Võtab mootoril hinge kinni - kas külmast?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#1

R Nov 26, 2010 11:24

Tere,

Mure järgmine:

Täna hommikul tööle tulles väljas umbes 10 kraadi miinust võttis autol peale esimest 5 km natuke hinge kinni - minek läks natuke kehvemaks.

Peale 7 km hakkas juba korralikult kakkuma nagu ei saaks kütet või õhku üldse peale ning peale 8 km pidin masina ca 5 minutiks seisma jätma, et edasi liikuda. Peale seismist lasi liikuda paarsada meetrit kui hakkas sama jama pihta.

Hästi madalatel pööretel lasi edasi liikuda vaevaliselt, kuid kui pöörded läksid 2000 kanti, siis poos hinge täiesti kinni.

Küttefilter on uus, ca. 2 nädalat vana

Milles võib tõenäoline viga olla.

Viisin masina Carringusse deagnostikasse, aga tahaks ka teie arvamusi kuna pahatihti ei pruugi nad väga õigeid deagnoose panna.
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#2

R Nov 26, 2010 11:51

Kümme miinuskraadi ei ole nii külm, et diiselmootor korralikult töötama ei peaks. Midagi on kuskil ikka järgi andnud, mõni andur näiteks.

PS. Õige sõna on "diagnostika" ja "diagnoos".
nampat
Postitusi: 173
Liitunud: E Jaan 22, 2007 12:15
Asukoht:
Auto:

#3

R Nov 26, 2010 12:04

Kas kütus on ikka talve oma?
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#4

R Nov 26, 2010 12:48

Diagnostika just jah ... pidevalt eksin selle kirjuatmisega.

Usun, et ikka talvine kütus. Eelmine reede tankisin, selle aja peale peaks ikka talvised juba müügis olema, aga kes teab...:conf:
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#5

R Nov 26, 2010 20:39

Algselt postitas: Rauno
Tere,


Viisin masina Carringusse deagnostikasse, aga tahaks ka teie arvamusi kuna pahatihti ei pruugi nad väga õigeid deagnoose panna.

:headbang:

milleks viia auto remonti ja siis asuda ise diagnoosi panema?

aga
kui jama jätkub tasuks vaadata mis värvi suits summutist välja käib, must/valge?
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#6

R Nov 26, 2010 22:57

minu kui mitte spetsialisti arvamus on,et filter kinni ehk siis küte.väike külm küll aga sai täna nähtud päris mitut autot kütteprobleemiga.
suvekas
Postitusi: 652
Liitunud: T Aug 21, 2007 15:15
Asukoht:
Auto:

#7

R Nov 26, 2010 23:36

Mina olen korra jäänud tee äärde seetõttu, et kütusepaagi tuulutus ei toiminud ja tõmbas paagi vaakumisse. Keera korra kork lahti ja kuula mis hääli kuuled.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#8

E Nov 29, 2010 8:58

Algselt postitas: mina
minu kui mitte spetsialisti arvamus on,et filter kinni ehk siis küte.väike külm küll aga sai täna nähtud päris mitut autot kütteprobleemiga.


ja nii ta oli.

filter oli olnud paksult parafini täis.

Sai tangitud üleeelmise nädala lõpus premium 7 tanklast, ju seal siis polnud talvine kütus sees ja kui oli pidi see ikka väga solk olema.

Eks näis mis masin nüüd nende suuremate külmadega teeb kuna paak on seda solki tänini praktiliselt täis. Panin küll topelt annuse talvist küttelisandit, aga...eks näis.
OnAlles
Postitusi: 35
Liitunud: N Veebr 11, 2010 22:13
Asukoht:
Auto:

#9

E Nov 29, 2010 10:20

100% suvine küte. Ise siin sama jama otsas. Eile oli -14 ja käima ei lähe.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#10

E Nov 29, 2010 10:31

mida te jamate; ammu oleks juba tulnud lisandit kasutada.
alates sellest ajast kui välistemperatuur langenud alla + 10 kraadi.

... et oleks aega lisandil oma puhastustööd teha...

muidugi saabidele tankida ka mingist suvalisest väiksest kohast pole kasulik: kunagi ei tea mida seal müüdakse....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
uralavto
Postitusi: 223
Liitunud: E Aug 27, 2007 19:05
Asukoht:
Auto:

#11

E Nov 29, 2010 11:30

Mida tuleb sellisel juhul ette võtta, kas talvise kütuse peale tankimine aitab. Suvist on umbes pool paaki.
Ma ei tea diislitest midagi, vahendan muret:red:
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#12

E Nov 29, 2010 11:50

Algselt postitas: uralavto
Mida tuleb sellisel juhul ette võtta, kas talvise kütuse peale tankimine aitab. Suvist on umbes pool paaki.
Ma ei tea diislitest midagi, vahendan muret:red:


Talvist peale ja lisand sisse.

Kuna ka ise suhteliselt uus diisli kasutaja ( neljas aasta läheb) ja kunagi varem pole küttega probleeme olnud, siis ei tulnud selle pealegi, et talvist küttelisandit nii väikeste külmakraadide puhul kasutada.
Mingit Karla auto küttelisandit kasutasin küll, kuid see külmakraadide puhul ei aita. Eelmine aasta hakkasin talvist lisandit esmakordselt kasutama ja siis ka alles kui temp üle - 20 läkes.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

E Nov 29, 2010 11:57

disla juures ongi kõige tähtsam ennem külmi kasutada, et lisand jõuaks oma töö ära teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#14

E Nov 29, 2010 14:51

pole vaja miskeid lisandeid diisli sisse panna.
Kui on jäänud suvine küte sisse ja tuleb järsku kõva külm peale, siis talvist otsa ja rahu majas. No ehk filter vahetada, kui kinni tõmbab.
Ei mäleta neid kraade täpselt, aga ka jaanipäevane küte kannatab mõned miinuskraadid ilusti välja.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#15

E Nov 29, 2010 14:59

Algselt postitas: praktikant
pole vaja miskeid lisandeid diisli sisse panna.
Kui on jäänud suvine küte sisse ja tuleb järsku kõva külm peale, siis talvist otsa ja rahu majas. No ehk filter vahetada, kui kinni tõmbab.
Ei mäleta neid kraade täpselt, aga ka jaanipäevane küte kannatab mõned miinuskraadid ilusti välja.


see jutt on küll puha vale kui sa natukenegi hoolid oma masinast ja mootorist.

põhiline märksõna diisli asjade surmas on vesi; ja veeaur.
ja see sama vesi tapab pumbad ja pihustid.
ei miskit muud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#16

E Nov 29, 2010 15:13

vee tankimist vältida, siis on ka taevas sinisem
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#17

E Nov 29, 2010 15:45

Mis puudutab talvise kütte tankimist, siis olen ma puust ja punaseks värvitud näide kui hästi meil müüdav talvine kütus mõnda miiniskraadi talub (tõenäoliselt polnud seal tanklas talvine küte ja kui oligi siis väga solk).

Veega on ka sama lugu, et kunagi sa ei tea palju ostetava kütte sees seda vett on.

...seega on ivometsa sõnad õiged, et lisandid võimalikult vara sisse et edasist jama vältida.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#18

E Nov 29, 2010 16:02

tankima peaks- kui vähegi võimalik- normaalsest tanklast. Kui kusagil on hind odavam rohkem kui 1 EEK, siis sõitke sellest jaamast mööda. Sellega väldite 99% tõenäosusega igasugused probleeme kütusega. Praktikas kontrollitud.
Kui aga mingi ime läbi vett on tangitud, siis ei päästa ükski lisand, vaid tuleb otsida korki paagi põhjas.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
aednik
Postitusi: 459
Liitunud: R Aug 11, 2006 15:13
Asukoht:
Auto: Diisel Saab

#19

K Dets 01, 2010 13:46

Kuhu see vesi kaob, ta ei kao paagist kuskile? Lisand ainult seob vee kütusega, et vesi ei hulbiks kusagil eraldi põhja ligi, samuti ei lase jääkristallidel tekkida.
saabionu
Postitusi: 76
Liitunud: K Mär 23, 2005 22:46
Asukoht:
Auto:

#20

K Dets 01, 2010 13:59

Kõige lihtsam oleks siiski osta bensumootoriga saab ja saate ka talvel sõita saabiga.Kas see on kokkuhoid kui maksad kuus 3000-5000 kr mingitele lisanditele,filtritele ja remondile.Ennast juba diislihais ajab öökima.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#21

K Dets 01, 2010 18:08

vaata praktinkant, vesi satub kütusesse kondentsist keegi meelega teda kuskile panema ei pea.
olgu see kas auto paagis, bensujaama maa-alustes anumates, või vaguni tsisternis,, kõikjal kohtades kus sisse pääseb välisõhk.
ja selle vastu kasutatakse lisandit mis vee keemiliselt ära seob, et see ei jääks paagipõhja tilkadena loksuma ja suvalisel hetkel torudesse külmuma.

aitab ka puhtast piiritusest, kui muud panna pole, või piiritus odavalt käes:
piiritus läheb koos veega/veeauruga lahjemaks ja põleb ära, ei muud. ja veetilku ei jää ja külmumisoht kaob.

nüüd peaks küll puust ja punane olema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#22

N Dets 02, 2010 0:55

Sõidan kuskil 7-8.ndat aastat diiselautoga ja paar üsna krõbedat talve saanud just Kagu-Eestis,kus külmapoisid kõige rohkem paugutavad.Olen kasutanud 2 erinevat STP lisandit.Miinus 25 kraadi juures oli tegu,et kanistrist läbi sõelaga lehtri kütus paaki saada,siis sai seda ka aidatud parafiini lahustava lisandiga.Ilmtingimata ei ole vaja neid lisandeid iga paagitäie juurde lisada,aga midagi hullu ka ei juhtu.No ja loomulikult enne talve on parim aeg vahetada kütusefilter.Mul on piisanud ühest vahetusest aastas.

Üldiselt väldin ka ise nurgataguseid tankimiskohti,pealegi olen aastaid tagasi ise kütuseveoga tegelenud ja tean,et ei ole see kütus nii mitmeski firmas vastav igasugu standarditele.Väiksemad tanklad hoiavad ka mahutite hooldamise pealt kokku.Olen ka sõitnud venemaa kütusega,sai seda ostetud ikka mitmesaja liitri kaupa.Aga kuna see maal seisis välistemperatuuril,oli näha,mis seisus ta külmaga oli.Aga viimasel ajal eelistan ühte kindlat tanklaketti,kelle diiselkütuse kvaliteeti ma usaldan.

PS:Väga külmade ilmade puhul,kui hirm et küte süldiks võib minna,kasutavad rekkajuhid ka bensiini lisamist.
Rauno
Postitusi: 527
Liitunud: L Apr 26, 2008 14:15
Asukoht:
Auto: Saab 9-5

#23

N Dets 02, 2010 9:43

Algselt postitas: saabionu
Kõige lihtsam oleks siiski osta bensumootoriga saab ja saate ka talvel sõita saabiga.Kas see on kokkuhoid kui maksad kuus 3000-5000 kr mingitele lisanditele,filtritele ja remondile.Ennast juba diislihais ajab öökima.


Kui aus olla, siis ega diisel väga odavam ei tule tõesti bensiinimootorist. Küttekulud on küll väiksemad aga...

Vajab tihedamat hooldust ning hooldus tundub ka tsipa kallim kui bensukatel (enda kogemustest jäänud mulje)

Küttelisandite ostmine - praegu vean kaasas 3 lisandit (Karlaauto kütuselisand pihustitele ja toitesüsteemile, kahetaktilise õli ja nüüd veel mingi talvine lisand). Kahte erinevat lisandit korraga pole kasutanud samas paagitäies.
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#24

N Dets 02, 2010 9:52

Kasutatud auto ostmisest diislina saan täitsa aru. Hinnavahe enamasti polegi. Aru ma ei saa nendest inimestest, kes neid uuest peast ostavad. Alles eelmine või üleeelmine aasta tehti uuring kui palju peab sõitma, et diiselmootor ennast ära tasuks. 80% mudelitest vajas selleks vähemalt 500 000km. Sry OT:)
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#25

N Dets 02, 2010 9:58

http://www.delfi.ee/news/paevauudised/eesti/tanklad-muuvad-endiselt-suvist-diislikutust.d?id=35909311&l=fplead

Kui tanklad müüvad suurte külmadega veel suvist diiselkütust ega siis pole küll midagi teha.
Regular Saab Guy
Vasta