Vanale Saabile diiselmootor (taimeõliga)

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
part
Küülikuaretaja
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 26, 2004 16:07
Asukoht:
Auto:

#1

T Mär 06, 2007 8:17

kule mille diiselmootoreid nad sinna peale panidki saab 95/96 , mulle ka sellest räägitud, aga pole näinud. mingi vana väiksema kölni-fordi diisel?
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#2

T Mär 06, 2007 9:41

Esiveolistest tuleb meelde kohe VW 1.6 TD 51kW - peaks 96 liigutama küll. Iseasi kas kone aiste vahele ära mahub.
Sama modra ju 59kW Audi 80 peal kah - mootor otse, esivedu.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51238&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=ac64da1ef14d06406b9cdcf31fad04cd
Ford 1.8 40kW + Audi käimakast

Lisatud failid
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#3

T Mär 06, 2007 13:24

Piltide järgi otsustades 99 mootoriruumil ka pikkust pole - üksteise kohale istutatud käimakast ja mootor on ikka väga kompaktsed. Ristimootor näib parima variandina.

Leidsin ühest suletud foorumist sellise vihje:
'70 SAAB 99 with Kubota diesel engine

http://www.mercedesshop.com/shopforum/showthread.php?t=162288&page=4
kasutaja WD8CDH

Nimekiri Kubota diislitest, aga need on põhiliselt põkade ja generaatorite jaoks mõeldud.
http://www.kubotaengine.com/kubotaperformance.htm

Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#4

T Mär 06, 2007 14:27

selle koha pealt on 900 parem võrreldes 99-ga. Tulemüür on tagapool ja ruumi on pisut rohkem.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#5

T Juul 31, 2007 8:38

ja selline pisike remark juurde. Idee on väga tänuväärne ja armas. A näiteks ühendatud kuningriikides keelati selline asi mõneks ajaks ära paar aastat tagasi. Nimelt suure ökotamisega tekkis neil teine probleem:
Väikelinnad olid silmini 'fish and chips' haisu täis :D Seda ei kannatatud enam välja :)

Kuigi selle õli jne taaskasutamine on väga tervitatav nähtus. Ilmselt see vend, kes summutile miski püti vahele ehitab, mis selle haisu elimineerib, saab Nobeli preemia... või mõne muu sarnase auhinna.

Niiet herr Krss, siit sulle väljakutse :) Ehk siis taimeõliga on ennegi masinaid käima pandud. Tee sina nii, et ei haiseks :)
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#6

T Juul 31, 2007 9:39

Kas taimeõli mõnes mootoriosas roostet ei põhjusta? Üks mees rääkis, et taimeõli pärast oli kusagil Saksamaal pandud mootorile mingid roostevabad jupid. Aga noh see oli üks täis peaga aetud jutt ka kunagi.:o
aatom
Saabiklubi liige
Postitusi: 849
Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
Kontakt:

#7

T Juul 31, 2007 12:10

Tubli saavutus :head:, kui reaalne oleks selline värk tänapäevastele disladele aretada, mis pungil elektroonikat ja igatsugu katalüsaatoreid.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#8

T Juul 31, 2007 16:07

Veidi OT aga ei mina seda jubedat haisu taha tunda.Olen vahel sunnitud mõne Taisto bussi taga seisma........väkkk!!!!Ega ei pea siin Eestimaal haisema nagu New-Yorgis!!


Vanaema pannkoogid lõhnasid,mitte ei haisend:D
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#9

T Juul 31, 2007 17:05

OT jätkuks siis Tallinn-Tartu maateel on tavaliselt Taisto bussi taga ca.100m musta tossu(biodiisel ruulib). Õnneks pole taga sõitnud:)
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#10

T Juul 31, 2007 17:58

Algselt postitas: rantto
OT jätkuks siis Tallinn-Tartu maateel on tavaliselt Taisto bussi taga ca.100m musta tossu(biodiisel ruulib). Õnneks pole taga sõitnud:)


Minuteada biodiisel on siiski teine asi kui lihtsalt taimeõli. Biodiisel on juba töödeldud toode, mida võid uutematel autodel samamoodi paaki kallata kui tavalist diislit.
Kuna mu üks sõber on keemik ja ta peamiselt tegelebki biodiisli tootmise arendusega Eestis, siis ütles, et väävlisisaldus on väiksem võrreldes tavadiisliga ja põlemisprotsess ka parem.

See, et Taisto bussid tossavad tuleneb pigem nende tehnilisest seisundist, mis ka paljude teiste busside puhul pole just kiita.
romza
MadMan
Postitusi: 1048
Liitunud: R Okt 01, 2004 9:10
Asukoht:
Auto:

#11

T Juul 31, 2007 18:16

biodiisel sisaldab vast 5% looduslikku värki.
igatahes väärt ettevõtmine, krss! :thumb:
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#12

T Juul 31, 2007 18:27

OT: Mul biodiisli kogemus puudub aga kogu selle sossu sees mis Taisto bussist väljub on tunda piruka lõhna. Tehnilise poole pealt on vist suur osa nendest bussidest siis rikkis (aga liiguvad). Selline toss ja vine on minus kustutanud igasuguse huvi bio kütust proovida.
romza
Postitusi: 849
Liitunud: P Mär 05, 2006 17:18
Asukoht:
Auto:

#13

T Juul 31, 2007 19:17

OT:
Muide, olen kuulnud, et nende taksojuhtide seas, kellel need vanemad E seeria diiseltaksomersud, mida meie linnas vohab kõvasti (peamiselt vene iseõppind taksojuhid) on ka populaarne taimõli kasutamine. See ka üks põhjus, miks nad tihtipeale seisuajal autosid ka välja ei lülita.

Ise olen näinud, kuidas nad käivad Laki tänaval ARK-i juures töökojas mingit kahtlast kütet kanistriga sisse kallamas, kuid mis see on seda ma ei tea.

Kõikvõimalike biokütuste kohapealt olen ise sellisel arvamusel, et senikaua kuni kasutatakse jääkainetest (kasutatud taimeõli, puuoksad, sõnnik, vana hein jne) tehtud kütust on kõik väga hea, kuid kui biokütuse tootmine käiba toiduainete arvelt, siis see just mõistlik lahendus pole.

Faktide järgi on nii, et kui Euroopa Liit soovib kogu oma kütusevajadusest 5% katta biokütusega, siis selleks vaja ära kasutada 20% kogu Euroopa põllumaast.
Ning ühe autopaagitäie biokütuse tootmiseks läheb sama palju toorainet, kui üks väike perekond suudab aasta jooksul seda söögiks tarbida, olgu siis tegu taimeõlist tehtud biodiisliga või maisist tehtud bioetanooliga.

Kui nüüd vaadata Eestit, siis meil on põllumaad päris palju, arvestades meie rahvastiku suurust ning suudaksime päris suure osa oma kütuse vajadusest rahuldada vast biokütustega.
Seega Krssi tehtud ümberehitused on väga kasulikud meile ning igati teretulnud ettevõtmine.
Aga jah Hollandis, Taanis jne võib see raskeks minna, kuna rahvastikutihendus seal väga suur. Seega üldisele rahvusvahelisele fossiilsete kütuste sõltuvust biokütustega väga ei leevenda.
romza
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#14

T Juul 31, 2007 19:27

Krss on tõesti väärt süsteemi aretanud. Oleks isegi säärasest lahendusest huvitatud kui mul oleks veel USA raud alles. Selle eluka mootor(7,3D) tarbis päris suures koguses kütust ja omas veel kahte paaki mille ehitamine oleks suht OK tegevus.
Minus pole diislipisik veel kustunud kuid oma masinasse tangin siiski seda regular värki veel:)
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#15

T Juul 31, 2007 22:28

Kaks OT kommentaari:

New Yorgis pole pirukalõhnast lõhnagi, see linn ikka puhtalt haiseb (metroo, konditsioneerid, igasugused kokandusjäägid, autod - sageli maastur-taksod :freak: ..)

Biokütust (nt metanool) saab edukalt teha nt võsast, mida meil kasvab ohtralt endistel heinamaadel, kraavidel jne, ei pea sugugi toimiva põllumaa selle alla matma.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#16

K Aug 01, 2007 0:02

Kah võibolla pisut OT aga kas saabi diiselmootorid seedivad biokütust probleemideta? 2.2TiD ja 3.0TiD siis...
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#17

K Aug 01, 2007 1:17

Aidake tõlkida ja mälu värskendada. Autobild tegi testi ja jootis volkarit salatiõliga:
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#18

K Aug 01, 2007 7:16

Algselt postitas: eeroz
Kah võibolla pisut OT aga kas saabi diiselmootorid seedivad biokütust probleemideta? 2.2TiD ja 3.0TiD siis...


Väike biodiisli teema oli kunagi isegi olemas.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#19

K Aug 01, 2007 7:54

Algselt postitas: qdwin
Aidake tõlkida ja mälu värskendada. Autobild tegi testi ja jootis volkarit salatiõliga:
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?


Kui see on sama jutt, mis ilmus eestikeelses ajakirjanduses, siis golfi turbo andis otsad, kuna põlemata jääkained ladestusid selle labadele, mis viis turbiini tasakaalust välja.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
miku
Saabiklubi liige
Postitusi: 567
Liitunud: T Apr 13, 2004 13:02
Asukoht: Tallinn
Auto:
Kontakt:

#20

K Aug 01, 2007 8:32

Algselt postitas: krss
Varem mainitud kalapraadimise õli puhul ei ole samas kunagi tundnud sumpsist tulemas kalalõhna, ka mitte Inglismaal ega mujal, kus sellist kasutatud õli autodes kütusena põletatakse - kas keegi teine on või on äkki lihtsalt kuulujutt?


See oli suur uudis miski paar kolm aastat tagasi igal pool meedias. Et idee oma olemuselt oli väga hea, Peugeotid olid sõitnud nagu noored jumalad kiirtoidukohtade kasutatud õliga, mille sai kätte a la 5 EEK liiter (UK-s, see on tase), kuid proble oli jah selles, et väljutatavad gaasid olid vastavalõhnalised.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#21

K Aug 01, 2007 10:58

Algselt postitas: qdwin
Aidake tõlkida ja mälu värskendada. Autobild tegi testi ja jootis volkarit salatiõliga:
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?


Küttefilter 3000 km pealt umbes
12% suurem kütusekulu
Külmkäivitus kehvem
Etteandepump paagis olev siis katki, vahetatud ja sõidab jälle. Kui kaua veel ei tea.
Kasutati aga uut õli, mitte läbikäinud fritüülidest.
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#22

K Aug 01, 2007 11:46

Algselt postitas: rantto
OT jätkuks siis Tallinn-Tartu maateel on tavaliselt Taisto bussi taga ca.100m musta tossu(biodiisel ruulib). Õnneks pole taga sõitnud:)

Minu teada ei viitsi Taisto härrad juba mõnda aega rapsiõliga mässata ning kasutavad tavalist diislit. Võin ka muidugi võssa panna oma jutuga, aga olen säärast infot Taisto töötajalt kuulnud.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2278
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#23

K Aug 01, 2007 11:49

Seal Võru tehases oli mingil ajal miski õnnetus ju! Või kuidas?
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#24

K Aug 01, 2007 12:05

Algselt postitas: NO FEAR
Seal Võru tehases oli mingil ajal miski õnnetus ju! Või kuidas?


Lendas õhku jah see Antsla tehas. Olen ise seal mitu korda käinud ja isegi töötasin selle nn. tehase lähedal. Plahvatus oli ikka üle küla kuulda olnud.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#25

T Aug 07, 2007 16:56

Huvitavat lugemist, siin tegelased toimetavad samal teemal:

http://www.oiltrip.eu/index.php?id=1295
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Vasta