Tere
vahetati hiljuti umbe läinud tahmafilter ära ja panin mingi B osa asemele. Hingamine nagu uus, auto hakkas sõitma nii mis maru võrreldes varasemaga. Kütuse kulu kukkus kolinal ja tagumiku tunnetuse järgi 30% "kadunud" jõudu tuli tagasi.
Mõned päevad hiljem linna vahel sõites jälle tunnen, et jõud kuidagi raugenud võrreldes uue puhta tahmafiltriga ja turbo näidik on kuidagi uimasemaks muutunud. Tagumik ütleb kuni 10% jõudu. Mõtlen, et äkki filter juba mingis väikeses osas täitunud ja enam ei käi õhk nii hästi läbi. Läheb mingi aeg mööda stabiilselt samamoodi peamiselt linnasõite tehes kuni tuli ette üks 100km maantee sõit. Sõitsin mingi kümme minutit madalama käiguga ka, et veidi kuuma anda ja ennäe, linna jõudes jälle auto erksam (ka turbonäidik tõdeb sama) ja nii paar päeva kuni tunned, et jälle hakkab vaikselt hakkab uuesti uimaseks minema.
Orig tahmafiltriga oli sama keiss, et pärast pikka maantee sõitu autol lõõrid puhtad ja teine hingamine, aga mu arust ei toimunud nii kiirelt see uimaseks muutumine.
Igatahes paras jänt, selline tunne nagu iga nädal erineva autoga sõidaks. Kas mu oletus peab üldse paika, et tahmafiltri täituvusest selline jõu kõikumine on?
1.9 TTID jõud kõigub
-
- Postitusi: 431
- Liitunud: E Okt 09, 2006 20:18
- Asukoht: Haapsalu
- Auto: Honda Civic 2.2ctdi 103kw 2009.a.
See küll normaalne pole, et sa niimoodi kiiret jõu kadu tunned. Ma oma civicul küll sellist asja pole täheldanud. Isegi kui on mõned korrad tahmapõletuse lambi põlema visanud linna vahel töristamisega, pole täheldanud et dünaamika kehvem oleks kiirendades, liigub ikka hästi.
Parem varblane katusel,kui nuga neerus
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Eks see ummistunud tahmafilter on millegi tagajärg. Mõni lõdvik katki ja tahm taga, ummistab filtrit. Turborõhuandur tahmab kinni.
Vaja natuke katsetada.
Küll nähtud, et filter kinni ja tehakse dpf eemaldus, pärast on jube lont taga ja siis leitakse see õige viga üles.
Vaja natuke katsetada.
Küll nähtud, et filter kinni ja tehakse dpf eemaldus, pärast on jube lont taga ja siis leitakse see õige viga üles.
Ilmselgelt nii ongi ju Kui sa ütlesid ka, et filter vahetati välja, sest ta oli umbes, siis peaks ju ka selgeks tegema miks ta umbes oli. Selleks on tavaliselt kaks põhjust - kas ei tööta autol kõik nii nagu peab või on sõidud sellised mis ei sobi DPF'iga autole.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: E Dets 29, 2014 14:34
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9-3 TTid 2009 Vector Sportkombi
Andurit mitu korda juba mõne tuhande km vahel ära puhastanud, aga mul praegu sama moodi et jube tihti teeb põletust.
Boshi diagnostika seadmega sai täheldatud et üks pihustitest tühikäigul annab liiga palju kütet, ja võib arvata et see ka üks põhjuseid miks täitub filter kiiremini kui tavaliselt. Samas milliseid lõdvikuid peab kontrollima ja kuidas neid üldse testitakse?
Boshi diagnostika seadmega sai täheldatud et üks pihustitest tühikäigul annab liiga palju kütet, ja võib arvata et see ka üks põhjuseid miks täitub filter kiiremini kui tavaliselt. Samas milliseid lõdvikuid peab kontrollima ja kuidas neid üldse testitakse?
Sain nii aru, et turbolõdvikuid tuleb kontrollida. Pidi üsna kiire töö olema. Igatahes sealt mingit moodi saab õli rändama minna kuni tahmakani välja. Mul vanas tahmakas oli suur auk sisse sulanud. Üks teadis arvata, et tänu õlile see läkski nii kuumaks seal, et sulama hakkas.
Järgmine kuu mul see kontroll plaanis, eks siis kuulda.
Järgmine kuu mul see kontroll plaanis, eks siis kuulda.
EGR olevat ja pakuti võimalust, et pannakse kinni ja progetakse välja või uus EGR.
Leidsin kolmanda variandi ühes saabplaneti videost, et TTID egri puhastamine on suht kökimöki. Kui ma otsustaks puhastamise ette võtta, siis kuidas ma saaks ise kontrollida, et sellest abi oli? Praegu olla nii, et klapp on pidevalt lahtises asendis, võibolla sellest, et sitta täis jms. Aga kui ma ta puhastan ära, kas siis saab näpuga liigutades temast aru kuidagi, et kas ta töötab või mitte?
Leidsin kolmanda variandi ühes saabplaneti videost, et TTID egri puhastamine on suht kökimöki. Kui ma otsustaks puhastamise ette võtta, siis kuidas ma saaks ise kontrollida, et sellest abi oli? Praegu olla nii, et klapp on pidevalt lahtises asendis, võibolla sellest, et sitta täis jms. Aga kui ma ta puhastan ära, kas siis saab näpuga liigutades temast aru kuidagi, et kas ta töötab või mitte?
Niisiis.
Üks kurjajuur on piltidel näha ja lahendatud. EGR oli paksult kõdi täis. Lasin tal liguneda EGR cleaneriga ja küürisin puhtaks. Pärast pilti unustasin teha, aga sealt alt tuli ilus läikiv klapp välja.
Kui keegi samamoodi kavatseb EGRi lahti kangutada, siis siin on hea juhend. Viie minutiga oli EGR maas.
https://www.saabscene.com/forum/threads ... tionstep=3
Tegin pärast testisõitu ja pidin kreepsu saama - olin juba ära unustanud, mis metslane see TTiD on
Edit: Klapp oli väsinud siiski, puhastamine tõi ainult ajutist leevendust. Probleem lahendatud.
Üks kurjajuur on piltidel näha ja lahendatud. EGR oli paksult kõdi täis. Lasin tal liguneda EGR cleaneriga ja küürisin puhtaks. Pärast pilti unustasin teha, aga sealt alt tuli ilus läikiv klapp välja.
Kui keegi samamoodi kavatseb EGRi lahti kangutada, siis siin on hea juhend. Viie minutiga oli EGR maas.
https://www.saabscene.com/forum/threads ... tionstep=3
Tegin pärast testisõitu ja pidin kreepsu saama - olin juba ära unustanud, mis metslane see TTiD on
Edit: Klapp oli väsinud siiski, puhastamine tõi ainult ajutist leevendust. Probleem lahendatud.