Tere Saabisõbrad ja -huvilised,
Et kõik poliitiliselt korrektne oleks, märgin korra ka siin veel, et tegu 9-3'ga aastast 2005, mille kapoti all 110kw produtseeriv 1.9 liitrine diiselmootor. Lisaks mainin ära, et kuna tegu pole otseselt minu autoga, ei oma ma sellele igapäevast ligipääsu ning minupoolsed vastused teiepoolsetele täpsustavatele küsimustele võivad veidi venida.
Probleem siis täpsemalt tehasepoolse eelsoojendusega, mis töötab mitte-kõige-korrektsemalt. Külmade saabudes hakkas jubedalt valget suitsu välja ajama käivitades (pigem vist isegi sooja mootoriga käivitades, küll aga juhtub vahel ka külma mootoriga). Lisaks atmosfäärile saabub lisanduvat diislikärsaodööri ka salongi, mis sõidu alustamise üsna ebameeldivaks muudab. Oma põhiülesandega, milleks on mootori soojendamine, ta paraku hakkama ei saa. Tasub vist ka mainimist, et käivitamine oli ka -1C juures üsna problemaatiline: üsna pikka käiamist nõudis, enne kui elu sisse võttis.
Mootor soojeneb üleüldse kuidagi vaevaliselt, kuid teeb seda lõpuks siiski (jämedalt pakkudes umbes 5km peab vist küll sõitma, enne kui mootori temperatuurinäidik üldse elumärke näitab).
Et mina tean autoremondist sama palju kui siil sea sõrgadest, pöördungi teie (targemate) poole küsimustega:
1) Milles võib probleem seisneda?
2) Mida ette võtta? (Kas eelsoojendi lahtiühendamine on asjalik mõte? Kui jah, siis ehk mõni kiire näpunäide, kuidas seda kõige valutumalt teha.?)
(Soovitused põhisõnumiga "mine esindusse/töökotta" võivad jääda soovitajate mõtteisse - seda teen ma niikuinii. Küll aga on huvi asjast ka ise rohkem sotti saada ning valutumalt ja väikesemate kuludega mured lahendada)
Parimat,
H.
2005 9-3 1.9TDI (110kw) 2005 eelsoenduse anomaaliad
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kõige väiksem kulu ongi, kui kohe lähed töökotta, ja sellisesse, kes saabidega tegelevad, mitte mingisse suvalisse .
seal nad panevad aparaadi külge ja näevad ära, mis selles eelsoojenduses jamab. kuna su jutust selgub, et ta vahepeal käivitab ( viskab tossu ja ajab jubedat haisu) siis täenäoliselt pääsed päris odavalt.
kaasaegsed diislid soojenevad ilma lisasoojenduseta päris aeglaselt, seega see ei ole mitte kui midagi erilist; aga et käima kohe minna ei taha, seda võivad põhjustada väga mitmed asjad, seega neti teel raske midagi soovitada; kui siis võid proovida kasutada kütuselisandit, mis kahju kindlasti ei teeks.
seal nad panevad aparaadi külge ja näevad ära, mis selles eelsoojenduses jamab. kuna su jutust selgub, et ta vahepeal käivitab ( viskab tossu ja ajab jubedat haisu) siis täenäoliselt pääsed päris odavalt.
kaasaegsed diislid soojenevad ilma lisasoojenduseta päris aeglaselt, seega see ei ole mitte kui midagi erilist; aga et käima kohe minna ei taha, seda võivad põhjustada väga mitmed asjad, seega neti teel raske midagi soovitada; kui siis võid proovida kasutada kütuselisandit, mis kahju kindlasti ei teeks.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Lähiajal on minek niiehknaa, siis saab täpsema pildi ette eelsoojenduse kohapealt. Pigem lootsin, et ehk on keegi sama probleemiga maadelnud.
Küll aga jääb õhku käivitamise mure. Loomulikult on siin variante mitmeid ja läbi neti mingeid vastuseid anda on pea võimatu. Ilmselt tuleb lasta ka starter üle vaadata (netiavarustes tuhnides jäi silma, et miskine tükike sealt pidi üsnagi tüüpveana alla andma).
Ühesõnaga lahtiühendamine jääb hetkel plaanidest välja (midagi selle aparaadiga ilmselt juhtuda ei tohiks) ja pöidlad pihku, et remondiarve minimaalne saabuks.
H.
Küll aga jääb õhku käivitamise mure. Loomulikult on siin variante mitmeid ja läbi neti mingeid vastuseid anda on pea võimatu. Ilmselt tuleb lasta ka starter üle vaadata (netiavarustes tuhnides jäi silma, et miskine tükike sealt pidi üsnagi tüüpveana alla andma).
Ühesõnaga lahtiühendamine jääb hetkel plaanidest välja (midagi selle aparaadiga ilmselt juhtuda ei tohiks) ja pöidlad pihku, et remondiarve minimaalne saabuks.
H.
-
- Postitusi: 385
- Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
- Asukoht: Tartu
- Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
- Kontakt:
Kui tossab ja ajab kärsahaisu siis julgen 99,9% väita et küünlasõel on umbes, vaja puhastada või veel parem panna uus, ja ka uued tihendid. Diisel soojeneb aeglaselt, selleks ka see ahi mõeldud :)
iphonede ja ipadide remont
Kui juba väikese miinuskraadiga käivitamine raske-st. nõuab pikka käiamist, enne kui käivitub, siis peaks eelsüüte küünlad kah üle kontrollima. Lisasoojendi käivitub üldjuhul siis kui juba auto käib. Valge suits viitab halvale põlemisele ja salongi satub ta seetõttu, et eelsoojendi sumbuti auto all keskel enamvähem.
Lisasoojendit on võimalik Saabil muuta ka eelsoojendiks.Aga soovitaks siiski kindlasti minna Saabipädevasse teenindusse. Lõppkokkuvõttes säästad nii aega, närve kui ka raha.
Lisasoojendit on võimalik Saabil muuta ka eelsoojendiks.Aga soovitaks siiski kindlasti minna Saabipädevasse teenindusse. Lõppkokkuvõttes säästad nii aega, närve kui ka raha.
Kui tossab ja ajab kärsahaisu siis julgen 99,9% väita et küünlasõel on umbes, vaja puhastada või veel parem panna uus, ja ka uued tihendid. Diisel soojeneb aeglaselt, selleks ka see ahi mõeldud :)
Kas see sõel on lihtsalt juurdepääsetavas kohas?
Parkli HD on parim koht kus Saabil peal olevat eelsoendus seadet (nimega eberspächer) remontida kuna nemad on antud kaubamärki pikalt esindanud.
Minu Saabi vaevasid samad hädad nagu kirjelduses ja sain sealt abi.
Infoks muidugi see, et mina võtsin ahju ise maha kuna see töö pole just kõige lihtsam ja oleks kergitanud kõvasti hinda.
Autot saab kasutada ka ilma ahjuta aga siis peab need lõdviku otsad omavahel ühendama (kui ahju pistik lahti siis kaob kütusekulu näit ja vist veel mingi info) aga kui ahi tagasi panna siis kõik taastub.
Ja siis veel see info, et Vikingmotors ja muud Saabi rem. ettevõtted ei ole spetsialiseerunud Eberspächerit remontima.
Minu Saabi vaevasid samad hädad nagu kirjelduses ja sain sealt abi.
Infoks muidugi see, et mina võtsin ahju ise maha kuna see töö pole just kõige lihtsam ja oleks kergitanud kõvasti hinda.
Autot saab kasutada ka ilma ahjuta aga siis peab need lõdviku otsad omavahel ühendama (kui ahju pistik lahti siis kaob kütusekulu näit ja vist veel mingi info) aga kui ahi tagasi panna siis kõik taastub.
Ja siis veel see info, et Vikingmotors ja muud Saabi rem. ettevõtted ei ole spetsialiseerunud Eberspächerit remontima.
9-3 puhul ei mahu nagunii auto küljes seda ahju lammutama seega tuleb maha kiskuda!
Sain aru, et töötab aga kehvasti, seega vaja sõel ja küünal vahetada (võibolla piisaks hetkel ka puhastamisest aga ei usu, et see pikalt aitaks! Kui juba maha võtad siis parem uus sõel ja küünal sisse ning asi toimib jälle muretult) - antud seadmel on nn. hooldusvälp 5000 käivitumist (olenevalt asjaoludest natuke siia/sinna)!
NB! Soovitan, sõela ja küünla vahetust lasta teha Parklis (või siis töökojal kes antud asjaga kursis - see töö ei maksa palju kui ahi maas! (seal on kokku lappamisel oma kindel järjekord ja kui valesti panna ei toimi ikka korralikult)
Ise tegin selle vea alguses!:)
Sain aru, et töötab aga kehvasti, seega vaja sõel ja küünal vahetada (võibolla piisaks hetkel ka puhastamisest aga ei usu, et see pikalt aitaks! Kui juba maha võtad siis parem uus sõel ja küünal sisse ning asi toimib jälle muretult) - antud seadmel on nn. hooldusvälp 5000 käivitumist (olenevalt asjaoludest natuke siia/sinna)!
NB! Soovitan, sõela ja küünla vahetust lasta teha Parklis (või siis töökojal kes antud asjaga kursis - see töö ei maksa palju kui ahi maas! (seal on kokku lappamisel oma kindel järjekord ja kui valesti panna ei toimi ikka korralikult)
Ise tegin selle vea alguses!:)
Enda 9-5 ebersprächeri võtsin ise maha ja jõudsin samuti otsapidi Parkli HL-i(küsisin ka paarist teisest kohast aga saabil juhitakse seda ahju läbi sid 2-e ehk mingi eraldi artikkel vist GM-i toodangule antud ahi,ühesõnaga suunati Parklisse Eero jutule) Homme peaksin kätte saama ja siis veel külge tagasi paigaldamise vaev.
Nii et küsida tasub kindlasti Parkli HL-ist.
Nii et küsida tasub kindlasti Parkli HL-ist.