Madalatel pööretel jõud puudub

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Tid
Postitusi: 29
Liitunud: K Mai 21, 2008 18:32
Asukoht:
Auto:

#1

N Mär 12, 2009 14:52

Eile avastasin, et sõites madalatel pööretel jõudu pole(no kohe üldse ei ole), aga kui pöörded jõuavad 2400 kanti, lähevad nagu lõõrid lahti ja auto sööstab edasi. Auto ei lähe ka tühikäigul pöördesse nagu peaks. Ideid? Võib see mingi filtriprobleem olla? Õhufilter on vahetatud mõned kuud tagasi, kütusefilter on vist üle aasta kasutusel.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#2

N Mär 12, 2009 15:08

Turborõhu andur äkki?
Tid
Postitusi: 29
Liitunud: K Mai 21, 2008 18:32
Asukoht:
Auto:

#3

N Mär 12, 2009 15:46

Turborõhu andurit kahtlustasime ka, selle tegime eile puhtaks, muutusteta. Mootorituli pole endast ka märku andnud.
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#4

N Mär 12, 2009 15:49

Mul ei andnud ka mootorituli märku. lihtsalt oli jõud kadunud. Tech 2 taha pandi siis andis alles veakoodi. Soovitaks diagnosti.
Tid
Postitusi: 29
Liitunud: K Mai 21, 2008 18:32
Asukoht:
Auto:

#5

L Mär 14, 2009 18:07

Praeguseks on kütusefilter vahetatud, kuid probleem on ikka alles. Nüüd on hakanud sööstma 1800 pöördel. Kas võib olla viga mitmes asjas? Üritan diagnostikasse aega panna.
Zomm
Postitusi: 17
Liitunud: K Okt 22, 2008 19:48
Asukoht:
Auto:

#6

N Mär 19, 2009 18:10

Võibolla MAF-proble (Mass AirFlow sensor), ehk see andur mis pesitseb kummitorus peale õhufiltrit, enne turbot. Toru küljest maha võtta, pihustada bräkleeniga ja uuesti toru külge panna. Võibolla mõjub. Check engine tuluke ei lähe alati põlema.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

N Mär 19, 2009 19:13

Filtri probleem välista kohe ära, sest kui mõni filter oleks umbes, siis koormuse ja kõrgete pöörete all ei tohiks sealt üldse midagi läbi tulla.
Ega kuskil SUURI lekkeid pole. Vaakumis sõites töötab halvasti aga vaakumist väljudes töötab hästi.
Kas turbo rõhu anduri all mõtlete MAP-i? Kuidas seda puhastatakse üldse?
Artsu
Postitusi: 203
Liitunud: L Okt 27, 2007 22:53
Asukoht:
Auto:

#8

N Mär 19, 2009 20:41

Kusjuures mul aitas turborõhu anduri puhul ka akulkemmi mahavõtmine mõneks ajaks, mis siis vea nn ära nullis. Peale seda töötas jälle ok. Töötab siiani. Aga sul võib ka muu jama olla.
rantto
Saabiklubi liige
Postitusi: 3183
Liitunud: K Aug 09, 2006 7:23
Asukoht: Tartu
Auto: Mälestused

#9

N Mär 19, 2009 21:29

No kui Tallinna poole asja pole siis võibolla carring suudab sulle mingi diagnoosi panna.

Anduri asukoht tähistatud.

Lisatud failid
Tid
Postitusi: 29
Liitunud: K Mai 21, 2008 18:32
Asukoht:
Auto:

#10

N Mai 21, 2009 22:31

Tundub, et viga on leitud (solenoid klapp, asub aku kõrval). Aga küsimus siis selles, et mis ülesanne sellel klapil on , sest kui paned klapile juhtme külge, alla 2000 pööret jõudu pole. Võtad juhtme ära: mootorituli süttib ja jõud olemas.

Praegu juhtmest lahti ja sõidab hästi (peale mootoritule)

Lisatud failid
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#11

N Mai 21, 2009 23:26

Vaata, kas see on see klapp, mis juhib neid sisselaskekollektoris olevaid labasid. Ma kahtlustaks sellist asja, et kas see solenoidklapp ise või siis labasid liigutav vaakummembraan on katki, mistõttu kaob ära vaakum. Vaakumiga omakorda regulleeritakse turbo tööd. Ma ei tea, kas sellel autol on VGT turbo või wastegate-ga.
Tid
Postitusi: 29
Liitunud: K Mai 21, 2008 18:32
Asukoht:
Auto:

#12

R Mai 22, 2009 14:37

Membraan on vahetatud (mõlemad), aga see ei andnud tulemust. Kas klapi tööd annab ise ka kontrollida?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

K Dets 23, 2009 19:01

huvitav oleks teada selle solenoidklapi takistust; et kuis seda kontrollida.

selliseid (sarnaseid) klappe seal kapoti all kokku 3.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#14

N Dets 24, 2009 14:26

võtsin selle jubina maha. mingi takistus on, samas 12 V peale lastes ei toimi midagi, mingit klõpsu ei tee.
tegelt peaks ju klõpsuma?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#15

N Dets 24, 2009 16:46

Ma sain enda autol ka ühe nendest klappidest lahti võtta. Sinna sisse kipub minema niistust ja siis enam ei tööta nagu peaks. Minu meelest ta eriti ei klõpsugi kuuldavalt. Pane kõrs sinna VAC otsa külge ja proovi suuga imeda samal ajal 12V peale andes. Nii peaks aru saama, kas on korras või mitte.

Kui ma ei eksi, oli takisus sinna 3 Oomi kanti. (Autodatast saab järgi vaadata, kel on programm)
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

N Dets 24, 2009 17:00

kle seal masinal neid 3 sarnast.
kahel mõõtis takistust, see mis pees, sellel oli ca 1 ohm, teisel 3.

puhusin ja imesin kui voolu peale lasin aga kogu aeg , mõlemaspidi õhk liigub läbi. uut-vana vaja. krt, pühad ju ja ei saa tegutseda.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#17

R Dets 25, 2009 11:59

Mille oma sul nendest ei tööta? Kui on viitsimist, võid ta lahti võtta ka. Seal sees on üks metallplaat, mida tuleks puhastada, et ta jälle hakkaks õhku pidama.

Kahjuks mul seest pilti pole, aga siit peaksin ettevaatlikult kangutama hakkama, et lahti saada:

Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

R Dets 25, 2009 12:05

lammutasin lahti.
membraan oli puruks. ei usu, et ise tegin!?
mõlemal membraani oli mingit musta paska täis kah
asi iseenesest koodiga:09128022, see on see, millest lähvad ots vaakumpumpa ja teine turbiini.

ju ikka uut vaja...
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
saab9-3
Postitusi: 402
Liitunud: E Aug 14, 2006 11:43
Asukoht:
Auto:

#19

R Dets 25, 2009 12:48

Muide Opelitel on samasugused klapid, suvalisest romulast peaksid saama asenduse endle.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#20

E Dets 28, 2009 12:21

uus vana junn kasutatud opelilt ja check engine kustus.
uued nafta tagasivooluvoolikud ja akudekoplekti pealt läks käima!
mõnus ikka kui turbiin kah abiks on.
tagasivoolu vollad olid ikka täiesti pask, kõik läksid puruks ja pihustite küljest oli neid tükke väga raske välja nokkida.
tegin jalgrattakodarast sellise kõvera l tähe kujulise varda ja käiasin otsa teravaks ja sellega lõikasin jupid tükkideks ja siis tuli puruna välja.uue volla tegin seest nats õliseks ja siis läks kenasti kohale. kokku 1,5 tundi tööd.

ja veel natuke infi:

uue kõrgsurve pumba vahetusel ei olnud tech-2 vajadust.
( vähemalt minu 9-3 puhul, ilma immota)
vaakum/solenoidklapi vahetusel kustus check engine iseenesest
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
silgu
Postitusi: 12
Liitunud: R Jaan 16, 2009 15:42
Asukoht:
Auto:

#21

P Mär 14, 2010 19:26

On see okey, et see teemaks olev solenidklapp plõksub valjult... siis kui auto välja suretad, siis plõksumine jätkub ja vaikselt vaibub nii 20 sekundit.
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#22

L Apr 03, 2010 13:39

Mu pikk sõit Soomes algas postituse pealkirjas kirjeldatud sümptomitega - mootor küll 1.9 Tdi 110kW. Kirjeldan enam-vähem järjekorras mis ja kuidas, et äkki keegi oskab soovitada, mis võiks viga olla ja kust rahalises mõttes kõige mõistlikum oleks alustada - Viking, mõni summutitega tegeleja, diislispets, muu?

