2,2 tid 85 kw Külmalt ei käivitu võtmega

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Vasta
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 28, 2009 23:28

Vabandan,kuna tegin uue teema.tean küll,et sarnaseid teemasid veel,kuid keegi vanau teemasid vist ei loe ja ei kipu ka nõu andma.
Lühidalt siis teema järgmine.
Sai pikem sõit tehtud .Sõites ilgelt sitt teeolu lörtsi ja lobjakaga.Sõites hakkas kerge klopsiv heli kapoti alt kostuma.Jätsin auto töötava mootoriga seisma,andsin natuke pöördeid ,mispeale klõbin hetkeks valjenes ja siis kadus .Sõitsin edasi ja poole tee peal tegin väikese peatuse(sai ka süüde väla keeratud ) . Paar minutit hiljem enam auto võtmest ei käivitunud.Läks käima vaid tõmmates.Kui käis,siis kõik tavapärane,kui välja arvata oluliselt suurem suitsukogus.
Vahetasin kütusefiltri,kontrollisin eelsüüteküünlaid(kõik kenasti töötavad),starter ok,kuid käima läheb ikka vaid tõmmates.
Mõtlesin,et proovin korra veel võtmest käivitada ja mängin ka gaasipedaaliga.Hakasin gaasipedaali põhjas hoides starterit käiama,siis ca 20 sek möödudes auto käivitus .Suretasin välja,proovisin uuesti ilma gaasi põhjas hoidmata,ei miskit.Hoidsin gaasi põhjas,ja käiasin uuesti pikalt,taas käivitus.Klõbinat pole,kuid on meeletu suits.Mitte must,ega ka lumivalge,lihtsalt tavaline diislisuits,kuid 10x rohkem kui tavaliselt,hais selline,nagu diisel ei põleks korralikult ära.
Eriti palju tuleb suitsu just tühikäigul.
Jahutusvedeliku kadu pole täheldanud .
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#2

K Jaan 06, 2010 22:57

Ise küsin-ise vastan. Nüüd siis saab kenasti nurrub.Tõele au andes,isegi oluliselt kaunimalt kui kunagi varem.Ei hakka pikka juttu siia panema,kuidas vea jälile jõudsin,kuid süüdlaseks osutus üks pihusti ning kehvas seisus pihusti ülemise otsa tihendid.Suuremad tänud Ivo Metsale,kes oli abiks diagnoosi panekul.Sai siis pihustid maha võetud(85kw 2,2 tid puhul ülihaige koha peal.Et pihustiteni jõuda oli vaja ka nukkvõll maha võtta) .Pärnus stendi võimalus puudus,kuna pihusti kinnitus eriline.Sai siis võetud ette teekond tallinna ,esmalt Diislikeskusesse,kus stend olemas.Diislikeskuse mehaanik oli väga meeldiv ja abivalmis,saime pihustid testitud ja veel ka hüva nõu.Tõrvaks meepotis oli aga firma omanik.Esmalt mõnitas ja igises,et kes need pihustid selliselt maha katkunud on,siis teatas,et pihusti küll sellist jama autole ei põhjusta.Kui tasumiseks läks,siis tekkis aga lambist poole suurem hind.Kodulehel mehaanilise pihusti test 40.- eek tk(4 x40 =160eek) .Minult küsis siis omanik irve näol 320.- eek .Olin siiralt imestunud ja ütlesin,et hinnakirjas ju teine hind.Selle peale irvitati ja teatati,et need nii erilised pihustid ja kellelgi teisel seda stendi pole,seega võtab ta poole rohkem raha.Lõpptulemuseks jäi talle siis minu kogu rahakotis olnud sularaha ca 240.- eek. Tuju rikutud suundusin Troosti poole (pärnus ei olnud keegi suuteline mulle vajalikke pihusti ülemisi tihendeid hankima), sain sealt kenasti kõik vajalikud tihendid.Tagasi Pärnus, lappasin auto taas kokku.Kõik funkab kenasti.Lõpp hea,kõik hea.
atsss
Postitusi: 21
Liitunud: E Mai 12, 2008 16:19
Asukoht:
Auto:

#3

N Jaan 07, 2010 8:44

ok ma kirjutan teema algataja eest hetkel. ok eile starterist ei tahtnud algul minna. muidugi oli õhku kütusetorustikus. sikutades läks kohe käima. pärast läks iga mats soojast peast ilma eelsoojenduseta käima. mootor käis ilusti puhtalt. ei mingit tossu. no lõpp hea kõik hea aga täna hommikul asi ei läinud taas käima. :( mitte mingit lubamist. mis kurjam olla võib?
ise küsin ise vastan ka. varjante kaks mis mina pakun. eelsüüteküünlad ei ole just kõige paremad või kütusetorustikku sautb õhk.

