9-3 2.2TiD 85kw 98a mootor jätab vahele - korras

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#1

K Jaan 01, 2014 23:06

Ainus sümptom on siis vahele jätmine igas pöörete vahemikus (turtsub) ja aegajalt peale vahelejätmist viskab summutist musta suitsupilve välja (seda siis tühikäigul näha). Sõidu ajal on tunda siis selline kakkumine ja esineb seda täiesti suvaliset ja vahest mitmeid kordi järjest. On esinenud ka perioode, kus kakkumist ei esine ~100 km järjest ei linnas ega maanteel.
Veakoode pole ja äsja vahetatud kütusefilter, õhufilter, map andur. Samuti välistatud õhu olemasolu kütuse pealevoolul, puhastatud sisselaske kollektor ja vahetatud tagasivoolu voolikud. Kõrgsurve pumba aju oli visuaalsel vaatlusel OK.
On olemas komplektne doonorauto aga pole seni veel viga suutnud leida. Oskab keegi midagi soovitada, et mida vaadata?
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

K Jaan 01, 2014 23:10

Tõsta õhulugeja ringi.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#3

N Jaan 02, 2014 21:31

Unustasin mainida, et koos map anduriga sai ka õhulugeja ringi tõstetud. Enne seda tööd esines kolm veakoodi.

1. Kood P0105 mis on seotud plokikaanes oleva absoluutse õhuhulgaga. Peale õhulugeja ringitõstmist see viga kadunud.

2. Kood P1345 mis peaks olema otsetõlkes kütusepumba nukkvõlli positsiooni anduri tõrge/viga. Peale veakoodide kustutamist seda koodi pole seni enam näidanud.

3. Kood P1125 solenoidi viga mis turbo rõhku reguleerib. Vahetus aitas.

Teist pumba aju sai proovitud aga kohe peale pistiku aju külge ühendamist näitab veakoodi P1651. Eeldan, et vajab progemist, sest käivitada ei õnnestunud. Läks tagasi endine aju ja töötab ilma veakooditeta nii, nagu esimeses postituses kirjas.
Mida soovitate teha?
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#4

E Veebr 24, 2014 16:05

Vahepeal sai uuritud seda teist pumbaaju. Selgus, et kehvasti joodetud transistori viga.
Tõstsin ringi 3 juhtaju (ECU, TWICE, DICE) ja kelladeploki + süütelukk. Sai tõestatud see, et ühe pistikuga kütusepumba aju ei vaja progemist. Kuna veakoode siiski pole, siis eeldan, et elektroonika peaks olema korras.
Lisaks vahetatud ka pihustid. Peale seda töötas umbes 25 km tõrgeteta ning kordus jälle see vahele jätmine. Kordan üle, et seda viga esineb täiesti suvalise ajahetkel aga ühtlasel sõidul vähem ja vahest on kõik ok.

Konkreetne küsimus, kas see teema võib olla seotud kütusepumba mehhaanilise veaga või on kellelgi mingi oma nägemus sellisest probleemist?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

E Veebr 24, 2014 16:55

proovi panna kapotialla üks läbipaistev voolik, siis võid n'äha õhumullide liikumist, seega kui mullid, siiis kuskilt lisaõhk.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#6

T Veebr 25, 2014 3:25

Läbipaistev toru on hetkel kasutuses. Vahetult peale torustiku kokku panekut oli näha õhu sisenemist pumpa, mis mingeid tõrkeid ei põhjustanud.
Kas õhk torustikus peale pumpa sisenemist annab koheselt endast märku või kipub see kuskile sinna kogunema, enne kui pihustitele saadetakse?
Eks ma jälgin seda õhu assja, kas kaob täielikult ära.
ronny
Postitusi: 116
Liitunud: T Okt 01, 2013 23:03
Asukoht: Järvakandi
Auto:

#7

L Mär 08, 2014 12:58

Tere. Ei hakanud uut teemat tegema. Mul 9-5 2.2tid 88kw sama mure, et jõnksutab. Hakkas jõnksutama peale seda, kui likvideeriti üks õlileke, lekkis väntvõlli rihmaseibi juurest mingi anduri vahelt. Jätab vahele tühikäigul ja ca kuni 2100 pööret, üle selle ei jäta vahele. Nüüd küsimus, et mis andur seal asub ja kas see võibki jõnksutada? Eile läks pütt haaval käima ja viskas mootori tule ka põlema, ikka sama anduri süül ma arvan?
E: lõppes asi pooleks väntvõlliga!
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#8

P Juun 08, 2014 13:42

Endiselt sama murega ja ootaks ideid, mida veel vaatama peaks.

