2008 a 1.9 diisel 110kw ei käivitu korralikult

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#1

P Juun 22, 2014 23:13

Olen sama murega juba korra postitanud aga räägin asjast nüüd natuke täpsemalt. Auto on 2008 a Saab 9-3 Vector 1.9 diisel ja 110KW. Probleem selles, et kui auto on seisnud öö, siis hommikul ei taha enam käima minna korralikult. Ootan ära CHECK OK ja siis proovin käivitada ja suht pika käiamise peale veab mootori tööle. Alguses lühikest aega ei tööta ühtlaselt ja vibra sees. Ja mida hommik edasi, seda hullemaks see käivitamine hakkab minema. Praeguste "suveilmadega" (hommikul +5 kuni +8) rakendab hetkeks ka eelsüüteküünlad. Jõud kadunud ei ole, küttekulu suurenenud ei ole, soojalt käivitub poolest pöördest. Ise olen sõitnud 2600 km ja keskmist kütusekulu näitab 5.7 sajale ( pikad otsad ja maantesõit) Aku on uus, ostetud nädal tagasi. Mis võib olla selle probleemi kõige tõenäolisem põhjus? Eelsüüteküünlad? Tagasivoolu voolikud väsinud? Starter küpse? Pihustitihendid väsinud? Sooja mootoriga mingit probleemi pole, ei käivitamise ega sõitmisel, töötab korralikult ja kõik ok. Päev tagasi oli selline mulje hommikul, et ei lähegi käima enam. Ja kui lõpuks käivitus, suretasin kohe välja ja proovisin uuest, käivitus kohe. Plaanis paari päeva pärast vahetada kütusefilter ja eelsüüteküünlad.
pistyk
Postitusi: 414
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#2

P Juun 22, 2014 23:25

Kui oma seati ostmas käisin,siis ka platsil käima ei läinud alguses korralikult,ikka tükk aega pidi käiama.Mõtlesin ka juba,et ei tea kas julgeb osta sellist masinat,aga ostsin ära ja selgus et kõik 4 eelsüüteküünalt olid läbi,sai vahetatud ja on siiamaani käivitunud kenasti.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#3

E Juun 23, 2014 1:58

loodetavasti pääsen kah sellega, 2008 ei tohiks väga kohvi olla veel
D116
Postitusi: 2063
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

E Juun 23, 2014 9:17

Kütusekulu 5,7l/100km-ile :)
SID valetab, mõõda ise. Mul sama mootoriga SID näitab 6l/100km tegelikk on üle 7l/100km.
__In Boost We Trust__
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#5

E Juun 23, 2014 10:03

jep, ma olen ka nüüd seda kogenud, et kui SID näitab ulmenumbreid, siis reaalsus on u. 1l/100km kohta rohkem.
Tech2 pidi saama seda korrigeerida (et näitaks õigemat nr., lihtsalt pead teadma, kui palju vaja korrigeerida)
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#6

E Juun 23, 2014 19:52

no näitab, mis ta näitab aga käima võiks ju hommikuti ikka minna
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#7

E Juun 23, 2014 20:46

ja oskab keegi sellel teemal midagi nõu anda, miks käima ei taha minna??????
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3123
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#8

E Juun 23, 2014 22:30

Kütusekulu 5,7l/100km-ile :)
SID valetab, mõõda ise. Mul sama mootoriga SID näitab 6l/100km tegelikk on üle 7l/100km.


9-3 on pisut kergem kui 9-5 universaal. Sealt ka kütusekulu erinevus.


Vaheta eelsüüted ja kütusefilter ära siis vaatab edasi. Vahepeal võiks mõnda kütusesüsteemi puhastit kasutada, äkki saad sellest pisut leevendust.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#9

T Juun 24, 2014 1:27

mine lase pihustid kontrollida. Lihtsalt igaks juhuks. Aga enne, jah, vaheta küünlad ära
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#10

T Juun 24, 2014 6:39

Ülaltoodud sümptomid viitaks nagu sellele, et mootor ei saa kütust kätte. Käiamine ei aita siin suurt. Pigem võiks süüte keerata peale "check ok" uuesti välja ja hetke pärast uuesti sisse ja oodata uuesti kuni see kiri ette tuleb. Kui hästi kuulata, siis on õrn undamine sel ajal. Elektriline pump annab kütuse paagist läbi filtri torustikku. Pump ja filter asuvad mõlemad paagi juures ja suhteliselt kaugel mootorist. Ühisanumpritse puhul võtab hetke aega ka see, et saada pihustite ees torustikus kütusesurve üles. Üldiselt peaks pihustid olema korras, kui igas sõidurezhiimis puudub auto taga mis-iganes värvi suits. Endal on see käivitamine kah vahel pikema vinnaga, ehkki kõik korras. Aga tavaliselt on asi siis mu enda kärsituses.
Aga eelsüüteküünlad võiks siiski üle kontrollida, sest need lähevad järgi ka plusskraadidega. Eilse +12 temperatuuri puhul õues võttis külma või jahtunud mootoriga ikkagi küünlad järgi.
D116
Postitusi: 2063
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

T Juun 24, 2014 8:32

Kui uus kütusefilter juba on, vaheta ära, halba ei tee. Kui ei muutu midagi pead auto ikka töökotta viima, las kontrollivad siis kütusesurvet.
Mul sellise ilmaga ei aktiveeru eelsüüteküünlad, spiraal ei lähe põlema.
Hommikune putterdamine ja tossamine käivitamisel - ebakvaliteetne küttus, Soome küttusega selline asi kadus mul.
__In Boost We Trust__
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#12

T Juun 24, 2014 19:57

Ma ainult Soome küttega olengi sõitnud. Täna oli väljas üle pika aja soojem, seda eelsüüte spiraali armatuuris põlema ei löönud ja läks käima korralikult
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#13

K Juun 25, 2014 13:10

no siis suure tõenäosusega küünlad surevad
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#14

N Juun 26, 2014 17:49

Läheb teisipäeval diagnostikasse ja eks kirjutan siis, mis seal välja tuleb
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#15

K Juul 02, 2014 18:31

Nii. Pihustid keerati maha ja lähevad kontrolli. Muud mitte sittagi targemaks ei saanud.
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#16

R Juul 11, 2014 16:24

No nii. Auto korras. Ja oli viga pihustites. Pihustite remont läks 570 euri, vahetati veel ERG klapp. Kogu üritus kokku läks 990 euri.
pistyk
Postitusi: 414
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#17

P Juul 13, 2014 1:17

Päris krõbe üritus,kas pihustid remonditi,või vahetati uute vastu?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
minulikkajuhtub
Postitusi: 28
Liitunud: R Juun 20, 2014 17:35
Asukoht:
Auto:

#18

E Juul 14, 2014 2:13

Pihustid remonditi, vahetati pihusti pead, ERG klapp pandi uus, uus kütusefilter ja õhufilter, puhastati eelsüüteküünlad ja üks eelsuuteküünla pistik oli läbi. Kallis jah see hind väheke. Töö tehti Pärnu Amservi teeninduse poolt. Teenindus jättis väga hea mulje, julgen seda kohta soovitada.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3123
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#19

E Juul 14, 2014 7:35

Pihusti otsade remont 400-450eur on 1,9 TiD puhul norm hind. Sama raha eest saad 1,5 uut pihustit. Kui nüüd asi töötab siis pole kulutatud summa üldse suur kuna selle töö vilju jagub veel kauaks.
sourdenis
Postitusi: 154
Liitunud: E Okt 08, 2012 21:41
Asukoht:
Auto:

#20

T Juul 15, 2014 8:58

tundub, et mul sama teekond vaja läbida ...
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#21

K Dets 11, 2019 16:01

Mul vist sama asi ootamas Z19DTR mootoriga :D
:drive: Diisel lennuk
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 985
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#22

K Dets 11, 2019 16:17

1.9 mootoritega on pidevalt ka probleemid starteritega, tasub ka seda võimalust uurida.
Kasutaja avatar
Marko647
Saabiklubi liige
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#23

K Dets 11, 2019 19:06

saabu14jr kirjutas:
K Dets 11, 2019 16:17
1.9 mootoritega on pidevalt ka probleemid starteritega, tasub ka seda võimalust uurida.
Et ei jaksa ringi lükata normaalselt ?
:drive: Diisel lennuk
Pilt
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3123
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#24

K Dets 11, 2019 19:37

Andurid ütlevad ajule, et pöördeid on vähe ja käima ei lähe. Päris palju selliseid läbi käinud.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 985
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#25

K Dets 11, 2019 19:46

Täpselt nii, on olnud juhuseid kus on starter pekkis ning pihustid. Pihustitel kõige kiirem kontroll on tagasivoolu kontrollida. Starterite kohta oli opeli poistel mingi video et umbes aru saada kas starter laisk või ei
Vasta