Keerame 2,2 diislile vinti juurde?
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Kuna midagi targemat ei oska oma diisliga enam teha siis kevade saabudes on plaan natuke vinti juurde keerata. Kõik head plaanid on teretulnud, samuti tehnilise poole pakkumised.
Paar asja mida olen silmanud:
http://dieseltuning.uk.com/saab.html
http://www.abbottracing.com/2003/tuning/9-3/engine/9-3_tid.htm
http://www.chipexpress.com/products/cars/saab/9-3/2.2-se-tid/diesel-chip-tuning-box.html
E: Hetkel pole veel mingit ideed millest peale hakata.
EE: Kui selle teema algatasin olin veel diisel Saabi omanik. Kunagine teema siin: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3718
Paar asja mida olen silmanud:
http://dieseltuning.uk.com/saab.html
http://www.abbottracing.com/2003/tuning/9-3/engine/9-3_tid.htm
http://www.chipexpress.com/products/cars/saab/9-3/2.2-se-tid/diesel-chip-tuning-box.html
E: Hetkel pole veel mingit ideed millest peale hakata.
EE: Kui selle teema algatasin olin veel diisel Saabi omanik. Kunagine teema siin: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3718
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Selline PSI vigur ka: http://www.topparts.ee/index.php/turbodiisli_tuuning
Kõige rohkem pakutakse siin: http://www.tuningbox.com/ANG/marka.php
Kõige rohkem pakutakse siin: http://www.tuningbox.com/ANG/marka.php
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kuna ma tunnen ka huvi asja vastu aga benaka vend olen (ärge näkku lööge), siis kuidas uutel diislitel toitesüsteem lahendatud on? Kas on ka mingeid õhulugejaid ja MAP-e jne. Vanadel ma tean polnud mitte midagi.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ecuproject foorum ei paku abi? http://ecuproject.com/ Mul hea meel diisli tuunijate üle, siit võib kindlasti midagi head tulla :thumb:
EDIT: Polnud seal midagi.
Ok, ma siin veidi ringi kolanud ja teen põhitõdesi selgeks.
Suits tähendab korstnast välja läinud kütust, suurenenud turbo Lagi, vähenenud võimsust, kõrget EGT-d ja kütuse/raha raiskamist.
Väike lõik Garrett-i lehelt http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/diesel_tech.html
Kas eestis dyno omanikud diisli aju suudaks reguleerida? Sel juhul poleks eriline probleem jõudu juurde saada.
EDIT: Polnud seal midagi.
Ok, ma siin veidi ringi kolanud ja teen põhitõdesi selgeks.
Suits tähendab korstnast välja läinud kütust, suurenenud turbo Lagi, vähenenud võimsust, kõrget EGT-d ja kütuse/raha raiskamist.
Väike lõik Garrett-i lehelt http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/diesel_tech.html
Kas eestis dyno omanikud diisli aju suudaks reguleerida? Sel juhul poleks eriline probleem jõudu juurde saada.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Ma olen küll väga roheline, kuid vanematel masinatel keerati ikka pumbast kütet juurde. Lont oli taga kuid paremaks läks. Samas ka EGR tõmbab võhma vähemaks, sest samal ajal kui võiks puhast õhku tarbida satub mootorisse hoopis heitgaas.
Hetkel on varjant paigaldada sport õhufilter, et hingamine paraneks ja siis tunigbox vahele visata. Eelnevalt veel pumba peenhäälestus läbida, kui sarnast teenust Maarjamaa pinnal pakutakse.
Hetkel on varjant paigaldada sport õhufilter, et hingamine paraneks ja siis tunigbox vahele visata. Eelnevalt veel pumba peenhäälestus läbida, kui sarnast teenust Maarjamaa pinnal pakutakse.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Must lont näitab ikka rohke kütuse tarbimist..;) Päris põnev suitsukate oli mingil miilisõidul, kui üks vend (hetkel nime ei mäleta, tqhq foorumis tegeleb) oma RAM-ile vms asjale hääled sisse tõmbas ja selle pea 200 miili peale ära tegi..:D
Ma millegipärast arvan, et sa peaksid võtma nii mõnegi õhtu omale ja internetis erinevaid diisliupitajate saite piiluma ja omale põhitõed selgeks tegema. Põhimõte on tegelikult sama bensukaga - rohkem kütet, rohkem pauerit..:) igasugune vabama hingamise teema on sama mõlema mootoritüübi puhul.
Ma millegipärast arvan, et sa peaksid võtma nii mõnegi õhtu omale ja internetis erinevaid diisliupitajate saite piiluma ja omale põhitõed selgeks tegema. Põhimõte on tegelikult sama bensukaga - rohkem kütet, rohkem pauerit..:) igasugune vabama hingamise teema on sama mõlema mootoritüübi puhul.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Must lont näitab üleliigse kütuse väljumist summutist. S9K @ kolanud igalpool foorumites :facts:. See jällegi tähendab, et ropult antakse kütet peale. Cumminsi fänne on palju. Üks parimaid lehti http://www.competitiondiesel.com/forums/index.php Kui diislimeestel ikka tõsine huvi taga on, mõtlen rohkemat kui boxi tuuning siis ma hüppaks hea meelega kampa. Boxindus on muidugi alustuseks kõige lihtsam.
Black Smoke: http://www.cumminsforum.com/forum/general-diesel-discussion/121722-black-diesel-smoke.html
Üks vana ütles oma Dodge tuunimise kohta nii:
1. Add fuel until EGT's are to high.
2. Add air until EGT's drop to acceptable area.
3. Repeat steps 1 and 2 until broke
See 3.astmeline reegel on ju väga hea. Diislit hulga lihtsam tuunida kui bensakat. Turbo Flow on ju ka teada. Kõik saab välja arvutada. Milline turbo just Sulle sobiks.
Air Fuel Ratio kohta saab siit tiba infot: http://www.competitiondiesel.com/forums/showthread.php?t=43424&highlight=air+fuel+ratio
Mõnus on neid suitsevaid jurakaid näha. Tohutu jõud taga.
Black Smoke: http://www.cumminsforum.com/forum/general-diesel-discussion/121722-black-diesel-smoke.html
Üks vana ütles oma Dodge tuunimise kohta nii:
1. Add fuel until EGT's are to high.
2. Add air until EGT's drop to acceptable area.
3. Repeat steps 1 and 2 until broke
See 3.astmeline reegel on ju väga hea. Diislit hulga lihtsam tuunida kui bensakat. Turbo Flow on ju ka teada. Kõik saab välja arvutada. Milline turbo just Sulle sobiks.
Air Fuel Ratio kohta saab siit tiba infot: http://www.competitiondiesel.com/forums/showthread.php?t=43424&highlight=air+fuel+ratio
Mõnus on neid suitsevaid jurakaid näha. Tohutu jõud taga.
Mäletan, kuidas sai ühe 2,5 TD Ford Scorpioga katsetatud. Seal sai manuaalselt kütuse pealeandmist reguleerida. Kiirendades oli must lont väljas, aga edasi astus ka hästi. Kütusekulule see muidugi hästi ei mõjunud :)
Tihti leian ennast mõtlemast, et kuidas teha sellest 2,2 diislist TTiD ... Lihtne see pole, aga võimatu ka mitte. Lisaks nokitseks plokikaane kallal ja timmiks pihusteid/süüdet.
Head lingid SAABNINETHOUSAND, peab teooriat uurima palju..
Tihti leian ennast mõtlemast, et kuidas teha sellest 2,2 diislist TTiD ... Lihtne see pole, aga võimatu ka mitte. Lisaks nokitseks plokikaane kallal ja timmiks pihusteid/süüdet.
Head lingid SAABNINETHOUSAND, peab teooriat uurima palju..
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Garretti lehel oli ka pisut twin turbot mainitud. Saabil kasutusel kaks Bypass klappi. Need siis avanevad/sulguvad kui aeg suurem turbo järgi lükata. Tehase süsteemil on kindlasti arvuti juhtimisega need klapid. Ise tehes saaks need klapid panna liikuma vaakumi/rõhuga.
Hakkasin mõtlema, et kuhu sa need kaks turbot kapoti all paned :freak: Jube hästi peab kõik olema paigutatud.
Saabi süsteem:
Alla 1500 RPM
http://stefanolazzarino.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/primi-quindici/large-2008-saab-9-3-aero-ttid-04.jpg
1500 - 3000 RPM
http://stefanolazzarino.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/primi-quindici/large-2008-saab-9-3-aero-ttid-05.jpg
Üle 3000 RPM
http://stefanolazzarino.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/primi-quindici/large-2008-saab-9-3-aero-ttid-06.jpg
Hakkasin mõtlema, et kuhu sa need kaks turbot kapoti all paned :freak: Jube hästi peab kõik olema paigutatud.
Saabi süsteem:
Alla 1500 RPM
http://stefanolazzarino.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/primi-quindici/large-2008-saab-9-3-aero-ttid-04.jpg
1500 - 3000 RPM
http://stefanolazzarino.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/primi-quindici/large-2008-saab-9-3-aero-ttid-05.jpg
Üle 3000 RPM
http://stefanolazzarino.com/wordpress/wp-content/uploads/2008/02/primi-quindici/large-2008-saab-9-3-aero-ttid-06.jpg
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Üks varasem analoogne teema: http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=4326&page=1#pid49436
krss on teemat lahanud juba pikalt.
krss on teemat lahanud juba pikalt.
