probleem soojusega
Nimelt mure selline, täna oli esimene päev kus hommikul kraadiklaas näitas alla nulli. Auto soeneb ja hakkab sooja puhuma ikka väga pika aja peale, hommikul sai sõidetud ca 20 minutit ning mootoritemp oli vb max 70c. Sooja tuli minimaalselt, autoks on 2.2 td 03 a, autol on ka tehase poolt Gero lisaahi, mille otstarbekust veel mõista pole suutnud, Samuti kliima sisselülitades kostub vahepeal mingit imeliku põrinat armatuurist ca 3-5 sek.
Mainin siia juurde ka siis seda, et eile õhtul sõites kui mootori temp oli 90c lakkas mingihetk kliima üldse töötamast, ca 30 minti polnud mitte midagi, ükskõik mis funktsiooni peale lülitades tuligi ainult põrinat, ei mingit õhku- ei sooja ega külma, auto välja suretades ja siis hiljem tööle pannes hakkas kõik jälle toimima. Et kuskilt nagu oleks midagi siiski mäda...
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
Elektroonika viga!?Mu tööauto läks käima ükspäev nii,et ükski näidik ei töödanud,isegi suunatuled ei töödanud,spido,tahho-null aga auto sõitis.Võtsin korra aku klemmi maha,panin tagasi ja kõik ok,siiamaani,mitu kuud möödas
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
Nimelt mure selline, täna oli esimene päev kus hommikul kraadiklaas näitas alla nulli. Auto soeneb ja hakkab sooja puhuma ikka väga pika aja peale, hommikul sai sõidetud ca 20 minutit ning mootoritemp oli vb max 70c. Sooja tuli minimaalselt, autoks on 2.2 td 03 a, autol on ka tehase poolt Gero lisaahi, mille otstarbekust veel mõista pole suutnud, Samuti kliima sisselülitades kostub vahepeal mingit imeliku põrinat armatuurist ca 3-5 sek.
Mul sama motoga 2003a. 9-5 tiksus hommikul paar minti kohapeal, kuni aknaid kaapisin ja kildi pärast juba puhus sooja. Ja veel paar kilti oli temp 90. (isegi mu iidne kaubik puhus juba 5 kildi pärast korralikku sooja).
Pikk soojenemine viitab sellele,et termostaat vajab vahetamist.
Kero peab tööle hakkama +5 ja alla poole, kui ei hakka, on midagi katki. Parkli HL aitab selle murega.
E: parandatud
Kero peab tööle hakkama +5 ja alla poole, kui ei hakka, on midagi katki. Pakrli HL aitab selle murega.
Parkli HL
-
- Postitusi: 129
- Liitunud: R Mai 18, 2007 20:09
- Asukoht:
- Auto:
Ma ei tea...iga teine auto millega külmaga olen soitnud laheb paremini soojaks kui Saab. Lasin juba ammu termostaadi ara vahetada...kontrollisin hiljem lausa ise ka, et uus laheb 82C peal lahti. Ja ikka ei puhu soojaks kiiresti talvel. Mingi -20c linnas soites temp naidik keskel ei püsigi kui sisse sooja puhuma panna korralikult.
-
- Postitusi: 64
- Liitunud: P Okt 02, 2011 13:38
- Asukoht: Tartu
- Auto: OG 9-3, 2,2 TiD, 1999, coupe.
Üldiselt lähevadki diislid aeglasemalt soojaks kui bensukad, kuid oma Saabi kohta ma seda küll öelda ei saa. Niipea kui välistemp. alla +5 langeb, rakendub kero ja auto soojeneb ehk kiireminigi kui mõni bensiinimootor. Kero rakendumist peaks olema ka palja kõrvaga kuulda aga ma ei tea kas uuematel mudelitel on ka nii.... vähemasti kui töötava keroga autol süüde välja lülitada, on veel mõnda aega kuulda n.n. maanduva reaktiivlennuki vilinat... :). Ma ei tea kuidas kliimaga Saabidel asi käib, kuid vigaseid termostaate võib poest saada küll.
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
Lasin juba ammu termostaadi ara vahetada...kontrollisin hiljem lausa ise ka, et uus laheb 82C peal lahti. Ja ikka ei puhu soojaks kiiresti talvel. Mingi -20c linnas soites temp naidik keskel ei püsigi kui sisse sooja puhuma panna korralikult.
ma ei ole Saabi puhul vastunäidustuste ja "best practicega" kursis, aga üldistatult kasutatakse meie laiuskraadil nn tavamootorites siiski pigem 90+c avanevaid termostaate. Miks Sa just 82c pruugid?
vaatan ühest TecDoc põhisest netipoest - mu B235R mootorile pakutakse peamiselt 88/89c termostaate. Sealsetest tootjatest/pakendajatest pakub vaid Triscan lisaks 88/89-le ka 82 kraadil avanevaid.
ehk siis kui konkreetsel mootoritüübil pole (meie kliimas) vastunäidustusi, siis pistaks ma hakatuseks ca 90 kraadise termostaadi sisse.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas