Vanale Saabile diiselmootor (taimeõliga)
Esiveolistest tuleb meelde kohe VW 1.6 TD 51kW - peaks 96 liigutama küll. Iseasi kas kone aiste vahele ära mahub.
Sama modra ju 59kW Audi 80 peal kah - mootor otse, esivedu.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51238&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=ac64da1ef14d06406b9cdcf31fad04cd
Ford 1.8 40kW + Audi käimakast
Sama modra ju 59kW Audi 80 peal kah - mootor otse, esivedu.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=51238&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=ac64da1ef14d06406b9cdcf31fad04cd
Ford 1.8 40kW + Audi käimakast
Piltide järgi otsustades 99 mootoriruumil ka pikkust pole - üksteise kohale istutatud käimakast ja mootor on ikka väga kompaktsed. Ristimootor näib parima variandina.
Leidsin ühest suletud foorumist sellise vihje:
'70 SAAB 99 with Kubota diesel engine
http://www.mercedesshop.com/shopforum/showthread.php?t=162288&page=4
kasutaja WD8CDH
Nimekiri Kubota diislitest, aga need on põhiliselt põkade ja generaatorite jaoks mõeldud.
http://www.kubotaengine.com/kubotaperformance.htm
Leidsin ühest suletud foorumist sellise vihje:
'70 SAAB 99 with Kubota diesel engine
http://www.mercedesshop.com/shopforum/showthread.php?t=162288&page=4
kasutaja WD8CDH
Nimekiri Kubota diislitest, aga need on põhiliselt põkade ja generaatorite jaoks mõeldud.
http://www.kubotaengine.com/kubotaperformance.htm
ja selline pisike remark juurde. Idee on väga tänuväärne ja armas. A näiteks ühendatud kuningriikides keelati selline asi mõneks ajaks ära paar aastat tagasi. Nimelt suure ökotamisega tekkis neil teine probleem:
Väikelinnad olid silmini 'fish and chips' haisu täis Seda ei kannatatud enam välja :)
Kuigi selle õli jne taaskasutamine on väga tervitatav nähtus. Ilmselt see vend, kes summutile miski püti vahele ehitab, mis selle haisu elimineerib, saab Nobeli preemia... või mõne muu sarnase auhinna.
Niiet herr Krss, siit sulle väljakutse Ehk siis taimeõliga on ennegi masinaid käima pandud. Tee sina nii, et ei haiseks :)
Väikelinnad olid silmini 'fish and chips' haisu täis Seda ei kannatatud enam välja :)
Kuigi selle õli jne taaskasutamine on väga tervitatav nähtus. Ilmselt see vend, kes summutile miski püti vahele ehitab, mis selle haisu elimineerib, saab Nobeli preemia... või mõne muu sarnase auhinna.
Niiet herr Krss, siit sulle väljakutse Ehk siis taimeõliga on ennegi masinaid käima pandud. Tee sina nii, et ei haiseks :)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Tubli saavutus :head:, kui reaalne oleks selline värk tänapäevastele disladele aretada, mis pungil elektroonikat ja igatsugu katalüsaatoreid.
Algselt postitas: rantto
OT jätkuks siis Tallinn-Tartu maateel on tavaliselt Taisto bussi taga ca.100m musta tossu(biodiisel ruulib). Õnneks pole taga sõitnud:)
Minuteada biodiisel on siiski teine asi kui lihtsalt taimeõli. Biodiisel on juba töödeldud toode, mida võid uutematel autodel samamoodi paaki kallata kui tavalist diislit.
Kuna mu üks sõber on keemik ja ta peamiselt tegelebki biodiisli tootmise arendusega Eestis, siis ütles, et väävlisisaldus on väiksem võrreldes tavadiisliga ja põlemisprotsess ka parem.
See, et Taisto bussid tossavad tuleneb pigem nende tehnilisest seisundist, mis ka paljude teiste busside puhul pole just kiita.
romza
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
OT: Mul biodiisli kogemus puudub aga kogu selle sossu sees mis Taisto bussist väljub on tunda piruka lõhna. Tehnilise poole pealt on vist suur osa nendest bussidest siis rikkis (aga liiguvad). Selline toss ja vine on minus kustutanud igasuguse huvi bio kütust proovida.
