Sellest teemast saan aru, et DPF-i põletamist on põhimõtteliselt võimalik algatada ka "kodustes tungimustes" (kodurahu huvudes vast mitte kortermaja ees)?
On keegi seda proovinud ja mis on tulemus? Jutt käib minu arusaamiselanaloogsest asjast ?
DPF manuaalne tühjendamine
Filtri tühjakspõletamine toimub palju efektiivsemalt ettenähtud sõidutsüklit läbi tehes. Siis pole tarvis ka kõiksuguseid imekarbikesi soetada.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Seda loomulikult. Aga Saab ju ei näita, millal see põletus käib(?) ja teenindusse ei taha iga kord minna.
Sõitsin Tartu-Tallinn-Pärnu-Tallinn-Tartu kahe päeva jooksul ja DPF umbes. (Suitsu)pause vahepeal ei teinud, seega ühtlane tempo ja teistmoodi ma väga sõits ei saagi, linnas sõitmist peaaegu ei olnudki. Kui selline sõit "normaalset sõidutsüklit" ei esinda, siis ...?
Võimalik, et põletus hakkas iga kord peale hetk enne kohalejõudmist, aga nii ei saa ju rallit sõita..
Edit: Tallinnasse tagasi sõitsin ka veel loomulikult, aga siis oli filter juba umbes. Ning see jama hakkas peale ~700km maanteesõitu, seega kohe alguses see ehk umbes ei olnud.
Sõitsin Tartu-Tallinn-Pärnu-Tallinn-Tartu kahe päeva jooksul ja DPF umbes. (Suitsu)pause vahepeal ei teinud, seega ühtlane tempo ja teistmoodi ma väga sõits ei saagi, linnas sõitmist peaaegu ei olnudki. Kui selline sõit "normaalset sõidutsüklit" ei esinda, siis ...?
Võimalik, et põletus hakkas iga kord peale hetk enne kohalejõudmist, aga nii ei saa ju rallit sõita..
Edit: Tallinnasse tagasi sõitsin ka veel loomulikult, aga siis oli filter juba umbes. Ning see jama hakkas peale ~700km maanteesõitu, seega kohe alguses see ehk umbes ei olnud.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Kui minu auto seda näitab, siis madal käik sisse, et pöörded mitte üle 3500 ei langeks ja teen niimoodi poolele Viljandile tiiru peale ja ongi korras.
Ja vaevalt Sa seal trassi peal selliste pööretega sõitsid, ikka viimane käik sees, et kütust säästaks...
Ja vaevalt Sa seal trassi peal selliste pööretega sõitsid, ikka viimane käik sees, et kütust säästaks...
Näitab mida? Kui ma saaks aru, et põletus käib, no ...--sse see liiter kütust, mis väidetavalt sinna kulub - tunduvalt odavam, kui mu vaba aeg ja muu tsirkus.
Ning tõesti, mul pole mõttessegi tulnud automaatkastile ütlema hakata, millist käiku kasutada.
Ning tõesti, mul pole mõttessegi tulnud automaatkastile ütlema hakata, millist käiku kasutada.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Kui minu auto seda näitab, siis madal käik sisse, et pöörded mitte üle 3500 ei langeks ja teen niimoodi poolele Viljandile tiiru peale ja ongi korras.
Ja vaevalt Sa seal trassi peal selliste pööretega sõitsid, ikka viimane käik sees, et kütust säästaks...
Milline neist sul seda põletuse protsessi näitab?
Kui minu auto seda näitab, siis madal käik sisse, et pöörded mitte üle 3500 ei langeks ja teen niimoodi poolele Viljandile tiiru peale ja ongi korras.
Ja vaevalt Sa seal trassi peal selliste pööretega sõitsid, ikka viimane käik sees, et kütust säästaks...
Milline neist sul seda põletuse protsessi näitab?
Mul tekkis sama küsimus..
Äkki NoFeari lastgen 9-5 oskab seda ütelda..(nagu näiteks volvo XC90 dpf - mis ütlebki sulle, et time to clean DPF filter).. Aga ainult oma isiklikust kogemusest lähtudes võin ma ütelda, et vähemasti minu saabi-diisli dpfi umbeminemine sõltub kahest pisiasjast - temperatuurist väljas ja kasutatavast kütusest. Ehk kui ööpäevane keskmine temperatuur üle 25 kraadi ja kütust tangitud kusagilt mujalt kui statoilist, siis DPF läheb umbe. Ja kui temperatuur langeb, siis enam ei lähe, mul on alati ja ainult kuumadel suvedel dpfi jamad..
Aga mida teised automaatkastiga diisli omanukud teevad?
A) Sõidate DPF-i pärast muretsemata ja auto saab ise hakkama.
B) Käite pidevalt teeninduses umbes filtrit põletamas.
C) Iga ~1000 km täitumisel lähete maanteele ja piirate käigukasti 4(3?) käigu peale?
D) Olete DPF-i välja lõiganud?
E) ....?
See tundub ju ajuvaba, et tavaliselt ~2100 pöördega hakkama saava mootori peab "jõuga" 3500 peale ajama, eriti kui mingit indikaatorit ka ei ole.
Samuti võiks keegi anda lingi 9-5 kasutajajuhendile, kus ka diiselmootorist juttu on - minu leitud räägivad miskipärast ainult bensiinimootoritest.
A) Sõidate DPF-i pärast muretsemata ja auto saab ise hakkama.
B) Käite pidevalt teeninduses umbes filtrit põletamas.
C) Iga ~1000 km täitumisel lähete maanteele ja piirate käigukasti 4(3?) käigu peale?
D) Olete DPF-i välja lõiganud?
E) ....?
See tundub ju ajuvaba, et tavaliselt ~2100 pöördega hakkama saava mootori peab "jõuga" 3500 peale ajama, eriti kui mingit indikaatorit ka ei ole.
Samuti võiks keegi anda lingi 9-5 kasutajajuhendile, kus ka diiselmootorist juttu on - minu leitud räägivad miskipärast ainult bensiinimootoritest.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Mul ütleb, et jätka sõitu...väljamaa keeles muidugi. Ja no kohe tunned seda spetsiifilist lõhna samuti kui ukse avad või akna avad. Ja siis pole muud kui 2-se käiguga ümber linna tuuritama. Tõmme hea puha!
Aga mul tekib säändset asja ikka rohkem külmematel kuudel. Ja no Statoili kütust pole minu käest näinud ükski minu kasutuses olev sõiduvahend. Olge see siis sõiduauto, maastur, ATV või traktor. Viimasega pole sinna eriti üldse asja.
Aga mul tekib säändset asja ikka rohkem külmematel kuudel. Ja no Statoili kütust pole minu käest näinud ükski minu kasutuses olev sõiduvahend. Olge see siis sõiduauto, maastur, ATV või traktor. Viimasega pole sinna eriti üldse asja.
- Ainar
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 381
- Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
- Asukoht: Liikva
- Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320
- Kontakt:
Automaat pidigi soosima diiselmootori puhul tahmamist. Minul käiskis korralisel ülevaatusel ülevaataja toimida täpselt samamoodi nagu NO FEAR soovitas. Minu puhul oli tegemist Audiga.Aga mida teised automaatkastiga diisli omanukud teevad?
A) Sõidate DPF-i pärast muretsemata ja auto saab ise hakkama.
B) Käite pidevalt teeninduses umbes filtrit põletamas.
C) Iga ~1000 km täitumisel lähete maanteele ja piirate käigukasti 4(3?) käigu peale?
D) Olete DPF-i välja lõiganud?
E) ....?
See tundub ju ajuvaba, et tavaliselt ~2100 pöördega hakkama saava mootori peab "jõuga" 3500 peale ajama, eriti kui mingit indikaatorit ka ei ole.
Samuti võiks keegi anda lingi 9-5 kasutajajuhendile, kus ka diiselmootorist juttu on - minu leitud räägivad miskipärast ainult bensiinimootoritest.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Ainuke kord kui märkasin, et diisel Saab DPFi põletab oli aastaid tagasi 9-3ga. Oli korralik vine taga ja mitte ei jäänud märkamata.
Nüüd olen katsetanud mõnda TTiD-d ja täheldanud probleeme kui on õhuleke või siis on turborõhu andur täiesti kinni tahmanud. Ilmselt läheb siis segu paigast ja tahmab rohkem, ainult DPF-i kahjuks.
Andurit lihtne puhastada, soovitan soojalt.
Lisana veel 2T õli kasutamine, teeb pai sellel filtrile
Diisel tahab kuuma ka saada, enda vanemate masinaparki kasutades on algus peeglist jälgides üsna must, pärast vajutamist, kõik hea.
Nüüd olen katsetanud mõnda TTiD-d ja täheldanud probleeme kui on õhuleke või siis on turborõhu andur täiesti kinni tahmanud. Ilmselt läheb siis segu paigast ja tahmab rohkem, ainult DPF-i kahjuks.
Andurit lihtne puhastada, soovitan soojalt.
Lisana veel 2T õli kasutamine, teeb pai sellel filtrile
Diisel tahab kuuma ka saada, enda vanemate masinaparki kasutades on algus peeglist jälgides üsna must, pärast vajutamist, kõik hea.
Üks küsimus veel põletamise alguse kohta. Kas selle algatamisel lähtutakse pigem filtri täitumusest või mootori koormusest? St kui ma piiran käigud 4. peale ja sõidan näiteks 110 alas ~3000 pöördega mõnda aega, kas siis algab igal juhul põletus või aju näeb, et "6 grammi tahma läheks veel, ootame järgmist korda"?
