Vana õli ja check engine - uus õli ja tahmav mootor?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#1

E Juun 02, 2008 20:40

Tervist, kas vana õli võib põhjustada check engine süttimist?
Pean silmas just kui õlirõhku on vähe vms ja üks küsimus kah, et kui vastupidav on 2.2 tid musta õli suhtes?
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#2

E Juun 02, 2008 21:50

Diiselmootoris värvub ka uus õli sõites paari päevaga mustaks, see on normaalne.
eeroz
Postitusi: 265
Liitunud: N Juun 14, 2007 23:09
Asukoht:
Auto:

#3

K Juun 04, 2008 8:24

JA CheckEngine põlema panevaid asju on värskemal Saabil niipalju, et ise seda välja ei nuputa. Vaja ikka diganostikasse minna. ;)
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#4

K Juun 04, 2008 8:47

Sai eile õli ära vahetatud, kuid peale paari km sõitmist hakkas jälle õlituld vilgutama, kuid check engine oli kustunud..
Täna ei põlenud enam ei õli ega mootorituli, kuid auto ajas tagant korralikku tahma välja ega ta omati üleöö ei saanud mootorit peese keerata, et eile õhtul sai auto veel hoovi peal käima pandud, et tuttav kuuleks kah kas mootor klõbiseb, sest enda kõrv ei ole harjunud diiselmootorite häältega ja siis pöördeid andes ei tahmanud ta veel.
Klõbinatest mootoris pole veel mina aru saanud ega ka keegi neist kes kuulanud on - tavaline diisli hääl nagu oleks.

Samas ega seda tahma ei põhjusta äkki kütus, sest eile sai imelikust kohast tangitud, aga samas peale tankimist oli veel kõik ok.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#5

K Juun 04, 2008 9:01

õlivahetus vaevalt tahmama paneb..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#6

K Juun 04, 2008 9:19

Algselt postitas: Cyber
õlivahetus vaevalt tahmama paneb..:)


Seda minagi, aga kas see neli päeva vana õliga ringi ukerdamist võis siis miskit peese keerata?
Ühe remondi mehega eile rääkisin (polnud mingi mootori spets) ning tema ütles, et kui oli surve oleks väike olnud siis oleks mootor mul juba ammu kokku jooksnud ja samas ka tema proovis klõbinat mootoris kuulata, aga väitis, et minu mootor käib veel pehmemaltki kui tema saabi 2.2 tid.

Ja tahmab ta mul siis alates 2000-st pöördest, tühikäigul ei tule sealt midagi välja?

Kas on võimalik, et sain eile tankides hoopis sinist diislit ning see pani tossama, kuigi minu teada ei tohiks ka sinine ju tossata?
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#7

K Juun 04, 2008 9:26

Kas õhufiltri ka ära vahetasid? Aga tee paar kiirendust ja köhi sumpa tahmast tühjaks, kas siis pärast seda ka hirmsasti tahma ajab...
Edit: ja üksäkki hakkas ühel mehel sama mootoriga auto tahmama ja jõud kadus ära, kui vahejahuti lõdvik lahti tuli. Ehk siis auto muutus vabalthingavaks, turbo käis niisama tühjalt ringi.
55581286
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#8

K Juun 04, 2008 9:55

Algselt postitas: roomlane
Kas õhufiltri ka ära vahetasid? Aga tee paar kiirendust ja köhi sumpa tahmast tühjaks, kas siis pärast seda ka hirmsasti tahma ajab...
Edit: ja üksäkki hakkas ühel mehel sama mootoriga auto tahmama ja jõud kadus ära, kui vahejahuti lõdvik lahti tuli. Ehk siis auto muutus vabalthingavaks, turbo käis niisama tühjalt ringi.


Mõtlesin ise kah kiirematele tiirudele, aga ennem reedest õlisurve mõõtmist ei julge väga tuuritada, seda enam, et ta eile peale õlivahetust suurematel pööretekl sõitmisega hakka õlituld vilgutama.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#9

K Juun 04, 2008 17:21

Kütust soovitan siiski tankida tuntud S-tähega toitlustusketist, võib vähemalt enam-vähem kindel olla, et päris solki ei saa. Kütuse hind on küll mitmete konkureerivatega võrreldes kallim, aga diiselmootori remont on veelgi kallim.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#10

K Juun 04, 2008 19:13

Selline küsimus veel, et kui õliga mingi jama, siis peaks ju õlituli põlema jääma mitte vilkuma suht pikkade intervallidega?
korra lõõb põlema ja siis kustub minutiks jne jne
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#11

N Juun 05, 2008 21:27

Õlirõhuandur jamab ehk? Nii või teisiti soovitav spetsialistide poole pöörduda. Ei pruugi küll midagi tõsist ega kulukat viga olla, aga kunagi ei või teada.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#12

