3.0 TID mootori probleemi lahendamine

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#1

Tere
Olen uudishimuliku iseloomuga inimene ja saabi 3.0 mootori probleemid, ning nende lahendamine pakub huvi.

Kui kellelgi esineb autol see n.ö. tüüpviga, siis olen huvitatud seda remontima. Tööd teen kvaliteetselt, suvalisi nurgataguseid punkreid (a'la Tõukur) allhankijatena ei kasuta.
Võtame lahti, puhastame tükid ära, teeme omaniku juuresolekul "lahtiste kaartidega" defekteerimise ja paneme korralikult kokku.
Kuna mind teema huvitab, siis esimese mootoriga oleks tööraha minimaalne arvestades hariduslikku aspekti.

Kui kellegi probleemse mootoriga auto ja ise ei viitsi jamada, siis võib ka hea hinnaga mulle müüa pakkuda.

Kel huvi, siis kontakt kas foorumi PS kaudu, või lembit (ätt) local (punkt) ee
jupid
Postitusi: 113
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#2

kas Tõukur on tõesti "suvaline nurgatagune punker" ?
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#3

kas Tõukur on tõesti "suvaline nurgatagune punker" ?
Võimalik, et minu hinnang ei olnud taustast tulenevalt päris standartne. Üldiselt oleneb millega võrrelda. Ja ilmselt ka mis töid sealt tellida.

Mul on praegu töös üks plokikaas, mis "tänu" sellele, et ta on ka tõukurist läbi käinud, toob omanikule lisaks vähemalt 200€ eest lisaväljaminekuid. Arvestamata sellega, et kogu tõukurile makstud raha on maha visatud. Kui poleks seal käinud, siis oleks jäänud alles nii neile makstud raha, kui ka see 200+, mis nüüd uued klapid maksma lähevad.

Lisaks on sealses skooris ka üks rikutud plokk, millega sai rahaliselt korralikult hävitud ja veel plokikaasi. Igatahes plokikaane ja mootoriploki kallale mina neid ei usalda. YMMV
Marx
Postitusi: 112
Liitunud: L Aug 28, 2010 1:14
Asukoht:
Auto:

#4

kas Tõukur on tõesti "suvaline nurgatagune punker" ?
Igatahes plokikaane ja mootoriploki kallale mina neid ei usalda. YMMV

Minuteada teeb tõukur hommikust õhtuni plokke ja plokikaasi ja kõik töötavad laitmatult. Niiet natuke imelik on tulla rääkima nende usaldusväärsusest. Pigem tundub mulle, et siin jäetakse midagi rääkimata. Tegemist ikka oma ala proffidega
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#5

Jah. Tõukur teeb hommikust õhtuni plokiaasi ja plokke.
Minu jaoks ei ole nende teostatud tööde kvaliteet piisav hoolimata sellest, et väga paljudele klientidele on iseloomustuseks kaks näidet:

Näide a.
Kui tööks on plokki plokikaane tikkpoltide jaoks keermete keeramine, siis mulle ei sobi lahendus, kus plokki keeratud tikkpoltide otsad on vertikaalist 5-6 mm suvalises suunas harali.
Jah, 90% tänavamootorite jaoks ongi selline lahendus võib-olla kasutatav. Pannakse üks tikkpolt plokki, keeratakse ülejäänud läbi plokikaane pingega paigale ja saab kaane külge tõmmata küll. Võimalik, et kestab kah, aga see ei ole korrektne viis sellist tööd teha. Kui nii on tehtud, siis ilmselt valdava enamuseni autoomanikest see info ei jõuagi. Heal juhul näeb autoomanik klapikambrikaane alt, et tema mootorile on ikkagi "head studs" paigaldatud ja sellega asi piirdub.

Näide b.
Kui tööks on plokikaane korrastamine, siis mulle ei sobi lahendus, kus klapid on käsitsi pastaga soveldatud nii, et klappide tööpinna laius on väljaspool tehase lubatud tolerantse ja klappide liugpinnad ja juhtpuksid on abrasiivpastaga töötlemise ajal kokku mätsitud, pasta juhtpuksidesse viidud ja klappide liugpinnad kraabitud. Selline lahenud on võib-olla müügiks OK. Mootor sõidab vabalt veel mitukümmend tuhat kilomeetrit, aga juhtpuksid kuluvad kiiresti ja ebaühtlaselt, samuti kuluvad klappide juhtpinnad ja liiga lai ning vale kujuga tööpind ei puhastu korralikult ning hakkab läbi laskma varem.
Jällegi tõenäoliselt ei adu 90% autoomanikest, mis on klapimehhanismi töös olulised parameetrid ja ülejäänutest enamus ka lihtsalt usaldab "hommikust õhtuni" töötava ettevõtte kvaliteeti, aga mulle ei ole see piisav. Eriti veel juhtudel, kus 20 000 kestva kaanetöö ja 200 000 kestva kaanetöö hinnavahe on minimaalne või puudub täiesti.

Mulle meeldib, kui tööd on tehtud korralikult ja vähemalt sama hästi, kui tehases. Pigem pareminigi.
Jah, loomulikult on alati ka kliendiga kokkuleppel võimalik teha töid kehvemini, kui seda tingib hinna- või ajapiirang, aga selline asi peaks olema ette kokku lepitud.

