9-3(2006a) 1.9 TiD 110kw turbo kaob ära (DPF'i probleem)

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
karelringe
Postitusi: 5
Liitunud: L Juul 09, 2016 17:08
Asukoht:
Auto:

#1

K Juul 13, 2016 20:57

Probleem siis selline, et viskas mootoritule põlema ja turbo kadus tagant ära. Süüde välja ja uuesti sisse, tuleb küll turbo uuesti järgi aga mootorituli ära ei kustu ja mõne aja pärast lööb ka turbo uuesti tagant ära. EGR klapp liigub ilusti. MAP andur oli aga täielikult kinni tahmanud. See sai ilusti ära puhastatud aga probleem endine. Kas sellest puhastamisest on kellelgi kasu ka olnud või aitab siin ainult vahetus? Mingisugune diagnostika aparaat sai ka järgi visatud (ainus asi, mida näitas oli - [ff, 75, 19,1] Please refer to the revelant manual), aga kuna see mingi lihtsam aparaat, siis kahtlen selle efektiivsuses. Millest soovitaksite alustada? Kas kohe uus MAP andur osta või peaks puhastamisest piisama? Või peaks esmalt õige diagnostika ära tegema? Kas õige diagnostika riist näitab ära kui MAP andur on vigane? Või äkki veel mõni muu viga?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

K Juul 13, 2016 21:05

Alustaks ikka diagnostikast. Puhastamine aitab alati aga andur võib ka ära surra.
karelringe
Postitusi: 5
Liitunud: L Juul 09, 2016 17:08
Asukoht:
Auto:

#3

L Juul 16, 2016 13:43

Viga käes. Probleemiks osutus ummistunud tahmafilter.
Kasutaja avatar
Teretali
Saabiklubi liige
Postitusi: 272
Liitunud: P Juul 03, 2016 0:56
Asukoht:
Auto:

#4

L Juul 16, 2016 19:02

Liiga vähe maanteesõitu?
Pilt
karelringe
Postitusi: 5
Liitunud: L Juul 09, 2016 17:08
Asukoht:
Auto:

#5

P Juul 17, 2016 13:26

Sõidumustrit ei oska hetkel väga kommenteerida, kuna soetasin antud auto alles nädal tagasi. Seega arvan, et probleemi põhjustaja on olnud eelmine omanik. Mina juhtusin lihtsalt olema see "õnnelik", kelle käes viga välja lõi.
Mida soovitate? Kas vahetada DPF (ebay'st tellides u 270€) või lasta see üldse eemaldada (chip.ee küsib selle eest 260€)? Väidetavalt peaks eemaldamisega kaasnema madalam kütusekulu, mis on ju igati teretulnud.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#6

P Juul 17, 2016 14:38

Selle DPFi eemaldamisega on see, et oli vist 2018 see aasta kui muutuvad tehnoülevaatuse nõuded ja siis hakatakse ülevaatusel kontrollima selle filtri olemasolu. Ehk autod millel on see tehasest ettenähtud kontrollitakse selle olemasolu ja et see ka töökorras oleks. Ülevaatajad juba ennustavad järgmisest aastast suurenenud diisel autode müügipakkumisi. Ehk kodanikud kes on DPF filtri kunagi vahelt välja viskand ei saa enam ülevaatust teha ja üritavad kuidagi autost lahti saada.
Mina ei soovita seda teha. Kas puhtaks ei anna enam põletada? Kui asi on ainult nädala kinni olnud on lootust, et Viking Motors saab arvutiga garaazis sundpõletusega asja töökorda.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#7

P Juul 17, 2016 15:28

Ummistunud DPF on millegi tagajärg, turborõhuandurit puhastades leidsid sa põhjustaja. Kindlasti tasub ära kontrollida kõik rõhu all olevad detailid, katkine lõdvik on järgmiseks põhjustajaks.
Iga töökoda suudab DPFi põlema lasta, enne seda ma vahetaks õli ära kui pole teada kuna seda viimati tehti.
Kõigil Saabidel olen filtrid puhtaks saanud ja pole midagi muud tegema pidanud.

Mis DPF eemaldamist puudutab siis Chip.ee pole see koht kuhu minna... eks neid piduseid kohti on veel. Peale VKMi ei oska soovitada.
Eemaldamise jätaks mina viimaseks õlekõrreks.
moltobueno
Postitusi: 61
Liitunud: K Juul 23, 2014 21:57
Asukoht:
Auto:

#8

P Juul 17, 2016 17:10

Kas vahetada DPF (ebay'st tellides u 270€) või lasta see üldse eemaldada (chip.ee küsib selle eest 260€)? Väidetavalt peaks eemaldamisega kaasnema madalam kütusekulu, mis on ju igati teretulnud.


Kui sellise hinnaga saada, siis kindlasti ära vahetada... Mul eelmisel autol (mitte-saab) sama teema, a-osa 1300€ ja b-osa 800€...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

P Juul 17, 2016 18:13

Selle DPFi eemaldamisega on see, et oli vist 2018 see aasta kui muutuvad tehnoülevaatuse nõuded ja siis hakatakse ülevaatusel kontrollima selle filtri olemasolu.


