Kütuse kulu (traktorid)
Jäi silma pikk arutelu bensiini kulu üle ning alustaks sarnast teemat ka meie väheste diisli e traktoritega sõitjate vahel.
Mainiks juurde ka kütuse tavapärase päritolu.
Alustuseks mu oma kulu:
* Linnas - u 10 (peamiselt väga lühikesed otsad)
* Maanteel - 6,5
Masin 9-5 2.2 TiD automaat ja kõik võimalikud lisad on enamasti sees (kliima, istmesoojendus, lcd, klaasisoojendus).
Kütet olen peamiselt võtnud Linnu teel asuvast 5+'st ja vahel ka Nestest.
Mainiks juurde ka kütuse tavapärase päritolu.
Alustuseks mu oma kulu:
* Linnas - u 10 (peamiselt väga lühikesed otsad)
* Maanteel - 6,5
Masin 9-5 2.2 TiD automaat ja kõik võimalikud lisad on enamasti sees (kliima, istmesoojendus, lcd, klaasisoojendus).
Kütet olen peamiselt võtnud Linnu teel asuvast 5+'st ja vahel ka Nestest.
9-3, 99a. 2.2Tid , 85kW
eriline ökotamine (kliima-OFF, maanteel ~85-90kmh, väga rahulik sõit) - 4.9l/100km
normaalne maantee (kliima ja kõik tarbijad nagu ikka, 105-110kmh) - 5.8-6.0l/100km
Tavaline linnakulu Tallinnas (kesklinn) - 7.5l/100km
Suurim linnakulu (eelmisel talvel, -30 kraadine nädal, ainult linnasõit, webasto koguaeg uugas) 10.8l/100km
Kogu keskmine kulu sõltub suuresti maanteesõidu kiirusest ja osakaalust, aga pendeldab 6.4-6.9l vahel auto arvates (minu arvates arvab auto üpris täpselt).
Tankinud olen viimasel ajal 5+ist linnu teel ja unox'ist. Väldin statoili ja nestet. Ja muideks, soomes tankides soome kütust ei ole sendi eestki vahet ei kulus ega minekus..
01 aasta x5 , 3.0d - maanteel 8.5-9, linnas 12..14
Kõige ökonoomsem on olnud - toyota avensis (per)verso - d4d mootoriga, mis läbi poola 90kmh kruiisides võttis kütust umbes 4,4l/100km'le. Hoolimata kütusekulust ei vahetaks seda asjandust saabi vastu.
Edit: herr Krss, raulil on auto ju nime all olemas, 9-5, 2.2tid.
eriline ökotamine (kliima-OFF, maanteel ~85-90kmh, väga rahulik sõit) - 4.9l/100km
normaalne maantee (kliima ja kõik tarbijad nagu ikka, 105-110kmh) - 5.8-6.0l/100km
Tavaline linnakulu Tallinnas (kesklinn) - 7.5l/100km
Suurim linnakulu (eelmisel talvel, -30 kraadine nädal, ainult linnasõit, webasto koguaeg uugas) 10.8l/100km
Kogu keskmine kulu sõltub suuresti maanteesõidu kiirusest ja osakaalust, aga pendeldab 6.4-6.9l vahel auto arvates (minu arvates arvab auto üpris täpselt).
Tankinud olen viimasel ajal 5+ist linnu teel ja unox'ist. Väldin statoili ja nestet. Ja muideks, soomes tankides soome kütust ei ole sendi eestki vahet ei kulus ega minekus..
01 aasta x5 , 3.0d - maanteel 8.5-9, linnas 12..14
Kõige ökonoomsem on olnud - toyota avensis (per)verso - d4d mootoriga, mis läbi poola 90kmh kruiisides võttis kütust umbes 4,4l/100km'le. Hoolimata kütusekulust ei vahetaks seda asjandust saabi vastu.
Edit: herr Krss, raulil on auto ju nime all olemas, 9-5, 2.2tid.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3182
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
9-3, 01a. 2,2TiD, 92kW
Olen proovinud nii hea kui kurjaga kuid keskmine kulu on 7-7,5 l/100km see siis SID-i järgi ja Uno X-i kütusega. Arvutuse põhjal 6,8 l/100km samal ajal on keskmine kiirus 56km.
Samas olen sõitnud ka erilise kütusega(sinine) mille puhul langeb kütusekulu ja astub paremini edasi. Mergi kütusekisandiga olen saanud ka kulu veidi alla seda siis ca 0,2l/100km samas Karla diislikeskuse lisandiga pole mingit muutust täheldanud.
Olen proovinud nii hea kui kurjaga kuid keskmine kulu on 7-7,5 l/100km see siis SID-i järgi ja Uno X-i kütusega. Arvutuse põhjal 6,8 l/100km samal ajal on keskmine kiirus 56km.
Samas olen sõitnud ka erilise kütusega(sinine) mille puhul langeb kütusekulu ja astub paremini edasi. Mergi kütusekisandiga olen saanud ka kulu veidi alla seda siis ca 0,2l/100km samas Karla diislikeskuse lisandiga pole mingit muutust täheldanud.
Muutsin algset posti ja panin mootori juurde.
Võrdluseks paneks veel ka ühe ökopilli, millega vahel sõidan:
Lancia Musa (http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Musa):
1,9 TDI, 74KW, manual.
Sõites kliima on koguaeg sees ja siis mõni muu elektri asi veel aga neid vähem kui mu Saabil.
Linnas - 5.5l
Maanteel 4.5l
Võrdluseks paneks veel ka ühe ökopilli, millega vahel sõidan:
Lancia Musa (http://en.wikipedia.org/wiki/Lancia_Musa):
1,9 TDI, 74KW, manual.
Sõites kliima on koguaeg sees ja siis mõni muu elektri asi veel aga neid vähem kui mu Saabil.
Linnas - 5.5l
Maanteel 4.5l
9-3 2,2 Tid 99 aasta
Elan Tartust 12 km väljas .Seega sõit 50-50 linnas-maal kuigi linnast välja(eriti õhtul )naljalt enam 5-ndat käiku ei pane.(Manuaal kast siis.)
Kulu näit 6,2(olenemata millestki).Tegelik 6,5-6,7.
Olen täheldanud ,et mootor käib paremini ja on ökonoomsem kui kasutada ära kogu pöörete vahemik maksimaalsest pöördemomendist kuni maksimaalse võimsuseni.
Elan Tartust 12 km väljas .Seega sõit 50-50 linnas-maal kuigi linnast välja(eriti õhtul )naljalt enam 5-ndat käiku ei pane.(Manuaal kast siis.)
Kulu näit 6,2(olenemata millestki).Tegelik 6,5-6,7.
Olen täheldanud ,et mootor käib paremini ja on ökonoomsem kui kasutada ära kogu pöörete vahemik maksimaalsest pöördemomendist kuni maksimaalse võimsuseni.
9-3 1998 2.2 tid 85kw
Sõidan peamiselt Tallinnas sees keskmisi otsi. St et mootor jõuab soojaks minna. Kord nädalas on vähemalt ka üks pikem st 300-400 kilti. Sõidan nagu keskmine Saabimees ikka. Päris pensionär ei ole, aga väga ei peenesta kah. Maanteel on kiirus 110 +-10.
Sellise sõiduga on kulu ümbes 7l/100km.
Linna kulu on kuskil 8l/100km.
Maantee on kuskil 6l/100km.
Muide ma pole Soome kütusega sõitnud, aga Eesti unoX diisliga saab soome teede peal rohkem sõita. Sõidad teisel pool lahte 130-ga kiirteel stabiilselt ja kulu on oluliselt madalam kui siin sõita 100-ga. Ilmselt mängib siin rolli teede kvaliteet ja tasadus.
Sõidan peamiselt Tallinnas sees keskmisi otsi. St et mootor jõuab soojaks minna. Kord nädalas on vähemalt ka üks pikem st 300-400 kilti. Sõidan nagu keskmine Saabimees ikka. Päris pensionär ei ole, aga väga ei peenesta kah. Maanteel on kiirus 110 +-10.
Sellise sõiduga on kulu ümbes 7l/100km.
Linna kulu on kuskil 8l/100km.
Maantee on kuskil 6l/100km.
Muide ma pole Soome kütusega sõitnud, aga Eesti unoX diisliga saab soome teede peal rohkem sõita. Sõidad teisel pool lahte 130-ga kiirteel stabiilselt ja kulu on oluliselt madalam kui siin sõita 100-ga. Ilmselt mängib siin rolli teede kvaliteet ja tasadus.
9-5 2003 2.2 tid Hirsch Performance (145 hj)
Pika otsa kõige madalam kulu oli 5,7 l; seda nii kompuutri järgi kui ka käsitsi üle arvutades. Tavaliselt jääb 6,7 piiresse maanteel (aga ka kiirused on suuremad kui Eestis).
Linna kulu on ca 8 l sajale.
Pihustid on õrn koht, igasugune kütus sisse valada ei kõlba. Korra on tulnud seepärast ka teeninduses käia.
Pika otsa kõige madalam kulu oli 5,7 l; seda nii kompuutri järgi kui ka käsitsi üle arvutades. Tavaliselt jääb 6,7 piiresse maanteel (aga ka kiirused on suuremad kui Eestis).
Linna kulu on ca 8 l sajale.
Pihustid on õrn koht, igasugune kütus sisse valada ei kõlba. Korra on tulnud seepärast ka teeninduses käia.
9-3 2.2 TiD 92 kw '02
Maantee parim on Tartu - Tallinn jubeda ilmaga 4.8, tavaline 5.5-6.0 L/100.
Linnas 7-8, aga saab ka rohkem :evil:
SID valetab kulu kuskil 0.5 L/100 väiksemaks täispaagi meetodil arvutatu suhtes.
Naljakas on see sõita jäänud km näit, mis paagi lõpus eriti kiiresti kahaneb.
Mineku ja kulu suhe on igati talutav minuarust :drive:
Maantee parim on Tartu - Tallinn jubeda ilmaga 4.8, tavaline 5.5-6.0 L/100.
