Kas 2,2 diiselmootor on siis tõesti nii kehv?!
Tere!
Plaan osata endale auto ja just diiselmootoriga ning silma on hakanud saab 9-3 2,2, aastast 2004. Aga häda selles, et ennem ostmist olen natuke foorumitest ja autoajakirjadest selle auto kohta natuke uurimustööd teinud ja oleme ausad, siis ega seda eriti ei kiideta küll kusagil. Seega mõtlesin, et ennem lõpliku otsuse tegemist oleks vast kõige mõistlikum selle masina kohta küsida saabiomanikelt endilt. Seega loeks heameelega arvamusi selle diisli kohta. Huvi tunnenen selilsta asjade vastu, et mis on selle auto aasta keskmine hooldus/remondikulu? Tavaliselt peaks selline eesti keskmine olema kusagil 10 000.- kandis. Kas sellel saabil on see oluliselt suurem? Kas selle autoga on üldse mõeldav kuhugile kaugele sõida (itaaliasse näit.) või pole mõtet nii kaugele kodust sõita. Ja viimane küsimus oleks selline et kas olete oma autoga rahul (kui võrrelda mõne muu autoga mida omanud olete)?
Tänud ette, kui keegi mind sellel teemal valgustada viitsib!
Plaan osata endale auto ja just diiselmootoriga ning silma on hakanud saab 9-3 2,2, aastast 2004. Aga häda selles, et ennem ostmist olen natuke foorumitest ja autoajakirjadest selle auto kohta natuke uurimustööd teinud ja oleme ausad, siis ega seda eriti ei kiideta küll kusagil. Seega mõtlesin, et ennem lõpliku otsuse tegemist oleks vast kõige mõistlikum selle masina kohta küsida saabiomanikelt endilt. Seega loeks heameelega arvamusi selle diisli kohta. Huvi tunnenen selilsta asjade vastu, et mis on selle auto aasta keskmine hooldus/remondikulu? Tavaliselt peaks selline eesti keskmine olema kusagil 10 000.- kandis. Kas sellel saabil on see oluliselt suurem? Kas selle autoga on üldse mõeldav kuhugile kaugele sõida (itaaliasse näit.) või pole mõtet nii kaugele kodust sõita. Ja viimane küsimus oleks selline et kas olete oma autoga rahul (kui võrrelda mõne muu autoga mida omanud olete)?
Tänud ette, kui keegi mind sellel teemal valgustada viitsib!
Kasuta natuke otsingut, siit käis just üks samasugune teema läbi..
E: see teema siis:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=7496#pid91633
Auto küll vanem, aga sama mootor.
Mina enda auto põhjal võin küll õelda, et pole see nii hull midagi, kui räägitakse. 1,5 aasta jooksul pole auto kordagi teele jätnud ja alati on käima ka läinud. Kui auto eelnevalt korras, siis ei tohiks aastane kulu mootori remondile väga suur olla, kuid kahjuks on ka erandeid.
E: see teema siis:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=7496#pid91633
Auto küll vanem, aga sama mootor.
Mina enda auto põhjal võin küll õelda, et pole see nii hull midagi, kui räägitakse. 1,5 aasta jooksul pole auto kordagi teele jätnud ja alati on käima ka läinud. Kui auto eelnevalt korras, siis ei tohiks aastane kulu mootori remondile väga suur olla, kuid kahjuks on ka erandeid.
Kunagi kui endale saabi otsisin, siis tegin ka oma 5 sellise isendiga proovisõitu. Pea pooled olid neist ennem taksod olnud:) Aga see mis mind häiris oli nende autode mootorimüra ja mõnede puhul ka jõuetus. Siis täiesti juhuslikult proovisin ühte 3 liitrist v6-te ja tunne oli hopis teine. Armusin sellesse silmapilkselt ja ostsin ära. Siiani olen väga rahul ja ka kütusekulu pole sugugi palju suurem kui 2.2 liitrisel. Seega soovitan ka 3-liitriste poole kiigata.
Eks otsing annab pildi, aga enamasti kirjutavad inimesed ikka probleemidest, mitte sellest, et 4 hooldusvälpa pole midagi remontima pidanud. Aastane hoolduskulu sõltub tublisti läbisõidust. Kui plaanid 50 kkm aastas või enam, siis saad kindlasti 10 keek täis ja peale ka. Kord - kaks aastas hoolduses käies (nagu mina nt) ei lähe küll kuidagi nii palju. Tüüpvead: voolikud, MAP ja EGR tahmumine on tegelikult üsna odavad ravida. Pump on muidugi teine teema. Minul on paar korda ikka sõit tegemata jäänud, kord oli eelsüüde + voolikud ära ja kord starteri juhe lahti :P
Mina läheks oma trakatsiga päevapealt paari tuhandet km sõitma kui vaja oleks.