N Juun 05, 2008 22:28

Algselt postitas: Rauno
Selline küsimus veel, et kui õliga mingi jama, siis peaks ju õlituli põlema jääma mitte vilkuma suht pikkade intervallidega?
korra lõõb põlema ja siis kustub minutiks jne jne


õlituli näitab kui õlirõhk on OHTLIKULT MADAL mootori töötamisele, seda kui rõhk jääb liiga väikseks, et normaalselt kõik systeemid õli saaks.
sõitmine õlitulega lõpeb tavaliselt väga kurvalt, kui just ei ole andur peetis. igaljuhul, kui teadmisi pole, mis võiks olla juhtunud, siis mootor seisma ja PAELAOTSAS spetide juurde.
NIimoodi võid veel pääseda kerge ehmatusega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#13

N Juun 05, 2008 23:49

mina vaataks kohe kas suitsu auto voi mitte... kui suitsub, siis arvatavasti tuleb kap.remont teha.. kui mitte.. siis voib olla et mingisugune olitoru voi kanaal on tais, siis mootor ei saa piisavalt oli, ning lopeb see igaljuhul kap.remontiga, kui hakkad edasi niisama soitma ;)
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#14

R Juun 06, 2008 7:52

Algselt postitas: MangustGrupp
mina vaataks kohe kas suitsu auto voi mitte... kui suitsub, siis arvatavasti tuleb kap.remont teha.. kui mitte.. siis voib olla et mingisugune olitoru voi kanaal on tais, siis mootor ei saa piisavalt oli, ning lopeb see igaljuhul kap.remontiga, kui hakkad edasi niisama soitma ;)


Suitsumise all pead silmas mida?
Nüüd pole enam seda õlituld paar päeva olnud, aga pole julgenud ka pöördeid üle 2500 lasta.
Kuidas sellega on, et kui rõhk oleks madal või miski umbes (ise kahtlustan õli sõela) siis peaks ju tuli ikka sellest märku andma - tahan küsida, et kui tuli ei põle kas siis julgeb sõita?
Õhtul lähen Opelisse õlisurvet mõõtma, aga seni vaja päeval liigelda.

...ja nagu eespool mainisin, et suitsemine algas peale õlivahetust. Sai 6-7km uue õliga sõidetud, siis vilgutas õlitult, jätsin masina seisma natukeseks uuesti tööle pannes oli ok sain edasi sõita natuke, kui valgusfoori taga uuesti vilgutas, jätsin ka seal korra mootori seisma, aga pikalt ta seista seal ei saanud ning tööle pannes vilgutas uuesti, peale seda sõitsin 1km ja jätsin masina seisma - kas on võimalik nii ruttu mootorit õhtale lasta? Põleva tulega sõitnud pole, ainult vilksatava tulega - on siin üldse vahet?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

R Juun 06, 2008 8:34

õli rõhk ja mootori suitsemine on ikka päris 2 erinevat asja.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#16

R Juun 06, 2008 10:28

Algselt postitas: ivomets
õli rõhk ja mootori suitsemine on ikka päris 2 erinevat asja.


ära ütle =) samasugused asjad. Kui mootor hakkab suitsema, see tähendab mitu asju, juhul kui vilkub õli - mootor töötab kas õlita või õli ei piisa, detailid hakkavad kuluma ning lõplikult tuleb kap.remont teha, mootori rõngad vahetada jne.

Mida mina tegiks... vaataks et palju olirõhk on. Vaataks mis õli on sees.. Kas paned täissünt või poolsünt? Ning suitsu kohta - kui on sinikas, siis on halb, arvatavasti rõngad, kui musta värvi, eriti halba ei ole, (juhul kui õli ei tarbi).. - annab rohkem kütust mis ei jõua läbi põlema.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#17

R Juun 06, 2008 11:36

Algselt postitas: MangustGrupp
Algselt postitas: ivomets
õli rõhk ja mootori suitsemine on ikka päris 2 erinevat asja.


ära ütle =) samasugused asjad. Kui mootor hakkab suitsema, see tähendab mitu asju, juhul kui vilkub õli - mootor töötab kas õlita või õli ei piisa, detailid hakkavad kuluma ning lõplikult tuleb kap.remont teha, mootori rõngad vahetada jne.

Mida mina tegiks... vaataks et palju olirõhk on. Vaataks mis õli on sees.. Kas paned täissünt või poolsünt? Ning suitsu kohta - kui on sinikas, siis on halb, arvatavasti rõngad, kui musta värvi, eriti halba ei ole, (juhul kui õli ei tarbi).. - annab rohkem kütust mis ei jõua läbi põlema.


