Mõtlesin, et võiks vahelduseks midagi asjalikku ka kirjutada. Selline tarkusetera moodi asi.
Viimasel ajal hakkas auto tegema nii, et kiirendades madalama pöörde pealt oli nagu jõudu küll, aga kui pöörded jõudsid 3000 kanti ja üles, siis oli tunda, kuidas mootoril jõud kergelt rauges.
Samas CEL tuli põlema ei läinud.
Uurides erinevaid foorumeid sain selgeks, et ilmselt MAF sensor võib jamada. Kuna uus maksab üle 5000 krooni, siis kohe poodi minna ka ei tahtnud.
MAF sensori tööd saab väga edukalt testida, kui on olemas voltmeeter. Nimelt samal ajal, kui MAF-il pistik küljes on tuleks ühendada voltmeeter kere ja kõige salongipoolsema (ei mäleta praegu mis nr. see oli.) juhtme vahele. Nüüd, kui mootor käima panna peaks saama selliseid näite voltmeetrilt:
RPM
0 (süüde sees) 1.0V
1000rpm 1.9V
2000rpm 2.5V
3000rpm 3.6V
4000rpm 4.1V
Need siis kohapeal seistes. Kui teepeal kiirendada, peaks voldid tõusma vähemalt 4,5 voldini.
Minul oli nii, et kiirendades maandeel tõusis pinge 3,8-3,9 voldini 2500rpm juures ja sealt edasi püsivalt 3,8V. Terve anduriga kiirendades peaks pinge sinna 4,5V kanti minema.
Teooriahuvilistele:
MAF andur töötab sellisel põhimõttel, et anduris on õhu käes jupp temperatuuriga takistust muutvat traati. Seda traati soojendatakse ja õhuvool, mis läheb mootorisse jahutab seda traati. Traadi muutuv takistus muudetakse anduris oleva elektroonika abil muutuvaks väljundpingeks. Vähemalt nii sain mina aru ;)
Nüüd uue anduri ostmisest.
Kuigi oli selge anduri viga, on minule 5700.- (ilselt küll leiaks ka natue odavamakt) ikka liig maksta. Uurisin veel internetist ja selgus, et väga paljud autod kasutavad sama andurit, aga teises korpuses. Andur on korpusest eemaldatav 2 kruviga. Leidsin ebayst pakkuja, kes müüs seda andurit Vauxhalli nime all, ilma korpusetta ja hinnaga vaid 19.90£ Selle anduri kood oli 0281 002 180.
Nüüd mul uus andur küljes ja autol minek jälle hea.:thumb:
natuke juttu 2,2TiD õhulugejast e. MAF sensorist.
Teooriahuvilistele:
MAF andur töötab sellisel põhimõttel, et anduris on õhu käes jupp temperatuuriga takistust muutvat traati. Seda traati soojendatakse ja õhuvool, mis läheb mootorisse jahutab seda traati. Traadi muutuv takistus muudetakse anduris oleva elektroonika abil muutuvaks väljundpingeks. Vähemalt nii sain mina aru ;)
MAF andur töötab sellisel põhimõttel, et anduris on õhu käes jupp temperatuuriga takistust muutvat traati. Seda traati soojendatakse ja õhuvool, mis läheb mootorisse jahutab seda traati. Traadi muutuv takistus muudetakse anduris oleva elektroonika abil muutuvaks väljundpingeks. Vähemalt nii sain mina aru ;)
Äkki on tegu millegi termopaari laadse asjaga?
http://mechatronics.ttu.ee/wiki/doku.php?id=juhendid:andurid:termopaar
Üldiselt on vist nii, et kui juhtme 1 ots on külmas ja teine ots soojas, siis peaks sinna pinge tekkima.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Saab9-3 täitsa õige jutt :). Lisan juurde, et tonnisel läbib näiteks traati mitte alalis pinge vaid vahelduv pinge (kuskil oli sellest juttu, peab otsima). Täpselt ei mäleta kas sagedus ka muutus. Maksimaalne pinge peaks olema 5 volti, mille juures tavaliselt rakendub ka Fuel Cut. Ecu loeb ka nii, et midagi külmemaks traati puhutakse, seda suuremat pinget peab rakendama, et ühtlast temperatuuri hoida. Ma pistsin oma autol anduri suurema korpuse sisse ja ei mingit fuel cuti enam:headbang:. Selliseks modifitseerimiseks müüakse isegi CNC freesitud, suure läbilaske võimega õhulugeja korpusi, kuhu siis saad enda anduri sisse panna. Õhulugeja modimisega saab lihtsalt paigaldada suuremad pihustid ja võimsust saab odavalt tõsta. Wideband oleks muidugi tore abimees segu jälgimiseks, igaks juhuks.
Väärt tarkusetera jälle juures, tubli! :thumb:
Ma oma TiD 9-5le sain u. 1,5 aastat tagasi õhulugeja saabianti käest ja hind oli 3K kanti.
Tookord käisin oma selle õhulugeja enda ja ka seal sees oleva jubinaga oopelivaruosa müüja juures aga sobivat ei leidnud. Selle lugeja elemendi enda koodi järgi siin kahjuks vaadata ei saanud kuna arusaadavalt müüja ei tahtnud tervet ja uut õhulugejat lahti kruvima hakata...
Ma oma TiD 9-5le sain u. 1,5 aastat tagasi õhulugeja saabianti käest ja hind oli 3K kanti.
Tookord käisin oma selle õhulugeja enda ja ka seal sees oleva jubinaga oopelivaruosa müüja juures aga sobivat ei leidnud. Selle lugeja elemendi enda koodi järgi siin kahjuks vaadata ei saanud kuna arusaadavalt müüja ei tahtnud tervet ja uut õhulugejat lahti kruvima hakata...
Algselt postitas: saab9-3
teises korpuses. Andur on korpusest eemaldatav 2 kruviga. Leidsin ebayst pakkuja, kes müüs seda andurit Vauxhalli nime all, ilma korpusetta ja hinnaga vaid 19.90£ Selle anduri kood oli 0281 002 180.
Nüüd mul uus andur küljes ja autol minek jälle hea.:thumb:
Hästi kirjutatud, aga veel natukene infit. Õige andur on üsna oluline vidin. +5K originaalvaruosa pärast on proovitud enamvähem "õiget" varianti ja takisti tinutamist kahe kontakti vahele. Kahjuks väikse elektriku kodutöö lõpptulemus on ainult check engine-tulukese kustumine. Vuffel-variant kahandab mootori võimsust vahemikus 1000-3500 rpm
Kui Vauxhall-jubin funkab hästi, tellin endale ühe. Esimene hoiatus on juba käes, aga puhastamine mõjus hästi.
Lihtsalt OT.MAF ei maksa 5,7 kilo.Saab kolmega kätte tõesti.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Algselt postitas: saab9-3
Hinna ma võtsin troostauto kodukal olevast jaehinnakirjast. Lähemalt ei uurinud, äkki seal siis mingi vanem info või vaatasin ise valesti.
2715 eek on õige analoog originaalile 4662888 :drive: