2006 1,9Tid 110 kW õlivarda pikkus ja õlitase

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#1

K Sept 07, 2016 11:21

Kas keegi palun viitsiks mulle võrdluseks ära mõõta enda auto õlivarda pikkuse - metallosa, kuni kollase plastikuni. Minul on see 56,8 cm. Külma mootoriga mõõtsin.

Mul nimelt kahtlus, et see on "välja veninud" ja näitab õlitaset valesti. Õlivahetusel kallan sisse täpselt 4 liitrit ja sellega näitab varras, et on üle maksimumi mõned millimeetrid. Nii juba mitmendal õlivahetusel. Lisaks enne viimast õlivahetust viskas aeg-ajalt "check oil level" tuld maanteel kruisides. Kontrollides aga oli kenasti pea maksimumis...

Meenub, et uue autoga omal ajal esinduses pärast õlivahetust lasin paaril korral välja imeda, kuna oli üle sentimeetri üle maksimumi ja nemad seal panid liitrite järgi vist täpselt 4,3 sisse... Kas siis juba uuest peast võis varras olla vale pikkusega, nii u. sentimeeter?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#2

K Sept 07, 2016 13:46

:D no mida veel. Vars veninud :head:
4L täpselt läheb õli vahetusel, vana kõik välja ei saa, midagi ikka jääb.
Mul ka oli "check oil level " 9-5-l 1.9TID viskanud ette, aga õli tase oli normis, see vist DPF-I läbipõletamisega seotud.
__In Boost We Trust__
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#3

K Sept 07, 2016 15:16

Venimise värk on rohkem diislite teema. Bensiinimootoritel tavaliselt tõmbab varras kokku.
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1960
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#4

K Sept 07, 2016 15:19

Erinev materjal ilmselt.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

K Sept 07, 2016 15:58

Aga minge ja mõõtke ikkagi ära see varras, saab selguse kätte, kas on veninud või kokku tõmmanud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#6

K Sept 07, 2016 19:59

Nali naljaks :)
Ma väljamaa foorumitest nüüd leidnud juhuseid, kus erinevatel autodel kas pikem või lühem varras kummalisel kombel sattunud ja sõidetud siis kas väga vähese või liiga suure hulga õliga. Kui mul nüüd sisse valatud õlist 1L kuhugi ära kaoks, oleks vardal kõik veel OK... õnneks olen kogu aeg hoidnud õli maksimumis või suts ülegi.

Paluks jah, et keegi viitsiks samal autol/mootoril ära mõõta. Kogu varda pikkus koos plastikosadega on mul 62,5 cm... kui nii lihtsam/selgem mõõta.
Viki
SaabiJumal
Postitusi: 489
Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit

#7

N Sept 08, 2016 15:20

mõõtsin huvi pärast kliendi autol:

mõlemad mõõdud 5mm lühemad
crowman
Postitusi: 297
Liitunud: T Aug 09, 2011 17:34
Asukoht: Tartu
Auto: SAAB 9-3SC ; SAAB 96

#8

N Sept 08, 2016 20:27

Mõõtsin ka sportlikust huvist lähtudes...

Täpselt 620mm
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

N Sept 08, 2016 20:58

Ikka taadeldud lindiga? :)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#10

N Sept 08, 2016 23:50

Lint võib ju ka veninud olla,peaksete siis sama lindiga mõõtma,miis teema algataja
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
mental
Postitusi: 102
Liitunud: E Apr 21, 2008 11:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 V6 3.0

#11

R Sept 09, 2016 0:17

Päris huvitav teema. Mul ka 9-5´l alati ca. 5mm üle maksimumi peale õlivahetust, kui raamatu järgi õige kogus sisse panna. Tekib kuri kahtlus, et äkki varda küljest see plastik lahti ja natuke edasi nihkunud?!
There's no way back now. So just relax and get used to it!
mihkela
Postitusi: 33
Liitunud: N Dets 06, 2012 20:09
Asukoht: Rakvere
Auto: 9-3 1.9tid 110kw 2008a

#12

R Sept 09, 2016 8:38

Tava õli vahetusega sa ei saa kõik õli kätte ja kui valad raamatu järgi siis ongi rohkem. Mina alati valan natuke vähem kui raamat annab ja siis vaatan kas juurde vaja või mitte. Sa ei tea kunagi kui palju sisse jääb vana õli
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#13

R Sept 09, 2016 16:05

Suured tänud Viki ja crowman!