OT:
Muide, olen kuulnud, et nende taksojuhtide seas, kellel need vanemad E seeria diiseltaksomersud, mida meie linnas vohab kõvasti (peamiselt vene iseõppind taksojuhid) on ka populaarne taimõli kasutamine. See ka üks põhjus, miks nad tihtipeale seisuajal autosid ka välja ei lülita.
Ise olen näinud, kuidas nad käivad Laki tänaval ARK-i juures töökojas mingit kahtlast kütet kanistriga sisse kallamas, kuid mis see on seda ma ei tea.
Kõikvõimalike biokütuste kohapealt olen ise sellisel arvamusel, et senikaua kuni kasutatakse jääkainetest (kasutatud taimeõli, puuoksad, sõnnik, vana hein jne) tehtud kütust on kõik väga hea, kuid kui biokütuse tootmine käiba toiduainete arvelt, siis see just mõistlik lahendus pole.
Faktide järgi on nii, et kui Euroopa Liit soovib kogu oma kütusevajadusest 5% katta biokütusega, siis selleks vaja ära kasutada 20% kogu Euroopa põllumaast.
Ning ühe autopaagitäie biokütuse tootmiseks läheb sama palju toorainet, kui üks väike perekond suudab aasta jooksul seda söögiks tarbida, olgu siis tegu taimeõlist tehtud biodiisliga või maisist tehtud bioetanooliga.
Kui nüüd vaadata Eestit, siis meil on põllumaad päris palju, arvestades meie rahvastiku suurust ning suudaksime päris suure osa oma kütuse vajadusest rahuldada vast biokütustega.
Seega Krssi tehtud ümberehitused on väga kasulikud meile ning igati teretulnud ettevõtmine.
Aga jah Hollandis, Taanis jne võib see raskeks minna, kuna rahvastikutihendus seal väga suur. Seega üldisele rahvusvahelisele fossiilsete kütuste sõltuvust biokütustega väga ei leevenda.
Muide, olen kuulnud, et nende taksojuhtide seas, kellel need vanemad E seeria diiseltaksomersud, mida meie linnas vohab kõvasti (peamiselt vene iseõppind taksojuhid) on ka populaarne taimõli kasutamine. See ka üks põhjus, miks nad tihtipeale seisuajal autosid ka välja ei lülita.
Ise olen näinud, kuidas nad käivad Laki tänaval ARK-i juures töökojas mingit kahtlast kütet kanistriga sisse kallamas, kuid mis see on seda ma ei tea.
Kõikvõimalike biokütuste kohapealt olen ise sellisel arvamusel, et senikaua kuni kasutatakse jääkainetest (kasutatud taimeõli, puuoksad, sõnnik, vana hein jne) tehtud kütust on kõik väga hea, kuid kui biokütuse tootmine käiba toiduainete arvelt, siis see just mõistlik lahendus pole.
Faktide järgi on nii, et kui Euroopa Liit soovib kogu oma kütusevajadusest 5% katta biokütusega, siis selleks vaja ära kasutada 20% kogu Euroopa põllumaast.
Ning ühe autopaagitäie biokütuse tootmiseks läheb sama palju toorainet, kui üks väike perekond suudab aasta jooksul seda söögiks tarbida, olgu siis tegu taimeõlist tehtud biodiisliga või maisist tehtud bioetanooliga.
Kui nüüd vaadata Eestit, siis meil on põllumaad päris palju, arvestades meie rahvastiku suurust ning suudaksime päris suure osa oma kütuse vajadusest rahuldada vast biokütustega.
Seega Krssi tehtud ümberehitused on väga kasulikud meile ning igati teretulnud ettevõtmine.
Aga jah Hollandis, Taanis jne võib see raskeks minna, kuna rahvastikutihendus seal väga suur. Seega üldisele rahvusvahelisele fossiilsete kütuste sõltuvust biokütustega väga ei leevenda.
romza
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Krss on tõesti väärt süsteemi aretanud. Oleks isegi säärasest lahendusest huvitatud kui mul oleks veel USA raud alles. Selle eluka mootor(7,3D) tarbis päris suures koguses kütust ja omas veel kahte paaki mille ehitamine oleks suht OK tegevus.
