1.9tid 110kw mootori probleem, turbo.

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
saab-mees
Postitusi: 36
Liitunud: P Jaan 30, 2011 11:47
Asukoht:
Auto:

#1

P Mai 10, 2015 0:13

Tere, mure siis selline, et täna mööda maanteed sõites vahepeal mootorituli põles, selline tunne nagu turbo oleks liiga kuumaks läinud ja kaotas turbo tagant ära natuke, kui ma 90 peale kiiruse langetasin ja sõitsin mingi aeg siis läks asi vaikselt normaalseks. Asi hakkas sellest pihta, et kiirendades 110 pealt lihtalt suretas mootori välja, mõtlesin algul, et nüüd on korras kah. Igaljuhul käivitus kohe ja jõudsin kohale, tagasi tulles sõitis hästi ja check engine light kadus kah ära.
Täpselt selline tunne, et sisselaske õhu temperatuur läks liiga suureks.
Temp ja kõik asjad olid okeid.

Kas võib olla mingi väike vaakumleke, või hakkab raibel turbo otsad andma ?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

P Mai 10, 2015 7:10

Kontrolli kas cooler ja torud on korras. Mootorituli võib süttida ka kinni tahmanud EGR-i või turborõhu andudi pärast. Puhasta need ja kui mured ei koa, aitab diagnostika.
saab-mees
Postitusi: 36
Liitunud: P Jaan 30, 2011 11:47
Asukoht:
Auto:

#3

E Mai 18, 2015 19:34

Kontrollisin vaakumvoolikud ja egr.i üle.
Egr natuke oli tahmane aga ei midagi hullu ja vaakumtrass ka korralik.
Pöördun diagnosti ja seal saab siis turbo geomeetria liikumist ka kontrollida.

Ega rohkem polegi seda asja juhtund aga jah kui maanteel möödasõidu ajal auto välja sureb siis see suht ohtlik.
saab-mees
Postitusi: 36
Liitunud: P Jaan 30, 2011 11:47
Asukoht:
Auto:

#4

T Mai 19, 2015 17:55

Asi oli siiski turbo rõhu anduris ! Puhastasin ära ja parem kui varem. Tänud !
Heiko93
Postitusi: 43
Liitunud: T Mär 22, 2011 19:26
Asukoht:
Auto:

#5

T Mai 19, 2015 19:45

Huvi pärast vaataks oma autol ka selle turbo rõhu anduri üle - aga puudub teadmine kus ja milline see on ja mida seal täpsemalt puhastada? :)
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#6

T Mai 19, 2015 20:18



Lisatud failid
Heiko93
Postitusi: 43
Liitunud: T Mär 22, 2011 19:26
Asukoht:
Auto:

#7

T Mai 19, 2015 20:36

Tänud, ronin homme kallale! ☺
ex siis näis mis sealt välja tuleb
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#8

T Mai 19, 2015 23:37

Olen täheldanud, et iga 5000km tagant võiks puhastada.
Heiko93
Postitusi: 43
Liitunud: T Mär 22, 2011 19:26
Asukoht:
Auto:

#9

K Mai 20, 2015 23:28

Täna veel kallale ei jõudnud aga pole varem näppinud ka neid - sõitnud olen ca. 70 000km (ei taha nüüd ära sõnuda aga kõik toimib normaalselt) ex siis paistab mis välja tuleb! :)
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#10

N Mai 21, 2015 10:26

turbo rõhuanduri puhastamine on selline tore töö, mida on kerge teha ja tulemus on silmnähtav. Ainult et autol on sellest suht savi. Normaalne tahm ei sulge andurit hermeetiliselt.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Heiko93
Postitusi: 43
Liitunud: T Mär 22, 2011 19:26
Asukoht:
Auto:

#11

N Mai 21, 2015 20:56

Nii - puhastatud nii turbo rõhuandur kui ka egr + egr kanalid kollektoris!
Ei olnud nagu väga hull (minu arust) see olukord seal ja ega midagi ei muutunud ka kui aus olla (mina ei taju vähemalt). :D
Aga mis tehtud, see tehtud - loodame siis jätkuvaid muretud kilomeetreid! :beer:
saab-mees
Postitusi: 36
Liitunud: P Jaan 30, 2011 11:47
Asukoht:
Auto:

#12

E Mai 25, 2015 13:14

Minu omal oli andur üleni pigi täis, arvan et kui troost uue kollektori külge pani siis see jäi puhastamata aga eitea öelda ka nii :)
saab-mees
Postitusi: 36
Liitunud: P Jaan 30, 2011 11:47
Asukoht:
Auto:

#13

P Aug 09, 2015 19:55

Eile tehti autole service ja tuli välja, et kütusefilter oli mingit imelikku ollust täis, sellest ka limp mode.
Mehaanik ütles, et kas pole filtrit ammu vahetatud või siis talvel suvist kütet saanud. mott
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#14

E Aug 10, 2015 22:46

Kui see check engine põlemas ja pikemalt sõita, siis tahmatab andurid ja sisselaske ära. Hiljem lisandub ka muid hädasi. Mõistlik on tõesti kohe kontrollida ja neid filtreid iga paari aasta tagant vahetada.
Vasta