Külmaga paugupill ,soojaga hakkab kruvima:

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#1

Selline huvitav nähtus mul ,et 2007a 88KWsel on soojemate ilmadega käivitamine pikem kui külma ilmaga. Arusaamatu!!!:freak: Soojema ilmaga teeb vahel mitu pööret enne kui käima turtsatab...aga kui väljas alla -5 kraadi ,siis peale eelsüüteküünla kustumist läheb raxust. On mõnel aimu? Tänan ette! PS Eelmisel suvel oli sama teema ,et iga kord ei tahtnud kohe käivituda.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#2

See ongi selle mootori omapära. Arvan, et aitab, kui paned lisanupu, millest lased eelsüüteküünaldele ise voolu peale.
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#3

Ilmselt ongi see sellest tingitud, et "soojema külmaga" ei rakendata piisavalt eelsüüteküünlaid ja seetõttu käivitumine veidi vaevalisem. Sama nähtus esineb nt siis, kui oled päris külma ilmaga peale sõitu jätnud auto nii 5-6 tunniks seisma ja siis taas käivitad. Kuna mootor pole siis veel päris maha jahtunud, on efekt sama.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7623
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

väike mõttetera:
kas seda temp. andurit ei annaks kuidagi muuta, et ta teeks temperatuuri 10 kraadi külmemaks??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#5

Njah. Väga omapärane omapära siis ,et suvel käivitab haledamalt:mad:
Ma juba mõtlesin ,et miski süsteemiviga:pihustid ,voolikud vms. Aga 2007a omal ei tohix vist veel voolikud läbi olla ja Statoili omaga kütan ka ainult. Kuidas seda eelsüüte-nuppu üldse võimalik paigaldada ja kus? On seda tehtud üldse? Tänx!
cooler
Postitusi: 57
Liitunud: P Mai 09, 2010 21:06
Asukoht:
Auto:

#6

2,2tid-le aretatud juurde aegrelee, mis igakord süüte sisse keerates annab küünaldele voolu teatud aja: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=222232
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#7

Tänan lingi eest aga see on liiga peen teema minu jaox:D Kui mõni olex sellist asja ise teinud ja oskax seda paigaldada ,siis veel.

Huvitav on see ,et mu teisel autol VW Passatil (2006) ei käivitu samuti eelsüüde soojemate ilmadega aga täielik paugupill...
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#8

Eks see 2,2 diisel peab olema väga heas korras, siis käivitub sellise kahtlase ilmaga ka kohe. Mina mässasin enda omaga ka päris pikalt ja lõpuks käivitus ilasuguse ilmaga hästi. Nii, kui midagi ei ole paigas (starter, õhk süsteemis, süütenurk vms), siis ta ka hästi käima ei lähe.
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#9

Sama teema lõpetusex küsix ,kas selle käivitamise saaga põhjusex võib olla 5 aastat vana mootori temp.andur? Kuuldavasti soovitataxe seda 2-3a tagant vahetada...Minul 5a vana massin ja eip ole seda tehtud. Tänud!

PS. Aasta tagasi diagnostis korrax näitas temp.andurit kuid järgmisel korral juhtmed taha saades seda enam ei tuvastanud...
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#10

See ongi selle mootori omapära. Arvan, et aitab, kui paned lisanupu, millest lased eelsüüteküünaldele ise voolu peale.

Njaah! Jutt jutux aga minul ka tänase 18 kraadise sooja juures läxid eelsüüte küünlad peale...nii ,et viga oli milleski muus...enam käivitamisel probleeme pole.:head:
Caliba
Postitusi: 125
Liitunud: K Apr 01, 2009 15:24
Asukoht: Kuusalu vald
Auto: 9-3 SC 1.9Tid 07a.

#11

Kas 1.9 diislil eelsüüteküünlad 0 ... +5 kraadi juures peaks rakenduma või kas käivitamise hetkel samade temperatuuride juures hoiab relee küünlaid järgi?

Nüüdseks see sama Jussi auto millest siin teemas räägitakse minu käes.
Nüüd kevadel on sama mure, kord läheb teinekord vaat et ei tahagi käivituda.
Kord käivitub ideaalselt, samas on juhuseid kus 5-10 minuti pärast tahab pikemat käiamist.
Külma mootoriga pole mitte mingisugust muret, käivitub hästi.

Aku ok, testitud ja ka teise uue akuga proovitud. Mootori temperatuuriandur vahetatud (kui ikka on see andur mis termostaadi korpuse küljes on?)

Kas on juhuseid kus starter ei vea enam eeskujulikult ja ilma eelsüüte rakendumiseta ei anna seda vurtsu välja, et mootorit käima lüüa?


Caliba
oll 9-3 TiD
Postitusi: 2
Liitunud: E Apr 14, 2014 9:08
Asukoht:
Auto: Saab 9-3 1,9tid 88kW combi

#12

Võtaks teema uuesti üles. Mul samasugune masin ja sarnane probleem ja tundub, et hädalisi on teisigi.
Vahest on keegi vahepeal mingi lahenduse leidnud sellisele käivituse probleemile? Kas teema alguses mainitud sõidukil on vahepeal midagi ette võetud?
Mu autol on vahetatud eelsüüteküünlad ja EGR klapp. Käivitumine on grammi võrra parem, kuid probleem on alles. Kuna see probleem avaldub üsna ettearvamatult (vahest on vahest mitte), siis on üsna raske katsetustest kasu näha ja temperatuuriandurit enne igat käivitust lahti võtma ju ei hakka.
Järgmisena proovin lisa massijuhtme paigaldust aku miinuselt otse mootoriploki külge kusagile starteri lähedale. Seda soovitas Jassi Autotuba peale seda kui oli EGR klapi kinni kiilumise vea leidnud.
Teinekord pidavat just miinusklemmiga ühendus liiga nõrk olema ja sellepärast ka starteri mootor laisalt ringi käima.
Vasta