Suits on süsimust ja kui killustiku peal pöördeid anda ümbes 3000 siis jääb maha korralik must laik.
Õliks on valvoline 5w-40 ja rõhku lähengi täna mõõtma.
Kahtlane on see, et must suits tuli vahetult peale õlivahetust ja õlitule vilkumist.
Õli tarbimisest pole veel aru saanud, sest olen sõitnud peale õlivahetust max 200km.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#18

R Juun 06, 2008 11:54

Must suits diislil on minu teada tingitud väga rikkast segust. Kui ikka palju peale kallatakse, siis tossab nagu korsten.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#19

R Juun 06, 2008 12:31

Algselt postitas: MangustGrupp


ära ütle =) samasugused asjad. Kui mootor hakkab suitsema, see tähendab mitu asju, juhul kui vilkub õli - mootor töötab kas õlita või õli ei piisa, detailid hakkavad kuluma ning lõplikult tuleb kap.remont teha, mootori rõngad vahetada jne.

Mida mina tegiks... vaataks et palju olirõhk on. Vaataks mis õli on sees.. Kas paned täissünt või poolsünt? Ning suitsu kohta - kui on sinikas, siis on halb, arvatavasti rõngad, kui musta värvi, eriti halba ei ole, (juhul kui õli ei tarbi).. - annab rohkem kütust mis ei jõua läbi põlema.


vaata magnusgrupp, kui õlirõhk on madal, või puudub, siis saavad kannatada ikka saaled ja väntvõll. ja õige kiiresti. tavaliselt minutite kysimus. kolvid ja rõngad ei puutu yldse asjasse. ja siis vaja saaled vahetada ja väntvõll lihvida, kui muud hullemat ei juhtu ja plokist keps näiteks läbi ei tule.
2. kui kuluvad ära rõngad, ja mootor hakkab suitsema, siis võib õlirõhk oll ka täiesti normaalne ja väntvõll ja saaled tip-topp korras ja võidakse jätta nagu nad on, ja vahetatakse ära vaid rõngad, olenevalt vajadusest ka kolvid.

to rauno:
kui sa vilkuva õlitulega juba 200 km, sõitnd, siis ikka andur pees, mis muud. ei muidu sa niipalju oleks saand uhada.
aga julge oled kyll! ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#20

R Juun 06, 2008 12:35

Äkki ikka liigutati mõni õhu voolik filtri vahetamise käigus paigast ära?
55581286
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#21

R Juun 06, 2008 13:17

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: MangustGrupp


ära ütle =) samasugused asjad. Kui mootor hakkab suitsema, see tähendab mitu asju, juhul kui vilkub õli - mootor töötab kas õlita või õli ei piisa, detailid hakkavad kuluma ning lõplikult tuleb kap.remont teha, mootori rõngad vahetada jne.

Mida mina tegiks... vaataks et palju olirõhk on. Vaataks mis õli on sees.. Kas paned täissünt või poolsünt? Ning suitsu kohta - kui on sinikas, siis on halb, arvatavasti rõngad, kui musta värvi, eriti halba ei ole, (juhul kui õli ei tarbi).. - annab rohkem kütust mis ei jõua läbi põlema.


vaata magnusgrupp, kui õlirõhk on madal, või puudub, siis saavad kannatada ikka saaled ja väntvõll. ja õige kiiresti. tavaliselt minutite kysimus. kolvid ja rõngad ei puutu yldse asjasse. ja siis vaja saaled vahetada ja väntvõll lihvida, kui muud hullemat ei juhtu ja plokist keps näiteks läbi ei tule.
2. kui kuluvad ära rõngad, ja mootor hakkab suitsema, siis võib õlirõhk oll ka täiesti normaalne ja väntvõll ja saaled tip-topp korras ja võidakse jätta nagu nad on, ja vahetatakse ära vaid rõngad, olenevalt vajadusest ka kolvid.

to rauno:
kui sa vilkuva õlitulega juba 200 km, sõitnd, siis ikka andur pees, mis muud. ei muidu sa niipalju oleks saand uhada.
aga julge oled kyll! ;)


Mis julge, südame lõi saapasäärde, kuid eelnevatel masinatel on seda vilksatust kah korra paar ette tulnud, aga viga ei leidnud keegi ning autod olid veel aastaid peale vilksatust ideaalses korras, seega ei osanud karta - loll olen, mitte julge ;), aga vilkus ta mul ka ennem õli vahetus paar korda ja siis sai õli juurde valatud pool liitrit ja enam ei vilkunud, siis natuke hiljem vilksatas uuesti, peale seda saigi õli vahetatud kiirkorras ära ning uue õliga vilkusatas ta korraks ja kuna vilksatusele järgneval päeval oli hädasti vaja pikem reis ette võtta siis võtsin südame rindu ning uue vilksatuse puhul oleksin auto teele jätnud, aga enam õlituli endast märku ei andnud ning saigi umbes 200km teekond lõpuni sõidetud, aga suitsema hakkas ta just nimelt päeval peale õlivahetust ning suht selle pikema sõidu alguses vist.

Kas on ka selline asi võimalik, et kui umbes 300km väikestel pööretel jännatud siis kogunes sinna niipalju tahma, et nüüd pöördeid andes hakkab see sealt väljuma?
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#22

R Juun 06, 2008 13:17

Algselt postitas: roomlane
Äkki ikka liigutati mõni õhu voolik filtri vahetamise käigus paigast ära?


Selles ma kahtlen, seal pole suurt midagi liigutada, sest filter on hästi kättesaadavas kohas.
MangustGrupp
Postitusi: 346
Liitunud: T Jaan 16, 2007 21:20
Asukoht:
Auto:

#23

R Juun 06, 2008 13:58

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: MangustGrupp


ära ütle =) samasugused asjad. Kui mootor hakkab suitsema, see tähendab mitu asju, juhul kui vilkub õli - mootor töötab kas õlita või õli ei piisa, detailid hakkavad kuluma ning lõplikult tuleb kap.remont teha, mootori rõngad vahetada jne.

Mida mina tegiks... vaataks et palju olirõhk on. Vaataks mis õli on sees.. Kas paned täissünt või poolsünt? Ning suitsu kohta - kui on sinikas, siis on halb, arvatavasti rõngad, kui musta värvi, eriti halba ei ole, (juhul kui õli ei tarbi).. - annab rohkem kütust mis ei jõua läbi põlema.


vaata magnusgrupp, kui õlirõhk on madal, või puudub, siis saavad kannatada ikka saaled ja väntvõll. ja õige kiiresti. tavaliselt minutite kysimus. kolvid ja rõngad ei puutu yldse asjasse. ja siis vaja saaled vahetada ja väntvõll lihvida, kui muud hullemat ei juhtu ja plokist keps näiteks läbi ei tule.
2. kui kuluvad ära rõngad, ja mootor hakkab suitsema, siis võib õlirõhk oll ka täiesti normaalne ja väntvõll ja saaled tip-topp korras ja võidakse jätta nagu nad on, ja vahetatakse ära vaid rõngad, olenevalt vajadusest ka kolvid.

to rauno:
kui sa vilkuva õlitulega juba 200 km, sõitnd, siis ikka andur pees, mis muud. ei muidu sa niipalju oleks saand uhada.
aga julge oled kyll! ;)


:) no eks vaata, mul lihtsalt oli teine diislimootor, isuzu oma 3.1tdi maasturil :) ja umbes selline kala mul oli enne. Opeli mootoriga polegi tegutsenud, võib olla et midagi erinev =)
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#24

R Juun 06, 2008 14:39

Algselt postitas: MangustGrupp
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: MangustGrupp


ära ütle =) samasugused asjad. Kui mootor hakkab suitsema, see tähendab mitu asju, juhul kui vilkub õli - mootor töötab kas õlita või õli ei piisa, detailid hakkavad kuluma ning lõplikult tuleb kap.remont teha, mootori rõngad vahetada jne.

Mida mina tegiks... vaataks et palju olirõhk on. Vaataks mis õli on sees.. Kas paned täissünt või poolsünt? Ning suitsu kohta - kui on sinikas, siis on halb, arvatavasti rõngad, kui musta värvi, eriti halba ei ole, (juhul kui õli ei tarbi).. - annab rohkem kütust mis ei jõua läbi põlema.


vaata magnusgrupp, kui õlirõhk on madal, või puudub, siis saavad kannatada ikka saaled ja väntvõll. ja õige kiiresti. tavaliselt minutite kysimus. kolvid ja rõngad ei puutu yldse asjasse. ja siis vaja saaled vahetada ja väntvõll lihvida, kui muud hullemat ei juhtu ja plokist keps näiteks läbi ei tule.
2. kui kuluvad ära rõngad, ja mootor hakkab suitsema, siis võib õlirõhk oll ka täiesti normaalne ja väntvõll ja saaled tip-topp korras ja võidakse jätta nagu nad on, ja vahetatakse ära vaid rõngad, olenevalt vajadusest ka kolvid.

to rauno:
kui sa vilkuva õlitulega juba 200 km, sõitnd, siis ikka andur pees, mis muud. ei muidu sa niipalju oleks saand uhada.
aga julge oled kyll! ;)


:) no eks vaata, mul lihtsalt oli teine diislimootor, isuzu oma 3.1tdi maasturil :) ja umbes selline kala mul oli enne. Opeli mootoriga polegi tegutsenud, võib olla et midagi erinev =)


See jeebi 3.1 on üldse imelik frukt :)
aga diisel on diisel ning sümptomid peaks neil ikka samad olema?
Vasta