Madalatel pööretel jõud puudub
Eile avastasin, et sõites madalatel pööretel jõudu pole(no kohe üldse ei ole), aga kui pöörded jõuavad 2400 kanti, lähevad nagu lõõrid lahti ja auto sööstab edasi. Auto ei lähe ka tühikäigul pöördesse nagu peaks. Ideid? Võib see mingi filtriprobleem olla? Õhufilter on vahetatud mõned kuud tagasi, kütusefilter on vist üle aasta kasutusel.
Võibolla MAF-proble (Mass AirFlow sensor), ehk see andur mis pesitseb kummitorus peale õhufiltrit, enne turbot. Toru küljest maha võtta, pihustada bräkleeniga ja uuesti toru külge panna. Võibolla mõjub. Check engine tuluke ei lähe alati põlema.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Filtri probleem välista kohe ära, sest kui mõni filter oleks umbes, siis koormuse ja kõrgete pöörete all ei tohiks sealt üldse midagi läbi tulla.
Ega kuskil SUURI lekkeid pole. Vaakumis sõites töötab halvasti aga vaakumist väljudes töötab hästi.
Kas turbo rõhu anduri all mõtlete MAP-i? Kuidas seda puhastatakse üldse?
Ega kuskil SUURI lekkeid pole. Vaakumis sõites töötab halvasti aga vaakumist väljudes töötab hästi.
Kas turbo rõhu anduri all mõtlete MAP-i? Kuidas seda puhastatakse üldse?
Tundub, et viga on leitud (solenoid klapp, asub aku kõrval). Aga küsimus siis selles, et mis ülesanne sellel klapil on , sest kui paned klapile juhtme külge, alla 2000 pööret jõudu pole. Võtad juhtme ära: mootorituli süttib ja jõud olemas.
Praegu juhtmest lahti ja sõidab hästi (peale mootoritule)
Praegu juhtmest lahti ja sõidab hästi (peale mootoritule)
Vaata, kas see on see klapp, mis juhib neid sisselaskekollektoris olevaid labasid. Ma kahtlustaks sellist asja, et kas see solenoidklapp ise või siis labasid liigutav vaakummembraan on katki, mistõttu kaob ära vaakum. Vaakumiga omakorda regulleeritakse turbo tööd. Ma ei tea, kas sellel autol on VGT turbo või wastegate-ga.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
huvitav oleks teada selle solenoidklapi takistust; et kuis seda kontrollida.
selliseid (sarnaseid) klappe seal kapoti all kokku 3.
selliseid (sarnaseid) klappe seal kapoti all kokku 3.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
võtsin selle jubina maha. mingi takistus on, samas 12 V peale lastes ei toimi midagi, mingit klõpsu ei tee.
tegelt peaks ju klõpsuma?
tegelt peaks ju klõpsuma?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Ma sain enda autol ka ühe nendest klappidest lahti võtta. Sinna sisse kipub minema niistust ja siis enam ei tööta nagu peaks. Minu meelest ta eriti ei klõpsugi kuuldavalt. Pane kõrs sinna VAC otsa külge ja proovi suuga imeda samal ajal 12V peale andes. Nii peaks aru saama, kas on korras või mitte.
Kui ma ei eksi, oli takisus sinna 3 Oomi kanti. (Autodatast saab järgi vaadata, kel on programm)
Kui ma ei eksi, oli takisus sinna 3 Oomi kanti. (Autodatast saab järgi vaadata, kel on programm)
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
kle seal masinal neid 3 sarnast.
kahel mõõtis takistust, see mis pees, sellel oli ca 1 ohm, teisel 3.
puhusin ja imesin kui voolu peale lasin aga kogu aeg , mõlemaspidi õhk liigub läbi. uut-vana vaja. krt, pühad ju ja ei saa tegutseda.
kahel mõõtis takistust, see mis pees, sellel oli ca 1 ohm, teisel 3.
puhusin ja imesin kui voolu peale lasin aga kogu aeg , mõlemaspidi õhk liigub läbi. uut-vana vaja. krt, pühad ju ja ei saa tegutseda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mille oma sul nendest ei tööta? Kui on viitsimist, võid ta lahti võtta ka. Seal sees on üks metallplaat, mida tuleks puhastada, et ta jälle hakkaks õhku pidama.