Kindlasti pole ta õnnetum kui paljud teiste tootjate õlipõletajad, samas - erinevalt paljudest teistest - liigutab ta autot täitsa normaalselt.
Artsuga nõus, müra on tegelikult selle mootori ainuke tõsine probleem. Jõuetu ei ole küll, vähemasti OG 9-3 jaoks on see 92 kw TiD täiesti piisav. Võibolla 9-5 peal on (88 kw) napivõitu või olid need taksod parasjagu surnud juba.
Mina läheks oma trakatsiga päevapealt paari tuhandet km sõitma kui vaja oleks.
Kindlasti pole ta õnnetum kui paljud teiste tootjate õlipõletajad, samas - erinevalt paljudest teistest - liigutab ta autot täitsa normaalselt.
Artsuga nõus, müra on tegelikult selle mootori ainuke tõsine probleem. Jõuetu ei ole küll, vähemasti OG 9-3 jaoks on see 92 kw TiD täiesti piisav. Võibolla 9-5 peal on (88 kw) napivõitu või olid need taksod parasjagu surnud juba.
2,2 mootoril pole viga midagi..viga on meie kütuses..no polnud taas eriline uudis...
olen eespoolkõnelejaga nõus: hoolduskulud pole eriliselt kallimad kui mida iganes muul margil, pigem vastupidi
olen eespoolkõnelejaga nõus: hoolduskulud pole eriliselt kallimad kui mida iganes muul margil, pigem vastupidi
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Omanud sellise mootoriga masinat ~1,5a. Üldjoontes võib rahul olla, kahel korral olen teele jäänud ja korra maksumus ~30k. Tavaline hooldus minu puhul on jäänud 1-2k vahele. Kui midagi olulist ei ikaldu siis 10k aastas Saab hakkama.
täna sai loodetavasti lahenduse üks vana tüüpprobleem - käivitamine 0 kraadi über.( ei garanteeri küll 100%, et alati on vigu just selles, kuid 100% parendab see üldist olukorda kui ka käivitamismuresid, samuti Map sensori ning EGR klapi kiiret hävingut)
täielikult siis vajab pedantset puhastust sisselaskesüsteem, mis sõltuvalt "huumusekihist" võib võtta aega kuni päev.Kinni kiiluvad x-asendisse gaasiklapid, mälus püsivead jne.- kõik see jääb peale töö teostamist mõneks ajaks "halvaks unenäoks"
Kuna loota pole esialgu meil müüdava kütuse kiiret kvaliteedi tõusu, on soovitav vastav töö ette võtta regulaarselt.
vastava töö broneerimissoov palun sedakorda meie kadaka osakonda 67 96 020
täielikult siis vajab pedantset puhastust sisselaskesüsteem, mis sõltuvalt "huumusekihist" võib võtta aega kuni päev.Kinni kiiluvad x-asendisse gaasiklapid, mälus püsivead jne.- kõik see jääb peale töö teostamist mõneks ajaks "halvaks unenäoks"
Kuna loota pole esialgu meil müüdava kütuse kiiret kvaliteedi tõusu, on soovitav vastav töö ette võtta regulaarselt.
vastava töö broneerimissoov palun sedakorda meie kadaka osakonda 67 96 020
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Ehk on asi milleski muus aga mul peale sisselaske puhastamist ja plokikaane remonti on käivitumine kehvemaks läinud. Külmalt peab pikemalt ketrama, varem käivitus momentaalselt, heateriga koos probleemi pole. Eks 7000km pärast tulen ust kulutama ja siis Saab lahata.
-
- Postitusi: 269
- Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
- Asukoht:
- Auto:
Algselt postitas: mad1
Kuna loota pole esialgu meil müüdava kütuse kiiret kvaliteedi tõusu, on soovitav vastav töö ette võtta regulaarselt.
vastava töö broneerimissoov palun sedakorda meie kadaka osakonda 67 96 020
Ja mis antud töö orienteeruv maksumus võiks olla?
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
errr... küünlad seal pildil.. sa mõtled siis eelsüüteküünlaid ilmselt, mis sul külmaga aitavad algselt mootorit töös hoida? Diiselmootor ei oma ju küünalt selle tavalises (bensiinimootori) mõttes.
