probleem soojusega

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
m6mmik2pp
Postitusi: 4
Liitunud: N Okt 16, 2014 19:22
Asukoht:
Auto:

#1

N Okt 16, 2014 19:28

Nimelt mure selline, täna oli esimene päev kus hommikul kraadiklaas näitas alla nulli. Auto soeneb ja hakkab sooja puhuma ikka väga pika aja peale, hommikul sai sõidetud ca 20 minutit ning mootoritemp oli vb max 70c. Sooja tuli minimaalselt, autoks on 2.2 td 03 a, autol on ka tehase poolt Gero lisaahi, mille otstarbekust veel mõista pole suutnud, Samuti kliima sisselülitades kostub vahepeal mingit imeliku põrinat armatuurist ca 3-5 sek.
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#2

N Okt 16, 2014 20:00

20 minutit sõitu ja temp 70 kraadi peaks ju ok olema külmal ajal,see põrin armatuuris on ilmselt salongi temperatuuri mõõtur,mis seal vuriseb.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
m6mmik2pp
Postitusi: 4
Liitunud: N Okt 16, 2014 19:22
Asukoht:
Auto:

#3

N Okt 16, 2014 20:08

Mainin siia juurde ka siis seda, et eile õhtul sõites kui mootori temp oli 90c lakkas mingihetk kliima üldse töötamast, ca 30 minti polnud mitte midagi, ükskõik mis funktsiooni peale lülitades tuligi ainult põrinat, ei mingit õhku- ei sooja ega külma, auto välja suretades ja siis hiljem tööle pannes hakkas kõik jälle toimima. Et kuskilt nagu oleks midagi siiski mäda...
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#4

N Okt 16, 2014 20:16

Elektroonika viga!?Mu tööauto läks käima ükspäev nii,et ükski näidik ei töödanud,isegi suunatuled ei töödanud,spido,tahho-null aga auto sõitis.Võtsin korra aku klemmi maha,panin tagasi ja kõik ok,siiamaani,mitu kuud möödas
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
ronny
Postitusi: 116
Liitunud: T Okt 01, 2013 23:03
Asukoht: Järvakandi
Auto:

#5

N Okt 16, 2014 21:34

Nimelt mure selline, täna oli esimene päev kus hommikul kraadiklaas näitas alla nulli. Auto soeneb ja hakkab sooja puhuma ikka väga pika aja peale, hommikul sai sõidetud ca 20 minutit ning mootoritemp oli vb max 70c. Sooja tuli minimaalselt, autoks on 2.2 td 03 a, autol on ka tehase poolt Gero lisaahi, mille otstarbekust veel mõista pole suutnud, Samuti kliima sisselülitades kostub vahepeal mingit imeliku põrinat armatuurist ca 3-5 sek.

Mul sama motoga 2003a. 9-5 tiksus hommikul paar minti kohapeal, kuni aknaid kaapisin ja kildi pärast juba puhus sooja. Ja veel paar kilti oli temp 90. (isegi mu iidne kaubik puhus juba 5 kildi pärast korralikku sooja).
Pikk soojenemine viitab sellele,et termostaat vajab vahetamist.
Kero peab tööle hakkama +5 ja alla poole, kui ei hakka, on midagi katki. Parkli HL aitab selle murega.
E: parandatud
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#6

N Okt 16, 2014 21:43

Termostaadi viga suure tõenäosusega.
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#7

R Okt 17, 2014 8:14


Kero peab tööle hakkama +5 ja alla poole, kui ei hakka, on midagi katki. Pakrli HL aitab selle murega.

Parkli HL
pluggerxxx
Postitusi: 129
Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
Asukoht:
Auto:

#8

R Okt 17, 2014 21:42

Ma ei tea...iga teine auto millega külmaga olen soitnud laheb paremini soojaks kui Saab. Lasin juba ammu termostaadi ara vahetada...kontrollisin hiljem lausa ise ka, et uus laheb 82C peal lahti. Ja ikka ei puhu soojaks kiiresti talvel. Mingi -20c linnas soites temp naidik keskel ei püsigi kui sisse sooja puhuma panna korralikult.
flood
Postitusi: 227
Liitunud: K Juul 11, 2007 16:19
Asukoht: Tallinn/Pärnu/Saaremaa
Auto:

#9

L Okt 18, 2014 17:09

Järelikult ahi ei tööta siis.
ronny
Postitusi: 116
Liitunud: T Okt 01, 2013 23:03
Asukoht: Järvakandi
Auto:

#10

L Okt 18, 2014 19:39

Võisid ka poest uue praak termostaadi saada. Kui näidik keskel ei püsi, siis termostaat ei pea! Mu autol ka algul ei pidanud ja ei tahtnud isegi ahjuga koos keskel püsida, mis siis veel ilma rääkida.
Alderius
Postitusi: 64
Liitunud: P Okt 02, 2011 13:38
Asukoht: Tartu
Auto: OG 9-3, 2,2 TiD, 1999, coupe.

#11

E Okt 20, 2014 8:41

Üldiselt lähevadki diislid aeglasemalt soojaks kui bensukad, kuid oma Saabi kohta ma seda küll öelda ei saa. Niipea kui välistemp. alla +5 langeb, rakendub kero ja auto soojeneb ehk kiireminigi kui mõni bensiinimootor. Kero rakendumist peaks olema ka palja kõrvaga kuulda aga ma ei tea kas uuematel mudelitel on ka nii.... vähemasti kui töötava keroga autol süüde välja lülitada, on veel mõnda aega kuulda n.n. maanduva reaktiivlennuki vilinat... :). Ma ei tea kuidas kliimaga Saabidel asi käib, kuid vigaseid termostaate võib poest saada küll.
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#12

E Okt 20, 2014 13:34

Lasin juba ammu termostaadi ara vahetada...kontrollisin hiljem lausa ise ka, et uus laheb 82C peal lahti. Ja ikka ei puhu soojaks kiiresti talvel. Mingi -20c linnas soites temp naidik keskel ei püsigi kui sisse sooja puhuma panna korralikult.

ma ei ole Saabi puhul vastunäidustuste ja "best practicega" kursis, aga üldistatult kasutatakse meie laiuskraadil nn tavamootorites siiski pigem 90+c avanevaid termostaate. Miks Sa just 82c pruugid?
vaatan ühest TecDoc põhisest netipoest - mu B235R mootorile pakutakse peamiselt 88/89c termostaate. Sealsetest tootjatest/pakendajatest pakub vaid Triscan lisaks 88/89-le ka 82 kraadil avanevaid.
ehk siis kui konkreetsel mootoritüübil pole (meie kliimas) vastunäidustusi, siis pistaks ma hakatuseks ca 90 kraadise termostaadi sisse.
Vasta