Probleem 9-3-e diiselmootoriga

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Saabomik
Postitusi: 10
Liitunud: R Okt 05, 2007 23:53
Asukoht:
Auto:

#1

P Okt 07, 2007 14:45

Tere!

Palun abi, kuna tundub et autol Saab 9-3 2003 2.2Tid Sport Sedaan on sama jama.
Natukene ajaloost: Sai auto ostetud 01.10.07 . Auto toodud Prantsusmaalt. Vaatasin hooldusraamatust et viimane hooldus on tehtud kuskil peale 90000 km (praegune näit 127000km) . Viisin ta siis VMi ja lasin ära vahetada kõik mis vaja. Koju sõites selgus et – kurat kütusekulu on suurenenud 7melt 9le. Mõtlesin et äkki hoolduses oli vaja mingil põhjusel tuure anda ja rahustasin ennast sellega. Järgmisel päevalt selgus et tuuri andes suitseb kui kurat. Viisin VMi tagasi , et milles asi selgus st. aju näitab et EGR klapp oleks vaja vahetada (Nende hind muuseas on 7699.-eeki).Veel et meie diisel on nii sitt ja tahmab teatud mootori osad ära tänu millele sina kui rõõmus autoomanik oled sunnitud kinni maksma. Võtsin auto ära kuna järgmine päev oli plaan Haapsalu sõita. Hinges oli kuri kahtlus , kuidas see nii äkki katki läks (kohe peale hooldust, kahtlane?) Helistasin ka Troosti , tuli välja selline kurb tõsiasi et diiselmootorid on probleemsed ja ega keegi nendega väga tegelda ei soovi lõpuks siiski Lp. Viktor Laki Troostist tegeleb seda tüüpi mootoritega, au ja kiitus talle. Hr. Viktor arvas et autol on sama viga mida ka VMis kompuuter näitas. Kuna sõita oli vaja siis järgmisel päeval Haapsallu sõites maanteel kui kiirus tõusis üle 100km/ h hakkas veel(peale tugeva suitsemise) jõnksutama (tugeva vibra mootorisse) ning ma arvan et plokeeris turbo , kuna pöörded üle 2000pm ei tõusnud – jõud kadunud kuid toss/suits koos sellega , samuti lõi põlema mootori tule. Sõitsin vaikselt sihtpunkti (Muuseas kütusekulu kukkus 9lt – 7mele. Tagasi sõites järgneval hommikul oli mootimärk kustunud ja suits tagasi, kuid kui kiirus jõudis kuskile saja kanti käitus aju samamoodi st. plokeeris turbo ning toss kadus.
Küsimus kas antud vea puhul ikka piisab üksi EGR klapi vahetusest või tuleks ka üle kontrollida et äkki on veel läbi turbo radikas- Vahejahuti ehk intercooler.
Muuseas VM mainis et turbo diislil ei purune, pigem EGR klapp on probleemiks.
e-kiri. marmoris@hot.ee

Parimat! Marko.
Algselt postitas: mutjuki
Täna hommikust on autole üks lisa juurde tulnud - suitsukate:angry: . Nimelt hommikul rahulikult 110-ga mööda maanteed kulgedes nägin, et tagant tuleb musta suitsu välja. Seda siis ühtlasel sõidul! Kuna täna oli niigi minek Troosti EGR-i puhastama, siis vajusin sügavamale istmesse ja sõitsin tasakesi tööle ja hiljem Troosti suitsu varjus ära. Seal siis puhastati asi ära, ostsin veel Moly mingisugust kütuselisandit ja hakkasin kodu poole minema! Enda kurbuseks avastasin, et muretut elu ma selle Saabiga tänasest veel ei saa, kuna jõnksutamine on ikka veel väiksel määral olemas ja tossamine ära täiesti ei kadunud. Ainukene asi mida tunnen, et paremaks läks on mootori hääl (tundub, et käib vaiksemalt). Maantee peal siis uhkes üksinduses proovisin vaadata, millal musta tagant tuleb. 110-ga ühtlaselt sõites hakkab mõne aja pärast tossama, kui nüüd veel gaas sekundiks paariks alla vajutada, siis lööb suurema pahvaka musta, siis natukene aega musta peeglist pole näha ja siis mõnekümne sekundi pärast hakkab uuesti musta ajama (ajab nii palju, et ikka külje peeglist on tuvastatav).
Kiirendus on enam-vähem, ehk siis turbot on tunda! Mootori tuld pole praegu veel põlema ajanud.

