Jahutusvedelik on pruun ja soojeneb aeglaselt

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Scorps
Postitusi: 126
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht:
Auto:

#1

P Dets 14, 2014 5:21

Tervitus,

otsustasin täna jahutusvedeliku külmakindlust testida ja avastasin, et roheline vedelik on hoopis pruuni värvuse omandanud. Lisasin ka pildi - sealt paistab ta veidi punakam kui tegelikult, aga aimu vast saab.

Vedelik ise sai vahetatud eelmisel suvel. Mingil määral vedelikku ka kaob, täpselt ei oska öelda, aga ümmarguselt ütleks 100 ml poole aastaga - seetõttu olen vahepeal juurde valanud, olude sunnil eri tootjate omasid, aga alati rohelist.

Ka on mootoril pakasega raske soojeneda, isegi nii -5 kraadi juures tõuseb temperatuurinäidik kõige rohkem veerandi peale ja salongiski on napilt soe, kui küte põhja keerata. Lisasoojendusahi mul küll ei tööta, aga ikkagi päris normaalne see ei tundu...

Milles võib asi olla? Mida kontrollida, millest alustada?
Aitäh!



Lisatud failid
aednik
Postitusi: 458
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#2

P Dets 14, 2014 12:41

loe

Sa leidad ikka radika küljest jah.vedeliku väljalaskmise korgi/punni üles? mina küll ei leia, alati tulnud lõdvik lahti ühendada:poke:
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#3

P Dets 14, 2014 13:31

Jahutusvedelik on olnud varem pikalt vahetamata ja nüüd pesi värske vedelik ajapikku kogunenud löga lahti. Alusta esmalt sellest, et vaheta see ollus kiiremas korras värske jahutusvedeliku vastu.
D116
Postitusi: 2065
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#4

P Dets 14, 2014 14:42

Jahutusvedelik on olnud varem pikalt vahetamata ja nüüd pesi värske vedelik ajapikku kogunenud löga lahti. Alusta esmalt sellest, et vaheta see ollus kiiremas korras värske jahutusvedeliku vastu.

+Eelneval soovitaks läbipesta
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7412
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#5

P Dets 14, 2014 14:55

Ärge segage niigi sogast vett!

Jah. värvusel pole mingit vahet, mis see on. veelvähem, et uus, midagi lahti peseb. Tähtis, et värske oleks, vanal vedelikul ei ole enam korrosioonivastaseid omadusi, ei muud.

Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.
aeglase soojenduse viga, kui temp ei tõuse on peetis termostaat.

Alusta termostaadi vahetusest ja kui rikas mees oled, pane uus sisse, kasvõi sini-must-valge!! :headbang:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Scorps
Postitusi: 126
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht:
Auto:

#6

P Dets 14, 2014 15:46

Tänud, vahetan termostaadi ja vedeliku ära. Mis värvi vedelik oleks kõige parem? 2000. aasta auto, 2.2 diisel, 85 kW.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1706
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#7

E Dets 15, 2014 14:51

Punast loetakse parimate omadustega olevat.
13piisab
Postitusi: 414
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#8

T Dets 16, 2014 12:42

Väike kadu on täitsa ok, sest üks komponent seal sees on vesi, ja vesi aurustub.

jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda ;)
kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu :)

üldreeglina on punane nn longlife, millele lubatakse 5a eluiga. Mõistlik.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7088
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

T Dets 16, 2014 16:49

Tsitaat: "
jahutussüsteemid on viimase 30a+ otto- ja diiselmootoritel valdavalt kinnised ja (soojana) ca 1bar rõhu all. Küllap ka siinse teema mootor, niiet tehasest ettenähtud ekspluatatsiooni korral ei ole jahutusvedelikul ega selle vee-osal kusagile aurustuda ;)
kuuldavasti pruugiti muistsel ajal nn ventileerivates jahutussüsteemides metanoolipõhiseid vedelikke ning need kaks asja soosivad mõlemad "normaalset aurustumist". Aga see oli ammu-ammu :) ".


Loomulikult saab ka "kinnisest süsteemist vesi välja aurata. Selleks ju ongi paisupaagi kork,milles on ülerõhuklapp. Ja veeaur ongi see, mis sealt pidevalt välja "susiseb".
13piisab
Postitusi: 414
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 0,5tk+0,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, M2140
Kontakt:

#10

K Dets 17, 2014 17:29

ülerõhuklapp on küll teoreetiline koht, aga praktika kõrval jääb see vist küll puhtteoreetiliseks kohaks.
kui meenub, tulen nt aasta pärast siia teemasse tagasi - jälgin ekstra, kas mu masinad nõuavad vedelikku juurde või mitte. Saab ehk teooriad faktidega ümber lükata :)
Vasta