- tegu oli pika sõiduga 800+200+200+800km
- Helsingis oli kõik veel nagu OK, aga paarisaja kilomeetri pärast natukene tõsisemate tõusude peal ei jõudnud enam kiirusehoidjaga 6-nda käiguga üles vedada. Vedama hakkas kuskil 1800...2000 pealt.
- Alguses vahel nagu vedas ka madalalt korralikult - edasi muutus see u. 2000 pööret reegliks.
- Peale 800km hommikuti käima minnes ka veidi nagu turtsus, aga käima läks ja jäi. Ilm nii -4...+2 Küll mitmel korral ei reageerinud pärast käivitumist gaasivajutusele - ei saanudki pöördeid üle 1000 ega loomulikult ka kohalt ära. Uuesti käivitamine vahel aitas meelitada pöörded üle 2000 ja siis sai minema. Kerge tõusu peal päris raske - jõudu alla nende pöörete praktiliselt polnud.
- Edaspidi jõud madalatel langes veelgi - oli raske kohalt minna ka sirge peal ja jõud tekkis alles 2500 pöörde pealt.
- mootori viga polnud veel kordagi näidanud, küll aga alguses kohe, kui jõu vähenemist märkasin (süütasin katseks sõidu ajal mootori välja), hakkas ja jäigi näitama airbagi viga!? Suitsu tagant ei visanud.
- Probleemist teadlikuna sai nagu liigelda ja ei hakanud kohapeal teenindusi otsima. Kokku siis u. 400km sai selliselt kõrgemal pöördel edukalt kohapeal liigeldud.
- tagasisõites (viimased 800km) asi aga halvenes veelgi - viskas ka mootori vea tulukese põlema ja läks avariirezhiimi - ehk siis alla 2500 polnud üldse jõudu et kiirendada või mäest üles saada ja üle 3000 enam sõita ei lasknud. Niimoodi sai u. 200km venitud, kui kadus lõpuks päris jõud ära (ka 2500...3000 vahel). Jäime seima.
- uuesti käivitada õnnestus veel paaril korral. Alt tuli tugevat sisinat (seda enne ei olnud). Mingi imega sai kohalt ära ja kuni kolmanda käiguni sõitu meelitada, aga liialt gaasi andes tuli lisaks sisinale ka mootorisse klõbin... vähem andes, klõbin kadus. Sellisena sõita sai vaid sirgel ja allamäge ja järgmise tõusukese peal jäime tee äärde.
Käima ka enam ei läinud.
- Õnneks leidis puksiirivend mingi selli, kes meid pühade õhtul ikkagi tõstukile võttis - tema leid: summuti täiesti umbes, sisin tuli enne katti pehmest võrguga summuti osast. Kiskus sealt summuti lahti ja saime koju sõita - jõud igal pöördel olemas nagu korras autol ja mootorituld enam ei visanud jne. Airbagi viga näitas endiselt (ilmselt siis eraldi teema?).
- kogu selle jama sõidu erinevate etappide jooksul kütusekulu suurenemist nagu ei täheldanud?

- üldiselt sõidan suht lühikesi juppe ja rahulikult madalal pöördel... ja nii juba paar aastat (u. 40tuhat km). Kui tahmafiltrit hakkab puhastama, siis teen kohe jutti energlisemat sõitu, kuni puhas. Läbisõit autol u. 80tuhat. Hooldusesse on kamandanud kuskil 10tuhande takka. EGR korra vahetatud.

Kui keegi oskab midagi arvata/soovitada, siis tore - muidu lihtsalt lugemiseks üks kogemus diislirõõmudest.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14296
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

L Apr 03, 2010 13:50

See "enne katti pehme võrguga summuti osa" on ilmselt sukk, mis erinevate torude vahel on, et asi pisut liikuv oleks. Ilmselt katt täiesti umbes siis, et sealt enam miskit läbi ei lähe ja mujalt teed otsib.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#24

L Apr 03, 2010 15:36

Pigem on tahmafilter otsa saanud ehk siis umbes.
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
jura
Postitusi: 15
Liitunud: L Apr 03, 2010 12:06
Asukoht:
Auto:

#25

L Apr 03, 2010 20:53

Siit kuskilt leidsin, et tahmafilter ja katalüsaator koos ühes pütis ja maksab kokku üle 20tuhande. Kas see info õige või on vahepeal ehk mingeid odavamaid variante tekkinud?

Mis juhtub, kui see lihtsalt vahelt ära jätta... või tühjaks peksta seest (kui see võimalik on)? Kas teeb mootorile midagi või võib tulla ülevaatusel probleeme?
Vasta