9-3 küttekulu kuidagi suur

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#1

K Juul 28, 2010 22:08

Tervist.
Sai ostetud endale saab 9-3 2.2 tid 92 kw 2002 a.
asi siis selles et auto võtab kütet kuskil 7 kuni 7,5 liitrit sajale.
Kas see küttekulu on normaalne või peaks ta ikka vähem võtma,enne oli mul 9-3 2.2 tid 85 kw ja see võttis 5,5 kuni 6 Liitrit sajale.

tänud.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#2

K Juul 28, 2010 22:35

Keskmine 7 või maanteel 7? Praeguste ilmadega ei imesta üldse. Kliima ju pidevalt huugab.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#3

K Juul 28, 2010 22:38

5,5-6l/100km võib rahulikumal sõidul nende mootorite maantekulu olla. Kui kompuuter sulle pikema perioodi keskmiseks sellist kulu väitis, siis kompuuter pani lihtsalt pambusesse. 7-7,5l/100km on täiesti normaalne kulu, kui lisaks maantesõidule ka linnasõitu.
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#4

K Juul 28, 2010 23:20

7 on keskmine jah. Nojah ega see 7 palju ju polegi tegelikult.
aga tänud.
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#5

E Nov 01, 2010 15:57

Proovi mõnikord nt maanteesõidul keskmise kulu lugeja ära resettida (clear-nuppu all hoides mõned sekundid) ja vaata, palju ta ühtlasel maanteekiirusel võtab. Normaalne oleks 4-5 liitri ringis ca, kui just kont täiel võimsusel ei huuga.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#6

E Nov 01, 2010 18:58

Algselt postitas: Melkz
Normaalne oleks 4-5 liitri ringis ca, kui just kont täiel võimsusel ei huuga.
Olgem reaalsed.. 5-6, kont väljas.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#7

E Nov 01, 2010 19:48

madalaima kulu mis saanud maanteel keskmiselt koormatud autoga ja kiirusel vahepeal ka 110...120 on 4,8 L /100 km.
ja paagimeetodil mõõtes tuli samad nrd mis kompuutril
ja seda kiirteel ja mitte eesti kütusega.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
pumps
Postitusi: 184
Liitunud: T Dets 15, 2009 17:19
Asukoht:
Auto: Saab 9-3ss 2,2tid

#8

E Nov 01, 2010 20:29


madalaima kulu mis saanud maanteel keskmiselt koormatud autoga ja kiirusel vahepeal ka 110...120 on 4,8 L /100 km.


Huvitav, mis autoga? Kindlasti oli päri tuul, üli sile teekate ja rekka tuules:P

Endal on keskmiselt maanteel 6,2 - 6,5 L/100km koos kliimaga ( olen näinud ka endal 4,9 L/100km siis kui egr oli error, turbo ei töötanud ja sõitsin 90-nega)
pumps
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#9

E Nov 01, 2010 21:30

Algselt postitas: saabSS
Algselt postitas: Melkz
Normaalne oleks 4-5 liitri ringis ca, kui just kont täiel võimsusel ei huuga.
Olgem reaalsed.. 5-6, kont väljas.


Olemegi reaalsed. Sain umbes kuu aega tagasi Tartu-Jõhvi maanteel sõites kompuutri järgi keskmiseks 4,8 l/100km kohta lõpuks. Kont oli välja lükatud ja auto kerge.
mattish
Postitusi: 80
Liitunud: P Jaan 24, 2010 14:33
Asukoht:
Auto:

#10

E Nov 01, 2010 21:32

mul kipub ka kuue liitri kanti jääma maanteel...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

E Nov 01, 2010 21:51

Algselt postitas: pumps

madalaima kulu mis saanud maanteel keskmiselt koormatud autoga ja kiirusel vahepeal ka 110...120 on 4,8 L /100 km.


Huvitav, mis autoga? Kindlasti oli päri tuul, üli sile teekate ja rekka tuules:P

Endal on keskmiselt maanteel 6,2 - 6,5 L/100km koos kliimaga ( olen näinud ka endal 4,9 L/100km siis kui egr oli error, turbo ei töötanud ja sõitsin 90-nega)


9-3 1998 a. 2,2 diisel. ilma kliimata ja 2 kesi autos ja varustust kah pagassitäis.

ja mitu tankimist sõitsime niimoodi.

tagasi tulles tuhandeid km-id , sõitsime veidi kiiremini ja isegi 180 kiirusega ja siis tõusis natuke aga seda enam ei mäleta.

aga 6 kanti meil on täitsa ok, sõida kuidas tahad ja mis küttega. vahest 5,5, siis 6,2- nii ta on.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mentxxx
Postitusi: 66
Liitunud: E Veebr 01, 2010 10:44
Asukoht:
Auto:

#12

T Nov 02, 2010 9:24

Endal testisin natuke kütusekulu Peterburi maanteel. Seda siis suvel ja kont sees;
90km/h 5,5;
95km/h 5,6;
100km/h 5,8;
110km/h 6,1;
120km/h 6,4;

Endal keskmine kipub praeguste ilmadega 8 kanti keskmine. Talvel ligi 10, enamus otsad linnas ja lühikesed
Ostan, müün, vahetan ja kahetsen
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#13

T Nov 02, 2010 9:50

Vabandage mu ebapädevust aga kuidas ja millega te neid kulusid arvutate?
Mensuuri või apteegikaaluga?
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Mentxxx
Postitusi: 66
Liitunud: E Veebr 01, 2010 10:44
Asukoht:
Auto:

#14

T Nov 02, 2010 11:06

Algselt postitas: iisak
Vabandage mu ebapädevust aga kuidas ja millega te neid kulusid arvutate?
Mensuuri või apteegikaaluga?
Ise mõõtsin kompuutri järgi. Resettisin iga kord. Eks ta ei pruugi täpselt näidata, aga kiiruse ja kulu suhe peaks ikka enam-vähem õige olema.
Ostan, müün, vahetan ja kahetsen
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#15

T Nov 02, 2010 15:41

Algselt postitas: iisak
Vabandage mu ebapädevust aga kuidas ja millega te neid kulusid arvutate?
Mensuuri või apteegikaaluga?

Ma esialgu proovisin ikka mensuuriga, aga kui nägin, et teised dislamehed vaatavad SIDi järgi, siis hakkasin ka SIDi järgi vaatama.
Noh, et andmed ikka ühel viisil saadud ja omavahel võrreldavad oleksid. ;)
t.l.moosekant
Postitusi: 32
Liitunud: P Juun 13, 2010 10:04
Asukoht:
Auto:

#16

T Nov 23, 2010 19:18

Mul samuti võtab kõik paagist ära,nagu juut ja alati juurde nõuab:D.Aga muidu näitab auto mulle keskmist 6,4,eelmine aasta külmaga oli keskmine korraks isegi 7 ,mingi aeg oli turbo radikas kutu siis näitas maanteel 9(suitses nagu nõuka aegne traktor ja miski pärast ei tahtnud keegi mul taga sõita)
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#17

T Nov 23, 2010 19:37

tundub et mul ikka kuidagi suur küttekulu , just sai eile üks 120 km ots teha ja proovisin ja sõitsin koguaeg 90-95 km /h ja SID alla 7 ikka ei taha näidata ,enne sõitu sai veel keskmine küttekulu ära nullida. sõidu alguses sain mingi 6,5 aga lõppkokkuvõttes 7-7,3 .
RuFF
Postitusi: 24
Liitunud: N Dets 17, 2009 20:11
Asukoht:
Auto:

#18

N Nov 25, 2010 17:59

Minul linnas sõites tuleb keskmine 7l kanti seal hulgas iga hommikune 10-15 min kohapeal käimist, maanteel jääb kusagil 5-6l vahele
t.l.moosekant
Postitusi: 32
Liitunud: P Juun 13, 2010 10:04
Asukoht:
Auto:

#19

N Nov 25, 2010 20:33

Jah sedap nüüd küll ,see on päris palju.Äkki ka suitseb veidi rohkem kui tavaliselt,lase mõnel targemal isikul pilk peale visata ja äkki oskavad ka mõne targa sõnagi öelda.
rw15
Postitusi: 99
Liitunud: N Okt 01, 2009 18:37
Asukoht:
Auto:

#20

N Nov 25, 2010 22:50

Suitsemise kohapealt tundub ikka suht okey olevat, Suitsu ikka suhteliselt v2he. Aga vist peab jah targemate meeste juurde n2itama minema.
boriss
Postitusi: 11
Liitunud: N Sept 23, 2010 18:05
Asukoht:
Auto:

#21

E Dets 13, 2010 16:43

See on suur kütusekulu!!!

Lisatud failid
faustus
Postitusi: 6
Liitunud: N Okt 02, 2008 23:20
Asukoht:
Auto:

#22

E Dets 13, 2010 23:13

1.9 (110 kw) mootoriga õnnestus endalegi üllatuslikult kord 4.6 maanteesõidu kuluks saada. Nii väikest kulu ei luba isegi tootja. Samas auto oli sõitjaid täis, paak pea-aegu tühi, keskmine kiirus 90-105 vahel. Suvel oli Tallinn-Tartu sõidul tavaline 4.7-4.8, talvisemal ajal on samal marsruudil kulu ikka 5 peal.

Muidu keskmine kulu jääb ikka sinna 5 kanti (maanteel 4.9-4.8) linnas alla 5.8. Diisliga üle 6 l tundub kuidagi mõttetu, sõidaks siis juba bensiinimootoriga autoga. 2.2 l mootor muidugi suurem kah, aga samas väiksemast võimsam mitte.

Ja sõidustiiliks enamasti rahulik kuid kiire sõit. Ning lähtun ökosõidu põhimõtetest: sõidan võimalikult kõrge käiguga (linnas kannatab kohati isegi 6 käiguga sõita, 5 käik on siiski normaalsem ning aeglustamiseks ei kasuta pidurit vaid madalamat käiku.
Melkz
Postitusi: 155
Liitunud: N Apr 30, 2009 11:28
Asukoht:
Auto:

#23

T Dets 14, 2010 19:35

1.9 (110 kw) mootoriga õnnestus endalegi üllatuslikult kord 4.6 maanteesõidu kuluks saada. Nii väikest kulu ei luba isegi tootja. Samas auto oli sõitjaid täis, paak pea-aegu tühi, keskmine kiirus 90-105 vahel. Suvel oli Tallinn-Tartu sõidul tavaline 4.7-4.8, talvisemal ajal on samal marsruudil kulu ikka 5 peal.

Muidu keskmine kulu jääb ikka sinna 5 kanti (maanteel 4.9-4.8) linnas alla 5.8. Diisliga üle 6 l tundub kuidagi mõttetu, sõidaks siis juba bensiinimootoriga autoga. 2.2 l mootor muidugi suurem kah, aga samas väiksemast võimsam mitte.

Ja sõidustiiliks enamasti rahulik kuid kiire sõit. Ning lähtun ökosõidu põhimõtetest: sõidan võimalikult kõrge käiguga (linnas kannatab kohati isegi 6 käiguga sõita, 5 käik on siiski normaalsem ning aeglustamiseks ei kasuta pidurit vaid madalamat käiku.


