TTiD ülesehitusest

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#1

T Nov 06, 2007 9:39

Algselt postitas: Skybound
Teemasse niipalju, et uue 9-3 TTiD peaks tõesti hea mootor olema, eriti vaadates andmeid -> 132kW, 400Nm(!), 5.9l/100km. Maksimum rõhk oli vist 1,8 bari. Eks aeg muidugi näitab, kuidas töökindlusega on, 2 turboga mootor vist suht keeruline ja raske remontida.
Kas kuskil on kirjas kuidas topelt turbode puhul heitgaasidega toitmine käib? Kas on mingi klapp, mis kord suunab gaasid väiksemale ja siis suuremale turbole? Või saavad mõlemad korraga gaasid kätte? Aga siis peaks ju pisike turbs eriliselt kõrgete pööretega jooksma hakkama? Kas tõesti 1,8 bar, kuidagi liiga jõhker surve?

Split: tehniline jutt üldisest arutelust eemale tõstetud

Cyber
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#2

T Nov 06, 2007 9:51

St. et ikkagi on mingi vastav klapp heitgaaside jagamiseks?
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#3

T Nov 06, 2007 9:56

Algselt postitas: qdwin
St. et ikkagi on mingi vastav klapp heitgaaside jagamiseks?


See vist pole küll Saabi kohta käiv pilt, aga idee on selline:

Pilt
55581286
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#4

T Nov 06, 2007 10:40

Eks ta ole vist tõesti hea asi, kui andmeid vaadata.
Samas on aga ka selge, et mida rohkem liikuvaid osi, seda enam võimalusi vigade tekkeks. Ja viimasel ajal näib, et kahjuks on Saab minemas seda teed, et paljud tehasekatsetused tarbija peal läbi viiakse. Ega keegi pole 9-5 karterituulutust unustanud?:evil:
Uuest peast on ehk tore, aga kui seda mootorit nii 10 a vanana pidada?:nono:
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#5

T Nov 06, 2007 11:12

Algselt postitas: Berserk
Uuest peast on ehk tore, aga kui seda mootorit nii 10 a vanana pidada?:nono:
Sellise küsimuse võiks mu meelest esitada kõikide üle 100000 sõitnud moodsate ülikõrge kütuse rõhuga diislite kohta. Pumbad, pihustid jne jne. Vahet pole kas Saab või pemm.
Berserk
Postitusi: 35
Liitunud: E Aug 29, 2005 9:36
Asukoht:
Auto:

#6

T Nov 06, 2007 12:37

Ja ega väidagi, et on vahe.
Kui lausa vandenõu teooriatesse laskuda, siis on see tootjale mõnus teenimisvõimalus. Esmalt jõukatelt raske jalaga või keskkonnateadlikelt inimestelt, siis samasugustelt wannabe-delt, kel raha nii palju pole, ja lõpuks veel vinnilistelt rullnokkadelt või tõsistelt fanattidelt. Viimaks võib asi kõige odavam kätte tulla just teisele grupile, kui aastaarve ja läbisõite vaadata.
Skybound
Postitusi: 515
Liitunud: T Aug 01, 2006 23:17
Asukoht:
Auto: Oli kunagi SAAB 9-5 Aero

#7

T Nov 06, 2007 14:42

Siin on siis väike ülevaade TTiD mootorist. Tuleb välja, et tegu on praeguse 1,9TiD edasiarendusega. See 1,8 bari on siis alates 3000 pöördest, kui suurem turbo on tegevuses. Ainuke väide, millest ma aru ei saa, on "world ‘first’ in the premium car segment"?? BMW paljukiidetud 535d juba mõnda aega väljas, samasugune twin-turbo tehnoloogia ja võitnud ka parima mootori auhindu.
"Why do those people who drive SAAB have THAT smile on their face?!" / J.Clarkson
Vasta