Kummaline käivitusprobleem 2.2 TiD - mõnikord ei tee ühtki pööret

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#1

K Apr 11, 2012 23:18

Jõudu!

Juhtus siis järgnev lugu. Auto, mis talvel isegi -22 kraadiga käivitus kolmandal pöördel, sügisel sai uus 100 Ah akugi peale, ühel öösel paari miinuskraadiga käima ei läinud, ühtegi pööret ei teinud. Arvasin, et aku tühi, sest viimasel ajal on suht palju lühikesi linnaotsi sõidetud küll. Sai krokodillidega särtsu antud, mille peale läks teisel käivitamisel käima.

Järgmine hommik samuti ühtegi pööret autost kätte ei saanud. Päev hiljem uuesti proovides käivitus mootor aga suurepäraselt ja kõik näis unustatud...

Veel kaks päeva edasi ja hommikul oli taas vaikus. Mitte üht starteripööret. Viisin aku suvilasse laadima, ent paari tunni pärast läks ampermeeter juba nulli - aku oli ennegi praktiliselt täis. Laadimise ajaks sai kapoti alla talv läbi toas seisnud vana aku ja täna õhtul läks auto sellega käima... Panin kohe uue aku ja taas vaikus, ei aidanud ka vana tagasipanek. :freak:

Mõõtsin ka akude pingeid, vanal ca 12,1 ja uuel 13 volti. Jaksu paistab nagu olevat, tuled põlevad, elektriaknad töötavad ega uimerda.

Kokkuvõtvalt - vahel läheb ilusti käima, vahel ei tee ainsatki pööret, vaid üks klõps käib kapoti all. Aku paistab justkui korras. Milles võib viga olla?

Autoks 2000. aasta Saab 9-3 OG, mootor 2.2 TiD 85 kW.

Tänud ette!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

N Apr 12, 2012 8:34

Starteri tõmberelee,kui "plõks" kapoti all käib.
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#3

N Apr 12, 2012 10:03

Starteri tõmberelee,kui "plõks" kapoti all käib.


Tõmberelee siis läbi, arvad? Saab seda kuidagi parandada või mis uue hind võiks olla?
Garu
Postitusi: 420
Liitunud: T Mär 08, 2005 11:29
Asukoht:
Auto:

#4

N Apr 12, 2012 11:16

Kontrolli kõigepealt massiühendused üle. Mu vanal autol tegi kunagi nii ja mootori külge mineva massijuhtme lahtivõtmine, puhastamine ja tagasi kinnitamine aitas. Ju jäi ühendus nõrgaks ja ei saanud piisavalt pinget peale vms. Kui see ei aita siis vaata kallimate asjade poole ;)
welts
Postitusi: 117
Liitunud: T Juul 12, 2011 23:54
Asukoht:
Auto:

#5

N Apr 12, 2012 22:24

Sama jama oli ka mul mingi aeg, aitas uus tõmberelee. Polnud ka vist eriti kallis ja peale seda ok kõik.
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#6

P Apr 15, 2012 18:21

Nii, sain just auto remondist tagasi, üks starteri harjadest olla läbi olnud ja vahetati ära. Käivitamisel tundus ka, et starter käis ladusamalt ringi kui vanasti. Eks siis paistab, mis edasised päevad toovad.

EDIT: Üle kuu aja remondist möödas ja siiani, ptüi-ptüi-ptüi, korralikult käivitunud. Nii et oligi harjas viga.
Aero2010
Postitusi: 137
Liitunud: E Okt 15, 2012 13:16
Asukoht:
Auto:

#7

E Okt 15, 2012 17:23

kus võiks see mootori külge minev massijuhe asetseda 2002 9-5 aero-l? ei pääse seal eriti millegile ligi nii täis lõõdud see kapotialune siis teab kus enamvähem otsida.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

E Okt 15, 2012 20:16

Otse aku all,käigukasti küljel.Teine,peenem kaabel kinnitub kasti tagumise otsakaane ühe poldi alla.
Viimane on mõeldud ainult elektrokeemilise reaktsiooni vältimiseks kasti erinevate metallide kokkupuutekohtades.
Vasta