Kahjuks mul seest pilti pole, aga siit peaksin ettevaatlikult kangutama hakkama, et lahti saada:
Kahjuks mul seest pilti pole, aga siit peaksin ettevaatlikult kangutama hakkama, et lahti saada:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
lammutasin lahti.
membraan oli puruks. ei usu, et ise tegin!?
mõlemal membraani oli mingit musta paska täis kah
asi iseenesest koodiga:09128022, see on see, millest lähvad ots vaakumpumpa ja teine turbiini.
ju ikka uut vaja...
membraan oli puruks. ei usu, et ise tegin!?
mõlemal membraani oli mingit musta paska täis kah
asi iseenesest koodiga:09128022, see on see, millest lähvad ots vaakumpumpa ja teine turbiini.
ju ikka uut vaja...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
uus vana junn kasutatud opelilt ja check engine kustus.
uued nafta tagasivooluvoolikud ja akudekoplekti pealt läks käima!
mõnus ikka kui turbiin kah abiks on.
tagasivoolu vollad olid ikka täiesti pask, kõik läksid puruks ja pihustite küljest oli neid tükke väga raske välja nokkida.
tegin jalgrattakodarast sellise kõvera l tähe kujulise varda ja käiasin otsa teravaks ja sellega lõikasin jupid tükkideks ja siis tuli puruna välja.uue volla tegin seest nats õliseks ja siis läks kenasti kohale. kokku 1,5 tundi tööd.
ja veel natuke infi:
uue kõrgsurve pumba vahetusel ei olnud tech-2 vajadust.
( vähemalt minu 9-3 puhul, ilma immota)
vaakum/solenoidklapi vahetusel kustus check engine iseenesest
uued nafta tagasivooluvoolikud ja akudekoplekti pealt läks käima!
mõnus ikka kui turbiin kah abiks on.
tagasivoolu vollad olid ikka täiesti pask, kõik läksid puruks ja pihustite küljest oli neid tükke väga raske välja nokkida.
tegin jalgrattakodarast sellise kõvera l tähe kujulise varda ja käiasin otsa teravaks ja sellega lõikasin jupid tükkideks ja siis tuli puruna välja.uue volla tegin seest nats õliseks ja siis läks kenasti kohale. kokku 1,5 tundi tööd.
ja veel natuke infi:
uue kõrgsurve pumba vahetusel ei olnud tech-2 vajadust.
( vähemalt minu 9-3 puhul, ilma immota)
vaakum/solenoidklapi vahetusel kustus check engine iseenesest
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mu pikk sõit Soomes algas postituse pealkirjas kirjeldatud sümptomitega - mootor küll 1.9 Tdi 110kW. Kirjeldan enam-vähem järjekorras mis ja kuidas, et äkki keegi oskab soovitada, mis võiks viga olla ja kust rahalises mõttes kõige mõistlikum oleks alustada - Viking, mõni summutitega tegeleja, diislispets, muu?
- tegu oli pika sõiduga 800+200+200+800km
- Helsingis oli kõik veel nagu OK, aga paarisaja kilomeetri pärast natukene tõsisemate tõusude peal ei jõudnud enam kiirusehoidjaga 6-nda käiguga üles vedada. Vedama hakkas kuskil 1800...2000 pealt.
- Alguses vahel nagu vedas ka madalalt korralikult - edasi muutus see u. 2000 pööret reegliks.
- Peale 800km hommikuti käima minnes ka veidi nagu turtsus, aga käima läks ja jäi. Ilm nii -4...+2 Küll mitmel korral ei reageerinud pärast käivitumist gaasivajutusele - ei saanudki pöördeid üle 1000 ega loomulikult ka kohalt ära. Uuesti käivitamine vahel aitas meelitada pöörded üle 2000 ja siis sai minema. Kerge tõusu peal päris raske - jõudu alla nende pöörete praktiliselt polnud.
- Edaspidi jõud madalatel langes veelgi - oli raske kohalt minna ka sirge peal ja jõud tekkis alles 2500 pöörde pealt.
- mootori viga polnud veel kordagi näidanud, küll aga alguses kohe, kui jõu vähenemist märkasin (süütasin katseks sõidu ajal mootori välja), hakkas ja jäigi näitama airbagi viga!? Suitsu tagant ei visanud.
- Probleemist teadlikuna sai nagu liigelda ja ei hakanud kohapeal teenindusi otsima. Kokku siis u. 400km sai selliselt kõrgemal pöördel edukalt kohapeal liigeldud.
- tagasisõites (viimased 800km) asi aga halvenes veelgi - viskas ka mootori vea tulukese põlema ja läks avariirezhiimi - ehk siis alla 2500 polnud üldse jõudu et kiirendada või mäest üles saada ja üle 3000 enam sõita ei lasknud. Niimoodi sai u. 200km venitud, kui kadus lõpuks päris jõud ära (ka 2500...3000 vahel). Jäime seima.
- uuesti käivitada õnnestus veel paaril korral. Alt tuli tugevat sisinat (seda enne ei olnud). Mingi imega sai kohalt ära ja kuni kolmanda käiguni sõitu meelitada, aga liialt gaasi andes tuli lisaks sisinale ka mootorisse klõbin... vähem andes, klõbin kadus. Sellisena sõita sai vaid sirgel ja allamäge ja järgmise tõusukese peal jäime tee äärde.
Käima ka enam ei läinud.
- Õnneks leidis puksiirivend mingi selli, kes meid pühade õhtul ikkagi tõstukile võttis - tema leid: summuti täiesti umbes, sisin tuli enne katti pehmest võrguga summuti osast. Kiskus sealt summuti lahti ja saime koju sõita - jõud igal pöördel olemas nagu korras autol ja mootorituld enam ei visanud jne. Airbagi viga näitas endiselt (ilmselt siis eraldi teema?).
