Ühesõnaga probleem selles, et ülevaatusel ei saanud pöördesse mootorit:
vajutad gaasi põhja ja hoiad põhjas:
siis pöörded liiguvad ca 4000 peale ja kukuvad alla 2000 peale, siis hakkab tossama ja vaikselt tõusevad taas 4000 kanti ja taas alla. ja niimoodi kõiguvad.
kui lased gaasi lahti ja vajutad uuesti, siis täpselt sama lugu.
ühesõnaga pöörete jõudmisel 4000 kanti, kaob boost ehk surve sisselaskel ära ja selle asemel on vaakum! lausa selline, et lõdvikud tõmbavad kokku. ehk vist niimoodi, et turbo tõmmatakse tagant ära.
miks?
proovisin vahetada õhulugeja, turbo solenoidklapi, rõhu anduri, egr ( meh) liigub...., wastergate klapp liigub küll kergelt, samas pole millega võrrelda
äkki kellelgi ideid?
samas tegin turbosse mineva lõdviku pimedaks ja mootor läheb kenasti pöördesse- niimoodi sain ka ülevaatuselt läbi aga sõita saab niimoodi ilma jõuta ehk ilma turbota.
Äkki mingeid ideid mida veel proovida?
9-3 2,2 diisel Ei lähe pöördesse
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Just! vaakum kaob.
solendoidid toimivad kuni "pauguni"
samas pakuti ka vaakumpumba enda surma.
aga kuidas ma pumpa kontrollida saan? panen vaakummeetri vaid pumba külge??
kohe lähen proovin )
solendoidid toimivad kuni "pauguni"
samas pakuti ka vaakumpumba enda surma.
aga kuidas ma pumpa kontrollida saan? panen vaakummeetri vaid pumba külge??
kohe lähen proovin )
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
1. panin vaakumikella pumba külge. vaakum püsib muutumatuna.
2. siis panin turbosse mineva vooliku vahele. samuti püsib, ei mingit hälvet kui" turbo tagant ära kaob". samas sisselaskes tekib vaakum surve asemel... :gun:
veel ei näe ma üksinda tehes wastergate varda liikumist. seda võiks ka vaadata.
üks asi veel: vaakumvoolikud on seest õlised, seesama must õli, mis sisselaskes sulle vastu vaatab. arvasin, et äkki egr-ist aga ei aita seegi kui ergi vooliku pimedaks teen.
ahhhh!!!:evil:
Pärast proovin veel cooleri ja sinna mineva ja sealt tuleva lõdviku survestada. Äkki kuskil mingi koht, mis uurema surve ajal järele annab?!
Rõhku puhub kuni 6,2 psi..... siis kukub vaakumisse
2. siis panin turbosse mineva vooliku vahele. samuti püsib, ei mingit hälvet kui" turbo tagant ära kaob". samas sisselaskes tekib vaakum surve asemel... :gun:
veel ei näe ma üksinda tehes wastergate varda liikumist. seda võiks ka vaadata.
üks asi veel: vaakumvoolikud on seest õlised, seesama must õli, mis sisselaskes sulle vastu vaatab. arvasin, et äkki egr-ist aga ei aita seegi kui ergi vooliku pimedaks teen.
ahhhh!!!:evil:
Pärast proovin veel cooleri ja sinna mineva ja sealt tuleva lõdviku survestada. Äkki kuskil mingi koht, mis uurema surve ajal järele annab?!
Rõhku puhub kuni 6,2 psi..... siis kukub vaakumisse
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Minupoolt üks mõte on, aga siis peaks mootorituli ka aeg-ajalt põlema minema ja P0400 veakoodi näitama (tähendus sellel, et EGR vaakumklapp katkestuses, aga tegelikult ei ole viga selles).
Sellel samal sinisel masinal, mille sa mu vanematele müüsid, aasta otsa otsisin põhjust, enne kui avastasin (muidugi mingit vaakumit nagu sisselaskes sinu näidatud kujul ei olnud vist).
Asi selles, et see Swirl vm. neid sisselaske klappe liigutab - vaakumvidin, lasi pisut vaakumit välja, ju siis tasapisi aina rohkem, avastasin alles siis, kui turbo poole mineva vaakumotsa küljest võtsin ja sinna manomeetri panin, vaakumit oli ca. 20% vähem (võrrelduna ilma selle katkise klapita) ja sellest vist piisas minu puhul, et mitte jõuda EGR klappi vaakumiga liigutada, e. õhulugeja näit EGR-i mittetöötamise tõttu tühikäigul liiga kõrge.
Sellel samal sinisel masinal, mille sa mu vanematele müüsid, aasta otsa otsisin põhjust, enne kui avastasin (muidugi mingit vaakumit nagu sisselaskes sinu näidatud kujul ei olnud vist).
Asi selles, et see Swirl vm. neid sisselaske klappe liigutab - vaakumvidin, lasi pisut vaakumit välja, ju siis tasapisi aina rohkem, avastasin alles siis, kui turbo poole mineva vaakumotsa küljest võtsin ja sinna manomeetri panin, vaakumit oli ca. 20% vähem (võrrelduna ilma selle katkise klapita) ja sellest vist piisas minu puhul, et mitte jõuda EGR klappi vaakumiga liigutada, e. õhulugeja näit EGR-i mittetöötamise tõttu tühikäigul liiga kõrge.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
kohe kui auto käima paned peab vaakum tekima turbo geomeetria membraani.
see tähendab seda kui auto käib siis tõmmatakse varras alla vaakumiga.
pöörete tõustes kuni on saavutatud rõhk hakatakse geomeetriat lahti keerama.
koha peal kõvasti gaasi andes natuke peaks liikuma üles tagasi.
Kui sul tekib sisselaskesse vaakum peab olema turbo endaga mingi jamps või on õhufilter täitsa kinni.
võta turbolt sisse mine lõdvik ja kontrolli labasid. pärast seda võta sisselaskesse minev lõdvik ja vaata kas turbo midagi üldse puhub tühikäigul ja 2000 pöörde juures.
see tähendab seda kui auto käib siis tõmmatakse varras alla vaakumiga.
pöörete tõustes kuni on saavutatud rõhk hakatakse geomeetriat lahti keerama.
koha peal kõvasti gaasi andes natuke peaks liikuma üles tagasi.
Kui sul tekib sisselaskesse vaakum peab olema turbo endaga mingi jamps või on õhufilter täitsa kinni.
võta turbolt sisse mine lõdvik ja kontrolli labasid. pärast seda võta sisselaskesse minev lõdvik ja vaata kas turbo midagi üldse puhub tühikäigul ja 2000 pöörde juures.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
VAG-i diisli peal nägin samamoodi, et nii kui auto käima paned peab geomeetria varras täiesti teise otsa liikuma, turbo on põhimõtteliselt juba tühikäigul järel. Oli mingi elektromagnetklapi probleem, lekkis ja mõned mm jäid puudu, et varras lõpuni oleks läinud. Masin ei käinud edasi nagu peaks. Siis olen ühel Saabil ära vahetanud EGR jahutuse toru, see kus jahutusvedelik sees. Oli lõõtsa juurest katki ja nii ei teki väljalaskesse rõhku, et turbo käima ajada. A see oli vist äkki 1.9D. Aga jah, kui mingi klapp sisselaskest või väljalaskest lahti on, siis on kööga.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Lahe!
Aga midagi pole muutunud.
Turbo labad sisselaske pool olid ok ja lõtkugi ei olnud.
ja tõsti see turbo on järel alates tyhikäigust.
vaakumvoolikutes vaakum ei muutu kui sisselaskes rõhk muurub alarõhuks. minu arust isegi jõnksu vaakumkella ekraanil ei käi läbi.
seega peaks nagu wg peal vaakum olema ja kogu õhu turbost läbi laskma.
eks ma proovin täna wg varda mehhaaniliselt lahti hoida kuidagi.
muide masin liigub edasi kenasti turbo abil kuni 3000 + pööret ja midagi ei pole.
Aga midagi pole muutunud.
Turbo labad sisselaske pool olid ok ja lõtkugi ei olnud.
ja tõsti see turbo on järel alates tyhikäigust.
vaakumvoolikutes vaakum ei muutu kui sisselaskes rõhk muurub alarõhuks. minu arust isegi jõnksu vaakumkella ekraanil ei käi läbi.
seega peaks nagu wg peal vaakum olema ja kogu õhu turbost läbi laskma.
eks ma proovin täna wg varda mehhaaniliselt lahti hoida kuidagi.
muide masin liigub edasi kenasti turbo abil kuni 3000 + pööret ja midagi ei pole.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Tundub nagu limp home funtsioon, mina kahlustaks egr-i ja puhastaks ära ka Map anduri - juhul kui vaakumvoolikutes õhu leket pole (endal põhjustas viimase anomaalia aasta tagasi vahetatud, kuid juba hävinenud vaakumvoolikud).
pumps
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S
Vaata turbo võlli, ega pole suurt lõtku ja kas turbiin pole kuskile vastu käinud? Hea, kui saaksid seda wg ise jälgida. Mootori juurest saad ju ise gaasi anda, eemalda kate. Kas tõesti kuskilt ei leki?