Eelsoojendi töötab/ei tööta lahendus

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#1

E Veebr 15, 2010 14:53

Pärast mitut talve ja suuri arveid saabidega tegelevatest ettevõtetest sain lahenduse murele, et miks eelsoojendi mootori käivitamisel läheb tööle aga SID-ist pannes timeriga või manuaalselt korra läheb ja siis nö sureb välja.
Põhjustajaks on tsirkulatsiooni pump mis asetseb piduripumba all, suht halvas kohas, kuid kui logar ära võtta ja pealtpoolt kaitsmekarp koos akuga, siis mahub naisterahva käsi ligi juba.
Originaal pump maksab midagi 2000.- ringis aga B-osa pumba saab kätte tuhande krooni ringis.
Saabomik
Postitusi: 10
Liitunud: R Okt 05, 2007 23:53
Asukoht:
Auto:

#2

E Veebr 15, 2010 17:50

Mis marki lennukiga tegu on?
:?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#3

E Veebr 15, 2010 17:53

Pakun, et 9-5, sest nimekirjas olevad teised sõidukid on liiga vanad, et SID-i omada.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#4

E Veebr 15, 2010 18:25

Sellele veale oleksid saanud ka kliimasüsteemilt vastava veakoodi, pole nagu eriti haruldane viga, olen kõigil oma trakatsitel pidanud seda vahetama.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Saabomik
Postitusi: 10
Liitunud: R Okt 05, 2007 23:53
Asukoht:
Auto:

#5

E Veebr 15, 2010 20:36

Algselt postitas: S9K
Pakun, et 9-5, sest nimekirjas olevad teised sõidukid on liiga vanad, et SID-i omada.


Minuteada on ka 9 3 mudelitel SID iseasi kas sealt ahju juhtimist reguleerida saab:cool:
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#6

E Veebr 15, 2010 20:51

Algselt postitas: Saabomik
Algselt postitas: S9K
Pakun, et 9-5, sest nimekirjas olevad teised sõidukid on liiga vanad, et SID-i omada.


Minuteada on ka 9 3 mudelitel SID iseasi kas sealt ahju juhtimist reguleerida saab:cool:


9-3 sid juhib küll ahju aga S9K pidas silmas et teemaalgataja profiilis olevatel teistel autodel pole SID-i
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#7

E Veebr 15, 2010 20:52

9-3 el saab ikka regullida sid-ilt,panin just homme hommikul 7.00 iks sumisema .Ka mina olen seda pumpa vahetanud.Ps ,pumpa annab ka parandada(kuluma kipuvad harjad)
Saabomik
Postitusi: 10
Liitunud: R Okt 05, 2007 23:53
Asukoht:
Auto:

#8

E Veebr 15, 2010 21:09

Huvitav kas see pump võib põhjustada ka ahju suitsemise ja ventika undamise näiteks kui on umbes vms.
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#9

T Veebr 16, 2010 12:13

Algselt postitas: kurimees
9-3 el saab ikka regullida sid-ilt,panin just homme hommikul 7.00 iks sumisema .Ka mina olen seda pumpa vahetanud.Ps ,pumpa annab ka parandada(kuluma kipuvad harjad)


Ma pole seda veel lahti küll kiskunud, kui aus olla, siis ei teagi kuidas see võimalik on ja kas pärast pidama ka jääb, ehk siis jagad äkki õpetussõnu, siis saab veelgi soodsamalt.

