saab 9-5 3.0 tid jahutusvedelik

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#1

R Aug 29, 2008 23:08

Olen ka enne samal teemal muret tundnud aga vastust pole saanud. nimelt kaob pidevalt mingil määral jahutusvedelikku. Samas on ka süsteemis nagu veidi liig surve sees. Tahakski teada et kui palju on normaalne surve jahutussüsteemis ja kas see peaks sealt peale mootori seiskumist ära kaduma? Halvimal juhul kahtlustan plokikaane tihendit või veel halvemal juhul on plokk kõver. Või kõige hullem variant et juba mõra sees kusagil...
Huvitav palju sellise asja kontrollimine maksma võiks minna ja kes sellega tegeleda tahaks. Olen kuulnud et antud mootorit ei viitsi keegi eriti tegemisse võtta...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#2

R Aug 29, 2008 23:11

ma arvan ka nii
:bs:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#3

R Aug 29, 2008 23:15

mis sa iisak siis arvad...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#4

R Aug 29, 2008 23:20

Ära pane eelmist posti enam tähele. Litsalt tekstita postitus tuli sinu poolt.
Aga sinu kirjelduse peale pakub Mõigu KEK-plokikaanetihend.
Lõplik tõde selgub plokikaante eemaldamise järel..
Iseenesest võiks ju selle töö ette võtta aga odav see olema ei saa..kahjuks:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#5

L Aug 30, 2008 7:10

Mul läks jah esimene postitus kogemata tühjalt teele...vabandan. Aga Iisak, mis sa ikka arvad selle plokikaane emaldamise töö umbkaudseks maksumuseks? iis teaks vähemalt oma finantse planeerida. Positiivne on asja juures see et saabivaimustus ei ole minus kuhugi kadunud. Olen nõus ette võtma selle kalli ja aeganõudva remondi. Peaasi et korda saaks!

Ette tänades...
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#6

L Aug 30, 2008 10:35

Telefon abiks.
Aga tööpäevadel palun:facts:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#7

T Okt 07, 2008 10:43

Nii! Sai nüüd siis plokikaane tihend ära vahetatud. Ühte poolt veidi lihvitud ka kuna oli kõver. Kogu lõbu läks kokku maksma 8000. Kuna mootor juba laiali oli siis lasin ka klapisääre tihendid ära vahetada. Hetkel jälle kõik korras...Hea muretu sõita!:drive:
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#8

L Okt 11, 2008 19:30

:gun::gun::gun:Nii palju siis muretust sõidust!!! Hakkasin Pärnu süitma ja vahetult enne kohale jõudmist lõi jölle vana tuttava kirja ette:Fill coolant fluid!! Pidasin siis kinni ja avades paisupaagi korki tuli sealt mulinal jahutusvedelikku välja. Oli survega selle taseme madalaks löönud ja nii kui korki päästsin siis hakkas täiega üle "keema". Seega maksin oma 8 tonni niisama tuulde. Seega hetkel ei teagi mida teha....masendus...joon kodus rummi....uue auto jaks kah raha pole hetkel....:wall:
tiib
Postitusi: 139
Liitunud: T Mai 31, 2005 18:10
Asukoht:
Auto:

#9

L Okt 11, 2008 19:45

mis sitasti, see uuesti. kuid jah, eks see 3L disla remont üks paras loterii ole.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#10

L Okt 11, 2008 20:27

No nii ma tegingi...Läks uuesti sama venna juurde remonti. Samas hinge närib juba kahtlus,et selle auto võib maha kanda. Võibolla varsti on siis oodata pakkumisi 9-5 varuosade kohta minu poolt:)
Samas karta on , et pole mul võimalik seda autot eraldi varuosadena müüa sel põhjusel et pole hoida kusagil...seega jama ikka majas:wall:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

L Okt 11, 2008 20:47

no mingi garantii ikka ju on
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#12

N Nov 20, 2008 13:19

kas oled siis oma mured lahendanud Artsu :wise:
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#13

N Nov 20, 2008 15:02

Algselt postitas: figo01
kas oled siis oma mured lahendanud Artsu :wise:


Võib ka nii öelda...Plokikaaned aeti sirgeks ja pandi peale. Siis aga ilmneski see hülsijama. Et oligi hülss välja tõusnud mingi pool millimeetrit. Tulenevalt sellest siis tekkis surve uuesti jahutussüsteemi. Katsetusena pandi seekord plokikaas peale kasutades kõrgsurve silikooni. Sama silikooni kasutatavat ka kiirendusautode juures kus ei pandavatki plokikaane tihendit.
Igastahes mul on see asi nüüd kuu aega kenasti vastu pidanud. Ei survet ega mingit jahutusvedeliku kadu enam. Eks näis kaua kestab. Aga teadjamad võivad edasi kommenteerida...
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#14

R Nov 28, 2008 19:31

Huvitav et keegi pole mu silikoonikatsetust kommenteerinud... Aga üllatav on see, et asi kestab siiani kenasti. Sõidetud juba pea 2000 km. Üllatus on minu jaoks muidugi positiivne. Huvitav oleks kuulda, mis teised samalaadse mure korral ette on võtnud.
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#15

R Dets 05, 2008 18:59

mul see arvatavasti tulekul :wall:
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#16

P Dets 07, 2008 16:11

Kahju kuulda figo. Aga mul näiteks kestab see silikooniga parandus siiani. Vuran pidevalt pikemaid otsi Pärnu vahet ja nädala sees vaid linnasõit, aga seni kõik tip-top. :drive:
DjTheWorld
Postitusi: 15
Liitunud: P Aug 26, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#17

P Jaan 04, 2009 13:55

Kuidas praegu asjalood paistavad? Peab vastu see silikoon? Mul ka surve paagis ja jahutusvedelik kaob müstiliselt. Kas keegi teab kedagi kes Tartu kandis sellise töö oleks nõus ette võtma?
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#18

P Jaan 04, 2009 14:33

Algselt postitas: DjTheWorld
Kuidas praegu asjalood paistavad? Peab vastu see silikoon? Mul ka surve paagis ja jahutusvedelik kaob müstiliselt. Kas keegi teab kedagi kes Tartu kandis sellise töö oleks nõus ette võtma?

Jep! Endiselt töötab kõik nagu kellavärk! Jahutusvedelik ei kao ning pole ka mingit survet süsteemis sees. Seega tundub, et kestab kenasti....
figo01
Postitusi: 96
Liitunud: K Okt 10, 2007 19:26
Asukoht:
Auto:

#19

E Jaan 19, 2009 20:26

no nii mul siis jama majas vahetatud veepump uued lõdvikud ja tuttikas radikas . algul kõik ok 100 km ja siis piiks piiks lisage JAHUTUS VEDELIKKU :angry: Artsu järsku annad infi kuidas oleks kõige kasulikum probleemi lahndama hakata või kust abi küssata :notworthy:
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#20

T Jaan 20, 2009 18:21

Algselt postitas: figo01
no nii mul siis jama majas vahetatud veepump uued lõdvikud ja tuttikas radikas . algul kõik ok 100 km ja siis piiks piiks lisage JAHUTUS VEDELIKKU :angry: Artsu järsku annad infi kuidas oleks kõige kasulikum probleemi lahndama hakata või kust abi küssata :notworthy:


Lase plokikaas maha võtta. Lase see ära kontrollida, et kas sirge ja terve ning enne kui asja uuesti peale panema hakatakse, siis las kontrollivad et ega nn "hülss" pole mootori plokist välja tõusnud. Minu puhul oligi see saadanas ca 0.5 mm kerkinud, mis põhjustas, et plokikaas ei jäänud pidama. Esimene kord seda ei vaadatud ja pandi plokikaas rõõmsalt peale. 100 km pärast oli surve uuesti sees jahutussüsteemis. Seega sai sama jama 2 korda tehtud. Teine kord läks plokikaas peale muidugi spets silikooniga mis seni kestab. Silikoon ise maksis vist ca 300. Edu!
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#21

T Jaan 20, 2009 19:58

Tegelikult tuleks plokk siledaks freesida pingis ja seda on ka tehtud korduvalt.Hädavariant oleks kiviga ja käsitsi seda teha.Viimasel isendil nühkisin neli tundi,sain pinnad tasaseks,aga loomulikult mitte peegliks.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#22

T Jaan 20, 2009 21:00

Algselt postitas: Trionic
Tegelikult tuleks plokk siledaks freesida pingis ja seda on ka tehtud korduvalt.Hädavariant oleks kiviga ja käsitsi seda teha.Viimasel isendil nühkisin neli tundi,sain pinnad tasaseks,aga loomulikult mitte peegliks.


Jah, eks ta sedasi õige oleks. Aga nagu sa ise ütlesid, et katsu sa leida inimest kes seda tööd viitsib/tahab ette võtta. No teatud raha eest saab kõike kindlasti, aga kas see enam ka praktiline on...
Minu erinevad katsetused läksid mulle umbes 10 k maksma kokku....samas garantiid pole ka mingit, et kaua kestab.
konks222
Postitusi: 562
Liitunud: R Jaan 25, 2008 9:07
Asukoht: Tudulinna
Auto: SAAB 9-5 2,0 141KW SAAB 9-5 AERO 184KW sed. SAAB 9-5 AERO 184KW univ.

#23

T Jaan 20, 2009 21:28

Võibolla loll küsimus ,aga miks tõusevad hülsid üles ja kas on olemas ka alumised hülsitihendid?
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#24

T Jaan 20, 2009 21:39

Algselt postitas: konks222
Võibolla loll küsimus ,aga miks tõusevad hülsid üles ja kas on olemas ka alumised hülsitihendid?


Eks targemad oskavad täpsemalt põhjendada aga... See pidavat olema selline paha viga selle 3.0 disla juures. Põhjuseks mulle põhjendatud vigast termostaati, mis põhjustab ülekuumenemist. Hülss jälle liigub ploki ehituslikest eripäradest-möödalaskmistest.
Muidu siin foorumis ka eraldi teema selle tüüpvea seletuse kohta.
Seega tuletaski meelde see jutt mulle, et äkki peaks laskma ka termostaadi ära vahetada nüüd...
P.S. tihendite kohta ei tea kuna pole ise mootori lammutamisel juures olnud
Vasta