pihustite juurde. ise olin ka stendi juures kui pihusteid kontrolliti. kõik pihustid avanesid 180 juures. ja ükski ei pissinud. ainult esimese silindi pihusti oli algul nii kinni kui kinni. lõpuks avanes pihusti ja hakkas ka toimima. surve läks tublisti üle 200 enne kui lahti läks.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

N Jaan 07, 2010 9:11

eelsüüteküünla(te) mittetöötamisel peaks hakkama põlema check engine.
samas neid ei ole keeruline välja keerata ja siis lauapeal aku pealt vool peale lasta. selleks vaja 10 mm pikemat toruvõtit

kui ammu pole vahetatud tagasivoolu kummivoolikuid, siis need võivad olla ka pudedad, kust süsteemi satub õhk.

pole kah suur probleem ise vahetada.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
atsss
Postitusi: 21
Liitunud: E Mai 12, 2008 16:19
Asukoht:
Auto:

#5

N Jaan 07, 2010 9:33

eelsüüteküünlad ta nagu proovi ära ja läksid kuumaks. pihustitest tagasivoolu torud kuni kõrgsurvepumbani on vahetatud.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#6

N Jaan 14, 2010 9:52

Nii ,teema jätkub.Sai laupäeval paigaldatud diisli tagasivooluklapp.Lisaks kontrollisin üle ka eelsüüteküünalde relee ,kummivollad pihustitest pumbani vahetatud.Pühapäeva hommikul vajas käivitamisel abi,peale seda kõik ok,käivitus paremini kui iialgi varem.Peale 12 tundi seismist hommikul -18 graadiga poolest pöördest käis.Ühesõnaga kuni kolmapäeva õhtuni toimis laitmatult .Eile õhtul tankisin statoilist .Tänane hommik taas ei käivitunud.Tuli käima tõmmata.Mul mõistus otsas ?!?
PS,ei tea,kas asjal ka seos,kuid kui jamad algasid jõulude ajal,siis samuti eelmisel õhtul statist paagi täis võtsin .
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

N Jaan 14, 2010 11:16

puhtsat huvist lisasin oma masinale kah tagasivooluklapi.
0,8 meetrit voolikut, klapp ja 4 lõdvikuklambrit= 144 kr + pool tundi tööd.
vaatab, kas hakkab paremini käivituma.
ega midagi erilist kurta ei saa, aga peugeot kunagi üle sekundi ei taha starterit. :gun: saab seevastu kuni 20 sek vahetevahel. kõige parem külmkäivitus oli kõige külmema ilmaga. :thumb:
muidugi ühe kahtlase koha leidsin, kus õhk võis siise tungida: sissetuleva toru kiirkinnitus kapotiall, seal kus edasi tuleb läheb volla kõrgsurvepumpa. päris lõdvalt liikus toru teise sees. võimalus et tihend surmale määratud ja oma elupäevad eland.
tegelt võiks ka tagasivoolutoru lühikese osa kummivolla vastu vahetada. aga vaatame mõned päevad, mis muutus.

ise sõidan keki juurest mingist sinisest tünnist võetud õliga ja lisand alati sees. lisandiga sõitnud 1500 km.
igaljuhul dislavärk on huvitav , veel....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
veiks20
Postitusi: 30
Liitunud: K Sept 26, 2007 21:50
Asukoht:
Auto:

#8

E Jaan 18, 2010 12:06

Kui pihustid olid maas ,kas kõik tihendid olid korras?
Tundub kuidagi sarnane probleem olevat,mis minu autol kunagi oli. Nimelt ei käivitunud auto hommikul , kui oli seisnud kauem (nii 1 öö või rohkem) probleem oli -10 kraadi ja alla selle, kui soojem, siis käivitus kohe.
Vahetati tagasivoolutorustiku kummivoolikud ja kontrolliti kõike mis saab, aga ei saadud probleemist nii lahti. Lõpuks lasin vahetada pihustite korpuse tihendid ära ja peale seda oli probleem lahendatud. Probleem oli selles, et pihustid asuvad kuskil plokikaanes ja korpuse sees. Mootori õli valgus vaikselt pihustisse ja külmalt ei käivitunud võtmest, sest õli oli paks ja ei jõudnud pihustist läbi lüüa ,aga tõmmates läks kohe. Kui oli soojem väljas ,siis sain ka võtmest käima. Selle avastamine võttis muidugi suht kaua aega, terve talm jamasin, sest Tartus pole ju kes tegeleb, Carringus tehti ja keegi ei uskund ,et pihusti tihendid võivad põhjustada selle... Nüüd juba 2 talve pole külma pidanud kartma. Igatahes äkki on abi sellest.
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#9