Tegu siis 9-5 88kw diisliga
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#10

T Veebr 16, 2010 20:39

Kui sul pump selline,nagu pildil,siis nõkerda pistikopoolsed metallkinnitused lahti,seejärel saad kätte selle osa,kus harjad sees,osta poest uued harjad ja jooda külge ,siis kõik kokku tagasi ja voila(see toimib juhul,kui just mähis läbi pole)

Lisatud failid
djk
Postitusi: 187
Liitunud: R Dets 03, 2004 14:03
Asukoht:
Auto:

#11

T Veebr 16, 2010 21:37

suurepärane - nädalavahetusel avan käsitööringi ;)
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#12

T Veebr 16, 2010 22:12

Ole siis hoolikas,kuna suht keberniit neid kinnitusi lahti koukida,mina suutsin pisikese kruvikeeraja läbi pöidla vajutada :). PS,ennem kui lammutuse ette võtad,siis veendumaks,et viga ikka harjades,pane eelsoojendus tööle ja katsu,kas pump töötab,kui ei,siis kopsi kruvikaga selle korpuse pihta,kui seepeale tööle hakkab,kasvõi natukeseks,siis vast 99% kindlalt harjateema.Meeldivat nädalavahetust ja kruvikas näppu ;)
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#13

K Veebr 17, 2010 14:19

Üldiselt peaks olema nii,et kui tsirkulatsioon puudub,siis mingi termorelee lülib eelsoojendi ahju kohe välja,vältimaks ülekuumenemist.Suitsemist põhjustab õhu-kütuse hulga muutus(liiga palju kütust või ka hoopis vähe.).Ka mõjutab eelsoojendi tööd tahm,mis võib koguneda kehva põlemise tõttu.
Pole ehk täpselt see,mida teha sõidumasina eelsoojendiga,aga bussi eelsoojendist sai tahma nn.pauguga välja aetud : Vana töökinnas väljalasketoru ette veidiks ja siis käis väike mütsakas ja hea hulk musta suitsu koos tahmaga väljus :P
Eks soojendiga sama lugu,et nõuab korralikku kütust ja sh.ka teatud aja tagant filtri vahetust,kuna umbes filtriga ei hakka ka eelsoojendi korralikult tööle.
Oma töömasinal olen eelsoojendit käivitatanud ka vahel suvisemal ajal,soovitatakse seda teha kord kuus.Samas ei usu,et Saabi ahjudele tootja sellist soovitust annab.
kurimees
Postitusi: 184
Liitunud: P Aug 12, 2007 17:57
Asukoht:
Auto:

#14

R Veebr 19, 2010 20:41

Ei hakka uut teemat tegema,kuid huvitaks,kas keegi teab ,palju eelsoojendus tunnis diislit põletab ?Tein küsimus oleks ,palju põletab 2,2 diisel tühikäigul töötades tunnis kütust?
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#15

R Okt 22, 2010 9:33

Kütusekulu leiad siit, lk. 5
http://www.eberspacher.com/downloads/technical-documents/hydronicB5+D5ws_technical.pdf

Mind aga huvitab, kui kaua ahi töös on, kui see manual stardiga käivitada? Eile oli näiteks õues +2 ja töötas mul ainult 6 minutit ja jäi vagusi. On asi jälle p..s või? Äkki ta ei peagi täitsa saunaks kütma.

Kurimees, töötava mootoriga kohapeal ei saa salongi kiirelt soojaks:(
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#16

K Okt 26, 2011 8:30

äkki keegi aitab kah hea nõuga: lugu selline et ahi ei tööta:
manuaalselt käivitades lähevad tööle vee tsirkulatsioonipump ja autos ventilaator; ahju juures ei toimi nagu midagi.

sai ahi eemaldatud ja küünal kontrollitud- töötab; siis veel termokitsmed mõõdetud. 2 tk olid mingid13.5 ohmi ja üks oli 1.1 ohm.
ei tea muidugi mis olema peavad.
muidugi ei tea ma ka kuidas kütus sinna ahju pumbatakse. kuskil äkki mingi pump, mis äkki ei tööta ja ongi kõik, ahi ei saa kütet peale . samas ahjus vent ka tööle ei lähe.

kas saabi enda sid-i pealt selle ahju veakooode kätte ei saa?

igaljuhul kõik mõtted teretulnud, sest see ahi on parim asi, mis saabil üldse olla saab!!!:thumb:
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#17

K Okt 26, 2011 9:53

Mul läks ahi just remonti. Samuti ei võtnud üldse järele miskit, tuli välja et süsteem oli ennast kindluse mõttes lukku pannud. Nüüd järgmiseks ei läinud ahjuvent käima, kahtlustatakse kas seismisest lihtsalt kinni jäänud, või klemmid nässus või siis mida ei tahaks on aju küpse.

Varsti saame teada.
iphonede ja ipadide remont
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#18

K Okt 26, 2011 10:33

kuhu remonti ja mis maksab umbes?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Scorps
Postitusi: 142
Liitunud: K Aug 10, 2011 20:11
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-5 2009 1.9 TiD 129 kW

#19

K Okt 26, 2011 21:23

Mulle näiteks öeldi Anti juures, et see eelsoojendus alla 0-kraadise temperatuuriga üldse tööle ei lähegi. SID-ist saab ta sisse lülitada küll, salongivent hakkab tööle, kuid kapoti all midagi kuulda küll pole ja sooja kah ei tule. Miinuskraade pole sel sügisel kah muidugi veel ette tulnud.

Samas saab soojenduse ju aktiveerida ka mootori töötades, kui SID'i mõlemat noolenuppu paar sekundit all hoida, peaks idee poolest mootorit kiiremini soojendama. Kas sellisena peaks ta toimima ka siis, kui näiteks pump rikkis on või üldse puudub?
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#20

R Nov 04, 2011 22:24

Minu ahjul oli aju läbi, tehti korda. Pandi uus sõel ja tihendid ning puhastati seest ning väljalasketoru.
Nüüd õues +10 manuaalselt käima pannes viskas korra suitsu ja edasi töötas vaikselt ja salongi hakkas kohe sooja tulema. Nüüd ootame veel miinuskraade ;)
iphonede ja ipadide remont
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#21

E Nov 07, 2011 9:24

Äkki siin keegi viitsib lahti seletada kuidas saab Saab 9-3 2,2 85 kw SID iga panna programmi näiteks et hommikuti mingil kellaajal asi tööle hakkaks või siis paneks mingi õpetuse lingi milliseid nupe peab vajutama!Kuna endal saksakeelne õpetus,siis essugi aru ei saa mida teha,oleks hea kui oleks ingliskeelne õpetus või veel parem venekeelne.Muidu mõnikord hommikuti on eelsoojendus juba ise automaatselt autot käima pannes tööle hakkanud,mõnus asi ikka,vähe aja pärast juba salongi sooja õhku tuleb,aga tahks just et programmiga mingil kella ajal asi ise tööle hakkaks ilma autot käima panematta!:beer:
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#22

E Nov 07, 2011 10:13

Pole ka veel täitsa sinapeal ahjuga. Panin õhtul siis kellaaja paika ja hommikul autosse minnes ei puhunud salongi sooja, mootor oli ise küll soojaks aetud. Mis kus muutma peaks või kuidas see salongi ka kütma hakkaks. Võis +5 umbes kraadiga ei hakkagi?
iphonede ja ipadide remont
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#23

E Nov 07, 2011 10:52

kuidas sa selle kellaaja paika panid milliseid nuppe vajutasid?Sull saab 9-5 seal vist teistmoodi asi käib:(
turuplats
Postitusi: 385
Liitunud: R Sept 17, 2010 21:43
Asukoht: Tartu
Auto: 2 x Saab 9-5 1.9
Kontakt:

#24

E Nov 07, 2011 11:04

Vajutad SID- il suva nuppu, siis edasi pluss märgiga tulevad HEATER 1, HEATER 2, HEATER 3, MANUAL START. Seal saad siis 3 kellaaega oma panna mällu. Valid HEATER 1, hoiad SET nupp all siis paned kellaaja paika.
iphonede ja ipadide remont
coltman
Postitusi: 43
Liitunud: N Juun 02, 2011 11:33
Asukoht:
Auto:

#25

E Nov 07, 2011 11:42

Proovisin just järgi ei midagi,samas seal pluss märgiga nuppu ei ole minu Saabil kuskil:(
Vasta