Kuna minu auto teemas tekkis huvilisi, siis kirjutan siia, kuidas mootoris süütenurka ja nukkvõlli täpsust kontrollida ja vajadusel sättida.
Kõigepealt kontrollimine:
Selleks on vaja sellist tööriista:
Selleks on vaja autol mootor alt toestada ja siis eemaldada õhufilter ja filtri korpus ning sealt ka mootoripadi koos kronsteiniga. Seda selleks, et pääseda ligi sellele väiksele kaanele, mis asub mootori otsas, pumba kohal. See kaas tuleb eemaldada. Siin pildil on see juba tehtud:
Veel tuleb eemaldada klapikambrikaas ja vaakumpump.
Edasi tegin mina nii. Nagu eelneval pildil on näha, tuleb see pulk kontrolliks pista sinna auku, et fikseerida asend. Ta läheb sinna ainult siis, kui mootori 1. kolb on ülemises surnud seisus. Ma ajasin mootorit vaikselt ringi ringi väntvõlli otsast (kindlasti õiget pidi!) kuni pulk õigesse auku läks. surnud seisu leidmise jaoks on ka väntvõlli otsas oleva rihmaratta küljes sälk ja mootori ploki küljes teravik. Igal juhul, kui see pulk on õiges kohas, siis peaks olema esiteks nukkvõlli vaakumpumba poolses otsas olev sisselõige täpselt paralleelne plokikaanega ja väntvõll täpselt nii, et 1. kolb on ülemises surnud seisus.
Selle kontrolliks on vajalik selline pulk:
See läheb sisse väntvõlli positsiooni anduri august ja fikseerib väntvõlli. Tegelikult kontrolliks pole väga suurt vahet, et kas enne panna pumba juures asuv fiksaator või väntvõlli oma, aga nad peaks saaba panna korraga.
Kui mõlemad lähevad korraga ilusti sisse ja nukkvõll on ka õige, siis pole vaja regulleerida, aga kui nendest kolmest asjast üks ei ole õige, siis on midagi valesti.
Kui keegi mu jutust aru sai ja ikka on tahtmine teha, siis ma võin ka regulleerimise osa juurde kirjutada. ;)
EDIT: hea jutu jaoks pole ruumist kahju. Panin pildid ka saabneti serverisse. Kirjuta muu jutt ka, saab ühe asjaliku tarkusetera juurde.
Cyber
2,2 TiD süütenurga kontroll ja sättimine.
Võhiku jaoks suht keeruline aga kui käivitumine veel kehvemaks läheb, eks siis tuleb kuidagi sellest aru saada ja vastavad tööriistad lasta teha.
Teine võimalus muidugi on see, et võtta kast õlut ja rahakott kaasa ja külastada oma 9-5 -ga Saab 9-3.-e
Teine võimalus muidugi on see, et võtta kast õlut ja rahakott kaasa ja külastada oma 9-5 -ga Saab 9-3.-e
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
Oleks abiks küll, kui sa reguleerimise osa samuti veidi lahti seletaksid, inglise keelsest manualist on suhteliselt painav läbi närida. Muidu on see teema ju seal Haynes's täitsa olemas. Esialgu virtuaalsed õlled tänuks!:)
Veel üks illustreeriv pilt:
Nüüd siis regullerimine:
Vaja on veel teha selline fiksaator, millega nukkvõll vaakumpumba poolsest otsast fikseerida.
Siin pilt kettide asetusest ja pingutussuundadest.
Regullerimiseks tuleb teha järgmist:
1. Eemalda ülemine ja alumine ketipinguti.
2.
Hoides nukvõllist lehtvõtmega kinni, keera lahti noolega näidatud polt. (See soovitavalt asendada uuega.) See polt peab jääma kergelt vastu, et hammakas ära ei kukuks, samas lastes hammasrattal ringi käia. fikseeri nukkvõll nagu siin pildil
3. Edasi ma tegin nii:pumba fiksaator paika ja keerasin natuke lahti pumba hammasratast hoidvad 4 väikest polti. Mitte välja, lihtsalt lõdvaks. Kui need lahti, siis keerasin väntvõlli õigesse asendisse ja kruvisin uuesti need 4 polti kinni.
6. Nüüd peaks olema kõik fiksaatorid paigas. Kasutades sellist tehnikat nagu järgneval pildil tuleb tõmmata kett pingule ja pingutada ka see polt:
7. Nüüd stopperid välja, pane tagasi rihmapingutid ja prooviks aja mootorit ringi 2 tiiru ja proovi, kas ikka kõik stopperid lähevad uuesti oma kohale. Kui lähevad, siis võib kokku panna, kui ei, siis jätka punktist nr. 1 ;)
Nüüd siis regullerimine:
Vaja on veel teha selline fiksaator, millega nukkvõll vaakumpumba poolsest otsast fikseerida.
Siin pilt kettide asetusest ja pingutussuundadest.
Regullerimiseks tuleb teha järgmist:
1. Eemalda ülemine ja alumine ketipinguti.
2.
Hoides nukvõllist lehtvõtmega kinni, keera lahti noolega näidatud polt. (See soovitavalt asendada uuega.) See polt peab jääma kergelt vastu, et hammakas ära ei kukuks, samas lastes hammasrattal ringi käia. fikseeri nukkvõll nagu siin pildil
3. Edasi ma tegin nii:pumba fiksaator paika ja keerasin natuke lahti pumba hammasratast hoidvad 4 väikest polti. Mitte välja, lihtsalt lõdvaks. Kui need lahti, siis keerasin väntvõlli õigesse asendisse ja kruvisin uuesti need 4 polti kinni.
6. Nüüd peaks olema kõik fiksaatorid paigas. Kasutades sellist tehnikat nagu järgneval pildil tuleb tõmmata kett pingule ja pingutada ka see polt:
7. Nüüd stopperid välja, pane tagasi rihmapingutid ja prooviks aja mootorit ringi 2 tiiru ja proovi, kas ikka kõik stopperid lähevad uuesti oma kohale. Kui lähevad, siis võib kokku panna, kui ei, siis jätka punktist nr. 1 ;)
-
- Postitusi: 106
- Liitunud: T Nov 05, 2013 21:01
- Asukoht: Viljandi
- Auto: 9-3OG, MB S213, BMW E39 Touring, Porsche 944S
Mul täiesti olemas tööriistakomplekt selle töö tegemiseks. Lisaks veel pihusti eemaldamise tõmmits. Ei ole vaja hakata midagi leiutama, lihtsalt võib minult need välja rentida.