb rattakaupa teha.
Muidugi päris õiget mõõtetulemust see ei anna, kuna kummagi ratta efektiivsust mõõdetakse eraldi pidurdamisel - ei ole üks ja sama vajutus, kus jõud pedaalil sama jne.

Mul pole sillas päris-poolplokki olnud, aga ka nn poodud satelliitidega diferentsiaalide puhul tehti nii. Kahesillaveo ning vähemalt ühes sillas oleva LSD vms iselukustuva puhul läheb aga selle lõhkumiseks.
Teoorias saab siis küll lisarullidega (nagu SoS lisatud videos), aga vähemalt mulle tundub kinnitamata masinaga selliste asjade korraldamine liiga julge tegu: kaob mõni rull ratta alt ja elu läheb "huvitavaks". Aga jah - ses osas targutan ma teoreetikuna. Praktikud tõdevad äkki, et hirmul on suured silmad :)

Re: Korrektne pidurite kontroll XWD-l

Postitatud: N Veebr 17, 2022 0:33
Postitas mardikas
Käisin siis paar päeva tagasi ülevaatuael. Ütlesin, et mul selline veermik. Piduristend tehti ühe ratta kaupa ja samal ajal olid teised rattad rullikutel. Mind covidi piirangu tõttu päris sisse wi lastud aga sain ooteruumist natuke näha. Kuigi rattad olid ilusti pidurdanud piisava jõuga andis lõpp protokoll mingi pidurite efektiivsuse 52%. Norm peaks olema 58%. Aga kuna andmete sisestamine käib käsitsi siis pandi 53% ja seda oli piisav , et läbi saada.