2,2 Tdi 92kw ei käivitu külmalt

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#1

K Jaan 14, 2015 20:16

Olen diisel Saabi omanik, kes siit foorumist abi saanud, aga seekord juhtmed koos. Nimelt ei käivitu auto enam külmalt või peale seismist. Algul vahetasin aku ja siis sai starter remondi, samuti on eelsüüte küünlad ok ja voolikud ka üle kontrollitud. Tundub nagu, et küte vajuks ära, aga kuidas seda kontrollida? Kas diislil mingi pump ka paagis on, ei kuule nagu surinat süüte sisse keeramisel, aga pole seda ka varem tähele pannud. Olen siit ka mingitest pihusti tihenditest lugenud, aga tõmmates läheb auto kohe käima. Soojalt ka kohe käivitub ja töötab hästi ja ei suitse ega puterda mootor. Praegu käivitan hommikul topkat andes, aga tahaks ikkagi viga leida.
saab93
Postitusi: 97
Liitunud: L Sept 14, 2013 13:23
Asukoht:
Auto:

#2

K Jaan 14, 2015 23:42

Kas isegi siis ei lähe kui eelsüüde rakendub ?
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#3

N Jaan 15, 2015 9:04

Ei lähe ka siis. Algul arvasingi, et eelsüüte küünlad õhtal, aga spetsialisti sõnul on need korras. Täna üritan mingi klapi panna peale filtrit ja vaatan, kas see aitab.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#4

N Jaan 15, 2015 10:00

Võiksid ka kapoti alla ennem pumpa läbipaistvad voolikud panna,siis näed täpselt, mida kütus teeb .
See klapp, mis ei lase kütusel ära vajuda ei ole väga abiks juhul, kui nt. pihusti kaela tihendid on ära väsinud ja sealt lisaõhku saab,siis sama teema, et ilge käiamise peale saad ka starterist külmana tööle, kuid mõrvad starteri varem või hiljem. Tagasivooluvoolikud samuti suhteliselt kriitilise pilguga üle vaata, kui voolikud pragulised või mõnes T-liitmikus mõra,siis kah lisaõhku saab. Kui voolik päris katki,siis sureb mootor lihtsalt välja .
Seda pihusti kaela tihendite värki on suht lihtne ise kontrollida ( ma ei ole kindel, kas spetsialistid selle küll heaks kiidaksid, kuid testimise mõttes minu arvates ok ) Võta maha klapikambrikaas( selleks pead ka turbsi toru eemaldama mootori pealt) ja nihuta see kaas niipalju kõrvale, et näeksid nukkvõlli alt välja ulatuvaid pihusti sildasid, mis kinnituvad mootori ploki külge ühe torx poldiga. Keera päripäeva kolmveerand ringi kõigile neljale peale ja pane kõik uuesti kokku. Pane tööle ja siis lase seista aeg-X, mille jooksul sul ennem käima ei läinud. Käivita külma mootoriga ja kui nüüd läheb( olgu kasvõi puterdades esialgu) ,siis viga nendessamades tihendites ja need tuleks varem või hiljem ( pigem varem) vahetada. Troostist sai kõige soodsamalt, vist oli ca 15 euri tükk. Vahetamiseks vaja ka nukkvõll eemaldada.
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 15, 2015 10:27

Sai hommikul proovitud kindluse mõttes, et kas küte vajub ikka alla. Täna enne esimest käivitust keerasin toru pihusti juurest lahti ja kui käiasin starterit, ei hakanud sealt kütet üldse tulema. Sai päris pikalt käiatud, aga ei tulegi kütet peale. Seega ikka küte vajub ära. Voolikud ja liitmikud kontrollisin veel, aga ei leidnud midagi. Enne pihustite tihenite kontrolli küsiks, kas starterit andes mingi pump ei oleks pidanud kütet üles lööma. Kas seda saab ka kuidagi kontrollida?
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 15, 2015 10:34

Minu teada mingit etteandepumpa ei ole. Kõrgsurvepump teeb ise kogu töö.
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#7

N Jaan 15, 2015 12:53

Informatiivsuse mõttes on ehk abiks.



