9-7x kliimaga mure

Ameerika päritolu Saabid
Vasta
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#1

P Jaan 25, 2009 17:54

Hei,

Selgus, et saabikul ei toimi kont enam, vajutades tärniga nupule, vilgub ekraanil märgike paar korda ja kõik. Samas ka tagumine kliima lõpetas tegevuse. Käivitades tuleb OFF kiri ette ja lülib end välja. Kas saab midagi koduste vahenditega nullida või tuleb targemate juurde sõita?

Tänud
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#2

P Jaan 25, 2009 18:01

Kas mitte nii pole, et teatud välistemperatuuril ei hakkagi kont tööle?
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#3

P Jaan 25, 2009 18:06

niiskus ju tahab eemaldamist ka 0 kraadi juures?
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#4

P Jaan 25, 2009 18:55

Algselt postitas: mart284
niiskus ju tahab eemaldamist ka 0 kraadi juures?

Teistes autodes tähistab tärn seda, et freooniga hakatakse külma tootma (, mille all mõeldaksegi konditsioneeri. Konditsioneeriga auto vs konditsioneerita auto). Kas Saabil on teisiti?

Sooja peab fkoors iga ilmaga puhuma. Sul ei tööta ÜLDSE kliimaseade?

edit: mhmh, tundub nii. Lugesin esimest korda vaid selle välja, et ainult "tärniga nupp" ei tööta.
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#5

P Jaan 25, 2009 21:28

no tärniga nupp ei tööta jah:) samas sooja puhub ees igast asendist, taga ei toimi midagi
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#6

T Veebr 24, 2009 22:37

Algselt postitas: tõh
Kas mitte nii pole, et teatud välistemperatuuril ei hakkagi kont tööle?


Sama tõde sain ka raha eest teada:) Seega, alla mingi kraadi konti ei saa sisse panna
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#7

K Veebr 25, 2009 8:16

See tõde ei kehti kõigi masinate kohta.Näiteks sakslaste toodangul toimetab kuivatusfunktsioon ka -30 kraadi juures.Kont lülitatakse aeg-ajalt sisse,et salongist niiskust eemaldada.
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#8

K Aug 17, 2011 22:11

Algselt postitas: tõh
Kas mitte nii pole, et teatud välistemperatuuril ei hakkagi kont tööle?


Sama tõde sain ka raha eest teada:) Seega, alla mingi kraadi konti ei saa sisse panna


Huvitv! Saab 9-3 ,2007 aasta omal töötab ka miinus kraadil. AC ON/OFF nupp sellex. Muidu lähevad seest aknad jäässe öösel kui päeval ilma kondita liikuda niiskemas õhus.Kui AC On sees ,siis seda ei juhtu.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

N Aug 18, 2011 9:21

kaks ja pool aastat möödas ja teema jälle ellu äratatud... :) AC on-off nupp ei tähenda veel seda, et kont järgi võetakse. Õhku kuivatab ta küll igal ajal.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#10

N Aug 18, 2011 11:16

Cyber, vast mõtlesid kondi all kompressorit. Kas "kliimaseade" ikka kuivatab õhku ilma kompressorita? IMO salongiradikas soojendab välisõhku ja selle suhteline niiskus väheneb. Kas seda pead silmas?
Edit: hetk hiljem leidsin et mu post on suht mõttetu.:red: Kustutaks ta ära aga admin ei ole sellist võimalust jätnud.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14283
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

N Aug 18, 2011 11:26

jah .. kompressorit ei võeta järgi. Ei mina tea täpselt, kuidas see toimib, aga talvel siiski tasub kliimaseade järgi hoida (mitte econ režiimis), sest muidu kipub asi niiskeks minema. Samas ei tähenda see veel seda et "külma toodetakse", seda on väljast niigi võtta..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1036
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#12

N Aug 18, 2011 11:50

Väljas miinusega on ju õhk nagunii kuiv ... :cool:
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#13

N Aug 18, 2011 12:47

Väljas miinusega on ju õhk nagunii kuiv ... :cool:


Väljas küll,aga auto salongis on niiskust siiski:soe auto-külm auto kondesatsioon,lisaks jalanõude ja riietega sissetoodav niiskus.Nn.konditsioneeri ja kliimaseadme vahe ongi selles,et talvel kliimaseade muuhulgas temperatuuri hoidmise kõrval ka õhuniiskust vähendab.Mu suurel tööautol on kliimaseade aastaringselt sisselülitatud.Paraku on sellel õhukuivatamisel ka oma miinused.Pika sõidupäeva lõpus on silma limaskestad kuivad-st. silmad hakkavad kipitama.Tuleb juua-vett vmt.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#14

N Aug 18, 2011 13:04

Kliimaseadmetel on minu teada lisaks kompressorile ja soojusvahetile ka kuivati element sees. see on siis see, mis eemaldab niiskust ringlevast õhust. On nii?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#15

N Aug 18, 2011 13:09

Kuivati eemaldab niiskust AINULT konditsioneerisüsteemist mitte õhust vms :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#16

N Aug 18, 2011 19:43

Njaa...palju erinevaid arvamusi:) siiski peab see kliimaautomaat midagi käivitama ,et see niiskuse eemaldamine salongist toimix. tean seda ,et eelmisel autol oli lihtne kondikas ja seda hoidsin ka vahel talvel sees ,kuivatas õhu ära. ma usun ,et siiski lülitus ka kliimapump sisse ,sest mootori pöörded tõusid ja lisamürin tekkis kapoti alla nagu suvel palavagagi. tegu oli 1,6 Golfiga.
petsla
Postitusi: 66
Liitunud: T Mai 15, 2007 12:46
Asukoht:
Auto:

#17

R Aug 19, 2011 17:20

Kui keegi on koolifüüsikatunnis tähelepanelikult kuulanud ning suutnud ka järeldusi teha, siis sissetulevat niiskust eemaldab kliimaseade ikkagi siis kui pump on järel. Kas talvel pump tuleb järele või mitte, sõltub juhtelektroonika intelligentsusest. Minuteada saabil välisõhutemperatuuridel alla nulli ei tule. Teisalt talvel "kuivatab" õhku ka tavaline soojendamine -- soe õhk mahutab rohkem veeauru ja sama veeauru sisalduse juures tundub soe õhk kuivem e kondenseerumine (akendele esmajärjekorras) algab palju suurema niiskusesisaldusega kui külmas.
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#18

L Aug 20, 2011 14:17

Kui keegi on koolifüüsikatunnis tähelepanelikult kuulanud ning suutnud ka järeldusi teha, siis sissetulevat niiskust eemaldab kliimaseade ikkagi siis kui pump on järel. Kas talvel pump tuleb järele või mitte, sõltub juhtelektroonika intelligentsusest. Minuteada saabil välisõhutemperatuuridel alla nulli ei tule. Teisalt talvel "kuivatab" õhku ka tavaline soojendamine -- soe õhk mahutab rohkem veeauru ja sama veeauru sisalduse juures tundub soe õhk kuivem e kondenseerumine (akendele esmajärjekorras) algab palju suurema niiskusesisaldusega kui külmas.


Kuidas siis seletada Saabi puhul nähtust talvel ,et kui AC on lülitatud Offi ,siis aknad lähevad seest udusex ja nii kui AC On panna ,tõmbuvad aknad udust puhtax? Järelikult peab siin olema midagi mis ka miinus kraadidel lisana käivitub. Ja vahet pole kas lasta jahedat või kuuma õhku (AC On puhul.)
Vasta