Jumal tänatud, vähemalt ei haise nad enam.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#10

P Juul 17, 2016 18:56

Olukorras kus margiesindus tellib, VKM-lt ekspertiisi kas DPF on välja kirjutatud või mitte siis kuidas selle teeb kindlaks suvaline Vello ülevaatusel?
Jutt käib garantiiga autost.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#11

P Juul 17, 2016 19:35

Ülevaatajad peavad hankima vastavad seadmed. Esmapilgul on visuaalne vaatlus auto alla. Kui ikka DPF on väljalaskest välja lõigatud on asi selge. Arvutiga saab suhteliselt lihtsalt tuvastada kas on olemas kõik andurid näiteks mis peavad olema. Ma selles osas ei pea ennast mingeks teadja meheks. Ma vaid kirjutasin mida on ülevaatajad mulle rääkinud. Et nad peavad hakkama tuvastama kübemefiltri olemasolu ja selle toimimist. Aga mis puutub asja , et esindus tellib selle filtri olemasolu tuvastamist mingilt suht suvaliselt vennalt mingist suht suvalisest garaazist näitab lihtsalt esinduse taset. Õigemini taseme puudumist.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#12

P Juul 17, 2016 20:26

Inglismaal, Saksamaal ei saa keegi aru, et DPF on välja kirjutatud ja Eesti suudab seda?
Sama teema nagu läbisõidu kerimine, kallimad mehed ei jäta ühtegi jälge, sama teema ka DPF eemaldamisega. Söödad näidud ECUle ja kuvab su arvutile kõik korrektsed numbrid. Visuaalne kontroll kohati keeruline kuna paljudel maisnatel on DPF katete all ja kohtades kus ruumi pole.
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#13

P Juul 17, 2016 20:35

Ma ei tea kuidas nad seda tuvastama hakkavad, tean vaid seda, et alates mai kuust 2018 peavad ülevaatajad seda Eestis kontrollima hakkama. Kui on asi ikka nii peenelt kuradile saadetud, et keegi kuskil selle eemaldamist ei suuda tuvastada ja heitgaasid ise on normis siis jumal temaga ja jätka sõitu. Paraku ma olen täitsa kindel, et varem või hiljem jääb keegi ülevaatusetta kuna heitgaasid pole korras.
karelringe
Postitusi: 5
Liitunud: L Juul 09, 2016 17:08
Asukoht:
Auto:

#14

E Juul 18, 2016 10:53

Diagnostika näitas täituvust ca 80%. Sai tehtud manual regeneration. Päris ebameeldiv kogemus :) Koha peal 3500 rpm! Väga vastik kuulata sellist asja, kuigi töökorras mootori jaoks ei tähenda see midagi. Tulemus jäi aga tulemata kuna millegi pärast vajalikku temperatuuri DPF'is ei saavutatud. Sõit koju tagasi ja u 20km pärast hakkas auto ise uuesti regenerationit tegema, jube kärsahais kohe taga. Pärast seda autol jõudlus taastus. Check engine tuli jäi küll algul põlema aga u 70km hiljem kustus ära. Happy me! Paraku jäi rõõm lühikeseks kuna järgmisel päeval süttis tuli jälle. U 50km sõitu kõrgematel pööretel (2500-3000) ja tuli kustus taas ära. Kuidas edasi käituda? Kohe üldse ei taha et see tuli uuesti põlema hakkaks :)
Ron24
Saabiklubi liige
Postitusi: 925
Liitunud: L Okt 24, 2015 21:21
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-5 '03 2.3T 217kw Arc

#15

E Juul 18, 2016 12:00

Mina teeksin nii: paak täis, suund kuhugi ja kõrgetel pööretel sõidaks ni paar- kolm tundi. Lihtsalt, et kindel olla tühjaks põletus protsessi lõpuni põletamises. Äkki sa lõpetasid ka kogemata sõidu natuke enne kui filtri tühjaks jõudis põletada.
karelringe
Postitusi: 5
Liitunud: L Juul 09, 2016 17:08
Asukoht:
Auto:

#16

E Juul 18, 2016 13:00

Pigem oli see põletusprotsess poolikuks jäänud eelmise omaniku käes kuna diagnostika näitas ära, millal viimati põletusprotsess käivitati ja sel hetkel mina veel seda masinat ei omanud. Ja kuna omanikuks oli tehnikakauge naisterahvas, siis kahtlustan et nii mõnigi kord on see põletusprotsess pooleli jäänud. Siit ka küsimus: kui põletusprotsess korduvalt pooleli on jäänud, siis kas üldse ongi võimalik sellest filtrist veel asja saada. Vahetatud pole seda ilmselt mitte kunagi ja läbisõiduks 230000km. DPF'i optimaalne eluiga pidavat olema ca 200000km. Igatahes kuna praegu CE tuli ei põle, siis võtan ette pikema sõidu kõrgematel pööretel. Igaks juhuks sai kütusele lisatud ka Liqui Moly kübemefiltri cleanerit.
Aixx
Saabiklubi liige
Postitusi: 136
Liitunud: R Aug 08, 2014 10:44
Asukoht: Tartu
Auto: Saab 9-3 SC 1,9TiD 2008 Hirsch Performance

#17

E Juul 18, 2016 16:28

Lisan siia enda kogemuse.

DPF eluiga igal juhul pikem kui 200000 km.
Minu Saabil all originaal, läbisõit masinal 280000 ja kestab veel.
Ei kasuta mitte ühtegi lisavedelikku, tangin Statoilis paremat diislit.
Puhastuse ajal pöördeid taevasse pole vaja ajada, piisab maanteel 4 käik ja 2500 rpm.
10-15 km sõitu ja tehtud!
On olnud ka juhuseid kui linnas puhtaks köhib, aga maanteel protsess efektiivsem.

Ja andke tuld - linnas ärge töristage 4nda käiguga!
Vasta