Algselt postitas: saab9-3
Mõned asjad panin peale:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 849
- Liitunud: P Okt 09, 2005 20:24
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-5 2.2TDI 2002, 96 2T 1965, 96 4T 1976, 900 Cabrio 1989, 900c 1984, Sonett II
- Kontakt:
Ka oma autol lasin korralikult (Viljandis) kogu sisselaske (ka torud ja vahejahuti) ära leotada/puhastada. Käivitamist ei parandanud, kuid enam pole kordagi mootorituli kimbutanud ja mootor töötab igatahes paremini (ühtlasemalt gaasi andes), mine tea, võib-olla imeväike tahmasisaldus ülevaatusel ka selle tulemus.
Algselt postitas: rantto
Omanud sellise mootoriga masinat ~1,5a. Üldjoontes võib rahul olla, kahel korral olen teele jäänud ja korra maksumus ~30k. Tavaline hooldus minu puhul on jäänud 1-2k vahele. Kui midagi olulist ei ikaldu siis 10k aastas Saab hakkama.
1,5 aasta jooksul oled kahel korral teele jäänud ja vaatamata sellele oled sa autoga üldiselt rahul!? Tegelikult on see ju päris masendav:wall:. Või see ongi disla puhul tavaline et iga kell võib see sind ilma erilise ettehoiatuseta teeäärde jätta
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14294
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Mul on millegipärast tunne, et Rantto auto on läbi elanud kõik mis vähegi võimalik, ja saanud nüüdseks kõik uued jupid külge. Loe ta auto teema läbi..:) Ma ei tooks selle auto viimaseid aastaid kui "tavapärast näidet". Minu arvates on Rantto saand vett ja vilet sellega tunduvalt rohkem kui teised.
Iga mootor (ja temaümber olev auto) on täpselt "nii kehv" kui olid tema eelmised omanikud, olenemata kasutatavast kütuseliigist, kerekujust ja rataste arvust...
[OT] EGR-i leidub ka bensiinimootriga autodel (Saabid väljaarvatud)[OT]
[OT] EGR-i leidub ka bensiinimootriga autodel (Saabid väljaarvatud)[OT]
Algselt postitas: eeroz
Iga mootor (ja temaümber olev auto) on täpselt "nii kehv" kui olid tema eelmised omanikud, olenemata kasutatavast kütuseliigist, kerekujust ja rataste arvust...
[OT] EGR-i leidub ka bensiinimootriga autodel (Saabid väljaarvatud)[OT]
Ka bensiiniSaabil on EGR täiesti olemas:wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Remondi töödest, mida mad1 kirjeldas (postitati 27.02.2008 20:05), sai oletatavasti tehtud siis minu auto kallal. Oli viga selles (üle pika aja seistes ei käivitunud), et tagasivoolu voolikud olid oma aja lihtsalt ära elanud ja lasid õhu vahele. Enne käivitust süttis ka mootori tuli ja põles tükk aega (2-3 min., pakun eelsüüteküünalde viga, kuid kindel ei ole). Sai vahetatud eelsüüteküünlad, tagasivoolu voolikud ja puhastatud sisselaskesüsteem/gaasiklapid. Täna hommikul süüdet keerates, mootori tuli süttis korra ja sama kiiresti ka kustus, auto käivitus paugust, ei mingit käiamist.
Loodan, et sellega on käivitumis probleem lahendatud. Tööde maksumus oli 5k kanti.
Loodan, et sellega on käivitumis probleem lahendatud. Tööde maksumus oli 5k kanti.
Algselt postitas: SamuelM
Remondi töödest, mida mad1 kirjeldas (postitati 27.02.2008 20:05), sai oletatavasti tehtud siis minu auto kallal. Oli viga selles (üle pika aja seistes ei käivitunud), et tagasivoolu voolikud olid oma aja lihtsalt ära elanud ja lasid õhu vahele. Enne käivitust süttis ka mootori tuli ja põles tükk aega (2-3 min., pakun eelsüüteküünalde viga, kuid kindel ei ole). Sai vahetatud eelsüüteküünlad, tagasivoolu voolikud ja puhastatud sisselaskesüsteem/gaasiklapid. Täna hommikul süüdet keerates, mootori tuli süttis korra ja sama kiiresti ka kustus, auto käivitus paugust, ei mingit käiamist.
Loodan, et sellega on käivitumis probleem lahendatud. Tööde maksumus oli 5k kanti.
loodame tõepoolest, et selle autoga on mõneks ajaks käivitamisprobleemid kadunud.kui miski probleem kimbutama kipub,anna kohe teada.järgmine nädal sama töö ootamas.tundub,et tulebki hakata järjest ette võtma.
maksumusest niipalju: puhas ajatöö ja sõltub suuresti sellest, kui kiiresti õnnestub kogu "huumus" puhastada..see on ikka päris kohutav, mis süsteemist leida võib..isegi vana hea keemia "break cleaner" ei mõju absoluutselt, kaabi või küüned tagurpidi:notworthy: