Aku diislile?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#1

K Nov 16, 2011 12:11

Selline küsimus Saabi meestele et kuna varsti talv ja plaanis akut vahetada,siis kas aku 72 Ah 640a ei ole liiga nõrk 2,2 85 kw dislale eriti just talvel suurte miinustega?Või siis parem ikka midagi võimsamat panna näiteks 85 Ah 800a?
eero
Postitusi: 137
Liitunud: N Okt 15, 2009 16:08
Asukoht: Kadaka tee 187c Tallinn
Auto:
Kontakt:

#2

K Nov 16, 2011 13:39

Nalja teed või? :o
100Ah 830 aku käib sellel autol meie talvetingimustes.
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#3

K Nov 16, 2011 14:03

ei tee nalja mul praegu peal,tähendab oligi 72Ah 640a käivitamisel paugupill,aga no jah kui kõvat külma viskab siis vist lahjaks jääb!
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#4

K Nov 16, 2011 15:07

Ampertunnid pole diislil nii oluline kui see teine number.Aga miski 640a on diislile küll vähe.

2,2 diislile pakutakse 92Ah, 720A või 100Ah, 800A-allikas:

http://www.akud.ee/index.php

Samas 1,9 TiD mootoril võib olla aku vist veidi väiksemate numbritega.Pärast vaatan huvi pärast enda aku üle.
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#5

K Nov 16, 2011 15:17

eelmisel traktoril (ei olnud saab) 2.9 110kw oli aku 95Ah ja jäi ikka väga lahjaks. Isegi krokodillidega tavaautol ei õnnestunud käima panna, ennem suri doonor lihtsalt ära :)

diisel tahab suurt laksu saada!
iphonede ja ipadide remont
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#6

K Nov 16, 2011 15:24

no üldiselt tänud kõigile vastajatele nüüd jälle targem ja teab vähemalt millist akut otsida!:drink:
pumps
Postitusi: 184
Liitunud: T Dets 15, 2009 17:19
Asukoht:
Auto: Saab 9-3ss 2,2tid

#7

K Nov 16, 2011 16:05

bosch S5 on hea aku Saab 2,2tid -le.
Endalgi see sama peal.
http://aa.bosch.de/aa-batterien/nordic/et/pkw/bat_s5.htm
pumps
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

K Nov 16, 2011 16:27

Tee oma auto talveks korda ja pärast kiidad kõigile, et 72 ah. akust ei jäänud väheks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#9

K Nov 16, 2011 19:27

Piilusin ise kah katte alla ja numbrid sellised: 74Ah ja 680A.
mihkel95
Postitusi: 23
Liitunud: P Nov 13, 2011 20:23
Asukoht:
Auto:

#10

K Nov 16, 2011 20:46

Kui auto soetasin (Saab 9-5 2.2 Tid 88kw)sai ka uus aku peal pandud ja oli ka miski 74Ah.Pole siiani probleeme olnud ka nende suurte külmadega. Päris nii ka vist see asi ei ole,et paned 100Ah peale ja siis on hää,genekas ei lae seda korraliokult kuna laadimine on ikka ette nähtud 74Ah-le akule.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#11

N Nov 17, 2011 9:01

bosch S5 on hea aku Saab 2,2tid -le.
Endalgi see sama peal.
http://aa.bosch.de/aa-batterien/nordic/et/pkw/bat_s5.htm


Ka endal sama aku juba kolmas aasta. Auto on läinud ka -30 kraadiga hiljemalt kolmandast pöördest tööle, kuid kui ta vajaks pikemat käiamist, siis jääks antud aku lahjaks kuna juba kolmandal pöördel on kuulda, et viiendaks-kuuendaks pöördeks see aku enam võimeline pole (juba akut ostes oli nii).

Kui ma ei eksi, siis oli tal mahutavus: 74Ah ja
käivitusvool: 750A
eero
Postitusi: 137
Liitunud: N Okt 15, 2009 16:08
Asukoht: Kadaka tee 187c Tallinn
Auto:
Kontakt:

#12

N Nov 17, 2011 10:07

Mis aku käib aabitsa järgi OG 2,2d-l?
http://autoint.ee/uploads/akukataloog2008.pdf

Üldiselt pange mis tahate :) aga kui tahate akumüüjalt garantiid ka kaasa saada lisaks sellele, et ei pea ühel hommikul läbi talve kõige kõvema tuisu bussi peale minema, siis tuleb osta konkreetsele autole tootja poolt ettenähtud aku.
Ja sealjuures misiganes akutootja ülemise otsa seeria toodang (nt. Bosch S5, Centra Futura, Varta Silver jms. nö. premiumid) ja jätta alumise otsa omad lõunamaal sõitvatele. Kataloogi soovituse järgi ostetud odavseeria puhul küll garantii kehtib, aga rõõmu sellest on vist vähevõitu kui garantiiasju pead ikkagi üle lumehangede turnides jalgsi ajama minema? :)

Eelpool toodud märkused, et mahtuvus pole nii tähtis kui käivitusvoolutugevus on sulatõsi. Ainult et väikse mahuga akudel pole tavaliselt suurt käivitusvoolu.
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#13

N Nov 17, 2011 18:46

Selline küsimus Saabi meestele et kuna varsti talv ja plaanis akut vahetada,siis kas aku 72 Ah 640a ei ole liiga nõrk 2,2 85 kw dislale eriti just talvel suurte miinustega?Või siis parem ikka midagi võimsamat panna näiteks 85 Ah 800a?


Soetasin selle aku just. Väga head näitajad ja ülisoodne hind!!
Sellise käivitusvooluga läheb iga külmaga.

http://pood.automaailm.ee/est/varuosad/?arv212109,rv212109,ln0
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#14

N Nov 17, 2011 20:23

Täna siis käisin Jõhvis Sventlis küsimas aku kohta et milline sobib minu 2000a 2,2 dislale kataloogi järgi öeldi kah et sinna kõige parem on 100 Ah ja 1000a nagu Tank nahh!:freak:
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#15

R Nov 18, 2011 5:53

Passi järgi läheb 85 kW diislile 85 Ah aku. Endal oli ostes 60-ne peal, siiani pole veel probleeme olnud, külmarekord SIDi järgi -6 ja käima läks ilusti, kuigi veidi raskemalt käias. Samas ostsin auto alles suvel ja külmemaid ilmu pole veel näinud. Peab ka vist uue vaatama.

Renovaaris (Tondi 17) on muidu kuni esimeste külmadeni akud -15%. Enamalt jaolt Varta toodang.
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#16

R Nov 18, 2011 7:30

dislal pidi just see teine number,käivituslaks tähtsam olema näit 830 või 1000a veel parem!:head:
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#17

R Nov 18, 2011 11:04

Ega üle ei pea kah pingutama nende numbritega.Tahad ju, et aku poleks poolikult laetud.Liiga suurt akut ei jõua masin lihtsalt ära laadida, kui just ei sõida ainult pikki otsi. Eero antud PDF kataloog annab ju vajalikud numbrid.Poesellid Jõhvis võivad Sulle igasugu asju rääkida :P

Edit.Nagu Ivomets juba mainis, peab diiselauto talvel korras olema;laadimisvool õige,eelsüüteküünlad korras,kütus ei tohi tagasi vajuda,kütus kvaliteetne ja filtrid vahetatud. Siis puudub ka vajadus starteriga pikalt käiata.Ja lõpuks-ka aku välised mõõdud seavad oma piirid.Ma pole küll kursis, kas 9-3 2000 aasta diislil mahub sinna pikem aku.
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#18

R Nov 18, 2011 19:57

ei ajanud nad kägu ise olin juures kui ta kataloogist vaatas ja minu dislale läheb sinna pikem aku vabalt peale!
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#19

P Veebr 05, 2012 20:48

Nii, 2 aastat aku vana ja peetis siis.. Vaja nüüd uut. Mis oleks parim aku 2.2 SS diislile? 100Ah ja 800A oleks piisav? Või on mingi konkreetne see just õige aku olemas?
cooler
Postitusi: 57
Liitunud: P Mai 09, 2010 21:06
Asukoht:
Auto:

#20

P Veebr 05, 2012 21:14

Ostsin kah alles 9-3 2.2 diislile uue aku. Automaailmas kataloogi järgi pakuti exide 100ah / 1000A aga see oli liiga suur mõõtudelt, ei mahu mitte muidagi pikkuselt akukasti. Eelmine oli Boschi S5 74Ah / 750A ja lõpuks sai uueks kah ikkagi Boschi S5, seekord siis tiba uuem mudel 77Ah/ 780A. Boschi akudega pole siiamaani probleeme olnud ja Saabi peal too 74Ah mahtuvusega oli eelmise omaniku käes paar aastat ja meie käes nüüd kah pea kaks ning talvel saab tihti ennem käivitust pea tund eelsoendit kasutada ja polnud mingit probleemi et aku mahtuvusest väheseks jääb.:)
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#21

P Veebr 05, 2012 23:33

Ostsin kah alles 9-3 2.2 diislile uue aku. Automaailmas kataloogi järgi pakuti exide 100ah / 1000A aga see oli liiga suur mõõtudelt, ei mahu mitte muidagi pikkuselt akukasti. Eelmine oli Boschi S5 74Ah / 750A ja lõpuks sai uueks kah ikkagi Boschi S5, seekord siis tiba uuem mudel 77Ah/ 780A. Boschi akudega pole siiamaani probleeme olnud ja Saabi peal too 74Ah mahtuvusega oli eelmise omaniku käes paar aastat ja meie käes nüüd kah pea kaks ning talvel saab tihti ennem käivitust pea tund eelsoendit kasutada ja polnud mingit probleemi et aku mahtuvusest väheseks jääb.:)

Kui tegu 9-3 SSiga nagu sul profiilis kirjas, siis Boschi akukataloogi järgi käibki sellele 77Ah 780A aku. Enda OGle ostsin Exide Premium 100Ah 900A ja mahtus täpselt. Käima läeb kah ilusti :) (ptüi-ptüi-ptüi üle vasaku õla ka loomulikult).
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#22

E Veebr 06, 2012 0:09

Praegu ongi nagu kataloogi järgi peale pandud see aku. Täpselt muidugi ei mäleta, aga vist oli 74 või siis 77.. Aga kahe aastaga aku läbi pole väga normaalne. Kogu aeg ei ole sõidetud lühikesi otsi. Kipun ikkagi sinna 100Ah vaatama, aga kas see laadimise probleem on siis väga suur? Et ei lae ära..?
juss1977
Postitusi: 116
Liitunud: K Dets 15, 2010 21:58
Asukoht:
Auto:

#23

E Veebr 06, 2012 0:37

Ostsin septembris 9-3 ,2007 , 1,9 TiD massinale sellise ja pole kordagi hätta jäänud siiani. viimased 48h seisis auto hoovis ja 30 kraadiste öödega ei juhtunud midagi. 3 pöördel läx käima. Loomulikult ,Statoili arktiline on kütus , mitte isegi Neste ega muu kodumaine...rääkimata nurgatagusest galonkast.

Sellest vägevamat EXIDE oma ei olnud kuna siis olexid mõõdud segama hakanud ja suurem vahele enam ei lähe.

http://pood.automaailm.ee/est/varuosad/?arv212109,rv212109,ln0
Tartz87
Postitusi: 137
Liitunud: N Juun 30, 2011 14:07
Asukoht: Järvamaa
Auto: Sportage, Peugeot 4007, Kawasaki
Kontakt:

#24

E Veebr 06, 2012 16:05

Pole sinna midagi 100A akut vahele vaja piisab ka täiesti 80A millel on Käivitusvool 700 ja minul tõmbas täiesti edulised 3,0 diiselt see käima õli peab hea olema muidugi mis ei lähe hullult paksuks külmaga. Selle -
30 pakasega polnud küll mingeid probleeme et käima ei läinud. Samas kõrval seisis BMW turbo diisel mis ei käivitunud isegi -17 kraadiga kuna õlid olid paksud ja peal oli 100A aku. Pms asi lihtne auto peab olema korras ja õiged õlid sees.
Ja 9-5-le universaalile pole erilist mõtet seda 100A akut osta kuna see ei mahu peale ka sinna proovitud järgi...
Andrei
Postitusi: 126
Liitunud: P Dets 12, 2010 18:25
Asukoht:
Auto:

#25

K Nov 28, 2012 20:44

Tervit,

Äkki keegi teab kus/kes müüakse/müüb uut akut norm hinnaga või oskab soovitada hea hinna ja kvaliteedi suhtega akut?

Saab 2.0 bensukas, sorry, et diisli teemat risustan kuid ei hakkand eraldi teemat tegema :)

Aku tundub et suuremat külma üle ei ela ja kindluse mõttes vahetaks välja ;)
http://saabvin.com/YS3FF45S951020543
Vasta