Lisatud failid doc33551.pdf (265.6 KB) 
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#8

N Jaan 15, 2015 14:45



kas keegi oskaks kommenteerida, miks on seal pihustite tagasijooks ühendatud pumba sisendisse, see tekitab ju miljon probleemi?

Lisatud failid
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Factor
Postitusi: 704
Liitunud: N Okt 14, 2004 11:59
Asukoht:
Auto:

#9

N Jaan 15, 2015 16:00

Kui nüüd vaadata EPC's 98-02 diisli Fuel süsteemi näitab ta seal siiski nr 25 Fuel pump. :freak:

To praktikant: äkki hoitakse sedasi trassis rõhku, ehk tagasi voolu piirates? (ärge mind nüüd uskuge, oletan ainult)



Lisatud failid EPC-Parts-List.pdf (44 KB) 
Vabandage neiu, mis kell on.... mul seisab
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#10

N Jaan 15, 2015 16:47

See nr 25 on eberspächer eelsoojenduse kütusepump. See on eraldi asi üldse .
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#11

N Jaan 15, 2015 20:53

Sai siis täna mootorisse surve sisse lastud ventiili kaudu, nagu ka siin eelneval failis pakuti, ainuke koht, kus mulisema hakkas oli paagis küte. Kui sinna pressis, siis peaks ju kõik ok olema. Torud ja liitmikud ei ajanud kuskilt välja õhku. Sai ka siis küttefilter vahetatud ja filtri ja paagi vahele tagasivoolu klapp pandud. Sõitsin ka peale seda 20 km ja nüüd jään hommikuni ootama. Imelik oli, et filtris oli nagu musta värvi küte, aga seda polnud ma ka ammu vahetanud. Kuigi seal Factori pandud failis oli midagi selle kohta ka kirjas, kui tagasivooluga värvib kütte mustaks. Peab targemal laskma tõlkida seda faili.
andrehh
Postitusi: 315
Liitunud: L Juun 08, 2013 17:28
Asukoht: Pärnu
Auto:

#12

N Jaan 15, 2015 21:39

Sai siis täna mootorisse surve sisse lastud ventiili kaudu, nagu ka siin eelneval failis pakuti, ainuke koht, kus mulisema hakkas oli paagis küte. Kui sinna pressis, siis peaks ju kõik ok olema. Torud ja liitmikud ei ajanud kuskilt välja õhku. Sai ka siis küttefilter vahetatud ja filtri ja paagi vahele tagasivoolu klapp pandud. Sõitsin ka peale seda 20 km ja nüüd jään hommikuni ootama. Imelik oli, et filtris oli nagu musta värvi küte, aga seda polnud ma ka ammu vahetanud. Kuigi seal Factori pandud failis oli midagi selle kohta ka kirjas, kui tagasivooluga värvib kütte mustaks. Peab targemal laskma tõlkida seda faili.


Filter läheb mustaks siis kui pihusti tihendid läbi ja mootori õli seguneb kütusega. Sinu asemel kaua ei viivitaks tihendite vahetamisega, töö hind jääb 100€+ kanti.
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#13

R Jaan 16, 2015 9:22

Eile õhtul lasin autol seista 1h ja 40 min ja siis läks paugust käima. Täna hommikul ikka sama jama, ei läinud. Võtan siis seda pihusti tihendite juttu kuulda ja proovin need ära vahetada. Kas vahetamine väga raske? Võrus pole nagu kellegi poole pöörduda ka antud teemaga ja siiani ise väiksemate, suuremate töödega hakkama saanud :) Häirib ainult see, et kas viga on ikka neis tihendites, sest kui auto töötab, siis ei puterda ei suitse ja sõidab probleemivabalt.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#14

R Jaan 16, 2015 9:58

Kle. Ma ju ütlesin, kuidas saad testida, kas viga nendes. Kui pihusti sildade pingutamine aitab kasvõi mingil määral,siis viga peitub nendes tihendites.
Caliba
Postitusi: 125
Liitunud: K Apr 01, 2009 15:24
Asukoht: Kuusalu vald
Auto: 9-3 SC 1.9Tid 07a.

