2,2 dti 92kw käivitusprobleem

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
vare271
Postitusi: 4
Liitunud: P Mär 27, 2022 21:21
Asukoht: Viljandimaa
Auto:

#1

P Mär 27, 2022 21:45

Antud teema pole küll saabi kohta aga autoks 2001.a Opel Vectra B 2,2 92kw y22dtr mootoriga ehk phmlt ikkagi Saabi mootoriga.Nimelt jutt selline.Autot omanud juba üle 3 aasta, külm- ning soojad käivitused olnud ideaalsed.Kapoti all olen vahetanud kõik kütusevoolikud, pihustite ülevoolu voolikud ning org. probleemne kütusefilter vahetatud mitsubishi colti oma vastu.Samuti olen ära vahetanud ka pihustite vahelised tihendid.Eelmise aasta lõpul lõpetas koostöö kõrgsurvepumba aju.Sai see auto küljest maha võetud ning remonti saadetud.Remonditi aju ära Soomes MTMhuoltos.Saadeti aju tagasi, olevat läbinud testid ja pidavat korras olema.Hakkasin seda siis tagasi paigaldama ja töökäigus selgus, et pihustitorude all olev timing solenoid vms asi see on, et selle juhtmete isolatsioon lihtsalt pudeneb küljest ära.Kuna vahetust tegin jaanuari kuus Soomes autoparklas siis surusin lihtsalt ühele juhtmele termokahanevaid nii pikalt peale kui võimalik.Ladusin auto kokku ja läks käima.Kõik ilus tore aga külma mootoriga tahab ikka pikka ketramist saada.Autole paigaldasin ka kunagi defa plokisoojenduse.Kui see on järel, käivitub auto koheselt.Nüüd tellisin pumbale uue timing solenoidi, vahetasin ta ära ja seis on põhimõtteliselt sama.Kütus on üleval ja tahab saada oma 20sek ketramist, et käivituks.Ketramise ajal ning kui käivitub, tuleb summutist sinist suitsu.Kui mootor käivitub siis kuni 2000 pöördeni mootor kakub päris korralikult ning tagant sinine väljas.Nii kui pöörded tulevad 2000st üle, mootor käib ilusti ja sinine tagant kadunud.Kõik see ketramine 20sek on kui auto on ööläbi seisnud.Igaks petteks vahetasin veelkord kõik kütusevoolikud ning ülevoolu voolikud välja.Küünlad kruttisin välja ja kontrollisin, kõik lähevad ilusasti punaseks.Kui mootor saavutab töötempi on kõik korras.Ja kui plokisoojendus järgi panna, käivitub auto koheselt.Nüüd lõi ka P0400 veakoodi sisse.EGR ning kõik sisselaske osad on täiesti ära pestud ja puhtad.EGR-i juhtiv solenoid teeb imelikku kõrinat kapoti all.Järgmiseks olekski plaan see solenoid ära vahetada ja vaadata mis saab.Ehk kellegil olnud sama probleem ja lahenduse leidnud?
vare271
Postitusi: 4
Liitunud: P Mär 27, 2022 21:21
Asukoht: Viljandimaa
Auto:

#2

E Mär 28, 2022 21:20

Tegin EGR-i pimedaks, sõites lööb mootoritule põlema ja tagant sinine väljas.Kas kõrgsurvepump saab kuskilt infot mootori temperatuuri kohta?
dpfoff
Postitusi: 47
Liitunud: E Jaan 03, 2011 22:11
Asukoht:
Auto:

#3

N Mär 31, 2022 10:01

Jahutusvedeliku temp andurist saab temperatuuri kohta infot. Aga ma pakun, et sul ei ole kõrgsurvepumbaga ikkagi kõik ok. Aju remont üksi ei lahenda pumba sisemise kulumise probleemi :). 90% juhtumitest kus pumba ajus midagi maha kärssab on tegelik põhjustaja ikkagi pumba mehaanik aosa viga/kulumine. Oleks vaja terve pump stendi pista ning seal testida. Pumba remont ~300 €. Ku elektroonika on korras, siis vähem.
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816
vare271
Postitusi: 4
Liitunud: P Mär 27, 2022 21:21
Asukoht: Viljandimaa
Auto:

#4

N Mär 31, 2022 23:16

Reman pump on tal juba muidu peal.Aga jah, kui auto mootor hakkab saavutama töötemperatuuri siis on kõik korras, ei kaku ega aja sinist välja ning käivitub koheselt.Külma mootoriga kui käima läheb, siis auto arvuti näitab küttekuluks 2,6l/h, kui mootor töösoe ja trikke ei tee siis on see number 1,4 - 1,6l/h.
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#5

P Mai 22, 2022 20:39

Ei tea kuidas Opelil täpselt on, aga Saab 9-3 peal oli nii, et alla 0C temperatuuri mootor küünalt järele ei pannudki ja seepärast kevadised-sügisesesed ja pehmed talved keeruka käivitumisega olidki. Kui käima läks, siis oli mootor nö kütust täis ja suits mõneks ajaks sellest tulenevalt üleval.
Kui välistemp alla nulli, siis küünal järel ja käivitus koheselt, nii ka soojalt. Lahenduseks oli see, et välitemp valetada 10ks sekundiks 10 kraadi madalamaks. Või vahetada kütusepumba ketid?

Niisama EGRi ei saa pimeks lüüa, kuna siis õhukogused 'valed' ja lööbki tule põlema ja limp home režiimi. Selle jaoks vastavad emulaatorid, mis EGRi pistiku otsa paned.
vare271
Postitusi: 4
Liitunud: P Mär 27, 2022 21:21
Asukoht: Viljandimaa
Auto:

#6

T Mai 24, 2022 22:18

Tempi valetamine kõrgemaks või madalamaks ei muuda mitte midagi.Mootor peab füüsiliselt olema ca 40 kraadi soe ja käivitub koheselt.Ju ikka pumbal mingi mehaaniline rike.
Vasta