vesi paagis 9-3 TiD-l

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
JuanFernando
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 06, 2008 10:16
Asukoht:
Auto:

#1

R Mai 16, 2008 21:58

Külmalt kipud väga kergelt väljasurema ning viimase kuu jooksul olen peale sellist hommikust väljasuremist vähemalt 3x ka "vesi paagis teate" saanud.:wise:
Kas see tähendab, et EGR klapp on õhtal või sodi täis, kuidas seda kontrollida!?
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#2

L Mai 17, 2008 5:36

Teade tähendabki,et filter on vett täis ja pärit on see paagist loomulikult:freak:.
Mis see EGR siia puutub?
JuanFernando
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 06, 2008 10:16
Asukoht:
Auto:

#3

L Mai 17, 2008 9:33

Googeldasin ning näit. saabscenes oli sellest "water in fuel" teatest juttu ainult seoses EGR klapi probleemidega. Elasin teadmisega, et hiljuti tehtud 100th hoolduses vahetati kõik filtrid ära, otsisin nüüd arve välja ning kütusefiltri vahetust tõesti ei ole tehtud :freak:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#4

P Mai 18, 2008 5:26

100 tuh.km. pealt pole jah ette nähtud.Vee saab filtrist kätte(parem juba uus filter) ja lisaainet süstemaatiliselt paaki.
aimari
Postitusi: 5
Liitunud: K Mai 21, 2008 21:54
Asukoht:
Auto:

#5

K Mai 21, 2008 22:12

Mul oli sama häda ja algas 2007 lõpust. Aega-ajalt külmalt käivitades viskas displayle "water in fuel". Korra vahetati Vikingis sellega seoses kütusefilter. Pikalt sellest abi ei olnud. Mõne ajapärast andis EGR-i viga. Kuna kohe polnud seda Vikingis siis jäi vahetus tegemata. Nimelt panin tähele, et kui paak oli üle poole täis siis käivitus ja sõitis täitsa OK ja ka veateateid ei tulnud. Nii sain rahulikult mai alguseni sõita. Mai alguses lõpetas kogu asi sisuliselt töö. Diagnoos oli , et tahmafilter umbes. Üleeile sai filter vahetatud, kuid seis põhimõtteliselt sama. Külmalt sõidab aga soojalt hakkab vingu sisse ajama ja mootoril kaob jõud. Täna viisin masina Karla Autosse.
JuanFernando
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 06, 2008 10:16
Asukoht:
Auto:

#6

N Mai 22, 2008 9:51

Kas selle umbes tahmafiltri näol on tegemist DPF-ga, mis manuaali järgi on hooldusvaba ja isepuhastuv? Lihtsalt teadmiseks, mis see tahmafilter üldse maksab?
Alustan ise kõigepealt kütusefiltri vahetamisega ning vaatan kas läheb paremaks :freak:
aimari
Postitusi: 5
Liitunud: K Mai 21, 2008 21:54
Asukoht:
Auto:

#7

N Mai 22, 2008 22:54

Just DPF. Sellel mudelil, 1.9TDi, on see koos katalüsaatoriga ning maksab esinduses ca 28 tuhat krooni + paari tunni jagu tööd.
Karla Auto andis täna lootust, et homme ehk siis reedel saan masina tagasi. Arve suurust ja probleemi põhjustajat veel ei tea. Annan teada, kui auto käes.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#8

R Mai 23, 2008 11:46

Tahmafiltrit saab Tech-2`ga antud funktsiooni aktiveerides puhastada.Vabatahtlikult isepuhastust ei toimu.
aimari
Postitusi: 5
Liitunud: K Mai 21, 2008 21:54
Asukoht:
Auto:

#9

K Juul 02, 2008 23:10

Nii sain nüüd oma asjadege loodetavalt joonde. Auto on sõitnud paar-kolm nädalat täitsa OK.
Jama, vaeva ja kulu oli asjaga palju. Nagu JuanFernando mainis ei pruugi "water in fuel" otseselt tähendada, et vesi on kütuses vaid viitab hoopis EGR klapile. Mina kogesin seda omal nahal. Paak oli Karla Autos puhtaks tehtud ja ca 1 nädala pärast hakkas jälle "water in fuel" teadet andma ning käima läinud. Peale EGR klapi vahetust sai asi korda ja enam teadet ei anna.
Saabsense foorumitest võib aru saada, et selle mootori EGR kalpp on lihtsalt kehv (sama mootor ka Opelitel ja samad probleemid). Kui meil aetakse süü kütuse kaela siis Inglismaal seda probeemi ei tohiks olla, kuid EGR-ga on probleemid samad - ca 60 000km peal ütlevad üles sõltuvalt sõidustiilist jms.
Mina soovitan oma kogemuse põhjal sellistel Saabidel (mul 2006 1.9TDI 150hj) uuem soft peale lasta panna (ca 30 minutit läheb sellega) nii saab vähendada riske, mis on seotud tahmafilteri ummistumise ning muude sellega kaasnevate jamadega (edaspidi näeb displeilt millal vaja puhastus ettevõtta).

Kokkuvõtlikult siis mida kõike tehti -
1) Vahetati kütusefilter (dets 2007)
2) Vahetati tahmafilter (DPF), mis on koos katalüsaatoriga (mai 2008)
3) Puhastati teine katalüsaator (asub kuskil mootori all)
4) Puhastati paak
5) Puhastati tahmast sisselaskekolletor ja ilmselt veel palju asju mille nimed mulle ei meenu enam.
6) Sisselaskekollektori klapid olid läbi ning seetõttu tuli vahetada ka see.
7) Algus pesti/puhastati EGR klapp, kuid sellest polnud pikalt abi ning ka see tuli vahetada.
8) Vahetati soft uuema vastu (tänu sellele näeb nüüd armatuurist, kui on aeg järelpõletust teha) - täpset versiooni ei tea, kuid ilmselt hetkel kõige värskem mida võtta on.
JuanFernando
Postitusi: 16
Liitunud: T Mai 06, 2008 10:16
Asukoht:
Auto:

#10

R Aug 08, 2008 10:36

Tore! Kust abi leidsid? Mina olen endiselt 0 punktis.
"Water in fuel" probleemiga pöördusin Troosti poole kus kütusefilter ära puhastati järgmine päev lõi aga veateate uuesti ette, läksin siis VMi kus öeldi, et filter tuleb äravahetada pidi olema selle mudeli tüüpviga ning nagu irooniat vähe oleks sain järgmise "water in fuel" teate samal päeval peale uue filtri asendamist ning viimase täna hommikul.

Teine viga on mootori jõnksutamine kui jõud taha tuleb ning käigud, mis on puised ja häälekad nagu GAZ-51-l. VMis pandi jõnksutamise diagnoosiks "vigane hooratas", Troostis pandi siis koos siduriga uus aga mingit vahet ei ole.

Tegin autoga hiljuti 2 u. 500 km otsa ning mõlemal korral kordus järgmine stsenaarium: kiirendades hakkas tagant musta suitsu viskama, mis progresseerus päris dramaatilise moega paksuks suitsukatteks, mõne aja pärast läks mootori kollane tuli põlema ning seejärel kadus jõud, lapats põhjas enam üle 80 ei läinud. Üsnagi sitt elamus kiirteel.
Jätsin auto korraks seisma, peale käivitamist hakkas jõud vaikselt tagasi tulema, mustad suitsulondid vähenesid ning u 2 päeva pärast kustus ka mootori tuli armatuuris.
VMist öeldi, et elasin läbi normaalse ning automaatse tahmafiltri regenereerimisprotsessi. Peale seda on ka linnasõidul mootori tuli korraks kollaseks läinud, kuid see kustus jälle paari päeva pärast ise.

Mul on mõistus igaljuhul otsas, krt pidin ma sellise panni otsa komistama:mad:
veikov
Postitusi: 272
Liitunud: P Sept 09, 2007 11:02
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5 2.8 XWD, 9-3 1.9TTiD, 9-7x 5.3, 9000 2.0 ~300kw, 900 2.0, 99 2.0, 96 v4 ...

#11

N Nov 06, 2008 20:36

kus muidu softi vahetasid?
mul just sama laadne probleem EGR õhtal kuigi ise vaid antud masinaga 4500km läbi vuranud.
viskas ootamatult mootori tule põlema. hea et kunagi sai soetatud paar juhet ja mõned softid arvutile millega sain vähemalt vea koodi kätte, näitas egr-i viga. võtsin lahti puhastasi kuid pole tolku mingi aeg töötab ja siis viskab jälle veateate sisse esmalt P0400* ja siis hiljem ka P0400
EGR peak olema ju sama mis vectra c 2002 ja edasi ?
Ilves
Postitusi: 28
Liitunud: N Mär 13, 2008 12:36
Asukoht:
Auto:

#12

N Dets 18, 2008 12:37

DPF ikka puhastab end ise kaa, Tech 2 saab teha sunnitud puhastuse ja minu teada soovitatakse teha seda ainult 1.korra.
aimari
Postitusi: 5
Liitunud: K Mai 21, 2008 21:54
Asukoht:
Auto:

#13

L Dets 27, 2008 18:50

Said sa JuanFernando oma auto korda?
Olen vahepeal foorumist eemal olnud. Abi sain õige mitmelt poolt - Troost - Viktor, Karla Auto, Pilot Motor - Janne. Ise otsisin veel lisa foorumitest. Vaata Saabsence foorumeid. Seal palju juttu 9-3 diislitest.
Softi uuendas Troostis Viktor.
Oma kogemuse järgi aitas EGR-i puhastamine õige natukeseks ajaks (Karla Auto-s pesid seda). Vaata linki mille kaasa panin, seal on kirjeldatud, kuidas ajutiselt EGR-i korda saab. Seda ilmselt Karla-s ei proovitud.
http://www.saabscene.com/forum/lofiversion/index.php/t31634365.html
Vasta