Võtab mootoril hinge kinni - kas külmast?

Diislelmootoriga autode omanike rõõmustamiseks nüüd ka eraldi alajaotus.
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#26

N Dets 02, 2010 14:53

To Jupats

Oleksin väga huvitatud sellest uurimusest ja ka sellest ,et kes selle koostas.Julgen arvata,et see number on sul lambist võetud.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#27

N Dets 02, 2010 15:07

Algselt postitas: Jupats
kui palju peab sõitma, et diiselmootor ennast ära tasuks.


ära tasub alles siis kui sa selle autoga raha teenid; muidu ei tasu ealeski.

ma arvan, et mingi selline disla tasuvuse jutt võib olla küll aastat 15....20 vana; siis kui diislid olid teisest puust.
kaasaegsed on midagi muud täiega ja töökindluses kindlasti bensumootoritele alla ei jää, sest tänapäeval kõik pea pask ja odavalt läbi aetud/tehtud ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
heikiw
Postitusi: 672
Liitunud: N Dets 07, 2006 23:53
Asukoht:
Auto:

#28

N Dets 02, 2010 15:25

Diiselauto tasub ennast siis,kui aastane läbisõit ületab 30-35 tuhat km.Vähema puhul on bensukas mõistlikum.Samas on mujal Euroopa riikides diiselautode osakaal palju suurem kui meil Eestis.Aga eks üks põhjus on ka kütuse hinna suuremas vahes.Näiteks Holland,kus bensiin üks kallimaid Euroopas:üle 1.50 eur-i,diisel aga 1.23-1.25.Niisama ka Prantsusmaal,kus bensiin kuskil 1.50 ,aga olen linnades suurte kaubanduskettide juures näinud diisli hinnaks 1.21 eur.Raha loetakse igal pool ju.

PS.need hinnad on suuresti kõikuvad :Kiirteede ääres palju kallimad,kui külades.
Diiselauto omaniku jaoks on muidugi paradiis Luksemburg,kus hetkel diiselkütuse hinnaks u. 1 eur liitri eest.
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#29

N Dets 02, 2010 15:36

Algselt postitas: heikiw

PS.need hinnad on suuresti kõikuvad :Kiirteede ääres palju kallimad,kui külades.
Diiselauto omaniku jaoks on muidugi paradiis Luksemburg,kus hetkel diiselkütuse hinnaks u. 1 eur liitri eest.


Eelmine nädal oli seal bensiini hind 1.17 Euri..., seda isegi kiirtee ääres.
Iga ratas veab and then some!
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2714
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#30

N Dets 02, 2010 17:47

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: Jupats
kui palju peab sõitma, et diiselmootor ennast ära tasuks.


ära tasub alles siis kui sa selle autoga raha teenid; muidu ei tasu ealeski.

ma arvan, et mingi selline disla tasuvuse jutt võib olla küll aastat 15....20 vana; siis kui diislid olid teisest puust.
kaasaegsed on midagi muud täiega ja töökindluses kindlasti bensumootoritele alla ei jää, sest tänapäeval kõik pea pask ja odavalt läbi aetud/tehtud ;)


Pidasin silmas tasuvust vs. bensumootor. Ehk kui palju peaksid diisliga sõitma, et hinnavahe bensumootoriga oleks tasa. Kui ma ei eksi, siis tegemist oli Autolehe uuringuga. Pead ei anna, kuna mõni vahe tagasi oli neid kodus käivaid ajakirju nagu muda. Nüüd kõik kirjastused pankrotis;)
mina
Postitusi: 234
Liitunud: N Juul 16, 2009 23:09
Asukoht:
Auto:

#31

N Dets 02, 2010 19:16

samas ega ne hinnad nüüd nii väga erinevad ka pole näiteks kui vaatame 9-3 2,0 LPT on hinnaga 402100,- ja sama 1,9 TIDPF hind 409200 kui nüüd lisa KW siis ka hind tõuseb.samas kui nüüd võtaks selle vahe,et julgen arvata,et kütuse kulu per/100km on bensukal keskmiselt 3 liitrit ikka rohkem (võib-olla isegi 4) siis sel juhul vastavad erinevused 100 tuhande km läbimisel rahalisesti on umbes 51000-68000 eek-i.samas ei oska hoolduste kohta kommenteerida ja muude kulude osas.
praktikant
Postitusi: 387
Liitunud: R Aug 07, 2009 10:55
Asukoht: Ida-Tallinn
Auto: 9-3 ----- 2008
9-3 Arc 2006
9-5 NG säästukas

#32

R Dets 03, 2010 12:18

Algselt postitas: ivomets
vaata praktinkant, vesi satub kütusesse kondentsist keegi meelega teda kuskile panema ei pea.
olgu see kas auto paagis, bensujaama maa-alustes anumates, või vaguni tsisternis,, kõikjal kohtades kus sisse pääseb välisõhk.
ja selle vastu kasutatakse lisandit mis vee keemiliselt ära seob, et see ei jääks paagipõhja tilkadena loksuma ja suvalisel hetkel torudesse külmuma.

aitab ka puhtast piiritusest, kui muud panna pole, või piiritus odavalt käes:
piiritus läheb koos veega/veeauruga lahjemaks ja põleb ära, ei muud. ja veetilku ei jää ja külmumisoht kaob.

nüüd peaks küll puust ja punane olema.


kondensvesi võib tõepoolest tekkida, aga regulaarselt sõitva auto puhul on selle hulk tühine. Paagipõhjas hulkuvad üksikud jäätükid ja muu sodi ei satu imemistorusse.

Ehk siis jama saab praktikas tekkida ainult suurema veekoguse kallamisel paaki, no ikka liitritest on jutt.
Selle sidumiseks vajaliku piirituse olemasolul jätaks ma auto üldse rahule :drink:
Risk: lisandite lisamisega paneme toitesüsteemi mingi keemia, millega pole arvestanud ei kütuse- ega mootoritootja. See tähendab, et tulemus sõltub lisanditootja teadmistest ja südametunnistusest, ja ei pruugi kogu täiuses kohe ilmneda. Sama nagu õlilisandite puhul.

Erandiks võiks olla:
- Teadlikult ostetud saasta puhul on mõtet kasutada kusagil ülalpool mainitud "kahetaktiõli" määrimisomaduste parandamiseks.

- Hangumisohu vältimiseks llisatud bensiin muudab diiselkütuse süttimist ja põlemist- seega on avariilahenduseks, kui on valida seismise ja kehva sõidu vahel. Pealegi hävitab bensiin kütuse määrimisvõimet, täpselt nagu piirituski.
"tahan kõike teada" ütleb plakat koolimaja seinal
Vasta