Linnas 7-8, aga saab ka rohkem :evil:
SID valetab kulu kuskil 0.5 L/100 väiksemaks täispaagi meetodil arvutatu suhtes.
Naljakas on see sõita jäänud km näit, mis paagi lõpus eriti kiiresti kahaneb.
Mineku ja kulu suhe on igati talutav minuarust :drive:
9-5 3.0TiD 2002, ls 205.000km 130kw
1. jaanuaril loksusin Otepäält Tartusse huvi mõttes piirkiiruse kandis 90-100km/h, tegin 3 kiiret möödasõitu ja kulu 5,7L/100. Autos oli 3 inimest.
Tavaliselt Tallinn-Tartu trassil ~105km/h üksi sõites 6,5-6,8 keskmine. Linnas külma mootoriga + webasto lühikesed otsad ca 10,2-10,8
Suvel linnas kondiga ca 8-10L/100
Reeglina ei uimerda ja möödasõidud maanteel ikka põhjagaasiga must lont taga :)
Kütus tuleb Statoilist.
1. jaanuaril loksusin Otepäält Tartusse huvi mõttes piirkiiruse kandis 90-100km/h, tegin 3 kiiret möödasõitu ja kulu 5,7L/100. Autos oli 3 inimest.
Tavaliselt Tallinn-Tartu trassil ~105km/h üksi sõites 6,5-6,8 keskmine. Linnas külma mootoriga + webasto lühikesed otsad ca 10,2-10,8
Suvel linnas kondiga ca 8-10L/100
Reeglina ei uimerda ja möödasõidud maanteel ikka põhjagaasiga must lont taga :)
Kütus tuleb Statoilist.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Mina sõidan üle poole pikki otsi e. keskmine kiirus (mida võiks kütusekulu kõrvale panna, annab adekvaatsema pildi) ca. 65 Km/h ja kulu keskmiselt 6,6 ... 7,0 L/100 , samas masin diislitest suurima kuluga, kuna 9-5, Estate ja universaal pealekauba.
-
- Postitusi: 1
- Liitunud: L Dets 23, 2006 20:27
- Asukoht:
- Auto:
Mina käisin ühel platsil ühte 9-5 3.0 diislit proovimas ja sellel oli arvuti peal sellised näidud: keskmine kiirus 59km/h ja keskmiseks kuluks näitas 7,7:o ei tahaks nagu hästi uskuda võimalik, et vaatasin ise midagi valesti...
Algselt postitas: martynallen
Mina käisin ühel platsil ühte 9-5 3.0 diislit proovimas ja sellel oli arvuti peal sellised näidud: keskmine kiirus 59km/h ja keskmiseks kuluks näitas 7,7:o ei tahaks nagu hästi uskuda võimalik, et vaatasin ise midagi valesti...
Miks mitte, ühtlane pikk sõit sooja mootoriga ning rahulikud kiirendused.
Iga ratas veab and then some!
3,0 130 kw, mootori läbisõit alla 3000 km-i
trassil cruisiga 110 km/h 6,5-7, kui möödasõite mitte teha, siis isegi alla selle.
linnas nii 10 kanti või natuke alla, ökosõit see nüüd küll ei ole
keskmine kulu on 8,5, linnasõit 90%
...aga üldiselt eriti kulu ei vaata, lasen paagi täis ja sõidan, kuni tühi. Tangin Statoilis.
trassil cruisiga 110 km/h 6,5-7, kui möödasõite mitte teha, siis isegi alla selle.
linnas nii 10 kanti või natuke alla, ökosõit see nüüd küll ei ole
keskmine kulu on 8,5, linnasõit 90%
...aga üldiselt eriti kulu ei vaata, lasen paagi täis ja sõidan, kuni tühi. Tangin Statoilis.
põristan 3.0 TD 130KW'se traktoriga ringi ja keskmine on hetkel 7.0 liitrit sajale. Seda nii linn kui maantee ja hommikuti lühikesed otsad. Arvan, et väga hea saavutus kuigi ja oma teise traktoriga ei saa võrrelda. Peugeot 406 HDI keskmine on 5.0 liitrit sajale. Aga sõidumõnu:headbang:maksab ka midagi
Diislite puhul ongi tavaliselt suurema töömahuga mootorid suhteliselt ökomad,kui väiksemad.Sest suuremal mootoril pole probleeme kere ja sõitjate edasiliigutamisega,st. ta saab seda teha gaasivarvas õrnalt pedaalil-aga väiksematel kw-del tuleb rohkem pedaali sõtkuda.
Algselt postitas: saab9-3
Kuidas teistel 2,2stel on kütusekulu suurus erinevatel kiirustel? Ma täna proovisin ja sain sellised numbrid maanteel 5. käiguga:
80km/h -> 5,0
90km/h ->6,1
100km/h -> 7,0
Kuidas kulu mõõtsid ? Minu OG annab paraku ainult keskmise näidu.
Kas kiirused on reaalsed või spido näidud :?
7 L/100 km tundub kahtlaselt suur maanteekuluks mõistlikel kiirustel. :freak: