9-3 1.9 kõrin ragin siduris pedaali vajutades

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#1

Tere!

See väidetavalt teada asi - kahemassiline hooratas... ja/või siis survelaager, kuna sidur ise ei libise. Vabakäigul sidurit mitte vajutades ja sidur põhjas on kõik OK. kõriseb/ragiseb vaid pedaali teatud kaugusel hoides. Kiirelt/tavapäraselt sidurit vajutades vaid korraks sellest kohast üle minnes ja salongi seda hästi ei kostu - märkasin aken all parkimispiletit võttes... Motorit välja suretades teeb vist ka sama häält. Väljas kuulates on see hääl häirivalt tugev.

Küsimus aga selles - kas kellelgi on kogemust või teab seda siduri ehitust nii hästi, et oskab öelda, kaua sellise kõrinaga sõita võib ja mis juhtuda võib, kui edasi sõita? Mis märgid näitavad, et nüüd juba asi väga hull ja viimane aeg sekkuda?

Miks küsin - sest nüüd, kus oskan ka salongis seda häält aimata, hakkasin mõtlema, et mul see vist juba aastaid olnud (just välja suretades), aga kindel muidugi pole... Väljamaa foorumites lugesin, et paljudel see häda juba 40...60K sõitnud autodel... mul 115K... äkki ongi pool elust juba mulle märkamatult kõrisenud ja töötaks selle kõrinaga järgmised 50K ka edukalt? Või peab hakkama iga 40...60K tagant vahetama, kui kõrinat jälle kuulda?

Kas sinna mingit tavalist hooratast ei pakuta või mingit muud nõksu, et tulevikus mureta oleks?

Tänud!
kaido9
Postitusi: 119
Liitunud: N Mai 26, 2011 21:11
Asukoht:
Auto:

#2

tavalist hooratast sinna küll ei saa aretada.see,et ta 40000km juba häält hakkab tegema on tavaliselt juhi viga.aga see kaua ta kestab on küll raske arvata.
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#3

Nüüd juhuslikult mingis opeli foorumis leidsin pikema arutelu sel teemal. Seal väideti, et teatud pedaali asendis kõrin alles esimesi märke... paljud sõidavad sellega rahulikult ja hakkavad muret tundma alles siis, kui juba tühikäigul sidurit vajutamata hakkab kõrisema...

Mul suvel plaan väike 7000km ring teha, et vist ikka kindlam enne ära teha?

Küsiks, et kes on sama asjaga hädas olnud, mis läbisõidu juures need hääled/hädad hakkasid? Mis selline keskmine eluiga sellele hoorattal/siduril - kui see selle mootori teada probleem?

Leidsin ka soovituse lisaks käivatamisele (mida olen alati autodega teinud) ka mootorit suretades sidurit all hoida - pidi kaitsma seda hooratast - on sel iva?

Edit: Nüüd muudkui leian infot juurde - väidetavalt ei meeldi neile hooratastele väga madala pöördega sõit (mida mulle paraku meeldib teha)... näiteks esimese/teise käiguga ummikus tühikäigupööretel tiksuda - kas see ka tõsi? Alla mis pöörete siis huvitav ei tasuks ühtlasel sõidul lasta?
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#4

Hmm...mul on tagurdades olnud 2 aastat mingine reso nagu teatud pöörete juures...Samas edaspidised liikumised sellist asja ei tee. Väljasuretades ka häält pole ,sõites ka mitte. Ma loodan ,et mul lihtsalt miskine asi seal resoneerib:)
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#5

Nagu ikka, ise küsin... ise vastan.
Hooratas vahetatud ja sidur ka (kindluse mõttes). Laagri jätsin vahetamata, kuna see tundus uueväärne - üks laager siis üle... kui kellelgi huvi.

Hoorattal oli jah pisikene loks sees, mis seda kõrinat põhjustas. Ristipidi loks, mitte pöörates. Usun, et see hääl oligi juba mõnda aega olnud ja oleks saanud rahulikult veel tükk aega sõita, aga kindlam muidugi, kui tehtud. Eks ma nüüd oskan jälgida, kas ja kui ruttu uuesti häälitsema hakkab.
Vasta