#15

R Jaan 16, 2015 10:14

Enda kogemusest.
Võta korra kütusefilter välja ja vaata, mis värvi asi on.
Niipalju, kui mul on neid tihendeid olnud vaja vahetada, siis on filter must/õline.
Kui kütus hakkab tagasi vajuma, siis tavaliselt imeb ka sealt tihendi vahelt mootorist õli kaasa, mis siis filtri määrib.

Tihendid ei maksa ju palju ja kel käed "õige kohapealt" välja kasvavad saab sellega ise hakkama.
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#16

R Jaan 16, 2015 12:07

Kahe eelneva soovituse põhjal ostsin täna pihusti tihendid ära. Nagunii oli töö pärast asja Tartu. Forssis soovitati kõik 12 tihendit vahetada, kui juba töö kasile võtan. 33 euri pole ka mingi summa. Vahetada loodan siis ise nädalavahetusel. Loodan, et saab lõpuks korda. Annan teada, kuidas läks. Ehk on ka vahepeal abi vaja. Küsimus, et kui juba lahti võtan mootori pealt, kas siis need ketimärgid saab ka kohe üle kontrollida?
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#17

R Jaan 16, 2015 12:59

Said kõik tihendid 33 Euri eest ? See ikka überhea diil siis ja mind ilmselgelt rämedalt röövitud :D . Kas mõtled 12 tihendi all: vaskseibid pihusti alla, pihusti kaela tihendid( kummist metallrõngaga) ja pihusti silla kummirõngaid . Seibide vahetamiseks sul vaja ka rakist ( adapter pihusti otsa keeramiseks ja rakis, mis selle otsa kinnitada , et pihusti välja koputada ) . Keti märkide kohta niipalju, et kui tahad korralikult süüte paika ajada,siis pead fikseerima väntvõlli , selle jaoks olemas tööriist ja kõrgsurvepumba katte pead eemaldama ( jälgi, et kuidagi kõveraks ei painuta, siis võib hiljem lekima hakata.Tagasi panekul silikoon alla käis ), et hammasrattale ligi pääseda , seal ses on ava, kuhu spets fiksaator käib . Keti pingutid vaja kah eemaldada ja nukkvõll fikseerida. Võibolla saab ka lihtsamalt. Omal kunagi sai sedasi süüde paika aetud , kuid mul oli asi ikka väga metsas kah . Kui tahad vaid tihendeid vahetada,siis vast niipalju mässata pole vaja .
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#18

R Jaan 16, 2015 17:13

Just needsamad tihendid ja hind kokku oli jah 33.12.- Keti märkide jutt läheb juba ära ulmeliseks. Saaks esialgu tihendid vahetatud :)
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#19

E Jaan 19, 2015 18:17

Peale nädalavahetuse puhkust sai täna siis pihusti tihendid vahetatud. Käima pärast saada oli päris raske. Küsimus, et kui käima ära saab ja auto töötab normaalselt, kas siis on süsteemist õhk täitsa väljas või peab midagi veel tegema? Tihendeid vahetades ei saa nendest vanadest ka aru, kas nad on läbi või mitte. Ainuke, mis imelik oli, et kui teised silindrid ujusid õlist, siis kolmas oli suht "kuiv" vähe õline. Kas siis selle tihendi lekke tõttu sealt õli satubki filtrisse ja paaki? Loodan nüüd väga, et homme hommik läheb käima.
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#20

T Jaan 20, 2015 12:19

Täna hommikul olin väga lootusrikas, kuid viga on endiselt alles. Ju siis see kolmanda silindri tihend oli ka läbi, kui küte paagis õline, aga käivitamist see ilmselt ei seganud. Nüüd on küll ideed otsas. Mida järgmisena kontrollida. Kõrgsurvepump ei saa ju olla, kui tõmmates kohe läheb ja topkat andes ka pikapeale saab ja siis hästi töötab. Kui pihusti voolik lahti ühendada ja käiata starterit, kas siis peab kohe hakkama kütet pritsima voolikust? Igatahes käia palju tahad, aga ei tule. Hakata jälle otsast peale survet sisse laskma, et on ikka kuskil mikromõra, mida algul ei leidnud. Kuradi jama.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#21