Minus pole diislipisik veel kustunud kuid oma masinasse tangin siiski seda regular värki veel:)
Minus pole diislipisik veel kustunud kuid oma masinasse tangin siiski seda regular värki veel:)
Kaks OT kommentaari:
New Yorgis pole pirukalõhnast lõhnagi, see linn ikka puhtalt haiseb (metroo, konditsioneerid, igasugused kokandusjäägid, autod - sageli maastur-taksod :freak: ..)
Biokütust (nt metanool) saab edukalt teha nt võsast, mida meil kasvab ohtralt endistel heinamaadel, kraavidel jne, ei pea sugugi toimiva põllumaa selle alla matma.
New Yorgis pole pirukalõhnast lõhnagi, see linn ikka puhtalt haiseb (metroo, konditsioneerid, igasugused kokandusjäägid, autod - sageli maastur-taksod :freak: ..)
Biokütust (nt metanool) saab edukalt teha nt võsast, mida meil kasvab ohtralt endistel heinamaadel, kraavidel jne, ei pea sugugi toimiva põllumaa selle alla matma.
Kah võibolla pisut OT aga kas saabi diiselmootorid seedivad biokütust probleemideta? 2.2TiD ja 3.0TiD siis...
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Aidake tõlkida ja mälu värskendada. Autobild tegi testi ja jootis volkarit salatiõliga:
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Algselt postitas: eeroz
Kah võibolla pisut OT aga kas saabi diiselmootorid seedivad biokütust probleemideta? 2.2TiD ja 3.0TiD siis...
Väike biodiisli teema oli kunagi isegi olemas.
Algselt postitas: qdwin
Aidake tõlkida ja mälu värskendada. Autobild tegi testi ja jootis volkarit salatiõliga:
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?
Kui see on sama jutt, mis ilmus eestikeelses ajakirjanduses, siis golfi turbo andis otsad, kuna põlemata jääkained ladestusid selle labadele, mis viis turbiini tasakaalust välja.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Algselt postitas: krss
Varem mainitud kalapraadimise õli puhul ei ole samas kunagi tundnud sumpsist tulemas kalalõhna, ka mitte Inglismaal ega mujal, kus sellist kasutatud õli autodes kütusena põletatakse - kas keegi teine on või on äkki lihtsalt kuulujutt?
See oli suur uudis miski paar kolm aastat tagasi igal pool meedias. Et idee oma olemuselt oli väga hea, Peugeotid olid sõitnud nagu noored jumalad kiirtoidukohtade kasutatud õliga, mille sai kätte a la 5 EEK liiter (UK-s, see on tase), kuid proble oli jah selles, et väljutatavad gaasid olid vastavalõhnalised.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2278
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Algselt postitas: qdwin
Aidake tõlkida ja mälu värskendada. Autobild tegi testi ja jootis volkarit salatiõliga:
http://www.autobild.de/reparatur/autoreparatur/artikel.php?artikel_id=11224&artikel_seite=0
Peast ei mäleta ja saksakeelseid tähti ei jaga, kas see mitte ei lõppenud millegi katki minekuga?
Küttefilter 3000 km pealt umbes
12% suurem kütusekulu
Külmkäivitus kehvem
Etteandepump paagis olev siis katki, vahetatud ja sõidab jälle. Kui kaua veel ei tea.
Kasutati aga uut õli, mitte läbikäinud fritüülidest.
Algselt postitas: rantto
OT jätkuks siis Tallinn-Tartu maateel on tavaliselt Taisto bussi taga ca.100m musta tossu(biodiisel ruulib). Õnneks pole taga sõitnud:)
Minu teada ei viitsi Taisto härrad juba mõnda aega rapsiõliga mässata ning kasutavad tavalist diislit. Võin ka muidugi võssa panna oma jutuga, aga olen säärast infot Taisto töötajalt kuulnud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Algselt postitas: NO FEAR
Seal Võru tehases oli mingil ajal miski õnnetus ju! Või kuidas?
Lendas õhku jah see Antsla tehas. Olen ise seal mitu korda käinud ja isegi töötasin selle nn. tehase lähedal. Plahvatus oli ikka üle küla kuulda olnud.
Huvitavat lugemist, siin tegelased toimetavad samal teemal:
http://www.oiltrip.eu/index.php?id=1295
http://www.oiltrip.eu/index.php?id=1295
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson