Aku diislile?
Selline küsimus Saabi meestele et kuna varsti talv ja plaanis akut vahetada,siis kas aku 72 Ah 640a ei ole liiga nõrk 2,2 85 kw dislale eriti just talvel suurte miinustega?Või siis parem ikka midagi võimsamat panna näiteks 85 Ah 800a?
Nalja teed või? :o
100Ah 830 aku käib sellel autol meie talvetingimustes.
100Ah 830 aku käib sellel autol meie talvetingimustes.
Ampertunnid pole diislil nii oluline kui see teine number.Aga miski 640a on diislile küll vähe.
2,2 diislile pakutakse 92Ah, 720A või 100Ah, 800A-allikas:
http://www.akud.ee/index.php
Samas 1,9 TiD mootoril võib olla aku vist veidi väiksemate numbritega.Pärast vaatan huvi pärast enda aku üle.
2,2 diislile pakutakse 92Ah, 720A või 100Ah, 800A-allikas:
http://www.akud.ee/index.php
Samas 1,9 TiD mootoril võib olla aku vist veidi väiksemate numbritega.Pärast vaatan huvi pärast enda aku üle.
-
- Postitusi: 385
- Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
- Asukoht: Tartu
- Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
- Kontakt:
eelmisel traktoril (ei olnud saab) 2.9 110kw oli aku 95Ah ja jäi ikka väga lahjaks. Isegi krokodillidega tavaautol ei õnnestunud käima panna, ennem suri doonor lihtsalt ära :)
diisel tahab suurt laksu saada!
diisel tahab suurt laksu saada!
iphonede ja ipadide remont
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Tee oma auto talveks korda ja pärast kiidad kõigile, et 72 ah. akust ei jäänud väheks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kui auto soetasin (Saab 9-5 2.2 Tid 88kw)sai ka uus aku peal pandud ja oli ka miski 74Ah.Pole siiani probleeme olnud ka nende suurte külmadega. Päris nii ka vist see asi ei ole,et paned 100Ah peale ja siis on hää,genekas ei lae seda korraliokult kuna laadimine on ikka ette nähtud 74Ah-le akule.
bosch S5 on hea aku Saab 2,2tid -le.
Endalgi see sama peal.
http://aa.bosch.de/aa-batterien/nordic/et/pkw/bat_s5.htm
Ka endal sama aku juba kolmas aasta. Auto on läinud ka -30 kraadiga hiljemalt kolmandast pöördest tööle, kuid kui ta vajaks pikemat käiamist, siis jääks antud aku lahjaks kuna juba kolmandal pöördel on kuulda, et viiendaks-kuuendaks pöördeks see aku enam võimeline pole (juba akut ostes oli nii).
Kui ma ei eksi, siis oli tal mahutavus: 74Ah ja
käivitusvool: 750A
Mis aku käib aabitsa järgi OG 2,2d-l?
http://autoint.ee/uploads/akukataloog2008.pdf
Üldiselt pange mis tahate aga kui tahate akumüüjalt garantiid ka kaasa saada lisaks sellele, et ei pea ühel hommikul läbi talve kõige kõvema tuisu bussi peale minema, siis tuleb osta konkreetsele autole tootja poolt ettenähtud aku.
Ja sealjuures misiganes akutootja ülemise otsa seeria toodang (nt. Bosch S5, Centra Futura, Varta Silver jms. nö. premiumid) ja jätta alumise otsa omad lõunamaal sõitvatele. Kataloogi soovituse järgi ostetud odavseeria puhul küll garantii kehtib, aga rõõmu sellest on vist vähevõitu kui garantiiasju pead ikkagi üle lumehangede turnides jalgsi ajama minema? :)
Eelpool toodud märkused, et mahtuvus pole nii tähtis kui käivitusvoolutugevus on sulatõsi. Ainult et väikse mahuga akudel pole tavaliselt suurt käivitusvoolu.
http://autoint.ee/uploads/akukataloog2008.pdf
Üldiselt pange mis tahate aga kui tahate akumüüjalt garantiid ka kaasa saada lisaks sellele, et ei pea ühel hommikul läbi talve kõige kõvema tuisu bussi peale minema, siis tuleb osta konkreetsele autole tootja poolt ettenähtud aku.
Ja sealjuures misiganes akutootja ülemise otsa seeria toodang (nt. Bosch S5, Centra Futura, Varta Silver jms. nö. premiumid) ja jätta alumise otsa omad lõunamaal sõitvatele. Kataloogi soovituse järgi ostetud odavseeria puhul küll garantii kehtib, aga rõõmu sellest on vist vähevõitu kui garantiiasju pead ikkagi üle lumehangede turnides jalgsi ajama minema? :)
Eelpool toodud märkused, et mahtuvus pole nii tähtis kui käivitusvoolutugevus on sulatõsi. Ainult et väikse mahuga akudel pole tavaliselt suurt käivitusvoolu.
Selline küsimus Saabi meestele et kuna varsti talv ja plaanis akut vahetada,siis kas aku 72 Ah 640a ei ole liiga nõrk 2,2 85 kw dislale eriti just talvel suurte miinustega?Või siis parem ikka midagi võimsamat panna näiteks 85 Ah 800a?
Soetasin selle aku just. Väga head näitajad ja ülisoodne hind!!
Sellise käivitusvooluga läheb iga külmaga.
http://pood.automaailm.ee/est/varuosad/?arv212109,rv212109,ln0
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Passi järgi läheb 85 kW diislile 85 Ah aku. Endal oli ostes 60-ne peal, siiani pole veel probleeme olnud, külmarekord SIDi järgi -6 ja käima läks ilusti, kuigi veidi raskemalt käias. Samas ostsin auto alles suvel ja külmemaid ilmu pole veel näinud. Peab ka vist uue vaatama.
Renovaaris (Tondi 17) on muidu kuni esimeste külmadeni akud -15%. Enamalt jaolt Varta toodang.
Renovaaris (Tondi 17) on muidu kuni esimeste külmadeni akud -15%. Enamalt jaolt Varta toodang.
Ega üle ei pea kah pingutama nende numbritega.Tahad ju, et aku poleks poolikult laetud.Liiga suurt akut ei jõua masin lihtsalt ära laadida, kui just ei sõida ainult pikki otsi. Eero antud PDF kataloog annab ju vajalikud numbrid.Poesellid Jõhvis võivad Sulle igasugu asju rääkida :P
Edit.Nagu Ivomets juba mainis, peab diiselauto talvel korras olema;laadimisvool õige,eelsüüteküünlad korras,kütus ei tohi tagasi vajuda,kütus kvaliteetne ja filtrid vahetatud. Siis puudub ka vajadus starteriga pikalt käiata.Ja lõpuks-ka aku välised mõõdud seavad oma piirid.Ma pole küll kursis, kas 9-3 2000 aasta diislil mahub sinna pikem aku.
Edit.Nagu Ivomets juba mainis, peab diiselauto talvel korras olema;laadimisvool õige,eelsüüteküünlad korras,kütus ei tohi tagasi vajuda,kütus kvaliteetne ja filtrid vahetatud. Siis puudub ka vajadus starteriga pikalt käiata.Ja lõpuks-ka aku välised mõõdud seavad oma piirid.Ma pole küll kursis, kas 9-3 2000 aasta diislil mahub sinna pikem aku.
Nii, 2 aastat aku vana ja peetis siis.. Vaja nüüd uut. Mis oleks parim aku 2.2 SS diislile? 100Ah ja 800A oleks piisav? Või on mingi konkreetne see just õige aku olemas?
Ostsin kah alles 9-3 2.2 diislile uue aku. Automaailmas kataloogi järgi pakuti exide 100ah / 1000A aga see oli liiga suur mõõtudelt, ei mahu mitte muidagi pikkuselt akukasti. Eelmine oli Boschi S5 74Ah / 750A ja lõpuks sai uueks kah ikkagi Boschi S5, seekord siis tiba uuem mudel 77Ah/ 780A. Boschi akudega pole siiamaani probleeme olnud ja Saabi peal too 74Ah mahtuvusega oli eelmise omaniku käes paar aastat ja meie käes nüüd kah pea kaks ning talvel saab tihti ennem käivitust pea tund eelsoendit kasutada ja polnud mingit probleemi et aku mahtuvusest väheseks jääb.:)
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Ostsin kah alles 9-3 2.2 diislile uue aku. Automaailmas kataloogi järgi pakuti exide 100ah / 1000A aga see oli liiga suur mõõtudelt, ei mahu mitte muidagi pikkuselt akukasti. Eelmine oli Boschi S5 74Ah / 750A ja lõpuks sai uueks kah ikkagi Boschi S5, seekord siis tiba uuem mudel 77Ah/ 780A. Boschi akudega pole siiamaani probleeme olnud ja Saabi peal too 74Ah mahtuvusega oli eelmise omaniku käes paar aastat ja meie käes nüüd kah pea kaks ning talvel saab tihti ennem käivitust pea tund eelsoendit kasutada ja polnud mingit probleemi et aku mahtuvusest väheseks jääb.:)
Kui tegu 9-3 SSiga nagu sul profiilis kirjas, siis Boschi akukataloogi järgi käibki sellele 77Ah 780A aku. Enda OGle ostsin Exide Premium 100Ah 900A ja mahtus täpselt. Käima läeb kah ilusti (ptüi-ptüi-ptüi üle vasaku õla ka loomulikult).
Praegu ongi nagu kataloogi järgi peale pandud see aku. Täpselt muidugi ei mäleta, aga vist oli 74 või siis 77.. Aga kahe aastaga aku läbi pole väga normaalne. Kogu aeg ei ole sõidetud lühikesi otsi. Kipun ikkagi sinna 100Ah vaatama, aga kas see laadimise probleem on siis väga suur? Et ei lae ära..?
Ostsin septembris 9-3 ,2007 , 1,9 TiD massinale sellise ja pole kordagi hätta jäänud siiani. viimased 48h seisis auto hoovis ja 30 kraadiste öödega ei juhtunud midagi. 3 pöördel läx käima. Loomulikult ,Statoili arktiline on kütus , mitte isegi Neste ega muu kodumaine...rääkimata nurgatagusest galonkast.
Sellest vägevamat EXIDE oma ei olnud kuna siis olexid mõõdud segama hakanud ja suurem vahele enam ei lähe.
http://pood.automaailm.ee/est/varuosad/?arv212109,rv212109,ln0
Sellest vägevamat EXIDE oma ei olnud kuna siis olexid mõõdud segama hakanud ja suurem vahele enam ei lähe.
http://pood.automaailm.ee/est/varuosad/?arv212109,rv212109,ln0
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: N Juun 30, 2011 14:07
- Asukoht: Järvamaa
- Auto: Sportage, Peugeot 4007, Kawasaki
- Kontakt:
Pole sinna midagi 100A akut vahele vaja piisab ka täiesti 80A millel on Käivitusvool 700 ja minul tõmbas täiesti edulised 3,0 diiselt see käima õli peab hea olema muidugi mis ei lähe hullult paksuks külmaga. Selle -
30 pakasega polnud küll mingeid probleeme et käima ei läinud. Samas kõrval seisis BMW turbo diisel mis ei käivitunud isegi -17 kraadiga kuna õlid olid paksud ja peal oli 100A aku. Pms asi lihtne auto peab olema korras ja õiged õlid sees.
Ja 9-5-le universaalile pole erilist mõtet seda 100A akut osta kuna see ei mahu peale ka sinna proovitud järgi...
30 pakasega polnud küll mingeid probleeme et käima ei läinud. Samas kõrval seisis BMW turbo diisel mis ei käivitunud isegi -17 kraadiga kuna õlid olid paksud ja peal oli 100A aku. Pms asi lihtne auto peab olema korras ja õiged õlid sees.
Ja 9-5-le universaalile pole erilist mõtet seda 100A akut osta kuna see ei mahu peale ka sinna proovitud järgi...
Tervit,
Äkki keegi teab kus/kes müüakse/müüb uut akut norm hinnaga või oskab soovitada hea hinna ja kvaliteedi suhtega akut?
Saab 2.0 bensukas, sorry, et diisli teemat risustan kuid ei hakkand eraldi teemat tegema :)
Aku tundub et suuremat külma üle ei ela ja kindluse mõttes vahetaks välja ;)
Äkki keegi teab kus/kes müüakse/müüb uut akut norm hinnaga või oskab soovitada hea hinna ja kvaliteedi suhtega akut?
Saab 2.0 bensukas, sorry, et diisli teemat risustan kuid ei hakkand eraldi teemat tegema :)
Aku tundub et suuremat külma üle ei ela ja kindluse mõttes vahetaks välja ;)
http://saabvin.com/YS3FF45S951020543