Järgnev on vaba mõttekäik, mis ei pretendeeri absoluutsele tõele: :)
Sellel autol on turbo juures ruumi maa ja ilm, sinna sobitaks hädapärast ka igale silindrile oma turbo. Selle bypassi ma mõtlesin jah, et kas vaakumiga või turborõhuga.
Pole veel täpselt uurinud, aga autol on süsteem, mis elektrooniliselt lülitab eelsüüteküünlad välja 2500rpm juures. äkki saaks ka seda kuidagi ära kasutada.
Vaadates Krss-i pilte, siis turbotades saaks vist päris kiiresti mootorist jagu. :freak:
Samas kui valida mõistliku suurusega vurrid, siis peaks saama päris hea ühtlase tõmbe.
Sellel autol on turbo juures ruumi maa ja ilm, sinna sobitaks hädapärast ka igale silindrile oma turbo. Selle bypassi ma mõtlesin jah, et kas vaakumiga või turborõhuga.
Pole veel täpselt uurinud, aga autol on süsteem, mis elektrooniliselt lülitab eelsüüteküünlad välja 2500rpm juures. äkki saaks ka seda kuidagi ära kasutada.
Vaadates Krss-i pilte, siis turbotades saaks vist päris kiiresti mootorist jagu. :freak:
Samas kui valida mõistliku suurusega vurrid, siis peaks saama päris hea ühtlase tõmbe.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Keerame peale, lõhume ära ja siis ütleme, et tehas ei teinud piisava võimsusevaruga juppe... bingo
Ühesõnaga, teooria tuleb selgeks teha, mis asi midagi juurde annab ja kuhu see mõjuda võib. Hea toorik, ettevaatlik lähenemine, mitte kiirustamine... lugemine ja asja selgeks tegemine, siis võib ka kuhugi jõuda. Õhtuse trenni asendad lugemistundidega..;)
Ühesõnaga, teooria tuleb selgeks teha, mis asi midagi juurde annab ja kuhu see mõjuda võib. Hea toorik, ettevaatlik lähenemine, mitte kiirustamine... lugemine ja asja selgeks tegemine, siis võib ka kuhugi jõuda. Õhtuse trenni asendad lugemistundidega..;)
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Üks asi mis kindlalt peab madalal olema on EGT. Kui see tõuseb siis asjad sulavad ja seda kiiresti.
Disladel on compressor wheel-id väga väiksed. Piisaks kui saaks need juba suuremad panna, et tootlikkust tõsta. Kujutan ette, et tonnise aero Mitsu turboga hakkaks auto puhta perutama käes :P
Disladel on compressor wheel-id väga väiksed. Piisaks kui saaks need juba suuremad panna, et tootlikkust tõsta. Kujutan ette, et tonnise aero Mitsu turboga hakkaks auto puhta perutama käes :P
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 3183
- Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
- Asukoht: Tartu
- Auto: Mälestused
Natuke sai uuritud peenhäälestuse kohta ja sain sellise vastuse:
"Mingit erilist peenhäälestust sellele autole ei saa teha.Sellel autol on ajuga pump, mida omakorda juhitakse auto ajuga.Kompuutriga saab vaadata kas kõik asjad on korras ja natukene saab kütet reguleerida."
"Mingit erilist peenhäälestust sellele autole ei saa teha.Sellel autol on ajuga pump, mida omakorda juhitakse auto ajuga.Kompuutriga saab vaadata kas kõik asjad on korras ja natukene saab kütet reguleerida."
See suurema turbo panemine on kahe otsaga teema - miski bensuka turbo kindlasti ei sobi, kuna diiselmootor loobib juba kõiki oma kõhus paiknevaid pulki laiali kohas, kus bensuka turbo alles rõõmsalt vunki üles kütab...
Miski sobiva suure turbo (rekka-bussi-traktori) sobitamisel tekib probleem, kust saada piisavalt kütust turbosse..
Minusuguse poolkõva teoreetiku jaoks oleks lihtne lahendus oleks turbol veidikene survet tõsta (sinnamaani, kuhuni pihustid ja pump suudavad veel kütust segusse anda)..
Või lihtsam veel, osta laksune 9-5 ja 3.0tid mootor ja suru see 9-3le aiste vahele..
