1.9 ei kiirenda, vibratsioon

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
freddyd
Postitusi: 60
Liitunud: N Sept 26, 2013 13:31
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 28, 2014 15:50

Tere, probleem 1.9 mootoriga, autoks 9-5 MY 2007. Täna peale poodi külastamist istusin taas autosse (eelnevalt ca 10 km oli läbitud, hommikul probleeme ei olnud). Käivitas ilusasti, kuid tekkis mingi vibratsioon P reziimis. Hakkasin liikuma, ning maanteel 50-90 kiirendamiseks kulus ml mitu korda rohkem aega, kui tavaliselt. Tundus, et võimsust ei ole, ntx 70kmh juures annad gaasi põhja, automaat läheb 1 käik madalamale, pöörded kasvavad, auto ei kiirenda, vibreerib, kütusekulu kasvas 9 liitrini. Hakkas põlema ka check engine, neljapäeal jõuan pealinna, vaatan, mis täpselt on. Kas auto läks avariireziimi, on kellegil kogemust? Kütusefilter uus, tangitud täispaak, kütus samalt jaamalt, vedelikud sügisel vahetatud.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#2

T Jaan 28, 2014 16:16

Kui mootor väriseb rohkem kui eile, siis miski silinder ei tööta
Kui tühikäigul käib ilusti ja probleem kiirendamisel/suurel koormusel, siis vast filter kinni.
Eks seal ole veel teisigi variante.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#3

T Jaan 28, 2014 16:28

Panen pakkumise ummistunud tahmafiltrile (DPF). Väheke otsides leiad siit foorumist pikemalt lugemist.
Lühiajaliselt võib aidata "puhastus", pikemas perspektiivis uus DPF ($$$$) või DPF'i eemaldus ja aju ümberprogemine ($$).
Kasutaja avatar
vats
Postitusi: 53
Liitunud: N Apr 15, 2010 1:03
Asukoht: Tallinn
Auto: SAAB 9-5 vector

#4

T Jaan 28, 2014 20:42

turbo lõdvikutele võid ka pilgu peale heita ,et katki poleks kuskilt. õhuleke tekitab tahmamist ja dpf-i ummistust.
freddyd
Postitusi: 60
Liitunud: N Sept 26, 2013 13:31
Asukoht:
Auto:

#5

K Jaan 29, 2014 8:18

Tere, ühe vooliku metallklamber- kinnitus (mootori vasakpool, kui eest vaadata) oli katki, sisuluselt seal võiks küll õhuleke olla, panin uue, "nullisin" akut, via ikka sees, ning olukord on sama, homme käin teeninduses, täna igaks juhuks auto seisab kodus.

Märgiks, et eile näiteks mäelt allapoole sõites oli kõik OK, tühiäigul seistes vibratsioon, D reziimifga seistes väga suur vibratsioon.

Tahmafiltri puhul peaks mingi lisatuli põlema, lisaks Check engine, või mitte?
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#6

K Jaan 29, 2014 9:00

D peal seistes olev vibratsioon kipub kahjuks suht tihti vihjama käigukasti hüdroturbiini rikkele, käigukasti rikke korral lööb ka check engine tule põlema.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
freddyd
Postitusi: 60
Liitunud: N Sept 26, 2013 13:31
Asukoht:
Auto:

#7

K Jaan 29, 2014 12:37

veel yks asi, mida ma pole mainitud- üle 2500...2700 pööret auto ei anna, gaas põhja, tühikäik
KaidoV
Postitusi: 254
Liitunud: E Nov 28, 2005 13:49
Asukoht:
Auto:

#8

K Jaan 29, 2014 12:41

Taaskord tunnen ära enda auto käitumise ummistunud DPF'i puhul. Samas on see lihtsalt isiklikul kogemusel põhinev arvamus, mitte 100% tõele pretendeeriv väide.

Kas poleks lihtsam ja konkreetsem mõne ala asjatundja juurest läbi sõita autoga netiavaruses suhtlemise asemel?

