3Kw diisli eelsoojendi remont/häälestus

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#1

L Jaan 09, 2016 18:59

Teema selline, 2002 aasta 9-3 TDI peal on 3Kw Eberspächer eelsoojendi, oli katki, nimelt vee temperatuuri anduritel olid praod sees ja selle kaudu juhtmete seest lekkis jahutusvedelikku, nii et juhtplaadi pistik/pesa roheline. Arutasin asja (Parkli vist oli nende asjadega tegelev firma) ja nii ongi, suht uskumatu et peenikese juhtme seestpoolt lekib jahutusvedelikku. Ostsin siis uued temp. andurid ja ka uue küünla (oma rumalusest lasin testides 12V pingega läbi, see küünal on 8V hoopis ja ega täiskoorusel töötagi). Vahetasin ära, vaatasin ka põlemiskambri ning põleti üle, kõik täitsa puhas.
Nüüd suurte külmadega (-25) sai ahi masinale peale ja töötas laitmatult, täna -15 ja ei miskit. Kõik toimib ilusti, üritab tööle minna (alguses 30 sek. annab küünalt, siis hakkab küttepump tööle ja kuulen, kuis väike pahvakas käib (e. süttib), siis vent läheb aina kiirendades järgi, kuid varsti jätab protsessi pooleli). Aga tundub, et põlemiskamber ei saavuta õiget temperatuuri piisava aja jooksul vm.

Siit siis minu küsimus, kas TEH2-ga on võimalik eelsoojendit peen-häälestada.
(probleem arvatavasti õhu ventilaatori järgi aitamises).

Nimelt on mul kogemus Mazda peal oleva 5KW Webastoga, kah ei töötanud, arvasin et põleti-sõel-küünal, nagu enamlevinult läbi, ostsin kalli raha eest uue, aga viga oli hoopis õhu-ventilaatoris, see käis vastu korpust. Sai siis ta nihutatud eemale, nüüd töötab, kuid alates 0 lähedastest kraadidest kukub paugutama
(e. mahuühiku kohta on soojemas õhus vähem hapniku). See ka häälestatav (esinduse kallis teema ja kaugel Tallinnas, miski gaasi analüsaator pannakse eelsoojendi sumbutaja külge jne.)

Või alternatiiv pisut ära lollitada leegi(temperatuuri) andur.

E: Sellel eelsoojendil otseselt vist miskit sõela vm. ei ole, minul on uuem variant, kus kütus tuleb ülevalt, mitte otse küünla peale. Ja vee temperatuuri andurid mõõtsin üle, nii vanad, kui uued, olid üllatuslikult (vanad ju pragudega) sama takistusega, leegi oma mõõtsin ka, palju oli, ei mäleta, kuid mitte midagi väga valesti.


Lisatud failid
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#2

R Veebr 05, 2016 21:38

Tech2 võimaldab lugeda, kustutada veakoode ja jälgida eelsoojendi tööd.
Pilt
Niipalju, kui minul see laenuks oli, ei näinud võimalust peenhäälestuseks. Kindlast on võimalik sellega tarkvara uuendada kui mingi ühilduvuse probleem peaks olema.
Minul oli näiteks veakoodiks "flame off on high power". Ühesõnaga kustus samuti ära enne kui jõudis pöördesse minna. Ja viga oli samuti ventilaatoris, mis käis kergelt vastu korpust. Esmasel vaatlusel hakkas silma mootori allosas puks, millel oli lõtk. Tegelikult peab vendi ja korpuse vahe olema stabiilselt 0,3mm. Erilist lõtkui ei tohiks olla. Õnneks oli olemas üks varu vent koos korpusega, mille vahe oli fikseeritud ja ei nihkunud kuskile. Kui vahe on väiksem, siis pääseb vähem õhku põlemiskambrisse.
Minu varuosad pärinevad autolt, mis meie külmas kliimas on olnud ühe talve. Osad nägid ilmselgelt vähem kulunud välja. Kui muu ei aita, siis inglaste või sakslaste ebay leiab ka neid juppe.
Vasta