Tere!
Nende külmadega tekkis soov paigaldada soojendus element oma autole. Autoks on Saab 9-3 2008 1.9 110kw.
Netis kolades leidsin sellised:
1. http://www.flintkaubandus.ee/et/a/soojenduselement-voolikutevaheline
2. http://www.eelsoojendid.eu/index.php?id=52
On kellelgi sellise teemaga kogemusi, siis andke aga teada. Või kes ise on pigaldanud siis millist soovitaks.
Ette tänades!
Soojenduselement voolikutevaheline
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Esimene variandil effektiivsus madal ja vajab veel lisaks pumpa http://www.calix.com.ru/products/accessories/1664.clx
Teisel - mis firma? Ainukene info "Tootjamaa: Hiina" ja koodi järgi googel ei anna midagi :wtf:
On kaks tuntud firmat Calix ja Defa, viimasel oli pakkuda ainult plokki väline, ka effektiivsus madal.
Soovitaks ikka plokki sisest Calix RE 138B ja anna teha paigaldus teha ka, et oleks garantii. Mul 9-5 sama mootoril oli RE340, eluiga oli 2-3kuud(mingi jama oli, paigaldajad väitsid - vähe ruumi ja kuumeneb üle), ei piisanud üheks talveks. Minu aja jooksul 3 korda vahetatti seda garantii korras!
Teisel - mis firma? Ainukene info "Tootjamaa: Hiina" ja koodi järgi googel ei anna midagi :wtf:
On kaks tuntud firmat Calix ja Defa, viimasel oli pakkuda ainult plokki väline, ka effektiivsus madal.
Soovitaks ikka plokki sisest Calix RE 138B ja anna teha paigaldus teha ka, et oleks garantii. Mul 9-5 sama mootoril oli RE340, eluiga oli 2-3kuud(mingi jama oli, paigaldajad väitsid - vähe ruumi ja kuumeneb üle), ei piisanud üheks talveks. Minu aja jooksul 3 korda vahetatti seda garantii korras!
__In Boost We Trust__
Paigaldasin just oma samale mootorile 2008a 1,9 110kw DEFA. Teeb vist käivitamise lihtsamaks.
Mootor saavutab norm. soojuse järgmiselt (-7 kraadi):
- 1,5h eelsoojendit
- 20km linnasisest sõitu Nõmme-Viimsi
Termostaat 1 kuu vana. Kui keegi teab, et ei ole normaalne, siis kuulaks huviga sest auto on mul 2 kuud olnud, niiet ei oska midagi arvata.
Mootor saavutab norm. soojuse järgmiselt (-7 kraadi):
- 1,5h eelsoojendit
- 20km linnasisest sõitu Nõmme-Viimsi
Termostaat 1 kuu vana. Kui keegi teab, et ei ole normaalne, siis kuulaks huviga sest auto on mul 2 kuud olnud, niiet ei oska midagi arvata.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Paigaldasin just oma samale mootorile 2008a 1,9 110kw DEFA. Teeb vist käivitamise lihtsamaks.
Mootor saavutab norm. soojuse järgmiselt (-7 kraadi):
- 1,5h eelsoojendit
- 20km linnasisest sõitu Nõmme-Viimsi
Termostaat 1 kuu vana. Kui keegi teab, et ei ole normaalne, siis kuulaks huviga sest auto on mul 2 kuud olnud, niiet ei oska midagi arvata.
Norm soojus? Töötemperatuur ~90C
Eelsojendi teeb jahutusvedeliku ~40C (plokiseisene).
Sul paistab see olema http://www.defa.com/en/automotive/warmup/find_your_engine_heater/ e. plokki külge mis läheb, ei soovita neid! Vaata OBDII scanneriga palju T on enne käivitamist.
__In Boost We Trust__
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Töötemperatuuri (minu sõnades norm) 90 kraadi. Mul Defa ploki külge käiv jubin. Skännerit mul pole kuskilt võtta.
Scanner maksab paar euri http://www.ebay.com/itm/OBDII-ELM327-V2-1-Bluetooth-Car-Scanner-Android-Torque-Auto-Scan-Tool-OBD-2-/262023848637?hash=item3d01d6a2bd:g:EPAAAOSwYGFUxg1I&item=262023848637&vxp=mtr soovitaks sellist asja omada.
1.5t väline ei soojenda ära piisavalt, 3t vast siis enam vähem saab soojaks. See väline on jama, kuni 40C kunagi ei saa talvel. Proovi kapott kinni katta, siis vähem soojust läheb välja :)
Ja see mootor tõesti aeglaselt läheb soojaks, mul oli uus OEM termostaat ja ka ~20km talvel võttis aega, isegi käiku panin allapoole, et oleks suuremad pöörded ja kiiremini läheks soojaks. Ja kui alla -20C läheb väljas T, siis 90C soojendatud maanel mootoril seistes hakkab T langema.
See on üks põhjusest miks kunagi rohkem ei osta dislat endale ja veel DPFiga mis ei hakka ennast tühjendama, kui ei ole mootor piisavalt kuum.
__In Boost We Trust__
Kui skännerit soovid, siis oleks kohe pakkuda.
Komplektis ka omajagu tõsisem OP-COM diagnostikaseade, millega saad antud mootoriga saabil väga palju infi kätte- veakoode lugeda ja kustutada, tahmafiltri seisu uurida jne.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=28544#pid271762
Komplektis ka omajagu tõsisem OP-COM diagnostikaseade, millega saad antud mootoriga saabil väga palju infi kätte- veakoode lugeda ja kustutada, tahmafiltri seisu uurida jne.
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=28544#pid271762