T Jaan 19, 2010 14:58

Aga saab need pihustid tavalise võtmega kätte?
veiks20
Postitusi: 30
Liitunud: K Sept 26, 2007 21:50
Asukoht:
Auto:

#10

T Jaan 19, 2010 16:16

Minu teada ei saa, seal vajalik mingi rakis või spets võti. Eks remondialal targemad oskavad paremini nõu anda.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#11

T Jaan 19, 2010 19:18

pihusti peale keeratakse adapter ja siis tiritakse pihusti välja.Kui vastavat riista pole,siis saab ka kullinokkadega,mis kahjustab küll keeret(keere vajalik vaid adapterile,muuks otstarbeks seda vaja pole).Kui keere kahjustatud,siis saad stendimisel mõnituste osaliseks.

Lisatud failid
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#12

K Jaan 20, 2010 10:29

tänan! elus esimest korda puutun kokku siukse asjaga.
Ja mida sellise pihusti elueaks võib pidada, kas raugastuvad nagu elusorganism materjali läbikulumise tõttu (lisaks tihenditele) või on ainult nõge täis ja lähevad umbseks? Mul oli plaan kunagi täiesti uued otsad panna, need ei ole hirmkallid, ainult pihusti koodi ei tea veel. Auto tegelikult veel sõidab normaalselt, kuid see must päev on ju kusagil ootel.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

K Jaan 20, 2010 10:41

pihustite eluiga saab pikendada vastavate diislikütruse lisandite kasutamisega. esimene asi, mis neid pihusteid rikub on vesi, mis paaki satub, mis iganes moel. ja lisand mis selle vee keemiliselt ära seob on kulda väärt. sellega taandub ka pihustite korrosioon; samas osa lisandeid omab ka pihusteid puhastavat toimet nõest ja sinna külge kogunenud muust saastast.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#14

L Veebr 06, 2010 20:39

Natuke ka eelnevale lisaks.Mu masina probleemid ainult süvenesid.Võtmest käima sai vaid pikalt käiates,siis hakkas katkuma sõites,siis kadus tagant vahepeal üks silinder ,karterisse hakkas lisanduma "õli",mis osutus diisliks,masin suitses juskui katlamajakorsten,kütusekulu tõusis liialdamata ca 30L/100km-le,lisaks veel metalne klõbin,ahjaa,survet mõõtes selgus,et ühes silindris ka surve olematu.Ei leidunud Pärnus ka tegiat,kes seda mootorit näppida oleks tahtnud.Plaanisin sis südametäiega auto tükkideks teha ja maha müüa.Ivo Mets soovitas mul aeg maha võtta ,paar päeva lasta vihal lahtuda ja siis tegutsema hakata.Õnneks ma seda tegingi.Autot pulkadeks ei müünud ,ajasin garaazi ja hakkasin siis lammutama.Sain tln-st omale mõistliku hinnaga uue/kasutatud kompleksse plokikaane,lasin treialil teha süüte paika ajamiseks vajaliku pumba fiksaatori ja väntvõlli fiksaatori.Neljapäeva õhtul lõpetasin mootori kokku paneku,ajasin süüte paika ,pumba kaas silikooni ja poltidega kinni.Eile siis ladusin auto lõpuni kokku.Uus tosool sisse,uus õli ja õlifilter ,juhtmed kõik paika ja oligi aeg katsetada... .Haarasin siis 17 võtme,keerasin pihusti silla külge mineva toru nats lahti,andsin starterit,et õhk välja tuleks.Mutikas kinni ja siis järgmise pihusti silla juurde ,kui kolmandani jõudsin,siis läks masin juba tööle,õhutasin ka neljanda .Jätsin mootori tööle.Sinine suits oli kadunud,mootor ei puterdanud,nurrus mõnusalt.Jätsin siis masina seisma.Lootsin,et käivitub ka hommikul.Käivituski,momentaalselt.Sai siis ka pikem prooviring sõidetud.Suits kadunud,mootoril jõudu kõvasti,kütusekulu igati normaalne,mootor töötab vaiksemalt kui varem.Ise olen rahul.Kuna läbi lillede saadeti mind selle mootoriga Pärnus pikalt ,siis tuli ise see töö ära teha.Lodetavasti ma selle teema alla miskit rohkem kirjutama ei pea :)
Vasta