9-3 1,9 TiD dpf (?) tossab tihti
Tere,
Mure siis järgmine. Aegajalt hakkab linnas sõites (kus ma peamiselt ka sõidan) ja valgusfoori taga seisma jäädes mootorist sinist suitsu tulema (esimestest rattakoobastest siis peamiselt). Masinal on automaatkäigukast (ma ei tea, kas see on oluline detail sealjuures) ja selle tossamahakkamise tunnen kõigepealt ära selle järgi, et hoogu nulli pidurdades ja kergelt pidurit hoides hakkab auto edasi kakkuma. Seejärel imeb ventilatsioon selle põlemise kärsahaisu kõik salongi ning juba varsti seisan ma ummikus või valgusfoori taga paks tossupilv rattakoobastest välja tulemas. VMist öeldi, et see ongi normaalne diisli tahmapõletus DPFis ja et ma võiks autot vahepeal kõrgetel pööretel kuskil "tuulutamas" käia. Ma ei kujuta ette, kui kaua ja mis pööretel siis sõitma peaks.
Lisaks tossab mul auto peaaegu iga nädal korra või nii. Kas see on normaalne? Raske uskuda, et meie kütus nii halb on või et ma võrreldes muu maailmaga ekstreemselt madalatel pööretel ja tihti ummikus sõidan, et tahma sinna filtrisse teistest rohkem tekib. Või on see mingi sage probleem?
Ette tänades,
Mure siis järgmine. Aegajalt hakkab linnas sõites (kus ma peamiselt ka sõidan) ja valgusfoori taga seisma jäädes mootorist sinist suitsu tulema (esimestest rattakoobastest siis peamiselt). Masinal on automaatkäigukast (ma ei tea, kas see on oluline detail sealjuures) ja selle tossamahakkamise tunnen kõigepealt ära selle järgi, et hoogu nulli pidurdades ja kergelt pidurit hoides hakkab auto edasi kakkuma. Seejärel imeb ventilatsioon selle põlemise kärsahaisu kõik salongi ning juba varsti seisan ma ummikus või valgusfoori taga paks tossupilv rattakoobastest välja tulemas. VMist öeldi, et see ongi normaalne diisli tahmapõletus DPFis ja et ma võiks autot vahepeal kõrgetel pööretel kuskil "tuulutamas" käia. Ma ei kujuta ette, kui kaua ja mis pööretel siis sõitma peaks.
Lisaks tossab mul auto peaaegu iga nädal korra või nii. Kas see on normaalne? Raske uskuda, et meie kütus nii halb on või et ma võrreldes muu maailmaga ekstreemselt madalatel pööretel ja tihti ummikus sõidan, et tahma sinna filtrisse teistest rohkem tekib. Või on see mingi sage probleem?
Ette tänades,
Mul kasutatuna soetatud masin. User's manualist ei leidnud üldse vastavat lõiku või teemat. Algne manual oli keeles, mida ma ei mõista ja VMist küsisin, nad leidsid mingi vana manuali, mille mulle andsid. Võimalik, et oli vale aastakäigu masina manual (mul auto 2005). Kas seda manuali on võimalik kuskilt saada? Soovitavalt elektrooniliselt.
Algselt postitas: saabur
Tere,
Mure siis järgmine. Aegajalt hakkab linnas sõites (kus ma peamiselt ka sõidan) ja valgusfoori taga seisma jäädes mootorist sinist suitsu tulema (esimestest rattakoobastest siis peamiselt). Masinal on automaatkäigukast (ma ei tea, kas see on oluline detail sealjuures) ja selle tossamahakkamise tunnen kõigepealt ära selle järgi, et hoogu nulli pidurdades ja kergelt pidurit hoides hakkab auto edasi kakkuma. Seejärel imeb ventilatsioon selle põlemise kärsahaisu kõik salongi ning juba varsti seisan ma ummikus või valgusfoori taga paks tossupilv rattakoobastest välja tulemas. VMist öeldi, et see ongi normaalne diisli tahmapõletus DPFis ja et ma võiks autot vahepeal kõrgetel pööretel kuskil "tuulutamas" käia. Ma ei kujuta ette, kui kaua ja mis pööretel siis sõitma peaks.
Lisaks tossab mul auto peaaegu iga nädal korra või nii. Kas see on normaalne? Raske uskuda, et meie kütus nii halb on või et ma võrreldes muu maailmaga ekstreemselt madalatel pööretel ja tihti ummikus sõidan, et tahma sinna filtrisse teistest rohkem tekib. Või on see mingi sage probleem?
Ette tänades,
võimalik, et tuulutus vajab korrastust,,ummistused jne,kehv kütus, lisaks kütuse ebatäielik põlemine, võimalik õhuleke jne jne
VM rääkis kõik õigesti - DPF (diesel particle filter - diisli tahmaosakeste filter) kogub endasse mootorist eralduva tahma. Kui nüüd see filter täis saab siis hakatakse silindritesse lisakütust pihustama selleks et väljalaske gaaside temperatuuri tõsta nii palju, et DPF temperatuur tõuseks u 600 kraadini. Sellise temp juures põleb filtrisse ladestunud tahm keskkonnale kahju tegemata ära (teooria on selline :)). DPF täitumise kiirus sõltub käivituste, külmkäivituste, tühikäigul tiksumise, kiirenduste ja üldse mootori töötamise ajast. Kõige jubedamad DPF elueale ongi 5-10km linnasõidud, sest sellise sõiduga saab filter suht kiiresti täis aga kuna sõidud on lühikesed siis ei suuda mootor DPF-i ära tühjendada. Tühjendamise (tossamise) protsessi alustamisek peab mootori jahutusvedeliku temp olema üle 80 kraadi ja mootori pöörded üle 2000. Kui näiteks termostaat ei tööta ja mootori temp jääb alla 80 siis tühjendamist ei alustata, DPF-i koguneb järjest rohkem tahma ja lõpuks ta ummistub täielikult. Sel juhul aitab vaid uus filter, mille hind hakkab vast 10k eegust.
Mida siis teha, et filtrit enneaegselt vahetama ei peaks - linnasõidu autoks ostke bensiini mootoriga auto :). OK kui see ei sobi siis tehke iga nädalalõpus üks 50-80 km maanteesõit linnast välja. Juhul kui linnas hakkab auto tossama siis kui võimalik sõitke jälle linnast välja ja ärge laske mootori pöördeid alla 2500. Sel hetkel piisab juba 20 km-st. Kui linnast välja ei saa siis samuti püüdke mootori pöördeid sõitmisel üle 2500 hoida. Sama võib teha ka foori taga oodates - on muidugi veider aga autole hea :)
Mida siis teha, et filtrit enneaegselt vahetama ei peaks - linnasõidu autoks ostke bensiini mootoriga auto :). OK kui see ei sobi siis tehke iga nädalalõpus üks 50-80 km maanteesõit linnast välja. Juhul kui linnas hakkab auto tossama siis kui võimalik sõitke jälle linnast välja ja ärge laske mootori pöördeid alla 2500. Sel hetkel piisab juba 20 km-st. Kui linnast välja ei saa siis samuti püüdke mootori pöördeid sõitmisel üle 2500 hoida. Sama võib teha ka foori taga oodates - on muidugi veider aga autole hea :)
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Saabil siis tahmapõleti nii öelda "odav", juhul kui selle hinnaga 10k eek ei eksitud. Hjuundail maksis minu teada tahmapõleti 108 000 eeki, seda kuulsin siis kui Sillerisse tulid uued hyundaid. Töömehed siis auto all uudistasid, et wtf:mad:
Tahmafiltrit saab ka Tech2 abil puhastada. Selline funktsioon on täiesti olemas. Kohapeal ca 5min ja 3000rpm(targemad täpsustavad).
Kui ei teaks, et lubatud ja soovitatav on siis oma autole ei julgeks elades sellist "põrgupiina" teha:wall::wall:
Kui ei teaks, et lubatud ja soovitatav on siis oma autole ei julgeks elades sellist "põrgupiina" teha:wall::wall:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Saabil siis tahmapõleti nii öelda "odav", juhul kui selle hinnaga 10k eek ei eksitud. Hjuundail maksis minu teada tahmapõleti 108 000 eeki, seda kuulsin siis kui Sillerisse tulid uued hyundaid. Töömehed siis auto all uudistasid, et wtf:mad:
Kogu see Kat`i majandus maksab saabil 19+8 kiloeeku.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
kui ei usu eks katseta ise järgi siis. sõida 2000 km ainult linnas (mitte üle 55km/h), lase palju kohapeal tiksuda, tee palju külmkäivitusi. siis peale 2000 km võtad mootori õlivarda välja ja oh imet ongi õli 1-2 cm üle max piiri.
aga kas teadjam inimene seletas kuidas mootori õlitase suureneb?
aga kas teadjam inimene seletas kuidas mootori õlitase suureneb?
to:jupid
miks sa peksad teemas välja-mis see linnasõit ja külmkäivitused tech2 puutuvad?!
küsimus ja vastuväide puudutas asjaolu,et kas õli peab vahetama või ei.ja hetkel tekkinud kaks täiesti erinevat vastuväidet ja tundub,et hetkel kommivad siin inimesed (nagu ka mina ise) kes üldiselt asjast ise ei taipa midagi ja on ainult kuulnud.
ka mina olen saanud kaks erinevat versiooni ja kumbagi pidi on tehtud ja kuna olen mures oma auto pärast siis tahakski saada spetsialistidelt kommentaari mitte kommijatelt.
NB!kui kellelgi on teadmised siis võiks selle ka siin avaldada ja lahtiseletada.
Tänud:)
miks sa peksad teemas välja-mis see linnasõit ja külmkäivitused tech2 puutuvad?!
küsimus ja vastuväide puudutas asjaolu,et kas õli peab vahetama või ei.ja hetkel tekkinud kaks täiesti erinevat vastuväidet ja tundub,et hetkel kommivad siin inimesed (nagu ka mina ise) kes üldiselt asjast ise ei taipa midagi ja on ainult kuulnud.
ka mina olen saanud kaks erinevat versiooni ja kumbagi pidi on tehtud ja kuna olen mures oma auto pärast siis tahakski saada spetsialistidelt kommentaari mitte kommijatelt.
NB!kui kellelgi on teadmised siis võiks selle ka siin avaldada ja lahtiseletada.
Tänud:)
Algselt postitas: Trionic
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Saabil siis tahmapõleti nii öelda "odav", juhul kui selle hinnaga 10k eek ei eksitud. Hjuundail maksis minu teada tahmapõleti 108 000 eeki, seda kuulsin siis kui Sillerisse tulid uued hyundaid. Töömehed siis auto all uudistasid, et wtf:mad:
Kogu see Kat`i majandus maksab saabil 19+8 kiloeeku.
OT: Eks see ole suurelt jaolt "uute mudelite kallidus". Kui juba rohkem mudel turul olnud, siis muutuvad ka jupid odavamaks.
Nt uus TTiD, mis MY08 tuli 9-3'le - selle turbo maksis 62K alguses.
terv, teager
Algselt postitas: jupid
kui ei usu eks katseta ise järgi siis. sõida 2000 km ainult linnas (mitte üle 55km/h), lase palju kohapeal tiksuda, tee palju külmkäivitusi. siis peale 2000 km võtad mootori õlivarda välja ja oh imet ongi õli 1-2 cm üle max piiri.
aga kas teadjam inimene seletas kuidas mootori õlitase suureneb?
See jutt ei pea vett. Sama asi juhtub ka suvalisel nii bensiini-,kui diiselmootoril,kui viimane on teatud piirini kulunud.Eriti muidugi diislil,tänu kordades suuremale surveastmele.
Ja sama,mida sa teed kübemefiltrit "lahti põletades" 3500.rpm. juures Tech`ga,toimub mootoris ka siis,kui seda sihipäraselt kasutad(tänu millele ei tulekski puhastustoimingut kasutada).
Kütust sattub alati õli hulka.Selle kogus sõltub suurel määral mootori kolvigrupi ja klapiajami "tihedusest". Kui mootor ei suuda etteantud kütust lõpuni põletada,ja kui kolvigrupp ka "hõre" on,saadki õlitaseme tõusu.(marginaalsed kütusekogused auravad õlist välja ja nende kahjuliku toime vastu õlitussüsteemis on õlides ka vastavad lisandid).
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- SaabiJumal
- Postitusi: 490
- Liitunud: R Sept 17, 2004 17:00
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 92 1954, Saab 9-5 2005, Transit
näedsa, niikaua kui ma mõtlesin, mida kirjutada, mida mitte, tegi isand Trionic algust.
mina olen arvamusel, et kõik on suhteline. ma tean, et tehas soovitab õli vahetada pärast manuaalset tahmafiltri puhastust, aga ma tean ka, mis selle taga on.
tegelikult on lugu selline, et põletuse käigus pritsitakse kütus silindrisse väljalaske takti sel hetkel kui avaneb väljalaske klapp ja kolb hakkab üles tõusma. seega mingit survet ja põlemist silindris ei toimu. oluliselt rohkem kütust satub õli sisse mootori tavalise töö käigus.
sellistel tingimustel nagu jupid kirjeldas ei hakka põletusprotsess üldse töölegi. millest siis õlitaseme tõus?
täitsa nõus väitega, et diisel ei sobi linnaautoks. seda lihtsalt PEAB aegajalt peenestama.
ja nüüd siis "kohustuslikust" õlivahetusest:
kunagi ammustel aegadel olin ma jälle Saabide sünnitusmajas käimas ja ühel õhtul kõrtsus istudes tekkis meil elav arutelu just selle mootori teemal, muuhulgas ka tahmafiltrist jne. üks meie võõrustajatest ( keda ka isand Trionic teab) on seda tüüpi mees, et kui mõistlikku juttu hakkab ajama, siis paneb oma Saabi logoga lipsu tasku peitu.
iva on selles, et enamus soovituslikke/kohustuslikke õlivahetusi pärast mõningaid protseduure ( v.a. turbo vahetus) on puhtalt seotud soovist vähegi maandada neid riske, mis on tekkinud tänu pikenenud hooldevälpadele, mis on ju hea müügiargument. iga vähegi autodest jagav inimene saab ju aru, et 30000km on tegelikult liig ( eriti veel diislite puhul). eks neid jutte oli veelgi...
õhtul kui hakati koju minema, pani ta oma lipsu ilusti kaela tagasi.
lisaks veel, et see mees on siinse guru vaimne ristiisa, kes on aastaid pühendunud põlemiskambris toimuvate protsesside uurimisele ja tänu kellele on enamusel Saabiomanikel olnud õnn nautida teatud nimetusega püha kolmainsust:notworthy:
mina olen arvamusel, et kõik on suhteline. ma tean, et tehas soovitab õli vahetada pärast manuaalset tahmafiltri puhastust, aga ma tean ka, mis selle taga on.
tegelikult on lugu selline, et põletuse käigus pritsitakse kütus silindrisse väljalaske takti sel hetkel kui avaneb väljalaske klapp ja kolb hakkab üles tõusma. seega mingit survet ja põlemist silindris ei toimu. oluliselt rohkem kütust satub õli sisse mootori tavalise töö käigus.
sellistel tingimustel nagu jupid kirjeldas ei hakka põletusprotsess üldse töölegi. millest siis õlitaseme tõus?
täitsa nõus väitega, et diisel ei sobi linnaautoks. seda lihtsalt PEAB aegajalt peenestama.
ja nüüd siis "kohustuslikust" õlivahetusest:
kunagi ammustel aegadel olin ma jälle Saabide sünnitusmajas käimas ja ühel õhtul kõrtsus istudes tekkis meil elav arutelu just selle mootori teemal, muuhulgas ka tahmafiltrist jne. üks meie võõrustajatest ( keda ka isand Trionic teab) on seda tüüpi mees, et kui mõistlikku juttu hakkab ajama, siis paneb oma Saabi logoga lipsu tasku peitu.
iva on selles, et enamus soovituslikke/kohustuslikke õlivahetusi pärast mõningaid protseduure ( v.a. turbo vahetus) on puhtalt seotud soovist vähegi maandada neid riske, mis on tekkinud tänu pikenenud hooldevälpadele, mis on ju hea müügiargument. iga vähegi autodest jagav inimene saab ju aru, et 30000km on tegelikult liig ( eriti veel diislite puhul). eks neid jutte oli veelgi...