Miski sobiva suure turbo (rekka-bussi-traktori) sobitamisel tekib probleem, kust saada piisavalt kütust turbosse..
Minusuguse poolkõva teoreetiku jaoks oleks lihtne lahendus oleks turbol veidikene survet tõsta (sinnamaani, kuhuni pihustid ja pump suudavad veel kütust segusse anda)..
Või lihtsam veel, osta laksune 9-5 ja 3.0tid mootor ja suru see 9-3le aiste vahele..
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Diiselmootorite turbodel on kompressor tavaliselt väikse tiivikuga ja tootlikkus on väike. Bensiinimootoritel on kompressor suurem. Õhutootlikkus ka suurem. Diislile võib edukalt panna bensiinimootori turbo. Konkreetselt sisse surutavat õhuhulka kontrollid ikkagi wastegatega. Seega pole kompressori suurus "väga" oluline. Mul ju 6 liitrise diiselmootori turbo. Kompressor väike aga turbiin suur. Rõhk tuleb alles kõrgetel pööretel. Miks? Esiteks turbiin on niivõrd suur, et tahab palju heitgaase, et ringi hakata ajama. Teiseks see, et kompressor on väike, ta ei jõua nii kiiresti kogu sisselaske torustikku täis pumbata, et rõhk tekiks (torud, coolerid jne). Mida suurem kompressor seda kiiremini sisselaskesse rõhu tekitab. Ei tea mis mark ja mudel neil diislitel kasutusel on. Kui teaks andmeid leiaks ka turbiini ja kompressori induceri ja exduceri. Sealt saab juba flow teada ning teistega võrrelda. Pakun täiesti lampi praegu, et tonnise aero mitsu turbo oleks väga kõva kapoti all.
Kirjutasin vigge-le. Ehk oskavad soomlased meid edasi aidata. Neil see modifitseerimise tase tiba kõrgemal kui meil. Probleem ongi softiga, kui saaks seda reguleerida, siis ülejäänu oleks köki möki.
Kirjutasin vigge-le. Ehk oskavad soomlased meid edasi aidata. Neil see modifitseerimise tase tiba kõrgemal kui meil. Probleem ongi softiga, kui saaks seda reguleerida, siis ülejäänu oleks köki möki.
Vanemal diislil on garretti gt15s ja uuemal mingi modifikatsioon sellest. Peenhäälestuset saab nipalju kindlasti teha, et pihustitel avanemisrõhud võrdseks ja siis juba süüde täpselt paika. Tehaseseades pihustite rõhud varieeruvad, mis ka aastatega ilmselt võimendub. Tänu sellele on ka pihustamismoment igas silindris erinev.
E: Jah, softi muutmiseks oleks mingit kaablit/programmi vaja. Kirjade järgi peaks see minu antud lingis olev töötama, netist aga ei leidnud, et keegi oleks seda katsetanud.
E: Jah, softi muutmiseks oleks mingit kaablit/programmi vaja. Kirjade järgi peaks see minu antud lingis olev töötama, netist aga ei leidnud, et keegi oleks seda katsetanud.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Neid GT15 oli Garretti kodulehel kahte (kolme) sorti. Kaks esimest kuni 150 hj ja mingi imeliku flantsiga (kolmnurkne). Kolmas oli kuni 200 hj ja T25 flantsiga. Neil olid inducer ja exducer ikka maru väiksed In 32.9mm ning Ex 43.9mm. 200 hj mudelil In 37.2mm ning Ex 48.0mm. Siit on juba näha mis HJ tekitab. Ikkagi ma arvan, et esialgu oleks parimaks valikuks miskit GT22 või GT25. Neil tootlikkus ikka tunduvalt suurem.
Loodetavasti ei löö keegi targem näkku, sest ma olen tark omaenese tarkuses :P
Kaks saabi on isegi nimekirjas olemas. Ehk leiab internet midagi selle kasutamise kohta.
E: Ausalt öelda ei leidnud midagi, esialgu nagu ostma ei tõttaks. Tekitab pisut kahtlust. Pildid on muidugi ilusad.
Loodetavasti ei löö keegi targem näkku, sest ma olen tark omaenese tarkuses :P
Algselt postitas: saab9-3
E: Jah, softi muutmiseks oleks mingit kaablit/programmi vaja. Kirjade järgi peaks see minu antud lingis olev töötama, netist aga ei leidnud, et keegi oleks seda katsetanud.
Kaks saabi on isegi nimekirjas olemas. Ehk leiab internet midagi selle kasutamise kohta.
E: Ausalt öelda ei leidnud midagi, esialgu nagu ostma ei tõttaks. Tekitab pisut kahtlust. Pildid on muidugi ilusad.