T Jaan 20, 2015 12:38

Kuidas sa need tihendid vahetasid ? Midagi paigast ära ei ajanud ? Kui tugevalt kinni keerasid pihusti silla poldid( ei tohi üle pingutada, ega ka liiga õrnalt panna, oli vist nii, et pihusti silla polt näpuga niipalju kinni, kui läheb ja siis võtmega täisring peale) ? Pane läbipaistvad voolikud kapoti alla kütusele, siis näed selle kütte ära vajumise kah ära. Äkki pole ka süüde päris paigas ? Ma ise jaurasin 7aastat tagasi sama asjaga, kuid mul ei läinud ka soojalt korralikult käima, tõmmates läks kohe , kuid laksus ja küttekulu oli suurem. Abiks oligi süüte paika ajamine .
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#22

T Jaan 20, 2015 17:40

Pihusti silla poldid keerasin sama palju kinni, kui nad ennem vahetust olid. Minu arvates tuleb neid natu rohkem keerata, kui ainult näpuga keerata ja siis ring peale, siis oli tunne, et jäävad täitsa lahti ja hakkavad loksuma pesades. Mis üldse juhtub, kui saab väga kinni või jääb väga lahti see kruvi?
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#23

T Jaan 20, 2015 17:52

No kui lahti,siis saab lisaõhku . Kui liiga kinni, siis äkki väsib tihend kiiresti ära ja hakkab kah lisaõhku saama. Eks igal asjal ole oma põhjus, miks just nii või naapalju tuleb keerata .
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#24

K Jaan 21, 2015 9:41

asi läheb väga peeneks kätte.....

Abiks diislihuvilistele:
Diiselmootori käivitumiseks on tarvis:
1. et mootor pöörleks piisavalt kiiresti
2. et silindrisse pihustataks kütust, soovitavalt õigel ajal

Ei midagi enamat.

Piisav pöörlemiskiirus on siis, kui silindris olev õhk kuumeneb nii palju, et kütuseaur süttib. Seega, mida hõredam ja külmem on mootor, seda rohkem on vunki vaja anda.
Käivituse hõlbustamiseks tõstetakse silindrites temperatuuri soojendusküünaldega.
Mootori tihedust hinnatakse kompressiooni mõõtmisega.

Kütuse saabumist on lihtsam kontrollida - kõrgsurve toru pihusti küljest lahti keerates. Korraliku pildi saab, kui pihusti silindrist välja võtta, selleks on tarvis lisatoru.

Kui kütus tuleb peale, pihustub korralikult - siis vastavalt edasi, mootori raua kallale. Vahel harva on starteris/akus probleem, aga see peaks avalduma ka muul viisil/ajal.

Need kuulsad tihendid.
Kui kütus läheb mustaks/ mootor ei käivitu hästi, siis võib viga olla tihendites, aga võib olla ka kulunud pihustites. Olen kindel, et selle mootori leiutajad pole idioodid, aga mingil arusaamatul põhjusel on pihustite tagasivool ühendatud pumba imemispoolele. See võib jah tekitada häireid käivitamisel. Soovitaks(prooviks) ühendada see toru pumba tagasivoolu külge, see ellimineeriks tihendite/pihustite seisundi.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Juul
Postitusi: 12
Liitunud: K Jaan 14, 2015 19:40
Asukoht:
Auto:

#25

K Jaan 21, 2015 13:14

Kuna jäi kahtlus, et said pihusti poldid liiga kinni keeratud siis täna jälle kaas maha ja sai lastud surve mootorisse. Esimese ja teise pihusti juurest hakkas mullitama. Seega said ilmselt tihendid puru keeratud. Ennem oli kolmas läbi ja seal oli ka tihend katki täpsemal vaatlusel. Nüüd siis peab uuesti kaks tihendit võtma ja kurimehe sõnad abiks, et näpuga niipalju, kui saab ja võtmega ka ring peale. Ilmselt kontrollin ka survega enne kokku panekut. Tuleb ka ilmselt kolmanda ja neljanda pihusti polite järgi anda.
Vasta