Probleem siduriga

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 19, 2011 14:42

Tere!

Mul 2002 a 9-3ga selline probleem, et sidur vajus põhja ja üles tagasi tuli ainult jalaga tõmbamisel. Viisin remonti, väideti, et peasilder. Sai see siis ära vahetatud ja sõitis mingi 100 km kui jälle samamoodi, sidur põhjas. Viisin tagasi, siis öeldi, et algul oli ikkagi peasilder läbi, aga nüüd kui see uus sai, lõi suure surve sisse ja nö lõhkus töösilindri sellega ära ja nüüd vajab see vahetust. Kas on selline asi võimalik, oskab keegi vastata??

Tänud!!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6976
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

E Sept 19, 2011 15:47

Jama aeti sulle.
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#3

E Sept 19, 2011 17:57

Aga mida sellega ette võtta siis? Tahaks asjast selgust saada ikka...
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#4

T Sept 20, 2011 8:39

Kui mitte peasilinder, siis järelikult töösilinder;) Ega midagi muud seal rohkem ei võiolaa. Kui töösilinder siis mootori ja kastivahel peaks väike loik olema pidurivedelikuga.
Peasilindrit on palju lihtsam vahetada kui töösilindrit, sellepärast vist alustati peasilindriga.
__In Boost We Trust__
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#5

T Sept 20, 2011 10:45

Probleem ongi selles, et tahaks teada, et kumb siis ikka algusest peale katki oli. Kas tõesti võib olla nii, et nagu nemad väidavad või kardavad raha tagasi nõudmist ja valetasid midagi kokku selle vältimiseks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7170
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#6

T Sept 20, 2011 10:50

oh, lihtsam oleks sul mõni autoraamat võtta ja asi selgeks teha. kõik veneaegsed raamatud teevad selle põhimõtte selgeks.
kas õli on veel sees?
kas sul õli jooksis kuskilt välja?
ja kas praegu jookseb?
kas pumbates hakkab sidur tööle ja lahutab?

kui on leke, siis sealt viga otsida.
kui pumbates saad siduri tööle, siis peasilinder ja mansett kulunud, või valesti paigaldatud, või veel midagi.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2039
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 20, 2011 10:51

Mis seal raha tagasi nõuda uus peasilinder on peal. Diagnoosi milline nendest on rikkis, et sidur kaob on suht raske, sedaenam kui ei ole asjaga tuttav.
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7170
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

T Sept 20, 2011 11:13

kas vana peasilindri said tagasi??
äkki ei pannukdi uut?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Sept 20, 2011 12:11

No ma alles täna lähen tooma autot, pidi täna valmis saama. Aga kui esimest korda käisin ja nad ära vahetasid peasilindri, siis andsid küll vana tagasi. Praegu vahetatakse töösilindrit, kuna see olevat uue peasilindri pärast puruks läinud...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7170
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

T Sept 20, 2011 12:19

jõudu!!

peasilindri vahetamine ei ole midagi võrreldes töösilindri vahetamisega, mis eeldab käigukasti eemaldamist.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#11

T Sept 20, 2011 12:33

Seda ma tean jah...ütlesid, et läheb kuskil 5-6 h!!! Eks tuleb siis ikka kogu kupatus kinni taguda, sest ega enam vist välja ei võta seda, mis siis ikka algusest peale katki oli. Mul sellega jama juba üle kuu aja...
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 125
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht:
Auto:

#12

N Aug 11, 2016 11:15

Jõudu! Tõstan vana teema üles, kuna endal (9-3, 2000a, 2.2 TiD 85 kW) hakkas ka sidur jamama - vajas kõva pumpamist enne, kui lahutama hakkas. Sai ostetud peasilindri remontkomplekt ja vahetatud mansetid, alguses läks nagu paremaks, aga lõpuks vajus pedaal nii alla, et ei saanud pumbata ka. Õhutamine aitab vaid hetkeks.

