Palun soovitusi. Kas tasub käivitada suurte külmadega

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#1

Tere,

Palun arvamusi, kas tasuks Saab (9-5 2.2 TID) üle -23 kraadiste külmadega seisma jätta ja kasutada mõnd bensiinil töötavat masinat.

Kumb on diislile kasulikum, kas teda iga päev kasutada, et õlid ja mootor soojeneda saaks või pigem aku maha kruttida ja masin mitmeks päevaks külmapühadele jätta?

Kas on üldse mõtet akut maha kruttida, kas pärast ei või tekkida anomaaliaid immo äratundmisega? Aku iseenesest ok korras.
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#2

Kui ahi peal, minul oli 2.2 diislil ja ka uuel 1.9 mootoril siis külmad liiga ei tee ;)
iphonede ja ipadide remont
que
Postitusi: 1408
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#3

Väga hea teema :D
Peaks liigutatama naljarubriiki

elagu diiselmootorid :beer:
Everyday Regular SAAB guy!
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#4

No minu traktor peale starteri vahetust pole kunagi hoolinud sellest, et kas väljas on külma -20 või -35. Ükskord tegin küll suure pakasega sellise vea, et lasin ahjul töötada vaid mingi 15min. ja siis pidin sõitma minema ja siis ei tahtnud hästi käima minna, sest eelsüüteküünlad enam ei rakendunud ja auto arvas vist, et tegu on 0-lähedase temperatuuriga. Hiljem olen teinud nii, et ei pane ahju töölegi, kui see ei saa vähemalt 30 min. töötada, vaid annan 2x küünlaid ja siis (kui kütus pole jääs) läheb poolest pöördest käima. Eks ta algul ikka uriseb ja käigukast ei taha aru saada mis nüüd toimub aga külma pärast autot seisma jätta, pole ka mõtet.
Ja selle aku koha pealt teab kindlasti kod. Morris rohkem rääkida, kuid kuna ma ka tegelen siin natuke nüüd akudega ( 960kg kaaluvate tõstukiakudega) siis neid just säilitatakse külmhoones, tingimus on, et aku oleks täis laetud ja külmhoones (-28)pidid need paremini säilima. Kuid see võib kehtida ainult tõstukiakudele.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#5

Ahi on tore küll, aga mul on mõningaid probleeme põhjustanud. Kasutasin see talv eelsoojendust kuni täna hommikuni. Täna istusin ka autosse, mis oli kenasti soe, aga käima enam ei läinud. Tavaliselt on ahi onud mingi 20-30 mintsa enne sõitma hakkamist sees. Tööle sõidan ca 40 minutit. Panin juba varem tähele, et ahju kasutamise järel tahab auto pikemat käivitamist, kui külmast peast käima pannes. Kuna see ahi ka akut kulutab, siis täna enam käivitusvoolu ei jätkunud. Aku vanus ca 1 aasta. Krt teab kas see nüüd normaalne või mis...
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#6

Minu vahval traktoril ahi puudub. Käimaminemise üle ei kurda, eelmine aasta turtsatas ka -30 kraadiga käima, kuid need hääled mis seejuures olid ei olnud kindlasti mitte kasulikud ei starterile ega mootorile.

Küsimuse tekitasin pigem seetõttu, et kas on tervislikum külmadega aegajalt masinat kasutada või pigem tal seista lasta.
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#8

Ka ahju pääl pole ja käivitub ok ka kõige krõbedama miinusega. Autol korralikud ja kallid õlid sisse ,filtrid möllud korda enne talve ja kvaliteetne kytus/aku ,siis pole midagi kurta:cool:
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#9

Ka ahju pääl pole ja käivitub ok ka kõige krõbedama miinusega. Autol korralikud ja kallid õlid sisse ,filtrid möllud korda enne talve ja kvaliteetne kytus/aku ,siis pole midagi kurta:cool:

Ei käivitu ikka küll (vt. kaks teemat allapoole).
Vasta