Asi, vähemalt mulle, läks selgemaks/loogilisemaks - mul mingil põhjusel 5mm pikem varras ja kõik siis u. 0,5l nihkes. Arvestan sellega edaspidi ja valan pool liitrit juurde, kui maksimumist allapoole hakkab minema. Järelikult "check oil level" oli auto poolt õige märkus :)
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#14

R Sept 09, 2016 17:52

Kui sul on max peal ja 0.5l puudu, siis ei peaks "check oil level " tulla.
Vaata palju sa saad välja õli peale seda + 5mm
__In Boost We Trust__
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#15

R Sept 09, 2016 18:16

Jah... ega mulle tegelikult täpselt ei meenu, aga mäletan, et oli varda järgi "normis" ja kuna õlivahetus oli varsti tulemas, siis peale ei kallanud. Võis vabalt olla ka min/maxi vahel kuskil. Küll aga 4l õlivahetuse peale näitab julgelt üle maxi - kui palju täpselt, on selle vedruvarda peal puhta õliga raske öelda. Õli tuld peale õlivahetust pole enam visanud.

Googeldasin veidi seda "check oil level" asja ja tuleb välja, et neil mootoritel on see teada "viga" - õli on küll normis, aga veidi vähevõitu (mis minul ilmselgelt ka oli) ja just maanteel ühtlaselt cruisides võibki visata tule, kuna anduri juures mingil kummalisel moel väheneb õlitase?
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#16

E Sept 12, 2016 13:50

andur on elektroonika oma kavalustega.Varras on selles mõttes tunduvalt kindlam mõõduriist.
Segaduste vältimiseks on mõistlik mõõta õli tasapinda mõnda aega seisnud mootoril, soovitavalt hommikul enne käivitamist. Auto peaks seisma samal kohal. Norm on min-max vahel. Pead ei julge anda, aga minu meelest mõõdab andur taset ainult enne käivitust, mitte sõidu ajal.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
pistyk
Postitusi: 431
Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
Asukoht: Haapsalu
Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.

#17

E Sept 12, 2016 13:59

...ja kui karteri katki sõidad, laseb masin südamerahuga sul kogu õlil välja voolata kuni mootor koos?
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#18

E Sept 12, 2016 14:59

Sellisel puhul on abiks õlirõhu märgutuli. Töötab pidevalt, kui süüde sees.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
oswald
Postitusi: 376
Liitunud: L Veebr 28, 2009 12:28
Asukoht:
Auto: 9-5 1.9tid 2007 ATM

#19

E Sept 12, 2016 21:06

Pead ei julge anda, aga minu meelest mõõdab andur taset ainult enne käivitust, mitte sõidu ajal.


Hoiatus ilmub peale ~100km ühtlast sõitu. Kahju, et andur nii s.ta koha peal on, muidu vahetaks ära.
tulipunaneradiaator
Postitusi: 3
Liitunud: K Mär 25, 2020 14:36
Asukoht:
Auto:

#20

K Mär 25, 2020 16:52

Sama masin, 88 kW version, sama häda, annab valehäiret. Nett ütleb, et tüüpviga. Kas seda hoiatust kuidagi igaveseks välja lülitada saab? Et ei peaks igal maanteesõidul teda nägema ja välja lülitama.
dpfoff
Postitusi: 47
Liitunud: E Jaan 03, 2011 22:11
Asukoht:
Auto:

#21

L Apr 04, 2020 22:41

OPELitel oli selle vea kõrvaldamiseksmootori softi uuendus. SAABidele ei mäleta. Võid lasta VM-s kontrollida seda kas on softi uuendust just selle vea tarbeks. Muidu SAABidel tehti tehase soovitusel karteris oleva õli taseme anduri sisse 2 lisa auku, et õli sinna sisse paremini pääseks. Maanteel ühtlasel kiirusel sõites pidavat see andur tõepoolest miskil imetabasel põhjusel õlivaegusesse jääma ja siis kuvab kirja Check oil level.
Mootori aju programmeerimine peale tahmafiltri eemaldust ning diisli tuuning softid. dpfoff@hot.ee , 51 üheksa 82816
Vasta