- kogu selle jama sõidu erinevate etappide jooksul kütusekulu suurenemist nagu ei täheldanud?
- üldiselt sõidan suht lühikesi juppe ja rahulikult madalal pöördel... ja nii juba paar aastat (u. 40tuhat km). Kui tahmafiltrit hakkab puhastama, siis teen kohe jutti energlisemat sõitu, kuni puhas. Läbisõit autol u. 80tuhat. Hooldusesse on kamandanud kuskil 10tuhande takka. EGR korra vahetatud.
Kui keegi oskab midagi arvata/soovitada, siis tore - muidu lihtsalt lugemiseks üks kogemus diislirõõmudest.
- tegu oli pika sõiduga 800+200+200+800km
- Helsingis oli kõik veel nagu OK, aga paarisaja kilomeetri pärast natukene tõsisemate tõusude peal ei jõudnud enam kiirusehoidjaga 6-nda käiguga üles vedada. Vedama hakkas kuskil 1800...2000 pealt.
- Alguses vahel nagu vedas ka madalalt korralikult - edasi muutus see u. 2000 pööret reegliks.
- Peale 800km hommikuti käima minnes ka veidi nagu turtsus, aga käima läks ja jäi. Ilm nii -4...+2 Küll mitmel korral ei reageerinud pärast käivitumist gaasivajutusele - ei saanudki pöördeid üle 1000 ega loomulikult ka kohalt ära. Uuesti käivitamine vahel aitas meelitada pöörded üle 2000 ja siis sai minema. Kerge tõusu peal päris raske - jõudu alla nende pöörete praktiliselt polnud.
- Edaspidi jõud madalatel langes veelgi - oli raske kohalt minna ka sirge peal ja jõud tekkis alles 2500 pöörde pealt.
- mootori viga polnud veel kordagi näidanud, küll aga alguses kohe, kui jõu vähenemist märkasin (süütasin katseks sõidu ajal mootori välja), hakkas ja jäigi näitama airbagi viga!? Suitsu tagant ei visanud.
- Probleemist teadlikuna sai nagu liigelda ja ei hakanud kohapeal teenindusi otsima. Kokku siis u. 400km sai selliselt kõrgemal pöördel edukalt kohapeal liigeldud.
- tagasisõites (viimased 800km) asi aga halvenes veelgi - viskas ka mootori vea tulukese põlema ja läks avariirezhiimi - ehk siis alla 2500 polnud üldse jõudu et kiirendada või mäest üles saada ja üle 3000 enam sõita ei lasknud. Niimoodi sai u. 200km venitud, kui kadus lõpuks päris jõud ära (ka 2500...3000 vahel). Jäime seima.
- uuesti käivitada õnnestus veel paaril korral. Alt tuli tugevat sisinat (seda enne ei olnud). Mingi imega sai kohalt ära ja kuni kolmanda käiguni sõitu meelitada, aga liialt gaasi andes tuli lisaks sisinale ka mootorisse klõbin... vähem andes, klõbin kadus. Sellisena sõita sai vaid sirgel ja allamäge ja järgmise tõusukese peal jäime tee äärde.
Käima ka enam ei läinud.
- Õnneks leidis puksiirivend mingi selli, kes meid pühade õhtul ikkagi tõstukile võttis - tema leid: summuti täiesti umbes, sisin tuli enne katti pehmest võrguga summuti osast. Kiskus sealt summuti lahti ja saime koju sõita - jõud igal pöördel olemas nagu korras autol ja mootorituld enam ei visanud jne. Airbagi viga näitas endiselt (ilmselt siis eraldi teema?).
- kogu selle jama sõidu erinevate etappide jooksul kütusekulu suurenemist nagu ei täheldanud?
- üldiselt sõidan suht lühikesi juppe ja rahulikult madalal pöördel... ja nii juba paar aastat (u. 40tuhat km). Kui tahmafiltrit hakkab puhastama, siis teen kohe jutti energlisemat sõitu, kuni puhas. Läbisõit autol u. 80tuhat. Hooldusesse on kamandanud kuskil 10tuhande takka. EGR korra vahetatud.
Kui keegi oskab midagi arvata/soovitada, siis tore - muidu lihtsalt lugemiseks üks kogemus diislirõõmudest.
Siit kuskilt leidsin, et tahmafilter ja katalüsaator koos ühes pütis ja maksab kokku üle 20tuhande. Kas see info õige või on vahepeal ehk mingeid odavamaid variante tekkinud?
Mis juhtub, kui see lihtsalt vahelt ära jätta... või tühjaks peksta seest (kui see võimalik on)? Kas teeb mootorile midagi või võib tulla ülevaatusel probleeme?
Mis juhtub, kui see lihtsalt vahelt ära jätta... või tühjaks peksta seest (kui see võimalik on)? Kas teeb mootorile midagi või võib tulla ülevaatusel probleeme?