Kontrollitud on pihustid ja need olid ok + uued ülemised ja alumised tihendid.
Ringi sa tõstetud kütusepump (aju jäi sama ja visuaalselt oli see nagu uus), vaakumklapid + uued voolikud, EGR, väntvõlli andur. Sellega on välistatud ka ketimärkide ebakorrektsus.
Proovitud ilma vahejahutita ehk õhk turbolt otse sisselaskesse. Visuaalsel vaatlusel kõik terve ja töökorras.
Õhku kütuse pealevoolus ei ole. Tagasivoolu voolikud ja liited on uued.

Tulemus: ikka see vahele jätmine ja lisaks väljalaske gaasid on käega katsudes tulised sooja mootoriga. Natuke gaasitades kõrvetab muru ikka ära. Veakoode ei ole.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#9

P Juun 08, 2014 18:15

Mina vist laseks ka süüdet sättida ehk lasta teha pumba täpne häälestus, millal ta pihustab. Ega seda ju ketimärkidega veel päris paika saa? Siis äkki võib viga olla veel kolvirõngastes?
Ma ei tea, kas diislite puhul saab toimuda sumpsis mingi järelpõlemine?
Vantvõlli murdumine on juba nagu naljanumber, paistab tüüpviga olevat 2,2 mootritel. Neid murdumisi ei ole mitte vähe, kui kokku lugeda siit foorumist.
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#10

T Juun 10, 2014 11:00

Eile sai proovitud otse kanistrist kütust peale anda. Tagasivoolust mullitas, peale läks puhtalt. Pidevalt jättis vahele. Sai neid liiteid ja torusi ja seibe vahetatud ja viilitud jne. Ei saanud assja sellest katsetamisest.
Ühesõnaga ikkagi õhuprobleem. Tõstsin teise auto pealt paagi koos filtri korpuse ja pealevooluga ringi aga ikkagi võtab õhku peale.

Katkise vändaga vist mootor põhjagaasi ei kannataks? Igatahes ega see kakkumine võib halvasti lõppeda.
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#11

K Aug 06, 2014 10:15

Vahepeal sai käidud diagnostikas. Eelnevalt sai kütusepump kontrollitud/remonditud ja peale tihendite vahetust seal midagi häda ei olnud. Süüde on paigas ja vahelejätmist on nüüd tunduvalt harvem aga ikkagi. Lisaks on probleem turbo ülerõhuga, mis gaasi andes 2500 pealt mootori rappuma lööb ja sujuvalt pöördesse ei lase minna. Mingi hetke nagu poob 2500 juures ja siis jookseb ilusti edasi. Solenoidi vahetus seda ei lahendanud.
Kuna vahele jätmise probleem esineb hetkeliselt, siis arvuti seda viga ei tuvasta. Õhu viga olla ei saa, kuna oleme ka otse kanistrist proovinud.
Küsimus kokkuvõttes, kas elektri pool koos anduritega võib nöökida, isegi kui veakoode pole?
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#12

K Aug 06, 2014 11:13

kuidagi imelik tundub see saaga....Vahepeal sai käidud diagnostikas.......Tavaliselt uuritakse enne foorumit ja seejärel, kui sotti ei saa, minnakse diagnostikasse. Sul on millegipärast vastupidi.
Aasta algusest peale on sama jama majas vaatamata massiivsele ja pidevale remondile
Tundub et see ponud diagnostika, kus sa käisid, probleemid ju alles kõik.
Kui kütuse pealevoolus õhku pole ja tagasivoolus on mullid, siis on see probleem. Pihustid/tihendid lekivad näiteks
Kui näed probleemi ülerõhuga, siis tasuks see ju korda teha.
Arvuti/juhtplokk suudab tuvastada ka hetkelised vead, aga ta jälgib ainult piiratud arvu parameetreid ja salvestab need valikuliselt. Nii et ei maksa loota , et arvuti mingit diagnostikat teeb. Arvuti on üks tööriistadest DIAGNOSTIKU käes.
Kokkuvõtteks, igasugused asjad võivad nöökida. Kui soovid läbi foorumi remontida, OK, teised saavad ka targemaks, aga siiamaani tundub asi üsna segane.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#13

K Aug 06, 2014 17:02

Foorumit on uuritud juba üle poole aasta. Kahest autost ühe kokku panemine ei tohiks ju raske olla aga kahjuks on läinud vastupidi.
Probleemiks nagu ikka kütusepump, millel esines siis nn portsjoni klapi takerdumine. Selle põhjuse täpsema selgitamise asemel pidasin majanduslikult mõttekamaks leida korralik asenduspump.
Turbo ülerõhk leidis lahenduse õhulugeja vahetusega. Eelmine polevat olnud antud mudelile sobilik, ühesõnaga oli õhk paigast ära.

Seega loen teema lõppenuks. Tänud kõigile vastajatele :)
PS. Kui keegi soovib ise kõrgsurvepumpa või pihusteid vahetada, siis võib minuga ühendust võtta. Olemas tööriistad ja juhendid.
Vasta