PS. Mingit tuld peale "Check Engine" armatuuris ei põlenud DPF'i surma puhul.
freddyd
Postitusi: 60
Liitunud: N Sept 26, 2013 13:31
Asukoht:
Auto:

#9

K Jaan 29, 2014 12:43

homme lähen, seda mainisin ka üleval, järjekord on
tauber
Postitusi: 202
Liitunud: R Apr 13, 2012 21:48
Asukoht:
Auto:

#10

K Jaan 29, 2014 13:00

Kas poleks lihtsam ja konkreetsem mõne ala asjatundja juurest läbi sõita autoga netiavaruses suhtlemise asemel?



Väga hea ,et inimene foorumis suhtleb,saavad teised ka targemaks.Selleks ju foorum ongi.

freddyd
Postitusi: 60
Liitunud: N Sept 26, 2013 13:31
Asukoht:
Auto:

#11

R Jaan 31, 2014 9:58

Nii, probleem sai lahendatud, viga oli elektriühenduses, 1 silinder ei töötanud. Kiire diagnostika ja parandus Saabianti poolt.
Kogu kulu oli 30 EUR, nii mõnus on, kui autol jälle täisvõimsus olemas=) Tänan kõiki postituste eest.
zaazk
Postitusi: 27
Liitunud: P Apr 08, 2012 14:19
Asukoht:
Auto:

#12

L Veebr 08, 2014 14:29

Enda masinal 1,9 TiD 9-3 SS 2007 hakkasid eile hommikul umbes samasugused jamad pihta. Siia maanni kuni kogu aeg väljas kõva külm oli, polnud mingeid probleeme. Eile, kui ilma sulaks lõi ja hommikul masina käima panin, hakkas kergelt vibrat sisse loopima. Iga sõiduga läks ainult hullemaks ja nüüd vibreerib kogu aeg, sõita veel kuidagi saab. Täpselt sama tunne nagu üks silinder oleks tagant ära või mingi pihusti ei tööta. Minul ühtegi veateadet ette ei löö ja mootori tuli ei ole põlema läinud. DPF filter on eemaldatud, sellest põhjustatud auto surma olen juba läbi elanud, et selle viga olla ei saa. Oleksin läinud täna heameelega kuskilt läbi ja lasknud juhtme sappa panna, kuid kõik Saabiga tegelevad kohad on kahjuks kinni.

Mis elektriühendus sul muidu vigane oli, äkki pääsen probleemist sama kergelt? Võibolla on kõva niiskus kuskil pahandust teinud.
grauz
Postitusi: 2
Liitunud: E Aug 04, 2014 22:09
Asukoht:
Auto:

#13

E Aug 04, 2014 22:35

Nii, probleem sai lahendatud, viga oli elektriühenduses, 1 silinder ei töötanud. Kiire diagnostika ja parandus Saabianti poolt.
Kogu kulu oli 30 EUR, nii mõnus on, kui autol jälle täisvõimsus olemas=) Tänan kõiki postituste eest.


Kas mainitud veaga elektriühenduse puhul oli tegemist kolmanda pihusti pistikuga? Kogesin hiljuti sama asja. Pidi 1,9 TiD-le omane mure olevat.
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#14

R Aug 08, 2014 20:58

Kas see DPF-i viga kaob mõneks ajaks peale taaskäivitamist? Probleem selline, et mingi hetk peale sõitma hakkamist ja pidurdamist (pööramine ntx) piiratakse kiirus ~50 peale. Põõrded tõusevad, kiirus mitte. Hetkel diagnostikast suht kaugel, tahaks Tallinnasse jõuda, aga hea oleks teada, mida oodata.
napoleon
Postitusi: 1493
Liitunud: N Mär 31, 2005 0:15
Asukoht: Tallinn
Auto:

#15

R Aug 08, 2014 21:16

Kui tahmafilter on umbes, siis on ta umbes, taaskäivitamine olukorda paremaks ega halvemaks muuta ei tohiks. Puhastada saab seda "itaalia autoremondiga" ehk mõnda aega pöörded punase lähedal sõites.
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#16

P Aug 10, 2014 22:01

Jäi silma see teema:

http://www.saabscene.com/forum/threads/139558-Error-Code-P1901
räägitakse mingist tarkvarauuendusest, mis tahmapõletuse protsessi parandab - kas sellist uuendust on kellelegi ka Eestis tehtud?
Vasta