õhtul kui hakati koju minema, pani ta oma lipsu ilusti kaela tagasi.
lisaks veel, et see mees on siinse guru vaimne ristiisa, kes on aastaid pühendunud põlemiskambris toimuvate protsesside uurimisele ja tänu kellele on enamusel Saabiomanikel olnud õnn nautida teatud nimetusega püha kolmainsust:notworthy:
linnasõidu tingimustel hakkab DPF-i põletusprotsess tööle aga tänu fooride taga ootamistele (st tühikäigul tiksumisel) või liialt lühikeste distantside läbimisele (mootor suretatakse enne protsesso normaalset lõppemist) ei viida seda protsessi lõpule.
kui siin ei usuta et õli tase katkenud põletusprotsesside tõttu tõuseb, siis pole midagi teha. Nii see on. Ja loomulikult kulunud kolvigrupp aitab sellele kaasa.
mingu keegi ja katsetagu vaid linnasõiduga ja distantsid mitte üle 10 km.
kui siin ei usuta et õli tase katkenud põletusprotsesside tõttu tõuseb, siis pole midagi teha. Nii see on. Ja loomulikult kulunud kolvigrupp aitab sellele kaasa.
mingu keegi ja katsetagu vaid linnasõiduga ja distantsid mitte üle 10 km.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
ot:
mul pole kyll 1,9 d vaid vana 2,2 d, on siiski mingeid nn. kahtlasi symptoome selle õlitaseme vaatamisega.
siiani sõitnud mingi 6000 km ja siiani ei tea, kuidas ja millal õlitaset vaadata. igaljuhul varasemast ma midagi sellist ei ole kogenud.
paar korda olen varda välja võtnud ja mitte midagi ei näita varda peal...kohe teisel korral ok. siis paar korda märkand, et nagu oleks õli vähe, siis taas nagu alguses sisse pandud.
korra läksin haneks ja vaatasin, et õli min ja panin 0.5 l juurde. nyyd paar korda vaatand ja õli ylenormi 7 mm.
krt, ma ei saa aru, mis toimub :fight:
tegelt on mootor täiesti õlitihe ja kuskile välja ei tilgu ja ei tossa ka grammigi. ise kahtlustan, et see varda kyljes olev kollane mõõteots on mingist kahtlasest materjalist, mis vahepeal mingitel x-tingimustel ei võta õli kylge, ehk hylgab seda... yhesõnaga pseudomure aga nii ta on
mul pole kyll 1,9 d vaid vana 2,2 d, on siiski mingeid nn. kahtlasi symptoome selle õlitaseme vaatamisega.
siiani sõitnud mingi 6000 km ja siiani ei tea, kuidas ja millal õlitaset vaadata. igaljuhul varasemast ma midagi sellist ei ole kogenud.
paar korda olen varda välja võtnud ja mitte midagi ei näita varda peal...kohe teisel korral ok. siis paar korda märkand, et nagu oleks õli vähe, siis taas nagu alguses sisse pandud.
korra läksin haneks ja vaatasin, et õli min ja panin 0.5 l juurde. nyyd paar korda vaatand ja õli ylenormi 7 mm.
krt, ma ei saa aru, mis toimub :fight:
tegelt on mootor täiesti õlitihe ja kuskile välja ei tilgu ja ei tossa ka grammigi. ise kahtlustan, et see varda kyljes olev kollane mõõteots on mingist kahtlasest materjalist, mis vahepeal mingitel x-tingimustel ei võta õli kylge, ehk hylgab seda... yhesõnaga pseudomure aga nii ta on
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: t8
saa aru, pole mingit vahet kas protsess viiakse lõpule või mitte. lisakütus surutakse väljalaske takti ajal silindrist välja igal juhul ja tagasi ta sinna enam ei tule
vahe on selles - kas 2000 km peale tehakse põletust 4 korda (normaalne on jämedalt iga 500km tagant) või 10-15 korda või isegi rohkem kordi sõltuvalt sõidustiilist. iga põletuse korraga satub X kogus diislit mootori õli sisse. kui põletust ühe korraga korralikult lõpile ei viida siis auto üritab suht lühikese aja möödudes kohe uuesti alustada ja sedasi niikaua kuni põletus võiduka lõpuni viidud on. kui selle võiduka lõpuni kulub 20 üritust siis sellle tulemusel on mootori õlisse juba 20 * X kogus diislit. Onju nii.