Nüüd paar asjatundmatut küsimust: Kas pihustitest ei või liiga palju kütet peale voolata, et lihtsalt ei jõua ära põletada? Küttesegu liiga rikas?

Tühikäigul ei tossa ja käib ühtlaselt!

Palun aidake mind:wall:

Tarmo

Et siis ikkagi parem teha taoliste asjade tarbeks eraldi teema, mitte jätkata teiste autode teemas..;)
Cyber
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

T Okt 09, 2007 21:09

Purunevad ka diislite turbod,ja kuidas veel.Hetkel 3 SS`i vigaste turbiinidega käsil. Ja kui tegu on VNT vurriga,siis remont ka tsipa(vahel ka oluliselt) kallim.Tossama panevad mootori ka paljud muud põhjustajad,lisaks EGR ja turbole.
Ja tasub uskuda Viktori juttu,tõesti tasub.
Tan
Postitusi: 423
Liitunud: T Okt 11, 2005 17:53
Asukoht:
Auto:

#3

T Okt 09, 2007 21:14

Algselt postitas: Trionic
Purunevad ka diislite turbod,ja kuidas veel.Hetkel 3 SS`i vigaste turbiinidega käsil. Ja kui tegu on VNT vurriga,siis remont ka tsipa(vahel ka oluliselt) kallim.Tossama panevad mootori ka paljud muud põhjustajad,lisaks EGR ja turbole.
Ja tasub uskuda Viktori juttu,tõesti tasub.


Kummad SS-d teil lammutada on, 2.2 TiD või 1.9 ?
Saabomik
Postitusi: 10
Liitunud: R Okt 05, 2007 23:53
Asukoht:
Auto:

#4

T Okt 09, 2007 21:43

Sai siis täna Troostis Hr. Viktori juures ära käidud ja mis selgus et... VMis töötavad tüstroofikud kes peale monitorist tuleva info midagi ei adu(meenutan siinkohal veel et auto oli praktiliselt 2päeva nende käes) - igaljuhul hakkas hirm, kui selgus vea põhjus, milleks oli purunenud voolik, kustkaudu tõmbas lisaõhku süsteemi. Voolik vahetatud ja kõik töötab niikui kellavärk.
Siinkohal tahaksin tänada Hr. Viktorit suurepärase teeninduse eest.
AU ja KIITUS TALLE!!!

Õnnelik Saabomik.:)
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#5

K Okt 10, 2007 6:18

Algselt postitas: Tan
Algselt postitas: Trionic
Purunevad ka diislite turbod,ja kuidas veel.Hetkel 3 SS`i vigaste turbiinidega käsil. Ja kui tegu on VNT vurriga,siis remont ka tsipa(vahel ka oluliselt) kallim.Tossama panevad mootori ka paljud muud põhjustajad,lisaks EGR ja turbole.
Ja tasub uskuda Viktori juttu,tõesti tasub.


Kummad SS-d teil lammutada on, 2.2 TiD või 1.9 ?

On mõlemaid.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#6

K Okt 10, 2007 8:13

Kui juba vahetamiseks läheb siis uutele diislisõpradele teadmiseks, et paljud osad kattuvad opeliga. EGR, turbo suhtel pole kindel aga vist kattus. Nii on võimalik natuke kokku hoida ja näiteks säästetud raha heateri seadistamisele kulutada. Talv on peagi kohal:)
Vasta