2,2 dti 92kw käivitusprobleem
Postitatud: P Mär 27, 2022 21:45
Antud teema pole küll saabi kohta aga autoks 2001.a Opel Vectra B 2,2 92kw y22dtr mootoriga ehk phmlt ikkagi Saabi mootoriga.Nimelt jutt selline.Autot omanud juba üle 3 aasta, külm- ning soojad käivitused olnud ideaalsed.Kapoti all olen vahetanud kõik kütusevoolikud, pihustite ülevoolu voolikud ning org. probleemne kütusefilter vahetatud mitsubishi colti oma vastu.Samuti olen ära vahetanud ka pihustite vahelised tihendid.Eelmise aasta lõpul lõpetas koostöö kõrgsurvepumba aju.Sai see auto küljest maha võetud ning remonti saadetud.Remonditi aju ära Soomes MTMhuoltos.Saadeti aju tagasi, olevat läbinud testid ja pidavat korras olema.Hakkasin seda siis tagasi paigaldama ja töökäigus selgus, et pihustitorude all olev timing solenoid vms asi see on, et selle juhtmete isolatsioon lihtsalt pudeneb küljest ära.Kuna vahetust tegin jaanuari kuus Soomes autoparklas siis surusin lihtsalt ühele juhtmele termokahanevaid nii pikalt peale kui võimalik.Ladusin auto kokku ja läks käima.Kõik ilus tore aga külma mootoriga tahab ikka pikka ketramist saada.Autole paigaldasin ka kunagi defa plokisoojenduse.Kui see on järel, käivitub auto koheselt.Nüüd tellisin pumbale uue timing solenoidi, vahetasin ta ära ja seis on põhimõtteliselt sama.Kütus on üleval ja tahab saada oma 20sek ketramist, et käivituks.Ketramise ajal ning kui käivitub, tuleb summutist sinist suitsu.Kui mootor käivitub siis kuni 2000 pöördeni mootor kakub päris korralikult ning tagant sinine väljas.Nii kui pöörded tulevad 2000st üle, mootor käib ilusti ja sinine tagant kadunud.Kõik see ketramine 20sek on kui auto on ööläbi seisnud.Igaks petteks vahetasin veelkord kõik kütusevoolikud ning ülevoolu voolikud välja.Küünlad kruttisin välja ja kontrollisin, kõik lähevad ilusasti punaseks.Kui mootor saavutab töötempi on kõik korras.Ja kui plokisoojendus järgi panna, käivitub auto koheselt.Nüüd lõi ka P0400 veakoodi sisse.EGR ning kõik sisselaske osad on täiesti ära pestud ja puhtad.EGR-i juhtiv solenoid teeb imelikku kõrinat kapoti all.Järgmiseks olekski plaan see solenoid ära vahetada ja vaadata mis saab.Ehk kellegil olnud sama probleem ja lahenduse leidnud?