dpf-i põletus, kuidas aru saada?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
karlerik
Postitusi: 17
Liitunud: E Dets 07, 2015 9:50
Asukoht:
Auto:

#1

T Jaan 19, 2016 15:33

9-3 110kw 08a. Kuidas "näeb välja" dpf-i põletus? Paar korda on olnud juhust, kus sooja mootoriga nagu mootor lonkaks. Eile oli juhus, kus tühikäigul lonkas, ei keeranud autot välja vaid andsin kohapeal seistes gaasi, tahma lendas. Lonkas kuskil 3km teelõigul. pärast andsin kõvasti takka ja kõik sümptomid olid kadunud. Kas toimus põletus protsess? Tuurid ei tõusnud tühikäigul seistes(ei täheldanud ka tahho seieri kõikumist).
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#2

T Jaan 19, 2016 15:50

põletamine ei näe mitte kuidagi välja. Toimub sobiva koormuse juures automaatselt. Kui auto regeneratsiooni ajal seisma jätta, võib tunda ebatavalist kärsahaisu. Kui allatuult olla. Sest summuti on siis kuumem kui tavaliselt.
Lonkamine pole otseselt seotud regenereerimisega, aga võib viidata pihusti nõrkusele
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#3

T Jaan 19, 2016 16:07

Põletuse märgiks on ka D.T.E kiire vähenemine. Lonkamine võib ja tekkida, kuna põletamise ajal antakse hullu moodi kütet peale ja kui filter niigi täis siis võib ka tunda anda.
Filtri täituvust näitab näiteks eSid2 linnas põletab mul kuskil 300km tagant ja maanteel 800-1200km oleneb paljustki kütusest.
karlerik
Postitusi: 17
Liitunud: E Dets 07, 2015 9:50
Asukoht:
Auto:

#4

T Jaan 19, 2016 16:21

D.T.E-d ei osanud vaadata. sSid2 on vist mingi lisavidin diagnosti pistikusse?
Nõrga pihusti kohta ei oska kommenteerida, tossu torudest ei tule, ei külmalt ega soojalt. Isegi täisgaasil on õhk puhas.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#5

T Jaan 19, 2016 16:38

eSid2 käib diagnostika pistikusse, hind kuskil 200.-
Põletuse ajal võib musta ka visata, halli/sinist samuti. Aeg ajalt Liquid Moly DPF cleaner paaki, 2T mineraal õli lisamine vähendab tahma tekkimist kuni 70% pluss kütusesüsteemi määrimine.

E: eSid2 töötab 9-3 peal MY08 edasi
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#6

T Jaan 19, 2016 18:01

eSid2 käib diagnostika pistikusse, hind kuskil 200.-
Põletuse ajal võib musta ka visata, halli/sinist samuti. Aeg ajalt Liquid Moly DPF cleaner paaki, 2T mineraal õli lisamine vähendab tahma tekkimist kuni 70% pluss kütusesüsteemi määrimine.



Kui DPF puhastamise ajal miskit suitsu näha on, siis on põhjust mootorist viga otsida.
Talupojaloogika ütleb, et kui kütusesse õli ja kliinereid juurde panna, siis tekib suits ja loomulikult ka tahm.:gun:
Kütusesüsteemi määrib kütus. See mootor on niimoodi konstrueeritud.
Mida see kuni 70% peaks tähendama? Ja veel õli lisades??
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#7

T Jaan 19, 2016 18:13

OK mul on hetkel 6s diisel Saab millel vahel 1,9TTiD linnas põletamise ajal löövad musta välja. Kõigil on siis mootorid jahedad?
1,9TiD puhul 3tk kõik nendest on põletamise ajal välja ajanud kärssa, halli/sinist, jälle mootorid jahedad?
Kui ma lisan 2t mineraal õli kütuse hulka, et mootor paremini nurruks. Teen jälle suure vea?

Konstrueeritud või mitte, kütus meil on s_ _t seda ei lükka keegi ümber.

Internet on infot täis kui huvi leiad kindlasti palju kasuliku!

E: Valetasin, kuni 50% vähendab:
http://foorum.clubmb.ee/showthread.php?tid=31072
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2054
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#8

T Jaan 19, 2016 18:15

eSid2 käib diagnostika pistikusse, hind kuskil 200.-
Põletuse ajal võib musta ka visata, halli/sinist samuti. Aeg ajalt Liquid Moly DPF cleaner paaki, 2T mineraal õli lisamine vähendab tahma tekkimist kuni 70% pluss kütusesüsteemi määrimine.



Kui DPF puhastamise ajal miskit suitsu näha on, siis on põhjust mootorist viga otsida.
Talupojaloogika ütleb, et kui kütusesse õli ja kliinereid juurde panna, siis tekib suits ja loomulikult ka tahm.:gun:
Kütusesüsteemi määrib kütus. See mootor on niimoodi konstrueeritud.
Mida see kuni 70% peaks tähendama? Ja veel õli lisades??


Talvine diisel ei määri eriti! Õli ainult mineraalne. Tahm tekkib diislil igaljuhul :)
__In Boost We Trust__
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#9

T Jaan 19, 2016 18:26



Talvine diisel ei määri eriti! Õli ainult mineraalne. Tahm tekkib diislil igaljuhul :)


Mille poolest talvise diisli määrdeomadused erinevad suvise omast?
Tahm tekib, selle püüdmiseks ongi DPF, aga mis trikiga õli lisamine seda vähendab? Siiamaani on ikka vastupidi olnud.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
karlerik
Postitusi: 17
Liitunud: E Dets 07, 2015 9:50
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 19, 2016 18:58

Saan ma aru, et õli lisatakse 1:200-le e. 0,3L 60L diislile. Ei jookse seda kohe tegema aga lugemist ja kaalumist jätkub :)
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#11

T Jaan 19, 2016 21:16

õli lisamine - enam-vähem 1:100 - aitas vanade ridapumpade latte lahti meelitada, kui need kippusid kinni jääma. Põhjus - ebastabiilse kvaliteediga nõukogude naftatööstuse toodangu ja sama ebastabiilse kvaliteediga nõukogude autotööstuse toodangu kokkusaamine.
See oli sihuke proovimise värk, et ehk aitab, siis ei pea hakkama remontima. MAZ ja tema aeg.
DPF-i puhul kütusesse õli lisamine tekitab tahmafiltrile lisakoormuse. Olenevalt õli kogusest. Nagu kärakas maksale. Kui käraka puhul on plussid täiesti tajutavad, siis DPF-ile õli pakkumist peaks vältima. Eriti kulunud mootori puhul, kui kolvirõngastest tuleb niigi rohkemkui vaja.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#12

T Jaan 19, 2016 21:46

Ma olen kõigile soovitanud, kogemus näitab, et asi töötab. Tõestatud efekt!
Mul on muidugi kõigil masinatel mootorid ka jahedad:thumb:
Vahet pole kas kellal on 7000 või 250000km
Kasutaja avatar
D116
Postitusi: 2054
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#13

T Jaan 19, 2016 22:40

õli lisamine - enam-vähem 1:100 - aitas vanade ridapumpade latte lahti meelitada, kui need kippusid kinni jääma. Põhjus - ebastabiilse kvaliteediga nõukogude naftatööstuse toodangu ja sama ebastabiilse kvaliteediga nõukogude autotööstuse toodangu kokkusaamine.
See oli sihuke proovimise värk, et ehk aitab, siis ei pea hakkama remontima. MAZ ja tema aeg.
DPF-i puhul kütusesse õli lisamine tekitab tahmafiltrile lisakoormuse. Olenevalt õli kogusest. Nagu kärakas maksale. Kui käraka puhul on plussid täiesti tajutavad, siis DPF-ile õli pakkumist peaks vältima. Eriti kulunud mootori puhul, kui kolvirõngastest tuleb niigi rohkemkui vaja.


Ega Eestis diisli kvaliteet ei paranenud eriti :facts: Paljud tanklad müüvad solki.
Talvine kütus ei ole nii "rasvane" võrreldes suvisega ei määri piisavalt kütusepumpa ja selleks lisavad õli, et pikkendade kütusepumba elu. DPF-ile need paar grammi hästi põlevat õli ei tee midagi.
__In Boost We Trust__
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#14

K Jaan 20, 2016 9:10


Ega Eestis diisli kvaliteet ei paranenud eriti :facts: Paljud tanklad müüvad solki.
Talvine kütus ei ole nii "rasvane" võrreldes suvisega ei määri piisavalt kütusepumpa ja selleks lisavad õli, et pikkendade kütusepumba elu. DPF-ile need paar grammi hästi põlevat õli ei tee midagi.



Eks mujal on muru ikka rohelisem.
Omast kogemusest: olles pikka aega tegelenud diiselautodega, ei tea ma kedagi, kellel oleks olnud probleeme avalikust jaemüügist ostetud kütusega, v.a. üksikud äpardused tanklates.
Ei määri piisavalt pumpa? :wall: Pole kuidagi täheldanud, et pumbad kuluksid talvel rohkem. CR pumbad on üldse enam-vähem kulumiskindlad. Tööpõhimõtteliselt.
Aga ega ma vandenõuteooriate vastu ole, need lisavad elule värvi.:)
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#15

K Jaan 20, 2016 9:34

OK CR on põhim kulumiskindel süsteem ja kütus on kõikjal kvaliteetve. Millest need pihustid saba annavad. Loen välja, et mitte kehvast kütusest ega ka kulumisest?

Kui näiteks 2T õli lisamisel väheneb filtri põletuste arv siis hoian ma laias laastus kütuse arvelt päris mitu eurikut kokku. Lisaks käib mootor palju paremini.
2T on diisliga sarnase koostisega kui oled omavahel kokku seganud siis eraldada neid üks-teisest ei saa.
Tänu sellele paraneb kütuse kvaliteet ja määrde omadused.
Meil on määratud diislile määratud tsetaaniarv 51 ühikut, Saksas on see 55

Tõstad kodustes tingimustes tsetaanarvu, parem kütus, puhtam ja parem põlemine.
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#16

K Jaan 20, 2016 11:35

pihustid ei anna nii väga saba midagi. Kui ise ei aita, "soodsalt" tankides. Eks nad kuluvad muidugi, minu 1,9 TiD tahtis uusi 300.000 lähedal. Ei kurda.

Miks arvad, et õli lisamine vähendab regeneratsioonide arvu? Tõstab tsetaanarvu?
Kütuse paremakstegemisega võib muidugi alati tegeleda, aga selleks peaks omama keemiku+mootorikonstruktori teadmisi.

"Meil on määratud diislile määratud tsetaaniarv 51 ühikut, Saksas on see 55"
Miks nii arvad?
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#17

K Jaan 20, 2016 11:51

Mõned postitused tagasi lisasin lingi, Eesti keelset juttu on seal mõned leheküljed, inglis keelset 80+ lehekülge.

Kuna kasutan 2T juba aastaid ja kogemus näitab, et asi töötab.
eSid2 näitab filtri täituvust, kui võrrelda seda näitu õliga ja ilma siis kõik tegurid räägivad 2T kasuks.

See, et Sina ei kurda, tähendab, et mina kui 2T kasutaja olen rumal?
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#18

K Jaan 20, 2016 12:14

sellest mersufoorumlaste vestlusest ei leidnud jah mingeid pidepunkte.

Mootori ECU ei kasuta regenereerimise käivitamiseks DPF rõhu näitu, kui seda silmas pead. Teisisõnu: regenereerimise käivitab ECU tööparameetrite statistikat analüüsides, mitte DPF rõhunäidu põhjal. Kolmandat moodi: ECU ei tea, kas filter on tegelikult täis või mitte.

Ei väida, Üritan teada saada millel sinu väited põhinevad. Nothing personal.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#19

K Jaan 20, 2016 12:18

MB Foorumi esimeses postituses on link mille alusel see teema sinna tekitati

Kui mul on SID peal kiri Particle Filter Full siis mu auto ei, et filter on täis? Lihtsalt statistilise analüüsi tagajärg?

Ja kui eSid näitab, et 90% Full, peale seda kukub D.T.E trastiliselt, mõne aja pärast on eSid näit 0%
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#20

K Jaan 20, 2016 13:30

Hoiatuskiri tuleb rõhu näidust. Jah, auto ei tea/ei arvesta DPF seisundit enne kui rõhu näit muutub avariiliseks. Korras autol seda kunagi ei juhtu.
Regeneratsioon peab tehtud olema ammu enne kirja tulekut SID-i peale.
eSID-i hingeelu ma ei tunne, aga 90% full võiks pigem tähendada 90% regenereerimislävest. 90% full DPF-ga auto pole liikumisvõimeline.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#21

K Jaan 20, 2016 14:10

Ja kokkuvõtteks siis... DPFi põletuste teemal:

Kui mootor lonkab. Otsi abi
Kui tuleb tossu. Otsi abi
Kui mõnel muul moel aru saad, et põletab. Otsi abi
Kui põletab liiga tihti. Otsi abi
Kütus tanklas on kvaliteetne. Vahet pole kas suvine või talvine
CR on kulumiskindel, midagi maha sureb. Oled ise süüdi

Kui üritad midagi paremaks muuta/täiustada ilma keemiku hariduseta. Otsi abi

Lähen käin selle jutu peale nüüd poes ära kuna 2T varud on otsakorral.
praktikant
Postitusi: 340
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-5 Griffin 1998
9-3 Arc 2006

#22

K Jaan 20, 2016 14:41

Paned üle völli, aga enam-vähem nii. Miks peaks vaevama pead DPF või generaatori või mille iganes töötamise üle, kui auto sõidab OK, midagi kahtlast pole näha-kuulda.
Kui on kahtlus, et miski pole õige, siis on põhjust tegeleda ja ka abi otsida.
Toodud nimekirjast siis:
Kui mootor lonkab. Otsi abi - õige
Kui tuleb tossu. Otsi abi - õige
Kui mõnel muul moel aru saad, et põletab. Otsi abi- vale
Kui põletab liiga tihti. Otsi abi - vale
Kütus tanklas on kvaliteetne. Vahet pole kas suvine või talvine - õige eeldus
CR on kulumiskindel, midagi maha sureb. Oled ise süüdi - enamasti jah

Kui üritad diiselkütust paremaks muuta/täiustada ilma keemiku hariduseta. Otsi abi - õige :)
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2132
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#23

K Jaan 20, 2016 14:47

Nagu mina antud jutust aru saan, siis et kui filter on full siis otsingi abi ja lasen selle lolli peaga ära vahetada ja maksan haiget hinda. Kui seda aga eelnevalt võiks ennetada, siis pean ma abi otsima. Sain ma õigesti aru?
Kuna mul ka üks diisel vahest näitab antud teavitust, siis ma nüüd ei teagi, mida teha...otsin abi vist siis. Jälle maksan.
Kasutaja avatar
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3045
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 Turbo6 Aero 11

#24

K Jaan 20, 2016 14:59

Mul oli ainult kaks vale vastus.
NO FEAR sul on mootor hõre ilmselt, pikka pidu enam ei ole. Siin ei aita enam ei ussi ega püssirohi.

Äärmisel juhul teede reede õhtul mõne õlle ja manustad 2T diisli hulka. Minu NG käivitus ka -28ga ja filtri probleeme pole, ma nimelt teen iga tankimise ajal kohe õlled ära.
Kasutaja avatar
Aixx
Saabiklubi liige
Postitusi: 129
Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance

#25

K Jaan 20, 2016 15:14

Karlerik ja teised
Soovitan Sid hoida D.T.E peal, dpf puhastuse korral hakkavad numbrid kiiresti kukkuma.
Maanteesõidul on 10km jooksul puhastus tehtud .
Nulli distantsinäidik peale puhastust, siis saad enam vähem aimu , kuna uuesti puhastama hakkab.
Enda kogemus puhastusvälbast - ainult linnasõidul kuskil 300-400km, kui vahest pikema otsa teed, siis puhastus harvem, 900km kuskil.
Saab on sõitmiseks, kõige kehvemad on töötemperatuurini jõudmata 5-10 km otsad.
Loomulikult peab EGR klapp ja muud mootorividinad oma tööd korrektselt tegema.
Mina isiklikult ei kasuta ühtegi diislilisandit ja tangin ainult Statoil milesPlussi ( see ei ole reklaam ).