Kas töösilindrit on võimalik kuidagi kontrollida ilma, et peaks kasti maha võtma?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6976
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#13

R Aug 12, 2016 8:15

Ei. Aga saad ju tuvastada lekke, eeldusel, et õhutamisest tekkinud õli tuvastamist ei sega.
Kasutaja avatar
Scorps
Postitusi: 125
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht:
Auto:

#14

K Aug 17, 2016 13:42

Ei. Aga saad ju tuvastada lekke, eeldusel, et õhutamisest tekkinud õli tuvastamist ei sega.

Kuidas seda leket täpsemalt tuvastada?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 6976
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#15

N Aug 18, 2016 8:22

Alt on ju näha, kas silinder lekib.
viper85
Postitusi: 91
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, Passat B6, Porsche 944S, BMW E36, Mazda 626 GD

#16

R Sept 02, 2016 19:16

Kusjuures nädal pärast selle teema lugemist oli minu 9-3 sidur samuti põhjas :evil:
Käigukasti koja küljes on plastikust kate siduri õlitoru juures. Sealt saab seda hüdro survelaagrit piiluda. Kohe oli näha, kuidas tilkus vaikselt. Läbisõit ~300k. Ei tea, kas on päris õige.
Võtsin kasti maha ja selgus, et siduri komplekt on heas korras. Igaks juhuks panin pool mm paksema ketta sisse.
Tsentrisse saab ketta näiteks sellega.
Pilt Pilt

Väntvõlli tihend läheb vahetusse kuigi pealtnäha vajadust nagu polnud. Hea kui hooratta saab ka millegagi lukustada. Antud juhul siis läbi starteri pesa.
Pilt

Kasti poolt hoiab õli töösilindri taga olevad tihendid. Käigukasti õli osas aga ei tohiks suvalist õli sisse valada. Sinna läheb spetsiaalne sünteetiline õli. Seega kõik, kes kasti õli vahetavad mingil põhjusel, veenduge, et ikka õige asi sisse läheks. Kui kasutate uuema tüübi õli, siis tuleb teha kaks korda kasti läbipesu selle sama uuema tüübi õliga. Nii on kirjas juhendites, eks igaüks vaatab ise, kui palju ta viitsib vana asja peale kulutada.
Kuna teist käiku tuli alati meelitada, et ei ragiseks, siis panin teise kasti koos töösilindriga. Väidetavalt oli korras aga proovides tegi päris koledat häält. Iseenesest töötas korralikult. Seega tuli vaadata ka kasti sisse.
Pilt Pilt

Viies käik laiali ja sodiks olev pingutusrõngas sünkro vahelt minema.
Pilt

Igaks juhuks kast koja küljest lahti, et veenduda selle korrasolekus.
Pilt

Ja lõpuks uuesti kõik kokku.
Pilt
Ideaalis peaks peavõlli välja vahetama aga antud juhul jätsin ta nii, nagu oli. Antud kasti otsas on varem mootor kokku jooksnud. Väidetavalt pidi selline asi neid kaste vahest lõhkuma. Testisõit oli ok. Kulud kokku 16€ tihendi peale + oma vaba aeg. Ülejäänud asjad olid olemas. :thumb:
viper85
Postitusi: 91
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, Passat B6, Porsche 944S, BMW E36, Mazda 626 GD

#17

L Juun 30, 2018 17:02

Lisan siia vanemasse teemasse veel infoks, et miks peaks siduri töösilindri ja peasilindri koos vahetama, olgugi, et üks neist on ju töökorras. Juhend käseb vahetada mõlemad.
Ise vahetasin ainult töösilindri ja jamad tulid tagasi. Peasilinder ei kesta eriti rohkem töösilindrist.
Ja peasilindri paigaldusel tuleb jälgida, et pedaal tagastuks täielikult oma algasendisse (ehk ülesse, silindri kolb tõmmatud nii välja, kui võimalik). Muidu ei saa ülevalt õli peale ja pikapeale tekivad jamad (pedaal võib peale pikemat seismist pehmeks minna, isegi kui oled paigaldanud uue töösilindri). Töösilindril saab ka mansette vahetada ja see on väga lihtne. Kolvi saab kätte näiteks suruõhuga, mitte teisest otsast millegiga välja surudes, tagudes. Viimasel juhul võib puruneda membraani korpus kolvi otsas. Ühe vana taastasin aga pole saanud proovida.
Vasta