1,9 TiD-olla või mitte olla??

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#1

R Dets 15, 2006 0:42

Nagu ma olen aru saanud,on see 1,9 Tid mootor Saabil ja sugugi mitte ainult Saabil.Minu arusaamist pidi kasutavad seda mootorit itaallased Fiat-il,Alfal-neil ta vist JTD tähistusega,siis peaks kasutama seda ka kaubikutel PSA grupis Citröen ja Peugeot-või on Peugeotil ka 1,9 diisel tootmises?Muidugi on igal autotootjal oma kest sel ümber ja softis ja settingutes erinevused.Aga küsimuse püstitasin seetõttu,et on kuulda olnud foorumis 9-3 TiD kõrgsurvepumpade õhtale minekust.Et millise masina kapoti all see mootor siis kestvam on??Ennast huvitaks just 9-3 õlipõletaja omandamine :) Või peaks 2,2 TDI poole kaema??
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3182
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#2

R Dets 15, 2006 7:14

Küsiks palju neid kõrgsurvepumpasid foorumikasutajatel purunendud on?
Eks pumba eluiga oleneb paljuski ikka sellest mis sinna paaki valada, kindlast mängib rolli ka kulumine. Minul läks pump 219000 km pealt, muidugi eelnevalt tegin testsõidu vene kütusega. Arvan, et 2,2 mootor on igati OK
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#3

R Dets 15, 2006 13:30

Eks see küsimus sai esitatud just seetõttu,et on huvi ka endal diiselsaabiku vastu.Praegu kasutan Fordi ja usutavasti peab Saabil ka veermik meie teedel paremini vastu.Miinusteks ehk saavad elukoht-mitte Tallinn ja vast kallimad varuosad Saabil.Oletan,et Saabil rohkem A-varuosad???
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#4

R Dets 15, 2006 16:11

Eee..
Mulle on miskipärast jäänud mulje, et 2.2 mootoritest vanemad, 85kWsed kestavad (ptui3x üle vasaku õla), minu oma näiteks, ostes kelladel 155tkm, nüüd hakkab 210 täis saama, pole ühtegi probleemi olnud. Müriseb küll väiksematel kiirustel ja muidu ka heas mõttes traktor, aga 80-130 kiirendus on hea (järjekordselt tõestust saanud, kuna pidanud kulgema vahepeal poppide väikeautodega), see uuem 92kW'ne tundub miskeid pisikesi kalasid omavat, aga ilmselt SSi alguseks on nad neist hädadest priiks saanud. Uus 1.9TiD on hoopis teisest puust, õige common-rail mootor - ja prantslased oskavad diisleid teha PSA on commonraili tehnoloogia rajaja imho ( ja parseldas selle litsentsi boschile maha)...

Mis varuosadesse puutub - mondeoga võrreldes vist vähe kallimad jah, aga lõppkokkuvõttes on ju auto niikuiniii kuluallikas (kuulsin just, et heal sõbral, kel E55 AMG on aastased hoolduskulud kusagil 40kilokrooni kandis:D), saab suisa säästuauto selle kõrval. Endal aastased hoolduskulud umbes 10000krooni piires mida ei ole just väga palju.
waldoS
Postitusi: 134
Liitunud: L Mai 20, 2006 9:30
Asukoht:
Auto:

#5

R Dets 15, 2006 17:02

Üks väga mõistlik õlipõletaja on praegust müügis...


http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4170
xz
Postitusi: 33
Liitunud: E Okt 11, 2004 16:51
Asukoht:
Auto:

#6

R Dets 15, 2006 21:25

Mina olen asjast küll niipidi aru saanud, et see 1,9 on FIAT'i mootor, nagu ka FIAT leiutas common-rail'i ning müüs litsentsi Bosch'ile.:wise:
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#7

R Dets 15, 2006 23:26

Vaat kui järjepidevalt asjaga edasi minna,siis peaks olema 1,9 järgmine diisel.Esiteks oli 1,7 TDS Astra(Powered by Izuzu).Aga kui oled ligi 1,9m ja laiust kah,siis nagu sportistmes olla pigistab :).Praegu siis 1,8TD Mondeo-kasvule veidi sobivam.Järgmine 1,9 Tid 9-3...?Tegelikult on universaal 9-5 suht mu maitsele.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#8

L Dets 16, 2006 0:11

Algselt postitas: xz
Mina olen asjast küll niipidi aru saanud, et see 1,9 on FIAT'i mootor, nagu ka FIAT leiutas common-rail'i
Hästi leiutatud...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#9

L Dets 16, 2006 9:22

Algselt postitas: xz
Mina olen asjast küll niipidi aru saanud, et see 1,9 on FIAT'i mootor, nagu ka FIAT leiutas common-rail'i ning müüs litsentsi Bosch'ile.:wise:


Fiat ei leiutanud siin midagi,Shveitslane Robert Huber,koostöös Denso vendadega leiutas.Aastaid hiljem tegi Magneti Marelli leiutise tootmisküpseks,patent aga kuulub Robert Bosch Gmbh`le.

lihtsalt meenus,kuigi OT: kogu Bosch`i eksistentsistrateegia põhinebki kavalusel,et vastav divisjon tegeleb ainult üle maailma igasuguste taibude leiutiste kokkuostuga.Tavaliselt jõutakse patendiametitest ette ja ostetakse leiutised kohe oma nimele.Enamus autoalastest patentidest kuuluvadki Boschile,kuigi nemad on ainult arendustööga(kui sedagi) tegelejad.
epsum
Postitusi: 697
Liitunud: P Sept 05, 2004 15:56
Asukoht:
Auto:

#10

L Dets 16, 2006 9:58

Trionicul õigus, miskipärast ajan koguaeg sassi Fiati ja PSA grupi saavutused.

Aga üldinfost veel nii palju, et esimene common-rail diiselmootor oli olemas juba 1942 - Cooper Bessemer GN-8.

Edit: Ja enne 9-3 ostmist proovi ikka kindlasti 9-5 järele, suuruse, teelpüsivuse, jmt vahe on kindlasti 5 kasuks.. Ja valdo pakkumine on ka suht ahvatlev (ostke keegi kiiresti ära, enne kui mulle jälle rumalad mõtted pähe tulevad ja ma ise selle omastan).
xz
Postitusi: 33
Liitunud: E Okt 11, 2004 16:51
Asukoht:
Auto:

#11

L Dets 16, 2006 13:52

Tõsi ta on, hiilgasin veidi ebatäpsete väljaütlemistega:red:

Nii palju, kui internetiavarustest aru olen saanud, siis leiutas selle tehnoloogia tõesti Robert Huber. 1960-datel.

Edasi aga arendasid 1990-datel seda üheskoos Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat ja Elasis kuni tootmiseelse faasini (eesmärgiga vähendada Fiat Croma TDI, mis ühtlasi oli esimene otsesissepritsega diiselauto, mootorimüra). Lõplikult masstootmiseks sobilikuks viimistlemine tehti Robert Bosch GmbH poolt. Ja esimene common rail diiselmootoriga sõiduauto oli Alfa Romeo 156 1,9 JTD aatal 1997.

Samuti '90-datel arendati common rail'i ka Jaapanis Denso poolt, peamiselt kasutamiseks veoautodel. Esimne selline (Hino Raising Ranger) jõudis tootmisse 1995.

Loodetavasti seekord sai täpsem.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#12

L Dets 16, 2006 15:11

Algselt postitas: xz
Tõsi ta on, hiilgasin veidi ebatäpsete väljaütlemistega:red:

Nii palju, kui internetiavarustest aru olen saanud, siis leiutas selle tehnoloogia tõesti Robert Huber. 1960-datel.

Edasi aga arendasid 1990-datel seda üheskoos Magneti Marelli, Centro Ricerche Fiat ja Elasis kuni tootmiseelse faasini (eesmärgiga vähendada Fiat Croma TDI, mis ühtlasi oli esimene otsesissepritsega diiselauto, mootorimüra). Lõplikult masstootmiseks sobilikuks viimistlemine tehti Robert Bosch GmbH poolt. Ja esimene common rail diiselmootoriga sõiduauto oli Alfa Romeo 156 1,9 JTD aatal 1997.

Samuti '90-datel arendati common rail'i ka Jaapanis Denso poolt, peamiselt kasutamiseks veoautodel. Esimne selline (Hino Raising Ranger) jõudis tootmisse 1995.

Loodetavasti seekord sai täpsem.
:headbang::thumb:
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#13

P Dets 17, 2006 11:08

Postimehes oli aastal 2004 kirjutatud sellest - Saab hankis võimekama südame

terv, teager
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#14

T Dets 26, 2006 22:22

Kas Postimehe artiklis ikka tõesti vastab tõele see, et lahjem mootor on 8 klapiga ja võimsam 16-ga. Ja kui on see nii, siis kuidas mõjub see mootorile üldisemalt (klappide arv diisli puhul, eluiga jne.).
Lisaks nimetatud tehnoloogia paneb vastupidavuse seisukohast hoopis suurema surve pihustitele, mis tunduvalt keerukamad(juhitavad), e. ma ei loodagi sellele küsimusele vastust saada, aga siiski, kui pikk on selliste pihustite eluiga võrreldes tava diislitega, millede puhul mina pole kunagi pihustite vahetamiseni (vaid kord reguleerimiseni ühe auto puhul) jõudnud.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#15

K Dets 27, 2006 2:59

ma mitte ei või neid Rammsteini laulusõnu siia kopimata jätta. andke andeks. :evil:

Ich brauche Zeit, kein Heroin
kein Alkohol, kein Nikotin
Brauch keine Hilfe, kein Koffein
doch Dynamit und Terpentin
Ich brauche Öl für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin

Brauch keinen Freund, kein Kokain
Brauch weder Arzt noch Medizin
Brauch keine Frau, nur Vaselin
etwas Nitroglyzerin
Ich brauche Geld für Gasolin
explosiv wie Kerosin
mit viel Oktan und frei von Blei
einen Kraftstoff wie Benzin

Gib mir Benzin

Es fließt durch meine Venen
Es schläft in meinen Tränen
Es läuft mir aus den Ohren
Herz und Nieren sind Motoren

Benzin

Willst du dich von etwas trennen
dann musst du es verbrennen
Willst du es nie wieder sehen
lass es schwimmen in Benzin

Ich brauch Benzin

Gib mir Benzin
Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#16

K Dets 27, 2006 7:28

Noh, Rammsteini lood ja klipid kõik tihtipeale irooniamaigulised ja kahemõttelised, see lugu oma videoga veel eriti.

Teemast rääkides pole ise eriti hinnal silma peal pidanud, kuid kui suur on hinnavahe 1,9 9-3'l ja valdo masina, too on eriti rosin ju.
Vasta