PS.: Äkki lõpetaks nüüd selles teemas ühe konkreetse ettevõtte töökvaliteedi mulle mittesobivuse käsitlemise? (Mitte, et mul enda teema loetavuse tõstmisele vastuväiteid oleks.;)) Kui kõrgemalseisev jõud leiab, et teema vajab edasikäsitlemist, siis vast on olemas ka mingi sobivam alajaotus...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7623
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

Tere Lemps!

aga kas sa saab 96 plokikaasi ei taha teha? OLEKS KAH EHK VÄLJAKUTSE!?
kaaned natukene madalamaks freesida/ lihvida ja siis suuremad klapid sisse panna. kuna kaaned ise malmist ja klapipesadeta, siis tuleks vähemalt väljalaskeklapile õigest materjalist klapipesa panna.. ja muidugi juhtpuksid üle vaadata ja kogu komplekt viimistleda.

Siis jääks veel portimine....
aga see vist teine teema ja seda keegi teha ei taha!?
kunagi otsisin tegijat ja lõpuks tegin ise aga hirmust seina sisse liiga hoogsa freesimisega auku läbi teha jätsin seinad paksemad kui võinuks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#7

Tere Ivo.

Põhimõtteliselt võin 96 plokikaasi kah teha.
Kõik sinu kirjeldatud tööd on tehtavad ja neid on ka tehtud, aga milles seisneks selle tegemisel väljakutse? Sa teed mingi vanaaegse ralliauto klooni?

Või tahad pakkuda mulle teemasse sobivat diiselsaabi "töörahaks" ? :)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7623
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

kunagi ei ole saab96 head kaaned ülearu. :)

Aga Pärnus peaks üks pees mootoriga 9-5 olema küll. mingi 2300 on soovis müügis. kuidagi avatud ja kuidagi kokku pandud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#9

2300 on kuidagi avatud ja kuidagi kokkupandud mootoriga auto kohta selgelt üle võlli hind.

Kui tahad reaalselt 96 kaante tuunimisest rääkida, siis saada e-mail vms.
3.0tdi saab
Postitusi: 10
Liitunud: P Juun 09, 2013 21:22
Asukoht:
Auto:

#10

tere lembit, mul üks 9.5 diisel mootor 3.0 seisab aaga selles mingi klõbin .täpset viga ei tea. aaga kokku pole jooksnud et kas saaks elulooma? mul saabil teine mootor peal juba kuid selle ka mingi jama et soojast peast käivitus kole kehv ja arvuti näitab fiul temp ehk siis kütuse temp või andur et kas sellest viga? aaga külmast peast läheb2-3 tiiru ja käib. oskad nõu anda?
3.0tdi saab
Postitusi: 10
Liitunud: P Juun 09, 2013 21:22
Asukoht:
Auto:

#11

tere lembit, mul üks 9.5 diisel mootor 3.0 seisab aaga selles mingi klõbin .täpset viga ei tea. aaga kokku pole jooksnud et kas saaks elulooma? mul saabil teine mootor peal juba kuid selle ka mingi jama et soojast peast käivitus kole kehv ja arvuti näitab fiul temp ehk siis kütuse temp või andur et kas sellest viga? aaga külmast peast läheb2-3 tiiru ja käib. oskad nõu anda
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#12

Tere.
Seisva diiselmootori klõbina hindamine üle interneti on loterii. Üleüldse on mootori seisukorra hindamine niimoodi, et teda käimas ei ole võimalik kuulda, väga keeruline.
Samas on muidugi iga mootor võimalik ära remontida. Garantiid, et see tegevus odav on, ei saa keegi anda. Tuleb mootor pulkadeks võtta, defekteerida ja kulumised mõõta. Siis saab kokku panna remondi eelarve.
Enamasti on mootori kapitaalremont rahaliselt õigustatud selliste autode puhul, millel on emotsionaalne väärtus. Muudel puhkudel on odavam rikkega auto müüa ja osta järgmine, ilma veata auto.

Kütuse temperatuuri anduri võid ju üle mõõta. Kui andur ja tema juhtmestik korras, siis on ilmselt kütuse temperatuur liiga kõrge. Seda, miks kõrge on peab siis juba eraldi vaatama. Võimalik, et on koostamise käigus mingid kuumaekraanid paigaldamata jäänud vms.
3.0tdi saab
Postitusi: 10
Liitunud: P Juun 09, 2013 21:22
Asukoht:
Auto:

#13

Voi niiii. Ja selle temperatuuriasja saaksid sa uurida mudu? Kas leiaksid aega ja kas see voib tekitada kehva käivituse soojalt?
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#14

Kõike on maailmas võimalik uurida piisava motivatsiooni korral.
Aja leidmine sõltub samamoodi sellest motivatsioonipaketist.
Teoreetiliselt võib põhjustada kehva käivitust soojalt. Ma konkreetse mootori juhtloogikasse ei ole väga sügavale kaevunud, aga üldiselt on igasugustel temperatuurianduritel väga suur otsustusõigus ECU's segu kvaliteedi osas.
3.0tdi saab
Postitusi: 10
Liitunud: P Juun 09, 2013 21:22
Asukoht:
Auto:

#15

aaga sa asud kus kohas et tuleks seda looma näitama sulle?
Lembit
Postitusi: 112
Liitunud: T Jaan 25, 2005 10:39
Asukoht:
Auto:

#16

Tallinnas asun. Profiilis kirjas ju!
Auto näitamise saab U2U kokku leppida.
3.0tdi saab
Postitusi: 10
Liitunud: P Juun 09, 2013 21:22
Asukoht:
Auto:

#17

seelge aaga annan siis teada kunas tlna tulen. aga äkki sul mingi konrakt nr mida jagada?
Vasta