1. leht 3-st

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: K Mär 22, 2017 9:41
Postitas Pootsman
On keegi põhjalikumalt uurinud seda teemat? Jutt siis eemaldatud DPFidest ja EGRidest, mille olemasolu ja töötamist hakatakse kontrollima 2018 mai.

Küsimus on selles, et kas ainult Euro 6 ja Euro 5 saavad rangema kontrolli või ka vanemad?

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: K Mär 22, 2017 11:36
Postitas pistyk
Mina olen kuulnud et see kontroll hakkab kehtima 2014.a ja uuemate autode puhul. Kui on vanemal autol DPF eemaldatud, ei tohiks ülevaatusel probleeme tulla. Aga igatahes huvitav teema jah, ehk saab ka targemaks

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: K Mär 22, 2017 12:46
Postitas Pootsman
http://eur-lex.europa.eu/eli/dir/2014/45/oj/est/xhtml

Kiirelt lasin silmadega üle, ei olnud aega süveneda. Aga jäi silma selline punkt.

Heitgaasiklassidesse Euro 6 ja Euro VI kuuluvate sõidukite pardadiagnostika seadmed mõõdavad heitkoguseid varasemast veelgi tõhusamalt ja seetõttu on põhjendatud nende kasutamine tehnoülevaatuse eesmärgil standardse heitekatsega samaväärse vahendina. Selleks et näha ette pardadiagnostika seadme kasutamine tehnoülevaatusel sõidukitele kuni heitgaasiklassidega Euro 5 ja Euro V, peaks liikmesriikidel olema võimalik lubada kõnealust kontrollimeetodit vastavalt tootja soovitustele ja muudele nõuetele sõidukite puhul, millega seoses on samaväärsust sõltumatult hinnatud, võttes asjakohasel juhul arvesse asjakohaseid tüübikinnitusalaseid õigusakte.

Euro 5 on 2009/09 ja Euro 6 on 2014

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: N Mär 23, 2017 23:02
Postitas entson
Lugesin ja sain aru nii,et kuni pardadiagnostikale ligipääsuni mõõdetakse suitsusust ,aga teisi vidinaid hinnatakse silma järgi -on või ei ole.Ligipääsu all mõtlen seda,et on võimalik tuvastada manipuleerimine mootori juhtorganiga.Selleks aga peavad tootjad esitama andmed ja selle jaoks on eraldatud veel ajaline periood.See on pelgalt minu arusaam.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 7:16
Postitas Ron24
Kontrollima hakatakse kõiki autosid millel DPF on tehasest kaasa pandud. Tootjad annavad info millistele autodele nad on EGR ja DPF paigaldanud ja selleks, et ülevaatust mõne sellise autoga teha peavad nimetatud asjad ka autol küljes olema. Ja vähe sellest, et need peavad seal olema siis need peavad ka töökorras olema. Ühesõnaga jõudu kõigile kes on need lasknud eemaldada.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 9:07
Postitas Pootsman
Kontrollima hakatakse kõiki autosid millel DPF on tehasest kaasa pandud. Tootjad annavad info millistele autodele nad on EGR ja DPF paigaldanud ja selleks, et ülevaatust mõne sellise autoga teha peavad nimetatud asjad ka autol küljes olema. Ja vähe sellest, et need peavad seal olema siis need peavad ka töökorras olema. Ühesõnaga jõudu kõigile kes on need lasknud eemaldada.


Huvitav on see et töökojad saavad ilma igasuguste probleemideta pakkuda sellist teenust.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 9:27
Postitas Ron24
Teenuse osutamine ja ka selle tellimine on täiesti legaalsed. Lihtsalt peale teenuse tarbimist ei tohi sa selle autoga tavaliikluses enam osaleda. No kui sul on mingi diisel auto ja sa soovid seda omale hoovi lastele mängimiseks jätta, siis pole ju probleemi kui sellel autol on DPF või EGR eemaldatud.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 9:33
Postitas Riho1231
Kontrollima hakatakse kõiki autosid millel DPF on tehasest kaasa pandud. Tootjad annavad info millistele autodele nad on EGR ja DPF paigaldanud ja selleks, et ülevaatust mõne sellise autoga teha peavad nimetatud asjad ka autol küljes olema. Ja vähe sellest, et need peavad seal olema siis need peavad ka töökorras olema. Ühesõnaga jõudu kõigile kes on need lasknud eemaldada.


Huvitav on see et töökojad saavad ilma igasuguste probleemideta pakkuda sellist teenust.


Tuleb uus teenus, DPF ja EGR paigaldus :D

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 9:42
Postitas Ron24
Ma siiski arvan, et ainult tükkide ja softi uuesti külge panekuga asi ei piirdu. Ma arvan, et uuendada tuleb ropu raha eest nii mõndagi allesjäänud detaili. Kui oleks ummistunud DPFi õigel ajal asendanud oleks pääsenud oluliselt odavamalt. Näiteks võin tuua Scania AdBlue süsteemi. Tavalisim rike on seal NoX monitooringu andur. See maksab nii 800 eurot. Tavaliselt keegi ei raatsi seda vahetada ja kah softi uuendamisega eemaldatakse kogu kupatus. Kui pärast on teepeal politseiga probleeme ja süsteem on vaja uuesti tööle saada tuleb KOGU AdBluega seotud süsteem välja vahetada. Ja see maksab hästi jämedalt ligi 30000 eurot. Ja puhtalt sellepärast ma arvan, et DPFga on samamoodi. Ainult filter näiteks 1000 eurot hilisem taastamine 3000 eurot. Eks järgmine aasta hakkab äkki palju diiselmootoriga autosid müüki tulema. :D

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 10:01
Postitas Riho1231
Eks järgmine aasta hakkab äkki palju diiselmootoriga autosid müüki tulema. :D


Tunnen siis kaasa inimestele kes ostavad endale diiselmootoriga auto (ostueelset kontrolli tegemata) ja siis hiljem, näiteks ülevaatusel selgub, et ups!! polegi DPF/EGR-i :D

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 13:17
Postitas Ron24
Mina aga ootan põnevusega millal ilmub siia teemasse arvamust avaldama kodanik, kes väidab, et tema suudab kõik nii ära petta, et keegi ei saa teada, et DPF on eemaldatud. :D Ma ise arvan, et üheks kontrolli mooduseks saab olema arvutiga DPFi sunniviisiline tühjakspõletus. Sest kui asi peab olema aga arvutilt käsku saades mitte midagi ei järgne, on asi selge.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 13:50
Postitas rantto
Ma ootan huviga seda hetke kui ülevaatuspunkti Enn mulle sunniviisilise põletuste teeb ja mootor laiali lendab... üks oht või läheb masin sootuks põlema. Ja kui palju tõuseb ülevaatuse hind? Meeskonna koolitus pluss vastavad seadmed, see ometi hinda ei tõsta?
Visuaalselt on DPF ja EGR küljes pluss erinevatel markidel katete all ja raskesti ligipääsetavas kohas.

Pigem on vahe selles kuidas on eemaldatud, korralik töö ka kõik OK

Peale visuaalse kontrolli pole neil suurt midagi teha, vanakooli mehi liiga palju süsteemis.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 13:59
Postitas Ron24
Küll see kindlaks tehakse. Kindlasti ülevaatuse hind tõuseb, sest selleks vajalik tehnika juba maksab palju. Ja tühjakspõletuse käsku saab väga edukalt anda ruumis ja.seisvale autole. Ei pea ära ootama kuu kogu protsess on läbi tehtud, oluline on ainult kas järgneb käsule nõutud reageering. Ja kuna määrus rakendub üle terve Euroopa Liidu, siis saab varsti väga odavalt kirikuõpetaja diiselautosid osta.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 19:30
Postitas crowman
Eesti parimad ennustajad ja selgeltnägijad.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 23:03
Postitas Ron24
Eesti parimad ennustajad ja selgeltnägijad.

Mida siin ennustada, ma tean, et selline määrus tuleb juba vast paar aastat. Kodanik crowman sõidab isegi diisel autoga, kas hakkab muretsema ülevaatuse pärast?

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: R Mär 24, 2017 23:39
Postitas oswald

Mida siin ennustada, ma tean, et selline määrus tuleb juba vast paar aastat.

Küsimus ei ole ju selles, kas tuleb - tuleb. Kuidas see toimuma hakkab? Ennustamise osas - loe kokku, mitu korda oled kasutanud väljendit "ma arvan";) ülevaatuspunktide töötajad peaks sellest kõige varem aimu saama - enne vaja ju mingi koolitus/kursus vms läbida. V vähemalt mingid täpsed juhtnöörid peaks saama "kuskilt".

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: L Mär 25, 2017 7:15
Postitas Ron24
See "ma arvan" on lihtsalt viis kuidas ma ennast väljendan. Seda ma kasutan millegipärast väga tihti ka siis kui "ma tean". Aga paraku nende uute määrustega on nagu on. Keegi kuskil mõtleb mingi ägeda asja välja, ootab kui õige aeg on möödas ja siis ütleb teistele ka.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: L Mär 25, 2017 7:31
Postitas crowman
Kindlasti ei hakka muretsema asjade pärast mis tuleb....surm tuleb ka ju kunagi.
Kui seadus on vastu võetud ja asi toimib alles siis saame teada mis ja kuidas.
Eelnevate kommentaaride põhjal saame ennustada:D,
et ülevaatusel saavad tööd parimad diagnostikud.
Iga firma kes arvuti järgi paneb , peab suutma vastutada ka tagajärgede eest.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: L Mär 25, 2017 7:38
Postitas D116
No mida arutleda. Kellel DPF ja/või EGR puudub teevad samuti nagu tänapäeval defektidega auto omanikud, et saada TÜV- ostavad seda.
20€ lisa ja on ok:head:

Selleks ongi tehtud.

DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: L Mär 25, 2017 7:46
Postitas vvs
Selle puuduva jupi asemel visatakse korraks bolt-on töökorras toru vahele ja peale ÜV-d ootab see oma uut korda, võibolla mõne teise auto all :P

Re: DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: T Juul 17, 2018 0:36
Postitas FinestC
Kuidas sellega siis on, ehk kas keegi pole läbi saanud?

Re: DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: T Juul 17, 2018 7:12
Postitas sigaelmar
Kellel on uuemad autod (äkki oli Euro6), siis need ei saa enam läbi. Selliste ca 10-15 aastat vanadega ei pidanud probleemi olema kui visuaalselt pole näha heitgaaside süsteemi omavolilist ümberehitust.

Re: DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: T Juul 17, 2018 20:09
Postitas vedur
Ega asi ei piirdu ainult visuaalse kontrolliga. Pannakse summutisse sond ja mõõdetakse heitgaaside suitsusust. Kui ületab tehase väärtusi, siis ülevaatust ei läbi.

Ise astusin reha otsa, ostsin kevadel Saabi ja endine omanik ütles et DPF on alles ja toimetab korralikult. Hiljem kodus kontrollides selgus, et seda siiski alles ei ole. Visuaalselt ei ole aru saada, et on eemaldatud aga kuna on Hirsch Performance tarkvaraga mootor, siis kiirendamisel tuleb veidi suitsu. Kuna auto on ka veel Euro 4, siis nähtav suits = ülevaatuse mitteläbimine. Niiet palju õnne nendele, kes lasid kunagi EGR ja DPF eemaldada.

DPF-i kohta on ka üks tarkusetera: filtri ummistumine ei ole põhjus, vaid tagajärg. Kui on probleem DPF-iga, on viga mootoris.

Ülevaatuse koha pealt veel nii palju, et kohe varsti on videovalve ülevaatuspunktis kohustuslik ning selle tõttu ei julge siis enam ülevaatuspunktid "omadele" positiivseid otsuseid välja kirjutada. Liiga suur risk.

OT, kellelgi 9-5 1.9 TiD DPF-i ei vedele kuskil?

Re: DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: T Juul 17, 2018 20:59
Postitas Pootsman
Ei ole nii, et alati on ummistus tagajärg. TTiD 9-3 oli see filter otsas nõks ennem 300.000km, sisu oli lahti ja kolises see pütt, põletused olid 200km tagant. Ei olnud mingit Limited Performance ega tahmapilve taga lihtsalt see asi oli oma aja ära elanud.
Hoolduse käigus vahetatakse neid asju tänapäeval Euro6 veokitel, olenevalt kasutus valdkonnast vahetus toimub 200.000km - 400.000km pealt.

Must suits diislil näitab pigem, et midagi on korrast ära...

Re: DPF, EGR kontroll 2018 maist ja EU direktiiv

Postitatud: T Juul 17, 2018 23:29
Postitas sigaelmar
Mul on Mazda 6 ja selle DPF puhastab ka ennast iga kahe päeva tagant. Ma olen juba peaaegu kõik asjad läbi käinud-teinud, mis seda võib põhjustada. Internetist ka ei leia Mazda 6 kohta muid vigu (andurid, EGR vms) kui ainult seda, et DPF ise on tuksis. Ja järjest rohkem hakkab mulle ka tunduma, et see asi on lihtsalt otsas. Veider on see, et ei teki seda kärsahaisu mis tavaliselt DPFi põletusel tekib. Võibolla see on ka märk sellest, et asi pole mitte umbes, vaid otsas.