Vabandust OT pärast, aga ma ei ole siin ka väga asjast seni lugeda saanud, pigem posimisjutt Audi 2,5TID mootoriga Volvol, millel oli EGR pimedaks pistetud, panin enne ülevaatust just 3 käiguga (4. käik läks 3000-3500 tuuriga päris kimamiseks) nii 20-30 km. Alati oli tahmatestis kõik super. Automaadiga ja 2.2 TiD saabiga ei oska muud kui vahel sport nuppu ja lapatsit. Ei näe pointi tal 3000-4000 tuuriga lasta manuaalselt, peaks torud puhtaks köhima ka paar korda kohapeal lapatsit andes? See DPF jama on kurb lugeda, kuidagi peletab sellest 1,9 mootorist eemale. Mitte, et 2.2 kohta just head juttu oleks lugeda
Aga traktoristidele jõudu! Otseses ja kaudses mõttes. End of offtopic
Aga traktoristidele jõudu! Otseses ja kaudses mõttes. End of offtopic
Ärge "töristage" oma diislitega 1500rpm ja ajage seda tohutut kütusesäästu taga.
Laske vähemalt 1x nädalas "torud puhtaks ja ämblikud summutist välja".
Siis ei ole ka vaja selliste probleemidega pead vaevata:eureka:
Laske vähemalt 1x nädalas "torud puhtaks ja ämblikud summutist välja".
Siis ei ole ka vaja selliste probleemidega pead vaevata:eureka:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Endal 2-3 korda nädalas ca 120 km maanteesõidud, ning 1-2 korda kuus ca. 200-250 maanteesõidud, mootoriks 1,9, ls 215 000 ning autol siiamaani orig DPF, mingeid erilisi probleeme diagnostika ei näidanud. Aga jah, netis foorumeid lugedes tundub et ainult 5-10km linnasõidud ummikutes sellele autole eriti ei sobi
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2286
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Ärge "töristage" oma diislitega 1500rpm ja ajage seda tohutut kütusesäästu taga.
Laske vähemalt 1x nädalas "torud puhtaks ja ämblikud summutist välja".
Siis ei ole ka vaja selliste probleemidega pead vaevata:eureka:
Eksole! Pisut rehvid vilisema kah veel...
Kuna Saab miskipärast kasutajajuhendis diiselmootoreid ei tunnista (või ma ei ole suuteline seda leidma), siis vaatasin Opeli oma, mis peaks suht analoogne mootor olema. Kahju, et Saabi insenerid sama loogikat ei kasutanud.
/OPEL/Tahma põletamise korral hakkab Opelil eelsüüte tuluke vilkuma, sel juhul peaks sõitu jätkama tavakiirusel, katkemise korral jätkub põletusprotsess järgmisel käivitusel peale töötemperatuuri saavutamist. Kogu protsess võib kesta kuni 20 minutit /OPEL/
Kuskil ei olnud kirjas, et pöörded 3500 peale ja tuld.
/OPEL/Tahma põletamise korral hakkab Opelil eelsüüte tuluke vilkuma, sel juhul peaks sõitu jätkama tavakiirusel, katkemise korral jätkub põletusprotsess järgmisel käivitusel peale töötemperatuuri saavutamist. Kogu protsess võib kesta kuni 20 minutit /OPEL/
Kuskil ei olnud kirjas, et pöörded 3500 peale ja tuld.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Eluiga margiti erinev aga kuskil 120000-180000km.
Kuskilt olen lugenud, et rolli mängib ka õli, läbi turbo satub seda ka mootorisse ja sealt edasi juba saastab DPF.
Kui tõesti õhulekkeid pole, pihustid kõik korras ja miski muu ei aita siis viska vahelt välja. Kiirendades on lont järgi, uuema auto puhul kriibib silma aga no smoke, no power.
Proovi enne 2T mineral õli paaki valada, vahemikus 1/200l see vähendab tahmasisaldust ja äkki põleb ka DPF ilusti puhtaks.
Kuskilt olen lugenud, et rolli mängib ka õli, läbi turbo satub seda ka mootorisse ja sealt edasi juba saastab DPF.
Kui tõesti õhulekkeid pole, pihustid kõik korras ja miski muu ei aita siis viska vahelt välja. Kiirendades on lont järgi, uuema auto puhul kriibib silma aga no smoke, no power.
Proovi enne 2T mineral õli paaki valada, vahemikus 1/200l see vähendab tahmasisaldust ja äkki põleb ka DPF ilusti puhtaks.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
2T õlil mingeid konkreetsemaid nõudeid ka on? Või suht suvaline muruniiduki oma?
Automaailmast olen ostnud, punast värvi liitrine potsik, 3euri millegiga(carlube)
Peamine kriteerium, et oleks mineraal, semi ja täis sünt põlevad kõrgemal temperatuuril.