Jah, 1,9ne diisel on optimaalsema gaasijaotusega ja seetõttu ühtlasi nii ökom kui ka võimsam Opeli 2,2sest 92kW mootorist. Samas tundub siiski keskmine kulu linnas alla 5,8 l/100le pisut müstika mu jaoks. Eelmisel talvel lumistel tänavatel kippus see linnasõitude keskmine mul ikka sinna 8 kanti ronima (suvel ca 7 ringis). Ei tahaks uskuda, et 1,9 mootor nüüd NIII palju ökonoomsem on veidi vanemast vellest... Kasutan ise ka muidu neid juba nimetatud säästliku sõidu võtteid. Samas kõrgeima 5. käiguga muidugi linnas ei sõida ju, kui ei taha just 70ga kulgeda. Kütusekulu andmed pärinevad kompuutrist.
saabSS
Postitusi: 901
Liitunud: T Dets 04, 2007 21:26
Asukoht: Tallinn
Auto:

#24

T Dets 14, 2010 19:59

Samas tundub siiski keskmine kulu linnas alla 5,8 l/100le pisut müstika mu jaoks. /.../ Ei tahaks uskuda, et 1,9 mootor nüüd NIII palju ökonoomsem on veidi vanemast vellest...
Millegi pärast nii on, et seda kütusekulu räägitakse alla. Milleks valetada endale? Muidugi linna sõit on suhteline ka. Kui tulla Kuldala rajoonist ning sõita Kadakale ja õhtul tagasi mitte tipptundide ajal.. Endal talvel sõites tuleb sinna 8 kanti ja nats alla. Ei ökota ja ei sõida külg ees koguaeg ning ESP maas.
Iga kass kiidab ikka oma sabaalust :)
LauriJ
Postitusi: 13
Liitunud: L Aug 07, 2010 20:30
Asukoht:
Auto:

#25

T Dets 14, 2010 20:22

Mul ka mõne autoga kogemus. Kõigepealt Saabide kohapealt. Mul oli 1,9 88kw TiD. Minujaoks võttis ikka üüratult palju kütust selle mootori kohta. Esiteks, edasi ei liikunud üldse (peale 2k pööret hakkas midagi toimuma) ja kütust võttis peaaegu samapalju kui mul 147kw 2.0TFSI mootor Skodal, ehk veidi üle 10L linnas. Vahe oli selles, et Skoda liikus igast asendist edasi. Maanteel oli kulu alati üle 5.5, ei saanud mina alla selle, kuigi sõitsin enamasti üksi ja alla 100kmh (ilma möödumisteta). Kui nüüd võrrelda teiste sama kubatuuriga diisleid, siis Saabil oli üks janusemaid. Enne sõitsin Ford Mondeo 96kw diisliga. Sellel sain Rootsis suusatamast tulles Rootsi kütusega, 4inimest autos koos pagasiga (universaali pagass pilgeni täis) ja meetri laiune suusabox katusel keskmiseks kuluks 4.8L ja see on tankimiste vahepeal mõõdetud, kompuuter näitas 4,7 (reisi alguses näitas vahepeal isegi 4,3). Tln-Trt maanteel olen Eesti kütusega saanud kuluks 4,4 (suvel, üksi, kont väljas). Viimasel ajal on Fordi kulu suviti jäänud umbes 5.1L kanti 100km kohta, samas kliima on koguaeg taga olnud ja all on 18" velg laia rehviga (mis ei tule kindlasti küttekulule kasuks). Suvel käisin mitu korda Fordiga Leedus, käru taga, küttekulu jäi alla 6-l (kord oli suur 2tonnine käru taga, siis oli jah kulu 6,5). Nüüd sõidan uue Avensisega, 2.2 D4d 110kw. Kui pikemalt reisilt tagasi tulin, sain küttekuluks 4,6l, keskm kiirus oli umbes 100kmh ja sai ka möödasõite pidevalt tehtud. Linnas on veidi alla 7l/100km, kui sõidan pikemalt linnas ringi ja mootor on soe. Tavaliselt on mul suht lühikesed linna otsad ja mootor ei jõua soojaks minna (eriti talvel) ja mootor töötab kohapeal ka palju (niikaua, kui ma teed labidaga puhtaks roogin ja autot puhastan) ja küttekulu on 8,9l. Samas Ford võttis samades tingimustes umbes liitri või poolteist vähem.
Kokkuvõttes võiks öelda, et see Saabi1.9 oli ikka suht janune mootor, eriti oma dünaamika arvesse võttes.
Vasta