2,2 TiD süütenurga kontroll ja sättimine.

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 08, 2008 20:56

Kuna minu auto teemas tekkis huvilisi, siis kirjutan siia, kuidas mootoris süütenurka ja nukkvõlli täpsust kontrollida ja vajadusel sättida.

Kõigepealt kontrollimine:
Selleks on vaja sellist tööriista:

Pilt

Selleks on vaja autol mootor alt toestada ja siis eemaldada õhufilter ja filtri korpus ning sealt ka mootoripadi koos kronsteiniga. Seda selleks, et pääseda ligi sellele väiksele kaanele, mis asub mootori otsas, pumba kohal. See kaas tuleb eemaldada. Siin pildil on see juba tehtud:


Pilt
Veel tuleb eemaldada klapikambrikaas ja vaakumpump.

Edasi tegin mina nii. Nagu eelneval pildil on näha, tuleb see pulk kontrolliks pista sinna auku, et fikseerida asend. Ta läheb sinna ainult siis, kui mootori 1. kolb on ülemises surnud seisus. Ma ajasin mootorit vaikselt ringi ringi väntvõlli otsast (kindlasti õiget pidi!) kuni pulk õigesse auku läks. surnud seisu leidmise jaoks on ka väntvõlli otsas oleva rihmaratta küljes sälk ja mootori ploki küljes teravik. Igal juhul, kui see pulk on õiges kohas, siis peaks olema esiteks nukkvõlli vaakumpumba poolses otsas olev sisselõige täpselt paralleelne plokikaanega ja väntvõll täpselt nii, et 1. kolb on ülemises surnud seisus.
Selle kontrolliks on vajalik selline pulk:

Pilt
See läheb sisse väntvõlli positsiooni anduri august ja fikseerib väntvõlli. Tegelikult kontrolliks pole väga suurt vahet, et kas enne panna pumba juures asuv fiksaator või väntvõlli oma, aga nad peaks saaba panna korraga.
Kui mõlemad lähevad korraga ilusti sisse ja nukkvõll on ka õige, siis pole vaja regulleerida, aga kui nendest kolmest asjast üks ei ole õige, siis on midagi valesti.

Kui keegi mu jutust aru sai ja ikka on tahtmine teha, siis ma võin ka regulleerimise osa juurde kirjutada. ;)

EDIT: hea jutu jaoks pole ruumist kahju. Panin pildid ka saabneti serverisse. Kirjuta muu jutt ka, saab ühe asjaliku tarkusetera juurde.
Cyber
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#2

T Sept 09, 2008 0:34

Võhiku jaoks suht keeruline aga kui käivitumine veel kehvemaks läheb, eks siis tuleb kuidagi sellest aru saada ja vastavad tööriistad lasta teha.
Teine võimalus muidugi on see, et võtta kast õlut ja rahakott kaasa ja külastada oma 9-5 -ga Saab 9-3.-e
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#3

T Sept 09, 2008 9:23

Oleks abiks küll, kui sa reguleerimise osa samuti veidi lahti seletaksid, inglise keelsest manualist on suhteliselt painav läbi närida. Muidu on see teema ju seal Haynes's täitsa olemas. Esialgu virtuaalsed õlled tänuks!:)
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#4

T Sept 09, 2008 16:48

Veel üks illustreeriv pilt:

Pilt
Nüüd siis regullerimine:
Vaja on veel teha selline fiksaator, millega nukkvõll vaakumpumba poolsest otsast fikseerida.

Siin pilt kettide asetusest ja pingutussuundadest.

Pilt
Regullerimiseks tuleb teha järgmist:
1. Eemalda ülemine ja alumine ketipinguti.
2.
Pilt
Hoides nukvõllist lehtvõtmega kinni, keera lahti noolega näidatud polt. (See soovitavalt asendada uuega.) See polt peab jääma kergelt vastu, et hammakas ära ei kukuks, samas lastes hammasrattal ringi käia. fikseeri nukkvõll nagu siin pildil

Pilt
3. Edasi ma tegin nii:pumba fiksaator paika ja keerasin natuke lahti pumba hammasratast hoidvad 4 väikest polti. Mitte välja, lihtsalt lõdvaks. Kui need lahti, siis keerasin väntvõlli õigesse asendisse ja kruvisin uuesti need 4 polti kinni.

6. Nüüd peaks olema kõik fiksaatorid paigas. Kasutades sellist tehnikat nagu järgneval pildil tuleb tõmmata kett pingule ja pingutada ka see polt:

Pilt

7. Nüüd stopperid välja, pane tagasi rihmapingutid ja prooviks aja mootorit ringi 2 tiiru ja proovi, kas ikka kõik stopperid lähevad uuesti oma kohale. Kui lähevad, siis võib kokku panna, kui ei, siis jätka punktist nr. 1 ;)
viper85
Postitusi: 106
Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
Asukoht: Viljandi
Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S

#5

K Aug 31, 2016 17:32

Mul täiesti olemas tööriistakomplekt selle töö tegemiseks. Lisaks veel pihusti eemaldamise tõmmits. Ei ole vaja hakata midagi leiutama, lihtsalt võib minult need välja rentida.
Vasta