Jõudu!
Juhtus siis järgnev lugu. Auto, mis talvel isegi -22 kraadiga käivitus kolmandal pöördel, sügisel sai uus 100 Ah akugi peale, ühel öösel paari miinuskraadiga käima ei läinud, ühtegi pööret ei teinud. Arvasin, et aku tühi, sest viimasel ajal on suht palju lühikesi linnaotsi sõidetud küll. Sai krokodillidega särtsu antud, mille peale läks teisel käivitamisel käima.
Järgmine hommik samuti ühtegi pööret autost kätte ei saanud. Päev hiljem uuesti proovides käivitus mootor aga suurepäraselt ja kõik näis unustatud...
Veel kaks päeva edasi ja hommikul oli taas vaikus. Mitte üht starteripööret. Viisin aku suvilasse laadima, ent paari tunni pärast läks ampermeeter juba nulli - aku oli ennegi praktiliselt täis. Laadimise ajaks sai kapoti alla talv läbi toas seisnud vana aku ja täna õhtul läks auto sellega käima... Panin kohe uue aku ja taas vaikus, ei aidanud ka vana tagasipanek. :freak:
Mõõtsin ka akude pingeid, vanal ca 12,1 ja uuel 13 volti. Jaksu paistab nagu olevat, tuled põlevad, elektriaknad töötavad ega uimerda.
Kokkuvõtvalt - vahel läheb ilusti käima, vahel ei tee ainsatki pööret, vaid üks klõps käib kapoti all. Aku paistab justkui korras. Milles võib viga olla?
Autoks 2000. aasta Saab 9-3 OG, mootor 2.2 TiD 85 kW.
Tänud ette!
Kummaline käivitusprobleem 2.2 TiD - mõnikord ei tee ühtki pööret
Starteri tõmberelee,kui "plõks" kapoti all käib.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Kontrolli kõigepealt massiühendused üle. Mu vanal autol tegi kunagi nii ja mootori külge mineva massijuhtme lahtivõtmine, puhastamine ja tagasi kinnitamine aitas. Ju jäi ühendus nõrgaks ja ei saanud piisavalt pinget peale vms. Kui see ei aita siis vaata kallimate asjade poole ;)
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW
Nii, sain just auto remondist tagasi, üks starteri harjadest olla läbi olnud ja vahetati ära. Käivitamisel tundus ka, et starter käis ladusamalt ringi kui vanasti. Eks siis paistab, mis edasised päevad toovad.
EDIT: Üle kuu aja remondist möödas ja siiani, ptüi-ptüi-ptüi, korralikult käivitunud. Nii et oligi harjas viga.
EDIT: Üle kuu aja remondist möödas ja siiani, ptüi-ptüi-ptüi, korralikult käivitunud. Nii et oligi harjas viga.
Otse aku all,käigukasti küljel.Teine,peenem kaabel kinnitub kasti tagumise otsakaane ühe poldi alla.
Viimane on mõeldud ainult elektrokeemilise reaktsiooni vältimiseks kasti erinevate metallide kokkupuutekohtades.
Viimane on mõeldud ainult elektrokeemilise reaktsiooni vältimiseks kasti erinevate metallide kokkupuutekohtades.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989